26.10.10

ביקורת: Desire HD

הקדמה:
עולם הסמארטפונים פרץ לתודעה של כולנו ב-2007 כאשר אפל השיקה את האייפון הראשון.
כל המתחרים המנומנמים מסביב שעד אז הוציאו מכשירי ווינדוס מובייל גדולים מסורבלים ועם מסך רסיסטיבי ועט סטיילוס חטפו שוק.
כולם הבינו שהעולם הזה של טלפונים חכמים מגיע למיינסטרים ויש צורך בטלפון מהיר ,רצוי עם מסך מגע ודפדפן ראוי לגלישה, אחרת הם יישארו מאחור, אפל חגגה ומכרה מליוני טלפונים.
השינוי הבא היה בנובמבר 2008 כאשר גוגל השיקה את ה-G1 והודיעה לעולם אנחנו כאן, ואנחנו נהווה אלטרנטיבה לאפל, הG1 היה רחוק מהמתחרה שלו והצליח יותר אצל הגיקים והרבה פחות אצל הקהל הרחב שלא ממש התאים לו הממשק המיושן והביצועים החלשים יחסית
הקפיצה הבאה היתה בדצמבר 09 וינואר 2010 כאשר מוטורולה השיקה את הדרויד וגוגל בשיתוף עם HTC השיקו את הנקסוס1 עם אקלייר ,אלו הטלפונים הראשונים שהיו לא פחות טובים מהאייפון, יש יגידו טובים יותר. הדרויד מכר יותר מאשר האייפון בשבוע הראשון השלו ( כמובן גם תודות לעובדה שאין אייפון בורייזון שהיא רשת CDMA) . אבל כמה שאני אוהב את הנקסוס השינוי המהותי היה בדרויד לא בגלל המכירות אלא בגלל המקלדת הפיזית.

לראשונה הבינו כולם שבגלל הריג'ידיות של אפל בהתעקשות שלה על גודל אחיד ועיצוב אחד, ניתן להציב אלטרנטיבה לכל אלו שהאייפון לא תפור להם, לאלו שרוצים מסך בגודל אחר או מקלדת פיזית שנפתחת לאורך או לרוחב.
ואז אנחנו מגיעים לאפריל-מאי 2010 שבו מגיע שוב שינוי מהותי, מסתבר שההפיכה של הסמארטפון למיני מחשב נייד לדרכים הביא אנשים לצימאון למסך גדול יותר שבו חוויית הגלישה והקריאה טובות יותר. אז החלו לצאת סמארטפונים עם מסכי 4 אינץ' או אפילו 4.3 אינץ', סמארטפונים כמו ה- HTC EVO וה- DROID-X ענו על צורך שהאייפון לא יכול לענות.
הבעיה היא שההצלחה ברשת ורייזון האמריקאית קצת עיוורה את היצרנים שהתמקדו בשוק האמריקאי וקצת שכחו אותנו ואת אירופה, והנה עוברים להם מספר חודשים עד להשקה של הסמסונג גלקסי אס ועכשיו ה-Desire HD כאשר עדיין אין סימנים ברורים למקביל של מוטורולה לשוק האירופי של ה- DROID-X ( נרדמו בשמירה).

עכשיו אחרי שהתשתי אותכם בסקירה ההיסטורית הקצרה הזו, תוכלו להבין כמה זמן אני כבר מחכה בכליון עיניים שיגיע לאירופה ולארץ טלפון מקביל ל-EVO ברשת GSM, ושגם אנחנו עכברי הכפר נזכה ליחס ממוטורולה/HTC .
והנה ביום ראשון האחרון אני מקבל טלפון שהוא כאן ה- DESIRE HD סוף כל סוף.
ניתן לקנות אותו בארץ http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=775027 או מחו"ל http://www.clove.co.uk/htc-desire-hd ששם הוא משמעותית יותר זול אבל ללא הפעלה נוחה של האחריות וללא תוספות של עברית וכו' אם אתה לא יודע לעשות לבד.


