4.3.11

סקירה: Archos 101 טאבלט לאנשים עם תקציב מוגבל

בדרך כלל אני משתדל מאד לפרט וגם לספק הרבה מאד פרטים על מכשיר שאני כותב לו סקירה, ה-archos הוא לא מכשיר שיש הרבה מה להרחיב עליו אך מכיוון שבארץ הוא הראש לשועלים אז שווה וצריך לסקור אותו.
בישראל כרגע יש רק 2 טאבלטים מהשורה הראשונה, הגלאקסי טאב והאייפד, לאחר שכולנו התבשרנו כמה יקרים יהיו הטאבלטים מבוססי אנדרואיד 3.0 הרבה אנשים מחפשים כרגע אלטרנטיבה לאייפד שלא תעלה אלפי שקלים או תחייב חבילת דטה גדולה לשנה וחצי. לנישה הזאת כרגע נכנס הארקוס שנמכר כרגע בבאג וכנראה בקרוב בזאפ הקרוב אליכם.



 
החומרה:
  • מעבד  ARM Cortex A8 at 1 GHz with DSP 
  • מאיץ גרפי 3D OpenGL ES 2.0 ברזולוציה של 600*1024
  • מסך 10.1 TFT בתצורת wide screen
  • 256 מגה של זיכרון ראם
  • 8 גיגה של זיכרון פנימי (בחו"ל יש גם גרסה של 16 גיגה)
  • מצלמה קדמית  VGA עם וידאו 480*640
  • סוללה שתומכת עד 7 שעות וידאו רצוף.
  • כניסת Micro sd שתומכת עד 32 גיגה
  • יציאת mini HDMI (כבל לא מסופק עם המכשיר)
  • אנטנה אלחוטית בתקן N 
  • blue tooth 2.1
  • סטנד אחורי שניתן לשלוט עד כמה הוא בולט.
  • משקל: 480 גרם 

הארקוס מול האייפד 1
הארקוס מול הגלקסי טאב 7 אינץ'


אם הארקוס הזה היה מגיע לארץ בעיתוי הנכון לפני 6-7 חודשים הוא היה אחד מהמכשירים היותר מגניבים שיש בארץ, אבל לצערם של היבואנים הוא בעצם הגיע רשמית אחרי הגלקסי טאב שמולו נראה בספרה אחרת לגמרי.
החומרה של הארקוס היא בעייתית בלשון המעטה, כל התגובה של הממשק היא איטית, גם בתצורת overdrive  המכשיר מגיב כמו טלפון אנדרואיד עם מעבד מלפני שנתיים. המסך מגיע עם זוויות צפייה עלובות, ומי שחושב שזו סתם התפנקות לא יודע על מה הוא מדבר. בשביל לקרוא טקסט או לראות תמונה אתה חייב להחזיק את המכשיר בדיוק בזווית הנכונה, כל סטייה של מספר מעלות לכל כיוון והתמונה הופכת כהה ולא שמישה בכלל. כאשר אתה שם את הסטנד בזווית הנכונה, הקריאה במסך הגדול טובה ונעימה לעין. המימדים של המכשיר מוזרים בלשון המעטה 1024*600 במסך 10.1 אינץ' נותן מסך מאד מלבני שכאשר מחזיקים אותו אנכי הוא ארוך מדי וכבד מידי מכדי להקליד עליו, וכאשר מחזיקים אותו אופקי הוא רחב מידי מכדי להקליד בנוחות. המכשיר מגיע עם ספיקרים די טובים שמוציאים ווליום די גבוה גם בהשוואה לחבריו מאפל וסמסונג. 256 מגה זה ממש מעט זיכרון וכל פעם שאתה מנסה להחזיק מספר יישומים במקביל המכשיר כמעט עוצר מלכת.
ואני לא מדבר על משחקי תלת מימד, אני מדבר על טוויטר, דפדפן ונגן מוזיקה. המכשיר כולו מרגיש מאד פלסטיקי וזול, הרבה פחות אפילו מרמת הפלסטיק של הגלקסי אס (הטלפון לא הטאבלט של סמסונג)למשל.
בסה"כ חומרה סבירה מינוס לטאבלט זול שישמש כקורא ספרים ומכשיר לאימיילים וגלישה כאשר הוא 2 רמות מתחת לטאבלט טוב כמו הטאב או האייפד.






