23.12.10

השוואת מכשירים - Nexus S VS Desire HD

בשלושת הימים האחרונים נשאלתי מספר פעמים על יד חברי לפורום של Desire HD באתר של iandroid.co.il האם אני מעדיף את הנקסוס אס שלי על פני ה-DHD , אמנם התייחסתי לזה בסקירה של הנקסוס אס, אבל אולי בכל זאת צריך להתייחס לזה יותר לעומק.
ההשוואה בעיני מתחלקת ל-3 , כיצד הם משתווים כטלפון, כיצד הם משתווים כמחשב כף יד וכיצד הם משתווים כמצלמה.




טלפון:

  • איכות שיחה - שני הטלפונים נותנים איכות שיחה טובה מאד לשניהם אין את המיקרופון שמבטל רעשים שיש לנקסוס1 אבל יש כאן יתרון קטן לנקסוס אס.
  • ספיקר - הספיקר של ה-DHD מזעזע, ניתן להתקין dsp manager ושאר מיני פיקסים אבל כל הגאונות שבעולם לא תהפוך את הספיקר שלו לשווה לזה של הנקסוס אס שהוא פשוט מעולה.
  • אוזניות - חלק מהאוזניות לא עובדות לי חלק עם הנקסוס אס, כולן עובדות לי עם ה-DHD 
  • אנשי קשר -  ה-DHD נהנה מהממשק המעולה של Sense UI מה שמאפשר קישור אנשי קשר בין ספרי כתובות והחייגן הכי טוב בשוק של אנדרויד, לסנס יש גם ווידג'טים של חיוג עם תמונות שלטעמי זו הדרך הנוחה ביותר לחייג לאנשים שאיתם אתה מתקשר הרבה, יש במרקט כמה תוכנות שעושות את זה, אבל היישר מהקופסה זוהי קטגוריה שה-DHD  לוקח בהליכה.
  • סוללה - אי אפשר לדבר אם נגמרת הסוללה, וכאן החולשה הכי גדולה של ה-DHD הסוללה שלו מחפירה, ובגלל המבנה החדש ש-HTC אימצו לגב שלו עם שתי מגירות  לא ניתן לקנות סוללה עם כיסוי גב חלופי, מה עוד שהוא גדול מספיק גם כך.
  • נוחות גישה - שני המכשירים לוקים בחסר בחלק הזה, בלי אפשרות כרגע להעיר את המכשיר עם שום כפתור חוץ מהכפתור העליון שהגישה אליו לא נוחה ב-DHD והכפתור בצד שגם בנקסוס אס קטן ולא נוח לגישה.
  • עובי - שני המכשירים דקים יחסית, הנקסוס דק יותר בחלק בעליון שלו ובחלק התחתון עבה יותר מה-DHD
  • קרינה - הנתונים הרשמיים של הנקסוס אס מדברים על 0.51 SAR  ושל ה-DHD  מגיע ל-0.468 לפי המחמירים ביותר (יש כמה נתונים סותרים)
  • רדיו - ל-DHD יש רדיו FM מעולה ולנקסוס אס אין.
  • מסך- הסופר אמולד חד יותר וקל יותר על העיניים, גם המסך של ה-DHD מעולה אבל היתרון כאן הוא של הנקסוס אס.
הם די שווים בעובי תלוי באיזה צד שמים את הנקסוס אס

 מצלמה:

ל-DHD יש 8 מגה פיקסל, לנקסוס אס יש 5 מגה פיקסל, אך כמובן שמגה פיקסלים לא מספרים את כל הסיפור, מה שיותר חשוב זה איכות החלקים, האמת שאני מאד מרוצה מהנקסוס אס חוץ מהאפקט הקולי המטופש של הצילום שכבר גרם לי להבריח את נושא הצילום שלי. ל-DHD יש דואל פלאש הגם שלא הרגשתי שיפור מהותי.
החלטתי לתת לירקות ולפירות לדבר, המקום שבו הכי קל לראות צילום בתאורה גרועה עם מגוון הצבעים הכי עשיר שיש זה תתפלאו בסופר מרקט, אז רק בשבילכם חטפתי הרבה מבטים עויינים ומשתוממים בסופר כאשר צילמתי כל דבר פעמיים.
אז הנה תשפטו בעצמכם לפני שאגיד את דעתי.
צילומים מה-DHD





צילומים מהנקסוס אס:





האמת שממש קשה לי לבחור, בתאורת חוץ הנקסוס מצלם הרבה יותר טוב, אבל דווקא בתאורה חלשה ולא מחניפה הם די משתווים. לשיפוטכם...
את הנושא של צילום וידאו כבר כיסיתי מלא בסיקור על הנקסוס אס, רק אומר שהוידאו זה הדבר החלש ביותר בנקסוס אס.
לפרטים נוספים סקירת נקסוס אס
כמובן שלנקסוס אס יש גם מצלמה קדמית שניתן כבר להשתמש בה אם תתקינו tango video calls מה שמאפשר לעשות שיחות וידאו עם אנדרוידים וגם עם אייפון 4.