חומרה:
דבר ראשון שמים לב אליו הוא העיצוב המצוין של ה-DESIRE HD  ( שמעכשיו יקרא DHD לצרכי נוחות), בניגוד ל- HTC-HD2 המסך תופס את מרבית שטח הפנים של המכשיר, ללא שוליים רחבים וכפתורים גדולים שרק גורמים לסמארטפון של 4.3 אינץ' להרגיש גדול יותר ופחות נוח לשימוש. הוא דק, בניגוד לתפיסה הרגילה, יש לו שני פתחים בגב אחד עבור הבטריה ואחד עבור הסים וכרטיס הזיכרון מה שמאפשר לשנות כרטיס זיכרון או סים ללא שליפה של הבטריה בניגוד לנקסוס ולגלקסי אס.
בפנים מחכים לנו הפרטים הבאים:
  • מסך 4.3 אינץ' LCD
  • 1.5 גיגה של אחסון פנימי
  • 768 מגה זיכרון
  • מצלמה של 8 מגה פיקסל עם אוטו פוקוס וזיהוי פנים, פלאש כפול וצילום וידאו של  720P
  • כרטיס רשת אלחוטי בתקן N
  • מהירות הורדה פוטנציאלית של 14.4 מגה.
  • רדיו FM
  • סאונד של דולבי מובייל וחיבור DLNA  לטלוויזיות שתומכות בזה.
  • שוקל 164 גרם
 לאחר שימוש של כמה ימים אני יכול להגיד שהמסך פשוט מצוין וכיף לשימוש, המצלמה כוללת הרבה אפשרויות נוחות של אפקטים, התגובה לאצבעות מהירה והסאונד שלו טוב מאד. כבר ביום הראשון היה לו עדכון חומרה מהיצרן שנראה שאף שיפר אותו יותר. הוא מגיע ללא מצלמה קדמית לשיחות וידאו. צילום הוידאו שלו מצוין ובכלל יש כל הזמן את התחושה של מוצר איכותי שגם נראה וגם מרגיש כך בשימוש.
שני דברים מעצבנים יש בו כבר מההתחלה וזה חיבור אוזניות למטה במקום למעלה, מה שהופך את ההחזקה שלו ביד עם אוזניות לפחות נוחה, והדבר השני הוא שכפתור הפאוור שאיתו אתה מעיר את הטלפון משינה ממוקם למעלה במיקום לא נוח לשימוש מהיר, אלא אם יש לך ידיים של כדורסלן. בסה"כ ניתן לסכם שהחומרה שלו פשוט פנומנלית.
גם עם הליקויים הקטנים שציינתי אני פשוט לא יכול להוריד לו את הציון עד ל-9 כי זה פשוט לא עושה צדק עם החומרה הזו אז בוא נגיד 9.7/10 ו- Best in class .








תוכנה/ מערכת הפעלה:

ה-DHD מריץ אנדרויד 2.2 היישר מהקופסה וכמובן מעליו את הממשק המצוין של HTC של SENSE UI  החדש שפשוט משלים את כל החולשות של אנדרויד ומוסיף למכשיר עיצוב מעולה, הווידג'טים במכשיר מצוינים. כמה שהסנס היה טוב קודם הוא אפילו טוב יותר בגרסה החדשה שלו. חוץ מכל הקטע הויזואלי אתה מקבל גישה ל- htcsense.com ששם ניתן לסנכרן היישר לענן אנשי קשר והרבה יותר. ניתן להוריד משם ווידג'טים חדשים , רקעים, צלצולים ועוד הרבה פינוקים קטנים.
באתר של HTC  ניתן לסמן יישומים שיירדו לטלפון שלך באופן אוטומטי, מעין דחיפה קטנה לגוגל לשפר את המרקט.
בסה"כ אין בכלל ספק ש-HTC מספקת את חווית השימוש הטובה ביותר על מכשירי האנדרויד ובעיני הטובה בכלל.




מצלמה:
בשנים האחרונות בכל מפרט של טלפון סלולרי המצלמה מקבלת דגש מיוחד, וזה לא מפתיע מכיוון שהמצלמה הכי טובה היא זו שנמצאת עליך באותו זמן של צורך. מכיוון שרובנו לוקחים את הסלולרי שלנו לכל מקום, הרבה פעמים הסלולרי הפך למצלמה שנמצאת הכי הרבה בשימוש. די להעיף מבט בסטטיסטיקות של אתר פליקר כדי לראות עד כמה הסלולרים השתלטו על הצילומים, כמו שניתן לראות מהצילומים בפוסט הזה, צלם גדול אני לא, מה שאני משתדל לעשות זה לצלם את אותו נושא במספר מצלמות ולראות את ההבדלים.
צולם עם אייפון 4


צולם עם Desire HD

כפי שניתן לראות התפקוד באור חלש טוב יותר באייפון 4 מאשר ב- DHD אך עדיין התמונה מצוינת בשניהם.

