20.12.10

סקירה - נקסוס אס - גוגל פון הדור הבא

בינואר כאשר גוגל השיקה את הנקסוס 1, עולם הגיקים היה כמרקחה, הנקסוס היה קפיצת מדרגה והיווה בעצם המודל שעל פיו גוגל רצתה שאנדרוידים יהיו. גוגל חברה ל-HTC והוציאה טלפון שבינואר היה המרצדס של הסלולרים וכמו ש-HTC מסוגלת גם היה יוקרתי ושידר איכות.
מאז ינואר יצאו המון מכשירי אנדרויד איכותיים, חברות רבות ביניהן סמסונג,סוני, ו-LG,  השיקו טלפונים שהיו ספינות דגל עם הרבה כח עיבוד ומסכים איכותיים.
הנה שוב מגיע סוף השנה ומתחילות לחרוש שמועות על נקסוס חדש מבית גוגל, מאחר והנקסוס הקודם היה כזה game changer הציפיות שעמדו בפני הנקסוס הבא היו על סף בלתי אפשריות.
המון אנשים חרשו את פיקסה באיתור רמזים וקראו כל בלוג מאחורי כל עץ רענן בניסיון למצוא פרטים (כולל כותב שורות אלו).
כאשר התחיל להתברר שהיצרנית שגוגל הולכת איתה הפעם היא סמסונג, התחלנו לדאוג, אמנם סמסונג מייצרת מכשירים עם חומרה מעולה, אבל כפי שכל בעלים של גלקסי אס יגיד לכם, תוכנה זה לא בדיוק הצד החזק שלהם. הרבה האקרים (כולל ישראלים) עובדים ימים כלילות בניסיון לתקן את הבאגים של הליין של גלקסי אס.
אמנם המסך של סמסונג לא פחות ממדהים, אבל המערכת קבצים שלו לא פחות גרועה מכמה שהמסך טוב :-)
מהצד החיובי של העניין בגלל שהנקסוס הראשון היה כל כך חזק ( עד היום לא נופל משום טלפון משמעותית) הציפיה היתה שהנקסוס 2 יכיל מעבד עם ליבה כפולה, 1 גיגה זיכרון, מצלמה של 8 או 12 מגה פיקסל ומעבד גרפי שיכול להריץ call of duty, כמובן שאלו לא היו ציפיות ריאליות (חכם בדיעבד שכמוני) מכיוון שאז הוא היה עולה 1200$ למכשיר וגם הראשון לא היה בדיוק הצלחה כלכלית.

כרגע השוק מוצף במכשירים מפלצתיים כדוגמת ה-Desire HD וה- Droid-x. שגם כך יקרים מאד, אז מה בישלה לנו גוגל? גוגל עשתה מה שטוב לגוגל (הפתעה עצומה אני יודע).
כיוון שהנקסוס לא מיועד להתחרות בחברות שמשווקות את מערכת ההפעלה של גוגל (זה יהיה לירות לעצמם ברגל),גוגל הוציאה טלפון שיהיה אופטימלי למפתחים.
מסך שיכול להריץ כל משחק, כח עיבוד בלבל של הטובים ביותר אבל לא טוב מידי כי אז לא יהיה מייצג עבור המפתחים את הטלפונים בשוק, וכמו תמיד 2-3 טכנולוגיות חדשות שגוגל מנסה לדחוף את השוק לעברן כמו NFC.
כמובן שהבלוגוספרה הטכנולוגית מייד הביעה אכזבה עצומה מהמחסור בחלק מהתכונות ומהעובדה שהמעבד הוא מעבד עדכני אבל לא פורץ דרך. אבל כמו עם האייפד והגלקסי טאב בהשקה שלהם, כל מי שלא היה בהשקה ושיחק עם המכשיר לא הבין על מה המהומה. לעומתם כל מי שהיה בהשקה ושיחק עם המכשיר ידע שיש לו מכשיר מאד מיוחד ביד.
גם כאן גוגל עשתה זאת שוב, הנקסוס אס הוא מכשיר יוצא דופן ורק אחרי שמשתמשים בו מבינים עד כמה.
אבל בוא נתחיל בהתחלה:

חומרה

  • מעבד - Cortex A8  במהירות של 1 גיגה הרץ ( hummingbird ) תוצרת סמסונג
  • מסך -  סופר אמולד 4 אינץ' עם 16 מליון צבעים
  • 16 גיגה של אחסון נאנד פנימי ( 1 גיגה ליישומי בסיס + 15 לזיכרון פנימי נוסף)
  • 512 מגה זיכרון
  • מצלמה אחורית של 5 מגה פיקסל עם אוטו פוקוס ופלאש led ומצלמה קידמית VGA  ברזולוציה של 640X480
  • כרטיס אלחוטי בתקן N
  • מהירות הורדה פוטנציאלית של 7.2 מגה.
  • סוללה של 1500 Mah זמן דיבור תיאורטי של כ-7 שעות כאשר מופעל דור שלישי ו-14 שעות בדור שני.
  • שביב NFC  לשימוש עתידי כארנק אלקטרוני ועוד'
  • נתוני קרינה - קרינה לראש SAR 0.51
  • משקל 129 גרם

 סיפור החומרה של הטלפון הזה הוא בעייתי וזה עוד לפני הסיפור של המצלמה שעליו אדבר אח"כ, בשימוש שוטף במכשיר הוא הסלולרי הכי מהיר שאי פעם עבדתי איתו, הוא בעצם כל מה שהגלקסי אס היה צריך להיות ולא היה בגלל המהנדסי תוכנה הכושלים של סמסונג.
המסך שלו אף טוב יותר מזה של הגלקסי אס, אם אתם דואגים ממהירות, התגובות של המכשיר הם פשוט פנומנליות.
קשה לדעת האם זה רק החומרה או גם השילוב של מערכת הקבצים הנכונה ומערכת הפעלה חדשה שגם תורמת כמובן.
הספיקר פשוט מעולה, אין שום בעיה לשים אותו על השולחן ולהקשיב למוזיקה או פודקסט.
איכות השמיעה בשיחה היא מצוינת. העיצוב שלו מעולה, אם ה-Desire Z נראה כמו פרארי אז הנקסוס אס נראה כמו מרצדס שחורה עם חלונות כהים שמקרינה איכות אבל לא ממש חדשנות עיצובית.
העובדה שאין טרקבול מאד מאכזבת, אין אפילו את הכפתור הגדול שיש בגלקסי אס להעיר את המכשיר בנוחות. כל פעם שרוצים להשתמש צריך לשלוח אצבע ארוכה בצד ימין וללחוץ על כפתור קטן ולא נוח. בברירה של מה להשאיר ומה להוריד נראה שגוגל בחרה כמה בחירות מאד מוזרות, לטלפון אין חריץ הרחבה של כרטיס זיכרון מה שאומר שאם אתם רוצים לצלם הרבה, או להחזיק הרבה מוזיקה תצטרכו לקחת גם מחשב לחופשה כי אחרת ייגמר לכם המקום.
אין כפתור יעודי למצלמה מה שאומר שצריך להקיש את הקוד ולחפש את האייקון בזמן שמה שרציתם לצלם חולף מול העיניים והולך. גם שקע ה-USB וגם שקע האוזניות ממוקמים למטה מה שמאד לא נוח לשימוש שוטף, אין רדיו FM שממש חסר לי.
המכשיר מאד קל וזה כנראה בגלל הפלסטיקיות המעצבנת שסמסונג כל כך אוהבים' לא תמצאו הרבה מכשירים של 4 אינץ' במשקל של 129 גרם. יש לנקסוס אס קימור של הזכוכית שמקבל כותרות אבל לדעתי הוא גימיק מטופש.
המסך אמור להיות מצופה במשהו שדוחה טביעות אצבע, אבל מצד שני מי מטורף לא לשים מגן מסך? בניגוד לגלקסי אס אין כאן גורילה גלאס שתגן עליך מסריטות.
המכשיר ממש דק כמעט ברמה של אייפון 4. בסה"כ כמכשיר בפני עצמו החומרה מצוינת.
בהשוואה לספינות הדגל של יצרנים אחרים או אפילו סמסונג עצמה אין כאן יתרון מהותי ויש לא מעט חסרונות, אבל הוא מהיר בצורה שקצת קשה להעביר במילים וזה מכפר על הרבה דברים.

