8.12.12

סקירה: נקסוס 4 הטלפון החדש של גוגל מבית LG






נקסוס 4                                       גלקסי נקסוס                                    נקסוס אס

כל שנה בערך בפברואר גוגל בוחרת את השותפה שאיתה היא הולכת לפתח את הגוגלפון/נקסוס הבא.
בתהליך הזה גוגל גם בוחרת את הטכנולוגיות החדשות שהיא רוצה לקדם, בנקסוס 1 זה היה להשתוות לאייפון, בנקסוס אס זה היה NFC בגלקסי נקסוס זה היה הקפיצה למסכי 720P ובהמשך google now . 
הנה יוצא הנקסוס 4 , הרביעי בשושלת נראה שלמרות שהוא תומך בדברים כמו מיראקאסט ואחרים אין בו קפיצה טכנולוגית חומרתית. עיקר השינוי הוא בתוכנה ובשיפור של החומרה הקיימת. 
בשוק רווי כל כך כאשר יוצאים באותה תקופה ה- Galaxy note II וה- Droid DNA וכמובן האופטימוס ג'י שהוא בעצם אחיו התאום של הנקסוס 4 (עם התוכנות של אל ג'י) האם באמת נותר לנקסוס משהו לחדש מלבד לספק לנו טלפון עם גוגל נקי? 
האם בניגוד לשנים קודמות הנקסוס יהיה בלי חולשות מהותיות שגרמו לו להיות מוגבל לעומת המתחרים?
בניגוד לשנים קודמות עם סמסונג ולפני עם HTC שהיו להם שורות של טלפונים מצליחיםל-LG לא היה טלפון להיט גדול כבר הרבה זמן, האם זה יגרום להם לתת לנקסוס את כל המרכיבים של ספינת דגל אמיתית ולא רק טלפון מפתחים? על זאת בסקירה שלפניכם.

אין קימור בנקסוס 4 הוא הרבה יותר מזכיר את האייפון 4S עם גב הזכוכית מאשר את הגלקסי נקסוס

הזכוכית בגב משנה צבעים בהתאם לתאורה שעליה או שתתלהבו או שתשנאו את זה

בלי פלאש הגב שחור כמו כל סמארטפון רגיל בשוק


חומרה / עיצוב

הדבר הראשון ששמים לב אליו מייד כאשר הנקסוס יוצא מהקופסא זה שהוא מעוצב בצורה מאד מרשימה, ללא ספק זו הפעם הראשונה שנקסוס עובר את הנקסוס 1 שהיה באמת אחד מהטלפונים הכי יפים שיצאו ב-4 שנים האחרונות. 
במבט מהצד הוא מזכיר את האייפון 5 , קווי העיצוב נעים בין קימור קל לפס ארוך ומוצק. כמו באייפון 4 הגב הוא מסוג של זכוכית מאד נעימה למגע והתחושה היא שאתה מחזיק מוצר מאד יקר כמו שעון יד יקר של רולקס או משהו דומה. 
בניגוד לנקסוסים קודמים הנקסוס 4 קיבל מתחת למכסה המנוע את כל התנאים להיות מוביל שוק בדיוק כמו הנקסוס 1 בזמנו. הנקסוס 4 מגיע עם מעבד Qualcomm S4 PRO שהוא המעבד הכי מהיר שיש היום בסלולר, יחד עם המעבד מגיעים 2 גיגה ראם שאנדרואיד 4.2.1 יודע לנצל מצוין. צ'יפ הזיכרון הפנימי שמשמש לאחסון מהיר ביותר, כל מי שניסה להעתיק מוזיקה לגלקסי נקסוס ולאחר מכן לגלקסי נוט ראה שסמסונג לא נתנה את הצ'יפ הכי מהיר לנקסוס שלה. אל ג'י לא חסכה כלום, הטלפון הזה הוא חיית ביצועים.

בשנתיים האחרונות לנקסוס היה מסך אמולד מסך עם דינמיות חזקה ושחורים מדהימים ועם זאת קצת פיקסלציה ותצוגה לא טובה של הצבע הלבן כאשר ממש ראו סוג של "לכלוך" תוכנתי כאשר הטקסט היה שחור והרקע לבן. בנקסוס 4 יש מסך True HD IPS Plusשל אל ג'י שמגיע עם דחיסות פיקסלים כמו של האייפון 5  ועם לבנים מדהימים. למרות זאת בעיקר ברקע שחור ובסרטים אני עדיין חושב שהמסך של הגלקסי נוט 2 יפה יותר.
מה שבטוח זה שאין לטלפון הזה שום בעיית מסך ולא יהיו דיונים ארוכים בכל הבלוגים על טכנולוגיית פנטייל.
הסוללה של הנקסוס 4 היא 2100mah שזה טוב בהרבה מהוואן איקס הראשון שגם לו היה מסך מרהיב כזה אבל סבל מחיי סוללה בינוניים ומטה. עם הנקסוס 4 חיי הסוללה מאד משתנים, ביום שיש לי המון זמן מסך חיי הסוללה מקבלים אצלי ציון של בסדר בלבד עם כ-14 שעות עבודה, ביום שיש יותר שיחות טלפון וצילומים אני מגיע הביתה בסוף יום עם יותר מחצי סוללה מלאה. הנקסוס 4 הוא ממש לא הגלקסי נוט 2 אבל הוא לא נופל מהגלקסי אס 3 בהרבה, הוא קצת כבד עם 139 גרם יחסית לאס 3 אבל לא בצורה מורגשת בשימוש.