התחרות:

בזירת הסמארטפונים הגדולים התחרות אינה כל כך גדולה באיזור ה-GSM בעיקר בגלל שמכשירי ווינדוס פון 7 עדיין לא כאן להתרשמות פיזית, ווינדוס מובייל 6.5 הוא כבר פאסה, ומוטורולה לא חושבת שאנו ראויים לחסדיה, אז לכן השוויתי בין שני הסמארטפונים הגדולים שיש בארץ כרגע שזה הגלקסי אס וה-DHD.

  • מסך - אני מעדיף מסך גדול יותר, אבל מבחינת איכות מסך הסמסונג מנצח בענק, מסך הסופר אמולד הוא המסך הטוב ביותר בשוק, טוב משל ה- DHD וטוב ממסך הרטינה.
  • ביצועים - הסמסונג מכיל מערכת ניהול קבצים מזעזעת, יש לו לאג מטורף ולמרות שיש שני תיקוני לאג של קהילת ההאקרים, עדיין אחרי כ-50 יישומים הוא מתחיל לזחול שוב, ה-DHD הרבה יותר מהיר ומגיע לתוצאות של 1900 ב-QUADRANT ו-45 ב- Linpack , בעוד שהסמסונג מגיע ל-900 ב- Quadrant ו-14 עלובים בלינפק וזה למרות מעבד גרפי פנומנלי, אם מתקינים עליו תיקון לאג הוא יכול להגיע ל-2200 ב-quadrant אבל נשאר עלוב ב- Linapck עם 15 , ניצחון ענק ל- DHD ולא רק בתוכנות בדיקה אלא בתחושה בשימוש יום יומי.
  • עברית - שני המכשירים לא מגויירים מהקופסה ולכן תיקו, יש להתקין מקלדת מהמרקט ופונטים יש, אך בלי יישור לימין במסרונים.
  • מערכת הפעלה - זהה למרות שאין ספק שה-DHD הותאם טוב יותר לפרויו.
  • יישומים - לסמסונג יש יותר יישומים אבל אין פער משמעותי
  • מצלמה - שניהם מצלמים 720P וידאו טוב מאד, אבל בתמונות זמן התגובה של הסמסונג מאד בעייתי וגורם לך לפספס רגעים חשובים בגלל הזמן תגובה שלו, כאשר הוא כבר מצלם היתה לי תחושה שהסמסונג קצת יותר טוב באור חלש.
  • GPS - מאד בעייתי בסמסונג וטוב ב-DHD סמסונג מבטיחים תיקון בנובמבר , עוד נראה.
  • סוללה - מהניסיון שלי הסוללה יותר טובה בסמסונג ולא רק בגלל שהיא גדולה יותר, הסוללה בסמסונג פשוט מעולה.
  • טלפון - הספיקר בסמסונג טוב בהרבה, הספיקר ב-DHD חלש מאד, הפרוקסימיטי סנסור הרבה יותר טוב ב-DHD בנוסף ב-DHD  אין חיבור אוזניות מוזר שרק חלק מהן מתאימות לו, ניתן להשתמש באוזניות של האייפוד ב-DHD.
  • נגן הרדיו - שוב ניצחון ל-DHD מאחר שהנגן בסמסונג הוא רק מונו ואנחנו לא ב-1984 יותר טוטו.
  • גימור - הסמסונג דק יותר אבל סובל מפלסטיקיות מעצבנת, ואם תשאלו את פול אובריין הוא גם נשרט ללא הרף :-) 
  • פריצה - למיעוט הקטן שזה חשוב לו, הסמסונג פריץ בקלות דרך אודין, ל-DHD יש רק רוט זמני בשם visionary אבל מכיוון של-DHD יש את אותה הגנה של ה-G2 שזה המכשיר שיש לסיאנוג'ן ולפול אובריין זו רק שאלה של זמן.

לסיכום:

אני יכול להגיד בביטחה שה-Desire HD הוא הסמארטפון הכי טוב שאי פעם השתמשתי בו, וזה בהשוואה רק בשנה האחרונה ל- nexus1 , xperia x10, galaxy-s,iphone 4 ועוד רבים אחרים.
הוא פשוט החבילה הכוללת הכי טובה. גם בדברים שהוא לא הכי טוב הוא בהחלט טוב מאד מלבד הספיקר החלש. הוא לא נותן שום תחושה של התפשרות, אם את/אתה מתלבטים איזה סמארטפון לקנות כיום אז בעיני אין תחרות.
כמובן שבעולם האנדרויד המסקנה הזו טובה בערך עד ל-8 בנובמבר. :-)

45 תגובות:

  1. הי ערן: זמן הסוללה הוא לא להיט אבל גם לא גרוע, אני מגיע לסוף יום עם 30% סוללה, לא כמו בסמסונג שהמצב היה הרבה יותר טוב.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. מה עם בעיית הספרות ההפוכות?