מערכת הפעלה ותוכנה:
הארקוס מגיע עם אנדרואיד 2.2 שזה טוב יחסית לדגמים הקודמים שלהם אבל ללא שום התאמה נראית לעין של ארקוס עצמם כגון מה שסמסונג או HTC עשו לטאבלט שלהם. המאיץ הגרפי הנוסף מספק תמורה די טובה, בסה"כ הצלחתי להריץ משחק של מרוץ מכוניות ואת Angry bird seasons בצורה חלקה ויפה, הוא גם מנגן סרטים באיכות HD ללא בעייה שזה יפה מאד יחסית לחומרה הזולה שלו. ולמרות הבכיונים של דוד סטיב מאפל כל המשחקים רצו על מסך מלא ללא קושי.
ארקוס מספקים תמיכה טובה יותר לעברית ממה שאנדרואיד מספק מעצמו, יש מקלדת מלאה וגם אפשרות לשנות את שפת המכשיר לעברית כולל שינוי של שדות אימייל ל" אל" או "נושא" וכו' באופן מצער הם לא פתרו את היישור לימין בכותרות של ג'ימייל אבל ביישום של וואינט הכל מיושר בדפדפן כמו שצריך שזה בהחלט יפה.
המכשיר לא מגיע עם תמיכה במרקט של אנדרואיד ולכן אין את היישומים של ג'ימייל,מרקט,youtube וכו', אבל חיפוש קצר בגוגל יוביל אותכם ליישום קטן שנותן גישה לכל אלו ללא בעיה, המכשיר עצמו מגיע עם ספריית יישומים של ארקוס שנועדה להיות תחליף למרקט, יש בה את רוב היישומים המוכרים אבל קצת מעצבן שצריך לתת להם את פרטי כרטיס האשראי ליישומים בתשלום והם לא תומכים באימות שכבר יש לנו למרקט של גוגל.
למרות האיטיות המעצבנת של הממשק בסה"כ מערכת ההפעלה רצה טוב ומשחקים וסרטים רצים מצוין על המכשיר תודות למאיץ גרפי טוב.

מצלמה:
המצלמה של המכשיר היא חלשה כמו מרבית המצלמות הקדמיות של מחשבי כף יד, היא מאד רגישה לתנועה ולתאורה, אין לי מושג כמה טייקים נדרשו כדי לצלם את הדמו של ארקוס :-) המכשיר מגיע עם fringe לשיחות וידאו הישר מהקופסה.
לא צילמתי הרבה מאחר וכל התמונות פשוט יצאו לא שמישות בכלל.
להלן התמונה הטובה ביותר שהצלחתי להוציא מהמכשיר לאחר דקות ארוכות של נסיונות:



למכשיר מספר יתרונות, מחיר של כ-1700 ש"ח בארץ עם אחריות ושירות שיחסית לאלטרנטיבות זה מחיר מציאה, זמן סוללה מצוין, חווית גלישה וצפייה בסרטים די טובה וניגון וידאו מעולה, החסרונות הן איכות בנייה ירודה, לאג קבוע בשימוש עקב מחסור בזיכרון וזוויות צפייה ממש גרועות, אם מישהו אמר לכם את זה על ה- gtab וחשבתם שזה שטויות, אז בארקוס זה לא שטויות.
מי שרוצה לחוות את אנדרואיד במחשב לוח, עם קורא ספרים סביר ונגן מדיה טוב לטיסות יכול למצוא כאן דיל טוב מבחינת איכות מול עלות, אין הרבה מכשירים שינגנו לכם וידאו HD במשך 6-7 שעות ללא מאמץ.
מי שמחפש חוויית שימוש שדומה לטאב או לאייפד ורוצה לעבוד עליו או להריץ יישומים במקביל מוטב לו שישמור מרחק סביר.