מחשב כף יד:

  • גלישה באינטרנט - הגלישה בנקסוס אס הרבה יותר מהירה, כמובן לזכותו עומדת מערכת הפעלה מתקדמת יותר, נדע באמת אם זו המערכת הפעלה או הטלפון רק לאחר שה-DHD יקבל ג'ינג'רברד, כרגע ניצחון לנקסוס אס.
  • תפקוד באור יום - מסך הסופר אמולד של הנקסוס אס הרבה יותר טוב באור יום, בגלל הבהירות החזקה שלו הרבה יותר קל לקרוא אימיילים ו-SMS בנקסוס כאשר אתם בחוץ.
  • קריאה - המסך של הנקסוס חד יותר, אבל הגודל משחק כאן תפקיד משמעותי, הרבה יותר קל לקרוא מסמכים וספרים ב-DHD , מסך של 4.3 אינץ' פשוט מכיל יותר שטח עבודה ובאור של בית, המסך של ה-DHD חד לא פחות מהנקסוס לטעמי.
  • אי מייל - שניהם מתפקדים מצוין אבל ה-Sense UI של ה-DHD מכיל ווידג'טים של לוח שנה ואימיילים מעולים, המקלדת של HTC מעולה, במיוחד בגלל החצים, וכל מי שניסה לעלות שורה ולתקן תו יודע על מה אני מדבר. מצד שני זיהוי המקשים במקלדת של ג'ינג'ברד הרבה יותר טוב משל HTC, אם פרצתם את המכשיר אתם יכולים להתקין את כל המקלדות על שני המכשירים לכן זוהי לא סוגיה מהותית.
  • משחקים - אין לי כאן סימוכין נחרצים חוץ מלהריץ angry birds ו- hungry shark על שניהם אבל נראה לי שזה רץ חלק יותר על ה-DHD .
  • ניווט - כאן לצערי אין לי מה לתרום לא השתמשתי ב-GPS  עם הנקסוס אס (יעודכן בעתיד)
  • אחסון - ה-DHD מגיע עם 1.5 גיגה של אחסון וחריץ הרחבה של עד ל-32 גיגה נוספים, הנקסוס אס ידוע לשימצה בזה שאין לו חריץ הרחבה ולכן לא יכול להתרומם מעל 16 גיגה, מצד שני ה-16 גיגה שלו מאד מהירים. ללא ספק ניצחון ענק ל-DHD בקטגוריה הזו, אנחנו רוצים חופש בחירה ולא כלא אלקטרוני.
  • מהירות הורדה - שני המכשירים ומרידים קבצים מהאינטרנט מאד מהר, ה-DHD יכול להגיע עד 14 מגה מהירות הורדה מה שיהיה יתרון בעתיד, כרגע כמובן הרעיון שבספקים הסלולרים הישראלים נגיע למהירויות האלו זו בדיחה עצובה.
  • עברית - ל-DHD יש תיקון לעברית עם ממשק סנס, ותמיכה עברית מלאה עם cyanogen rom לנקסוס אס אין עדיין לא תיקון עברית ולא רום של סיאנוג'ן, כמובן שכל זה ישתנה מאד בקרוב.
  • עדכוני גרסאות - בגלל נעילת הנאנד כל פעם ש-HTC מעדכנת גרסה וה-HBOOT משתנה צריך להמתין עד שההאקרים יפצחו אותו וגם תהליך השינוי מסוכן ולא נוח וקל לשימוש, בנקסוס אס שהוא טלפון למפתחים החיים קלים וחופשיים, ללא ספק יתרון מנצח לנקסוס אס.




    לסיכום:

    ההשוואה הזו לא פשוטה בכלל, אם אתם משתמשים במכשיר בעיקר כטלפון וקצת אי מיילים אז היתרון של עבודה טובה באור יום, ספיקר איכותי והכי חשוב חיי בטריה מעולים הם מביאים את הנקסוס לניצחון גדול.
    אם אתם משתמשים במכשיר בעיקר כמחשב כף יד לפייסבוק,אי מיילים , קריאה וישומים ויש לכם היכן לטעון אותו במהלך היום, ה-DHD  בזכות מסך גדול יותר וממשק מנצח עם ה- Sense UI עדיף בהרבה.
    מכיוון שאני חייב להסתובב עם שני מכשירים אני אסחוב את שניהם אבל ללא ספק כרגע המכשיר העיקרי שלי הוא הנקסוס אס.