    השבמחק
  4. הי שקד, הספרות אכן הפוכות לכן כתבתי:
    "עברית - שני המכשירים לא מגויירים ולכן תיקו, יש להתקין מקלדת מהמרקט ופונטים יש, אך בלי יישור לימין"

    השבמחק
  5. היי, יופי של סקירה.
    כאחד שרוצה לקנות את המכשיר אכו עזרת לי.
    שאלה: יש לי משהו שיכול להביא לי את המכשיר מארה"ב. האם יש בעיות התאמה כלשהן שאני צריך לדעת? (לכתוב בעברית פחות חשוב לי) אני מנוי של אורנג.

    תודה!

    השבמחק
  6. השאלה היא למה אתה מכוון, אם אתה שואל על הפעלה כללית, אז תוודא שהוא לא נעול לספק הסלולרי, כי אז זה עבודה כדי לשחרר.
    עברית - פונטים יש בפרויו אבל צריך להתקין מקלדת מהמרקט ועדיין יש קצת ספרות הפוכות במסרונים ובנושאים של מיילים בג'ימייל העברית הפוכה.
    כמובן שנקווה שהוא יגיע גם לספקים כאן ואז נוכל להתקין את הרום שלהם לתמיכה מושלמת.

    השבמחק
  7. היי, תודה על הסקירה.
    גם אני מאוד מתעניין במכשיר, אבל מטריד אותי עניין הגודל הפיזי שלו.
    עד כמה הוא באמת גדול? נכנס בכלל לכיס?

    השבמחק
  8. נכנס בקלות לכיס הוא הרבה יותר גדול לגובה מאשר לרוחב

    השבמחק
  9. תודה על התגובה המהירה.

    אגב, בקשר ל- DROID X לשוק האירופי, יצא ביולי MILESTONE XT720:
    http://www.gsmarena.com/motorola_milestone_xt720-3375.php
    יש אפילו סקירה מפורטת...

    השבמחק
  10. ה-XT720 הוא אפילו לא הדרויד 2 לא כל שכן הדרויד אקס, המסך שלו הוא 3.7 אינץ' והוא עם מעבד מאד חלש...
    הדרויד 2 hmt עם מעבד חדיש והדרויד אקס הוא עם מעבד חזק ומסך 4.3 אינץ' בדומה לDesire HD.
    אבל תודה שהבאת את הקישור.

    השבמחק
  11. הממשק עצמו לא בעברית?

    השבמחק
  12. הי סער, לא עדיין אין ממשק עברי עד שהמכשיר או יגוייר על ידי ספק סלולרי או יקבל הרבה אהבה מהקהילה הסלולרית בישראל.

    השבמחק
  13. מה זאת אומרת עברית הפוכה? תן דוגמא בבקשה

    השבמחק
  14. עברית הפוכה אומר כמה דברים:
    דוגמא ראשונה: שלחו לך אס אם אס עם בקשה להביא 12 בלונים, לך יופיע 21.
    דוגמא שניה: שלחו לך לג'ימייל מייל שהנושא שלו "התראת חדשות" אתה נכנס ליישום הג'ימייל ואתה רואה מייל שהנושא שלו " תושדח תארתה"

    השבמחק
  15. תותח,

    אחלה סקירה...

    נ.ב

    הפונקציה של "שתף לגוגל באזז" פורסת את הרוחב של המסך מעל למימדים הנורמלים שלו בכרום, אם אתה צריך עזרה בלסדר את זה... בכיף

    השבמחק
  16. תודה אנונימי :-) לי השיתוף לבאז עובד מצוין עח המקבוק שלי.

    השבמחק
  17. "כמובן שבעולם האנדרויד המסקנה הזו טובה בערך עד ל-8 בנובמבר" למה?
    למה מה היה בשמיני לנובמבר

    השבמחק
  18. ב-8 לנובמבר הושק הקונטיניום של סמסונג והיה אמור להיות גם הנקסוס אס אבל הוא נדחה כדי לאפשר לו לצאת עם מעבד של שני ליבות.
    בזמן הקצר מאד מאד הוא יוכרז...