 ניתן לראות את הקימור המפורסם
 מערכת הפעלה:

החידוש העיקרי של המכשיר הוא במערכת ההפעלה, חיצונית יש מעט מאד שינויים, הסטטוס בר עכשיו שחור כדי לחסוך בסוללה, כאשר לוחצים על כפתור התפריט במסך הבית יש גישה למנהל היישומים הפנימי, מעין קריצה של גוגל לכל הטאסק קילרים כמו לאמר גם לנו יש :-).
תחת settings בתפריט של האפליקציות עכשיו אנחנו מוצאים כפתור של  battery usage וגם כפתור של storage use שמספקים מידע מועיל אבל הפירוט של ניצול הבטריה עדיין קיים גם במקום הקודם שלו (מוזר בלשון המעטה). כאשר לוחצים על כפתור הכיבוי יש לנו אפקט של כיבוי של טלוויזיה שחור לבן מלפני 30 שנה שמשווק לנו כמשהו מגניב ב-2010-11. מתחת למכסה המנוע נראה שיש שיפור מהותי בדפדפן ובביצועים בכלל, נראה שמרבית ההבדל ייראה במהירות, זה מה שגוגל שמו בג'ינג'ברד. מלבד השינוים האלו אין הרבה מה להגיד, סוג של פרויו משופר קלות.






































מצלמה:

המצלמה היא עוד נושא בעייתי בטלפון הזה, המצלמה מגיעה עם 5 מגה פיקסל לא מרגשים אבל כמו באייפון 4 הפיקסלים לא מספרים את הסיפור, היא מצלמת תמונות מצוינות, למרות שאני לא צלם מקצועי או אפילו טוב, בנקסוס אס צילמתי את התמונות החדות והיפות ביותר שצילמתי בסלולרי מאז האייפון 4, אולי היה מוטב אם היה 8 או 12 מגה פיקסל אבל באיכות הזאת קצת קשה להתלונן.
המצלמה הקידמית כמו כל חברותיה סתמית, לא ממש מספקת חומר לדיון ארוך, צילום הוידאו בניגוד לצילום הסטילס ממש לוקה בחסר, לא ממש ברור למה אין כאן אפשרות לצלם ב-720P או אפילו יותר, זה די ברור שמאחר ויש דימיון רב לגלקסי אס מבחינת חומרה אין סיבה שבוידאו יש נחיתות מהותית. אולי זה הדרך של גוגל לנסות לגרום לנו לא לחוש בחיסרון של כרטיס ההרחבה. מצד שני זה די ברור שהחברה ב-XDA יסדרו את זה תוך זמן קצר מאחר וחומרתית אין בעיה לחיישן.




התחרות:

זה אולי הנושא הבעייתי בסקירה בגלל שהנקסוס אס בעצם דורש השוואה בערך מול 3 טלפונים, הנקסוס 1, ה-galaxy s וגם מול ספינת הדגל של HTC שזה ה- Desire HD .אני פשוט אסקור את המפרט ואתייחס לכל מכשיר בהשוואה.

  • מסך - לגלקסי אס מסך זהה לנקסוס אס חוץ מהקימור, סופר אמולד חד וברור יותר מה-LCD של ה-DHD וטוב בהרבה מהאמולד הרגיל שסמסונג יצרה לנקסוס 1.  ללא ספק ניצחון לנקסוס אס מול כולם ושוויון מול הגלקסי אס.
  • ביצועים - ללא שום ספק כאן הנקסוס אס מנצח בגדול, מהיר כמו שד, מעבד גרפי כמו של הגלקסי אס בלי בעיות מערכת הקבצים של הגלקסי אס, הרבה יותר מהיר מה-DHD והנקסוס 1, לפחות עד שה-DHD יקבל ג'ינג'ברד ואז נוכל להשוות תפוחים לתפוחים.
  • זיכרון - כאן הניצחון של ה-DHD עם 768 מגה זיכרון מול 512 ל-3 האחרים.
  • מצלמה - למרות פער מגה פיקסלים לטובת ה-DHD לטעמי הנקסוס אס והגלקסי אס מצלמים סטילס טובות יותר משמעותית מה-DHD  וכמובן מהנקסוס 1 שהמצלמה שלו חלשה מאד. 
  • וידאו - יתרון ברור ל-DHD ולגלקסי אס, ללא ספק שהנקסוסים חלשים כאן 720P לחזקים ו-480P לחלשים.
  • סוללה - ניצחון ברור לנקסוס אס ולגלקסי אס, ה-DHD סובל מסוללה עלובה והנקסוס1 סביר אבל לא טוב כמו הסמסונגים.
  • רדיו FM טוב ב-DHD עלוב בגלקסי אס (מונו) ולא קיים בנקסוס אס, יש האק סיני שמפעיל אותו בנקסוס 1 אבל הוא מצריך הפעלת BT מה שאוכל סוללה מהותית, ניצחון ל-DHD.
  • מערכת הפעלה- יתרון זמני לנקסוס אס עם ג'ינג'ברד מצד אחד, מצד שני כל הכיף של Sense UI ב-DHD קצת חסר לי בנקסוס אס. הנקסוס 1 בקרוב עם ג'ינג'רברד, לגלקסי אס אין כרגע שום יתרון אבל נקווה לפורט מלא מהנקסוס אס בקרוב.
  • הנדסת אנוש - לנקסוס אחד עם הטרקבול יש את הנוחות הכי גדולה ואחריו הגלקסי אס עם הכפתור האמצעי ושקע USB עליון, והרחק מאחור הנקסוס אס וה-DHD שהם גם גדולים וגם מגושמים לשימוש עם שקע אוזניות תחתון ומיקום כפתורים מטופש.
נקסוס אס מימין ולידו הגלקסי אס