    36 תגובות:

    1. אתה מודע לזה שאפשר ליצור SHORTCUT מסוג DIRECT DIAL על שולחן העבודה שכולל את התמונה של איש הקשר (תכונה בסיסית של אנדרואיד). אז יש "וידג'ט" עם תמונה לחיוג מהיר ולא צריך SENSE בשביל זה.. אלא אם יש שם יתרון אחר שאני לא מכיר...

      השבמחק
    2. ההבדל הוא בגודל התמונה, התמונות של קיצורי הדרך קטנות, ותוך כדי נהיגה למשל אי אפשר ממש לראות אותן.
      הווידג'ט של סנס שם עמוד עם 9 תמונות גדולות שניתן בקלות לזהות ולהקיש אפילו תוך כדי נהיגה.

      השבמחק
    3. הDHD לפי התמונות שלך מצלם יותר יפה!
      אחלה של סקירה! תודה על ההשקעה!

      השבמחק
    4. לאלעד: תודה, כל פעם אני משנה את דעתי לגבי התמונות, באור יום מלא הנקסוס מצלם יותר יפה.
      אבל שניהם מצלמים מצוין.

      השבמחק
    5. אהלן רן !! רציתי לדעת עד כמה גרועים הסוללה והספיקר של הDHD האם מדובר בדיל ברייקר ? או שזה סביר בסה"כ?
      אני שוקל לעבור מאייפון 3GS אבל מתלבט ...

      תודה מראש מאור

      השבמחק
    6. הי מאור, הכל תלוי באופן השימוש שלך, אם תשים את בהירות המסך ב-50% ותתקין dsp manager אני חושב שתהנה מאד מהמכשיר.
      זה שהוא פחות טוב מהנקסוס אס לא עושה אותו לגרוע, הוא עדיין מכשיר מעולה בכל קנה מידה.

      השבמחק
    7. אני לא מכיר את הנקסוס-S אבל כבעלים של הHD אני יכול לומר שהמכשיר הזה מעולה, והיו לי כבר כמה עשרות סלולריים מאז הראשון שהיה לי ב-1987. כן. 1987. ואגב, לגבי מצלמה - קבלו לינק למה שהיא יודעת לעשות בפנים (ללא מבזק) ובחוץ
      http://www.facebook.com/photo.php?pid=6328518&l=2827e5b55f&id=695646715

      השבמחק
    8. מממ אני לפני קנייה, זאת אומרת מחר בבוקר אני צריך להחליט, לפי הזרימה שלך הנקסוס לוקח בגדול, שאלתי היא כזו - האם אתה בעד הנקסוס כי הוא באמת מכשיר טוב יותר או אתה בעדו מתוך חוסר אוביקטיביות לעניין? D:
      כי ללא צל של ספק אתה מאוהב בנקסוס, אני כבר החלטתי על הHTC עד שקראתי את הפוסט שלך ועכשיו אני לא יודע מה לעשות :{

      השבמחק
    9. הי דביר, אני ממש לא מאוהב בנקסוס, וכמו שכתבתי בסיקור זה מאד תלוי מה יותר חשוב לך במכשיר.
      אם אתה משתמש הרבה בספיקר וכל היום מחוץ לבית אז הדיזייר פשוט יהיה בעייתי עבורך.
      אם אתה כל היום בבית ליד מטען ולא משתמש בספיקר אז הדיזייר עם יכולות הממשק שלו יהיו מצוינים עבורך.

      השבמחק
    10. מממ אני מסתובב הרבה, אבל אחרי האייפונים, שום בטריה לא תשבור אותי D: סיפקרפון? מה אנחנו בשוק? להיות עם סמארטפון בלי לפחות אוזניה חוטית (שלא לציין שהיום אוזנית בלוטוט' עולה 10-12 דולר) זה עוול לחלוטין..

      בכל אופן, אני חושב שאני אלך על הDHD, לפי הסיקור המצויין שלך הוא ללא צל של ספק המכשיר בשבילי :}

      תודה

      השבמחק
    11. בהצלחה, רק שים לב שאם אתה משתמש Mac אז אין לך גרסה טובה של htc sync

      השבמחק
    12. הספיקר של ה-DHD הפתיע אותי לטובה, הוא ממש בסדר ולא נתקלתי בבעיות איתו.

      השבמחק
    13. תודה על הסיקרה!
      האם לדעתך עדיף לחכות ל SGS 2?

      השבמחק
    14. הספיקר תקין הוא רק חלש.
      אני הייתי מחכה ל-SGS2 ולו רק בשביל המסך החדש והמעבד החדש.