    השבמחק
  19. מה אתה אומר שווה לי להזמין את הDHD או לחכות לנקסוס אס ולקנות אותו אם השמועות נכונות הוא יהיה מכשיר מפלצתי ואני יצתער שקניתי את הDHD

    השבמחק
  20. הבעיה עם סמסונג זה שהם התעקשו עד עכשיו להשתמש במערכת ניהול קבצים מבוססת RFS , כל עוד זו תהיה הבחירה שלהם לא תזכה לנצל רבע מהפוטנציאל של הטלפון מבלי לכתוב חצי מהמכשיר מחדש כמו שחלק מהרומים עושים.
    עדיף לחכות לטלפונים מבוססי המעבד של טגרה 2 כמו הסטאר של אל ג'י , הם יהיו חזקים יותר ובלי השגעונות של סמסונג.

    השבמחק
  21. שלום,
    אני משתמשת כרגע בבלקברי ולא מזמן ראיתי גלקסי וכעת קראתי על הדיזייר והתלהבתי מאד מחוויית המשתמש שטובה פי כמה מה-OS המשעמם אם כי מאד פרקטי של בלקברי. אני משתמשת עסקית בעיקר - מיילים (דרך GOOGLE APPS עם סיומת של כתובת האתר של החברה שלי, אין לי ג'ימייל - האם זו בעיה מבחינת האנדרוד?), לא ממש מעונינת במשחקים אלא יותר בשימושיות של אנשי הקשר (אני מבינה שאין סינכרון עם אאוטלוק אז אני חייבת לסנכרן עם הגוגל?) והיומן.
    האם תהיה לי בעיה עם העברית? האם הכל הפוך כפי שכתבת?
    אני משתמש כבדה בבלותות', מעדיפה לא לכבות. את הוויי פיי לא אכפת לי לכבות כשאני צריכה. השאלה אם הסוללה של הHTC דיזייר שביקרת לעיל, האם היא תספיק לי ליום עבודה? כשהיה לי אייפון (לא 4), זה די נגמר לי אחה"צ. בקיצור, האם שווה את המעבר מבלקברי אם אני משתמשת עסקית כפי שתיארתי?
    תודה!

    השבמחק
  22. הי לך, טוב הנה התשובות שלאלות שלך:

    1. יש סנכרון עם אאוטלוק דרך תוכנה שנקראת htc sync
    2. מאז שכתבתי את הביקורת כבר יצאו פתרונות לעברית.
    3. עדיף להשתמש בג'ימייל אבל ממש לא חובה, אני מסנכרן מול מייל של החברה ללא בעיה.
    4. האמת שלמשתמש בלק ברי הייתי הרבה יותר ממליץ על הדיזייר זד, הסוללה שלו הרבה יותר טובה והוא מגיע עם מקלדת פיזית.
    ראי כאן: http://gadgetisrael.blogspot.com/2010/11/htc-desire-z.html

    אני חושב ששווה את המעבר.

    השבמחק
  23. תודה רבה רבה על התגובה הזריזה והמדויקת! סופ"ש נעים

    השבמחק
  24. הי,
    השרת של החברה מאובטח ולכן אני עושה FWD לאימיילים לדואר מראה בג'ימייל. את הג'ימייל אני מקבל בפוש לנוקיה 5800.
    אני יכול היום לקחת בלקברי, אך המכשיר נחות.
    האם תוכל לייעץ:
    א. האם הסנכרון מול האאוטלוק בבלוטוט מושלם? (אנשי קשר, יומן, הערות ומשימות?)
    ב. האם יש אפשרות שהאימילים שאני מוציא החוצה מהג'ימייל, יוצגו כאילו נשלחו מדואר החברה - נא ענה מעשית ולא תיאורטית, כי ג'ימייל מספק פיצ'ר כזה, אך זה לא עובד כרגע עם אימיילים שאני שולח מנוקיה.
    ג. האם אתה עדיין חושב שDHD עדיין הבחירה הטובה לעומת SGS, IPHONE4?
    תודה,
    משה