15 תגובות:

  1. ---
    רן אני חייב לציין שלפני שקראתי את הפוסטים שלך הייתי בטוח שאני הולך לקנות את הDHD, ישנתי על זה כבר כמה ימים, עכשיו שאני קורא את הביקורות שלך עליו זה נראה שאתה לא חסיד שלו ואתה דיי דוחק אותו לפינה, למרות כל היתרונות שלו על סמארטפונים אחרים,
    אחרי הפוסט הזה והפוסט של הDZ אני מתבלט בינהם, ואני ממש לא יודע מה לעשות ומה לבחור,
    אני טיפוס שאוהב לצלם ומצלמה טובה אצלי היא דיי חובה וגם הגראפיקה בפלאפון שלי צריכה להיות גבוהה, לכן ישר פניתי אל הDHD אבל רשמת שהסוללה לא טובה ושהDZ בעל זמן סוללה יותר ארוך,
    האם המקלדת היא כל כך קריטית? אני כן יכול להסתדר עם טאץ' אבל האם זה הבדל כל כך משמעותי?
    ---
    לא קשור לפוסט הזה ** =]

    השבמחק
  2. עידן, כל אחד ומה שקריטי לו, שני המכשירים מצוינים ויש לי את שניהם.
    המצלמה של הזד ממש חלשה, אז קח את זה בחשבון.
    אם יש לך איך לטעון את הטלפון במהלך היום ה-DHD הוא מכשיר מעולה.

    השבמחק
  3. מהקטע של הממשק עצמו, התוכנה יש משו שונה בינהם?
    מה שאני בעצם "מפסיד" שאני לוקח את הDHD במקום הDZ זה רק המקלדת וזמן הסוללה?

    השבמחק
  4. בקשר לחנות market. יש למכשיר מתיכה בחנות. בעצם מהפעם הראשונה שהפעלתי את המכשיר כבר הופיע אייקון על מסך הבית של המכשיר. אולי קניתי גרסה יותר מעודכנת של המכשיר?
    הדבר המעצבן ביותר מבחינתי זה שהמכשיר לא ינגן לך HD אלה אם תקנה את הקודקים המותאים מהאתר של ARCHOS. העלות של החבילה כ-13 פאונד וזה גם בתנאי שאתה נרשם לאתר שלהם מזין קוד סידורי של המכשיר. גם אחרי שאתה כבר קנית את החבילה אתה יכול לעדכין אותה רק דרך המכשיר: כניסה למייל והקשה על הלינק שמוביל אותך ישר לdownload. חצופים!

    השבמחק
  5. האייקון הוא של החנות שלהם לא של גוגל או שהחנות שמכרה לך "טיפלה" בו.

    השבמחק
  6. יש אפשרות להתקין cynogen אני בטוח שהמכשיר משתפר פלים איתו.

    השבמחק
  7. מה הדרך הטובה ביותר להוריד אפליקציות למכשיר? וגם לוודא שהם יעבדו עליו?

    השבמחק
  8. תפעיל את היישום של appslib או משהו כזה ותתקין משם.
    כל היישומים שם נבדקו על המכשיר.

    השבמחק
  9. אתה יכול לפרסם מדריך שממליץ על קניית טאבלט בשוק של הטאבלטים הזולים (כלומר לא גלאקסי או אפל)

    השבמחק
  10. את הטאבלטים המרכזיים אני מקבל לסקור מהיבואן או מספקים סלולרים, את הטאבלטים הסיניים הזולים אין מהיכן להשיג לבדוק.
    סקירה שכולה מבוססת על נתונים מאתרים לא תיתן לך המלצה ראויה.

    השבמחק
  11. אני מעונינת לקנות טאבלט איזה כדאי לי לרכוש?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש עכשיו טבלט של בלאק בארי מצוין פשוט ביצועים מדהימים!!!!!

      מחק
  12. היי, יש למשהו מושג איכן החברה שמייבאת את המכשיר יושבת? אין לנו אותו חודש ופעמיים כבר שקע הכניסה של הטעינה נשלף החוצה עם הוצאת המטען!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושב שמעבדת IBM בגבעת שמואל נותנת להם שירות, תתקשר לוודא קודם.

      מחק