נקסוס 1 מימין וליד הנקסוס אס

נקסוס אס מימין ולידו ה- Desire HD

אם נסכם את ההשוואה, אין ספק שכרגע הנקסוס אס הוא האנדרויד הכי מהיר, אבל אני צופה שהרבה אנשים ירתעו מלקנות אותו בגלל המחסור בחריץ הרחבה וצילום הוידאו החלש שלו.
ייתכן שאם יהיה פורט ממש איכותי הגלקסי אס יהיה הפשרה הכי טובה. כמובן שכאשר ה-DHD יקבל ג'ינג'ברד כל התמונה יכולה להשתנות לפחות בנושא הביצועים.
קשה להגיד מבין הנקסוס אס ל-Desire HD מי יותר טוב, זו שאלה של מה יותר חשוב לך מבין כל הפרטים שציינתי בהשוואה.
משתמשי נקסוס 1 יתגעגעו קשות לטרקבול  וללוק המעולה שלו אבל מבחינות אחרות אין מה להשוות.
משתמשי הגלקסי אס כרגע מתפללים לרום של נקסוס אס מה שיכול להביא את כל היתרונות ובלי חלק גדול מהחסרונות.
אם תשאלו האם אני ממליץ על הנקסוס אס, אז כן ובלב שלם.


24 תגובות:

  1. התמונה תשתנה לא כשה-DHD יקבל ג'ינג'רברד, אלא כשהאופטימוס X2 של LG (הידוע גם בשם Star) יצא לאוויר העולם. מעבד כפול ליבה - כבר בגרסת ה-Pre Release עם פרויו הוא מרביץ ניקוד של 2350 ב-Quadrant, כאלף יותר מהנקסוס S. והוא גם נראה ומרגיש כמו מוצר איכותי, שלא כמו הסמסונג הפלסטיקי.

    השבמחק
  2. יה יעקב, מספרים של quadrant לא מספרים הכל, LG מביאים ממשק יותר מעצבן מהטאץ'וויז של סמסונג, רוב המפתחים ב-XDA יפתחו לנקסוס אס ול-HTC .
    אם תתקין את הקרנל של סופרקיוריו יהיה לך כבר היום 2500 בנקסוס אס.

    השבמחק
  3. שורה תחתונה - האם אתה ממליץ לבעלי מכשיר הנקסוס1 לקנות את הנקסוסS?

    השבמחק
  4. הי ליאור, תלוי אם אתה אוהב טלפון/מסך גדול או לא, האם אתה מת על הטרקבול או לא, האם אתה מצלם הרבה או לא.
    אני חושב שהרבה אנשים עם הנקסוס 1 יחכו עוד סיבוב.
    מצד שני רק המסך לבד שווה בעיני את השדרוג, מה גם שהשמועות אומרות שגוגל לא ימשיכו לתת לנקסוס 1 שדרוגים מהירים ואוטומטים בעתיד.
    סיאנוג'ן כבר עובד רק על הנקסוס אס וה-G2.
    אני הייתי משדרג.

    השבמחק
  5. כמו שאתה יודע, שדרגתי... מחכה שיגיע :)
    שמח לשמוע שאתה ממליץ!