    השבמחק
  25. רן אני חייב לציין שלפני שקראתי את הפוסטים שלך הייתי בטוח שאני הולך לקנות את הDHD, ישנתי על זה כבר כמה ימים, עכשיו שאני קורא את הביקורות שלך עליו זה נראה שאתה לא חסיד שלו ואתה דיי דוחק אותו לפינה, למרות כל היתרונות שלו על סמארטפונים אחרים,
    אחרי הפוסט הזה והפוסט של הDZ אני מתבלט בינהם, ואני ממש לא יודע מה לעשות ומה לבחור,
    אני טיפוס שאוהב לצלם ומצלמה טובה אצלי היא דיי חובה וגם הגראפיקה בפלאפון שלי צריכה להיות גבוהה, לכן ישר פניתי אל הDHD אבל רשמת שהסוללה לא טובה ושהDZ בעל זמן סוללה יותר ארוך,
    האם המקלדת היא כל כך קריטית? אני כן יכול להסתדר עם טאץ' אבל האם זה הבדל כל כך משמעותי?

    השבמחק
  26. כל אחד והחשיבות שלו למקלדת, לי יש אצבעות גדולות ולכן אני מפספס במסך מגע לא מעט.

    השבמחק
  27. היי רן,
    עם איזה רום אתה עובד כרגע על ה-DHD ?

    השבמחק
  28. עם coredroid 5.1 ג'נג'רברד והתיקון עברית של ליאור ל-2.3.3

    השבמחק
  29. לא אהבתי את העיצוב :)

    השבמחק
  30. לאנצ'רים אפשר להחליף אבל המהירות מצדיקה הכל.

    השבמחק
  31. אבל אם אתה מתקין לאנצ'ר איבדת את הפפונקציונאליות של HTC SENSE לא (כל הוידגטים וכו'..) ?

    השבמחק
  32. תיאורטית, אתה יכול לשחזר את HTC sense מגיבוי של טיטניום של רום אחר ולקבל את הלאנצ'ר של HTC בחזרה.
    לא ניסיתי.

    השבמחק
  33. הממ... נחמד, צריך רק לבדוק איך קוראים לשורה של הלאנצ'ר ויש כמובן אפשרות שזו יותר משורה אחת...

    השבמחק
  34. מצד שני זו הזמנה לבאגים :)

    השבמחק
  35. אגב אם לא אכפת לך לוותר על הסנס, CM7 מהירה יותר.

    השבמחק
  36. CM7 לא מנהלת טוב את הבטרייה למרות התיקון, ומה הטעם לקנות HTC ולא להנות מהסנס? אם לא הייתי רוצה סנס הייתי משתמש בנקסוס אס.

    השבמחק
  37. היי אני רוצה לקנות את ה DHD אבל אם אני קונה אותו הוא בא עם תוכנת הפעלה של 2.2 אבל אני יכול להוסיף 300 שקל בשביל לקבל אותו עם 2.3... רציתי לדעת אם זה כדאי לי כי אני לא יודע אם ההבדל הוא משמעותי... תודה

    השבמחק
  38. גם אם לא תוסיף בשבועיים הקרובים יהיה עדכון ישיר מהיצרן ללא שום עלות, מצד שני אם אתה קונה אותו פרוץ אז לא תוכל לקבל את העדכון האוטומטי.
    העדכון לא מוסיף שום דבר חיוני אבל הרבה דברים די שווים.

    השבמחק
  39. אוקי.... תודה רבה... יש אולי איזה אתר מסוים שאתה ממליץ לקנות ממנו?

    השבמחק
  40. http://www.androistore.co.il
    http://www.vmobile.co.il
    שני אתרים מעולים, עם מוכרים שמבינים ויתייחסו אליך גם כאשר תבוא עם בעיה ולא רק כאשר אתה בא לקנות.

    השבמחק
  41. אפשר לשים את הרום של הDESIRE HD על GLAXY S 2 ?

    השבמחק
  42. היי רן האם אתה מכיר את הסוללה הזו לדיזייר hd ןאם כן איך היא?ממליץ?אני ממש רוצה את המכשיר הזה ולא המלצת לי עליו מבחינת סוללה.אני שומע הרבה מוסיקה.לעניינו- הסוללה הזו עוזרת/מומלצת?
    לינק- http://www.mugen-power-batteries.com/mugen-power-1500mah-extended-battery-for-for-htc-desire-hd-softbank-001ht.html

    השבמחק
  43. הסוללות של מוגן מעולות.
    אם יהיה לך את המקורית ואת זאת אתה מסודר.
    הסוללה של מוגן תספיק לך בקלות ליום שלם.

    השבמחק