      השבמחק
    15. יש צפי להשקת המכשיר?

      השבמחק
    16. הוא רק הוכרז היום, כנראה מתישהו ברבעון הבא.

      השבמחק
    17. הי רן ,
      שאלה שמטרידה אותי :
      האם ניתן לחזור לרום המקורי של ה-DHD אחרי צריבת רום אחר כלשהו , כלומר הזדמנות להתחרט ?
      תודה

      השבמחק
    18. כן, יש תהליך מסודר של התקנת RUU שמחזירה הכל אחורה למצב של יציאה מהחנות.

      השבמחק
    19. אתה יכול יותר לפרט על זה?

      השבמחק
    20. אין מה לפרט, אם מותקן לך htc sync והורדת את קובץ ה-ruu אתה מריץ אותו ומחכה :-)

      השבמחק
    21. סיקור מעולה
      באמת תודה רבה על כל ההשקעה

      השבמחק
    22. תודה רבה חזי, כיף לשמוע.

      השבמחק
    23. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      השבמחק
    24. אני רוצה ליקנות בחופש הגדול טלפון DHD או NEXUS S
      ואני רוצה הרבה לשחק בו מה אתה אומר לי עדיף? ואני היה הרבה זמן בחוץ

      השבמחק
    25. הנקסוס עדיף למשחקים כי יש לו מעבד גרפי טוב יותר וסוללה יותר חזקה.

      השבמחק
    26. uומה אתה אומר על galaxsy s?

      השבמחק
    27. הגלקסי אס כמו שהוא מגיע מספקיות הסלולר הוא גועל נפש, אם תפרוץ אותו ותתקין רום עם לאגפיקס הוא ייתן לך תוצאות דומות לנקסוס אס.

      השבמחק
    28. מה אתה חושב איזה סוללה יותר חזקה DHD או GALAXSY S

      השבמחק
    29. אין בסיס להשוואה, הגלקסי בפער גדול.
      מסך סופר אמולד צורך פחות אנרגיה, sgs עם מסך יותר קטן וסוללה יותר גדולה.

      השבמחק
    30. שאלונת לגבי צפיה בסרטונים,למשל,סרטוני youtube
      הבנתי שבDHD סרטונים לא רצים חלק,ושיש בעיה עם הרזולוציה שהיא לא מותאמת כמו שצריך לגודל המסך... האם זה נכון?

      השבמחק
    31. הרזולוציה שלו היא הסטנדרטית של אנדרויד, מהנקסוס 1 ועד הנקסוס אס ובדרך הגלקסי אס כולם מריצים את אותה רזולוציה.
      בעיות יכולות להיות בכל טלפון, לי לא היו בעיות עם יוטיוב.

      השבמחק
    32. אוף...טוב אני צריכה להחליט בין הנקסוס אס לDHD....מה שחשוב לי בו,חוץ מכמובן שיתפקד כפלאפון...כן כן...לבצע בו שיחות :), מיילים,פייסבוק,אינטרנט והרצת סרטונים חלקה,מוזיקה בספיקר(לא נגן מוזיקה עם אוזניות...יש לי כבר אחד כזה...לא חבל על הסוללה של המכשיר...?)מצלמה ורדיו לא חשובים לי,ואין לי כל כוונה לקרוא ספרים בפלאפון,גם מסך של 4.3 הוא קטן מידי בשביל לקרוא...והחזקתי את ה DHD, הוא כמו בלטה,באמת! ממש כבד יחסית...לא מבינה מה כל הרעש סביבו....מה אתה ממליץ לי בתור אחד שחווה את שניהם?

      השבמחק
    33. אם ההתלבטות ביניהם הייתי לוקח את הנקסוס אס לאור מה שחשוב לך.
      גם הספיקר וגם כל העדכונים שיגיעו לו מגוגל עושה אותו לרכישה יותר טובה היום.

      השבמחק
    34. רכשתי את הנקסוס אס,אך איכות מסך המגע שלו לא משהו בכלל...הוא לא מגיב למגע כמו אייפון...הרבה פעמים הוא בכלל לא מגיב ואני צריכה לנסות כמה פעמים... ידוע לך על בעיה כזו בנקסוס אס או שפשוט המכשיר שלי תקול? תודה רבה על העזרה!

      השבמחק
    35. לא מכיר בעיה כזו, הייתי מוודא שוהא מעודכן כבר לגרסה 2.3.3 לפני שהייתי מחליט שזו תקלה.
      ואולי אפילו עושה reset to defaults בתפריט privacy
      לאחר גיבוי החומר כמובן רק כדי לוודא.
      אם אלרי שני אלו המסך מגע עדיין לא תקין אז סיכוי סביר שזו בעיית חומרה.

      השבמחק