    השבמחק
  6. אחלה סקירה, מקצועית ביותר - שאפו!
    מכיון שאני צפוי לקבל את הנקסוס s שלי בשבוע הבא,
    אשמח מאוד להתעדכן כיצד פתרת את נושא העברית
    שמטריד אותי באופן אישי כמשתמש לא מקצועי.

    מידד

    השבמחק
  7. אלעד: תודה :-)
    ליאור: אתה תאהב אותו בטוח.
    מידד: כמו כל מכשיר פרויו התקנתי מקלדת בעברית והתקנתי את התיקון של הפורום לגבי היישור.
    זו לא עברית מלאה אבל ניתן לקרוא ולכתוב ללא בעיה.

    השבמחק
  8. תודה על הסיקור המפורט.

    מספר שאלות NOOB:
    כשאמרת "לגלקסי אס אין כרגע שום יתרון אבל נקווה לפורט מלא מהנקסוס אס בקרוב", האם התכוונת לכל הרומים מבוססי 2.3 שיצאו בעתיד הקרוב?
    ולמה צריך פורט מהנקסוס אס, אי אפשר פשוט לקחת את הקוד של 2.3 ולבנות ממנו רום?

    ליאור (לא ליאור מהתגובות לעיל...)

    השבמחק
  9. אפשר קישור לפורום לגבי התיקון של היישור?

    השבמחק
  10. הי ליאור 2 :-)
    בנייה מהמקור זה לא עניין של מה בכך, הדבר הקשה הוא למצוא את הרייברים לכל החומרה, מהמצלמה ועד הטלפון.
    כאשר אתה בונה רום לאותה מערכת הפעלה אז העבודה קשה.
    כאשר אתה בונה רום למערכת הפעלה שהטלפון לא תוכנן עבורה, העבודה קשה שבעתיים.
    פורט של הנקסוס אס לגלקסי אס קל יותר בגלל שהנקסוס אס והגלקסי אס חולקים את כמעט אותה חומרה.

    השבמחק
  11. תודה על ההסבר.
    יישר כח על הבלוג, כיף לקרוא :)

    השבמחק
  12. האם הכוונה לעברית ע"פ המדריך הזה - פוסט מוקדם שלך http://gadgetisrael.blogspot.com/2010/12/blog-post_08.html ?

    השבמחק
  13. הי יונתן, הפוסט הזה ייתן לך מקלדת והגדרות של עברית, בשביל יישור לימין תצטרך להתקין רום לאחר שתפרוץ את המכשיר אם בכלל.
    בהצלחה

    השבמחק
  14. רן, האם למיטב ידיעתך נפתרה / נפטרה ההגבלה המעצבנת שמונעת מלהקליט שיחות ללא שימוש בSpeaker?

    השבמחק
  15. האמת שלא ניסיתי להקליט שיחות.

    השבמחק
  16. אחי יש מצב אתה מעלה את התמונה של השומר מסך של הנקסוס אס?

    השבמחק
  17. לאיזה תמונה אתה מתכוון?

    השבמחק
  18. התמונת רקע

    השבמחק
  19. 3 חודשים אחרי כבר אין לי לא את התמונה ולא את הנקסוס אס :-)

    השבמחק
  20. חחח :) וככה אתה מימנת את האטריקס ואת הארק ?
    ועכשיו תמכור את האטריקס ותשיג גלקסי S 2

    נהנה מאוד מהסקירות שלך אתה נותן יותר רשם של חווית שימוש אמיתית במקום "תסתכלו איזה מפרט יש לו @#$"

    השבמחק
  21. שלום לך ותודה רבה!
    כאמור אני משתמש ותיק של הבלקברי שהשתדרג לאחרונה לנקסוס אס, ורציתי לדעת האם יש לך המלצה למדריך לאקסס רום, ודבר שני, האם יש לך המלצה לבלוג\אתר שמהותו הוא ללמד מהיסוד את רזי המכשיר, כולל אפליקציות וכו... אם יש לך מדריכים וירטואלים אשמח לדעת היכן הם נמצאים.
    תודה.

    השבמחק
  22. תוכל למוא מלא מדריכים והסברים על המכשיר שלך כאן:

    http://iandroid.co.il/forum/forum61.html

    השבמחק
  23. תודה רבה אחלה של סקירה. כבעל של נקסוס 1 אני חושב שאמתין לעוד סיבוב , העניין של הרדיו+TRACKBALL די משמעותי בעיניי .. כנראה שאמתין לעוד איזה מכשיר מפלצתי אחר .. :)

    השבמחק