לא הכל ורוד בגזרת הנקסוס 4, כמו נקסוסים קודמים יש לו גם חולשות מובנות ומתסכלות. הסוללה לא נשלפת שזה מאד מקשה על משתמשים כבדים שרוצים לא להיות טרודים בחיפושים אחר מטען.
האחסון הפנימי שלו שנע בין 8 ל-16 גיגה לא ממש מספיק, גם בגרסה 16 שאני קיבלתי נותר לאחר מערכת ההפעלה רק  12.92 גיגה לאחר הכנסת מוזיקה, קצת צילומים וביצוע גיבוי אני כרגע על 1.4 גיגה פנויים וכבר נאלץ לבחור מה להשאיר ומה להוציא על בסיס יומי.
הספיקר שהיה נקודה כואבת בנקסוסים קודמים חזק ובאיכות מעולה אבל החריץ שלו קרוב מידי למשטח של הטלפון, מה שגורם למוזיקה להיות קצת עמומה ודי חלשה כאשר הוא עם הגב למטה, כאשר המסך למטה הסאונד מעולה, בלית ברירה אני פשוט מניח אותו על מטבע של 5 שקלים במרכז הגב כדי לתת לסאונד לצאת בלי המשתיק קול הטבעי של המכשיר. איכות הסאונד באוזניות סבירה מינוס, אחרי שאתה מתרגל לגלקסי נוט 2 או לוואן איקס שלהם סאונד פנטסטי באוזניות, הרבה פחות כיף להקשיב למוזיקה בנקסוס 4, הסאונד לא גרוע אבל פשוט לא ברמה של המתחרים.

צולם עם הנקסוס 4 במצפה רמון

צולם עם הנקוסס 4 בחניון בארות
צולם בשמש מלאה בפתח תקווה

צולם בתאורת בוקר לא קשה



צולם עם הנקסוס 4 בתנאי חדר עם תאורה חלשה באופן יחסי

מצלמה

המצלמה בנקסוס אס ובגלקסי נקסוס היתה במקרה הטוב בינונית ובמקרה הרע הגרועה שהיתה באותו זמן לספינת דגל. בנקסוס 4 כמו בשאר פריטי החומרה LG מראה שיש לה חומרה מצוינת ולא ממש ברור למה היא לא מובילת שוק לצד סמסונג. המצלמה של הנקסוס 4 לא ברמה של הנוקייה 920 או האייפון 5 אבל היא מצלמה מעולה לסלולר וזה מה שמעניין אותנו. צילמתי איתה לאורך שבוע שלם בתנאי תאורה שונים ותנאי מזג אוויר שנעו בין מעולים לממש גרועים, ולשמחתי לא התאכזבתי ממנה גם לא בתאורת חדר.
כמו במרבית הסמארטפונים קשה להגיד שהטווח הדינמי שלה מרשים אבל היא בעיני בדיוק באמצע הדרך, מעט אחרי הנוקייה לומייה 920 והאייפון אבל הרבה לפני אלו של סמסונג וסוני. חלק לא קטן מהשיפור הוא לא רק הסנסור אלא גם בשיפור דרמטי בתוכנת המצלמה של גוגל. אבל על זה בהמשך. המצלמה מצלמת וידאו ב-1080P בצורה נקייה וטובה גם בתנאי תאורה לא מושלמים.
לסיכום ניתן להגיד שהנקסוס סוף כל סוף מגיע עם מצלמה טובה ומציין עוד וי בהפיכה של הנקסוס לטוען אמיתי למוביל שוק.

ממשק 2

ממשק 3

ממשק 4




התוכנה

הנקסוס 4 כמו כל קודמיו מגיע עם גרסת אנדרואיד חדשה שאין באותו זמן לשום טלפון, הנקסוס 4 מגיע עם גרסת אנדרואיד 4.2.1  שהיא לא קפיצת דרך אדירה מ-4.1 ג'לי בין הראשונה שיצאה ולכן גם לא קיבל שם משלו.
אל תטעו, השיפורים באנדרואיד 4.2.1 לא חסרי משמעות ובעיני חשובים לא פחות משיפורי הביצועים שהיו ב-4.1 כי הם בדיוק היכן שחשוב, בחוויית השימוש. בזמן שסמסונג ו-HTC ממשיכות להשתפר בממשקים שלהם חוויית השימוש בגלקסי נקסוס נראתה מיושנת קצת וחסרת פיצ'רים, הנקסוס 4 מגיע עם שיפורים מעולים:

  • מסך ההודעות החדש - כפי שניתן לראות למעלה בתמונות ממשק 2 ו-3 במשיכה הרגילה של אצבע מלמעלה רואים את מסך ההודעות הרגיל אבל אם מושכים עם 2 אצבעות (ממשק 3) מקבלים מסך ניווט מהיר עם חיווי סוללה, גישה לבהירות המסך, היכולת לעבור למצב טיסה ועוד.
  • תוכנת המצלמה - השדרוג המהותי ביותר הוא לתוכנת המצלמה של גוגל, תוכנת המצלמה החדשה מאפשרת בלחיצה ארוכה על המסך בזמן הצילום לבחור אופציות שונות מהפעלת פלאש ועד תוכניות צילום אחרות. גוגל סוף כל סוף מספקת צילום HDR איכותי מובנה. לאחר צילום ניתן למשוך אצבע ימינה ולראות כיצד יצא הצילום ואז להחליט אם לשנות הגדרות או לשנות זווית צילום.   לאחר הצילום ניתן לערוך את התמונה וגם להוסיף פילטרים נוסח אינסטגרם לכל מיני אפקטים. חוץ מצילום הפנורמה יש לנו גם אפשרות לצלם Photosphere שזה מעין צילום של 360 מעלות, כרגע לפחות ניתן לצפות בתמונות האלו רק בגוגל פלוס או בטלפון עצמו שבמסך הקטן קשה ממש לקבל את האפקט הנחוץ אז בעיני זה לא כזה שוס.  האוטופוקוס שופר משמעותית, לאחר שבדקתי את גרסת האנדרואיד הזו גם בגלקסי נקסוס אני יכול לדווח שזה לא רק בגלל הסנסור האיכותי של אל ג'י אלא באמת שיפור תוכנתי מהותי. אם אתם באים מהנקסוס אס נכונה לכם חוויית צילום באותה רמה של תוכנת המצלמה של סמסונג וסוני.
  • מסך הנעילה - מסך הנעילה עבר שיפוץ מאסיבי והפך שימושי מאד, במשיכה של האצבע ימינה ניתן גם בלי להקיש את הקוד לעבור למסך צילום ולצלם מיידית. אם תמשכו אצבע שמאלה תגלו שגוגל מאפשרת לכם לראות דברים כמו לוח שנה ואימייל ובעתיד עוד הרבה תוכנות שישתמשו בממשק הפיתוח החדש. אל תקלו ראש בעניין, לחלקנו אבטחה חשובה אבל אנחנו מוותרים עליה לפעמים בגלל שאנחנו צריכים תגובה מהירה יותר מהטלפון שלנו. היכולת לראות את היומן בזמן שיחה מבלי לשחרר נעילה הוא ממש איכות חיים משופרת.
  • eye candy והסתרת הטכנולוגיה - גוגל הבינה סוף כל סוף שהרבה מהמסכים המורכבים של אנדרואיד רק מבלבלים את המשתמשים הפשוטים אז עכשיו מסך ה- developers מוסתר וצריך להיכנס למסך "אודות הטלפון" ולהקיש כמה פעמים על הגרסה כדי לחשוף אותו, בנוסף גוגל הוסיפה קצת eye candy בדמות תוכנת day dream שנותנת לך בעצם סוג של שומר מסך מתוחכם עם כמה אפשרויות שאם המכשיר מחובר למטען אז ניתן לתת לו קצת צבע ועניין. אישית אני חושב שזה מיותר לגמרי ואחרי 5 דקות ביטלתי את זה, אבל הגישה הזאת מראה שגוגל מבינה סוף כל סוף שלא כולם הם גיקים חולי טכנולוגיה, וחלקם רוצים סתם דברים "מגניבים".
  • המקלדת החדשה - גוגל לפני כמה שנים קנתה את Blind type ב-2010 ועכשיו אנחנו מתחילים עם או בלי קשר לראות את המקלדת עוברת קפיצת מדרגה. גוגל שילבה במקלדת זיהוי מילים טוב בהרבה, בנוסף ניתן להשתמש בטכנולוגיית הגלישה עם האצבע כמו המקלדת של swype להקשה מהירה בהרבה. במקלדת החדשה יש אזור מגע קטן יותר ולכן היא מדויקת יותר, אני לפחות טועה הרבה פחות בהקלדה עם המקלדת הזו מאשר הייתי טועה בקודמת או ב- swiftkey .
  • הג'ימייל החדש -  זאת לאו דווקא תכונה של נקסוס אבל ראויה לציון, מאז השקת הנקסוס 4 גוגל כבר הספיקה לשחרר לפליי סטור את הג'ימייל החדש לכל טלפון עם אנדרואיד 4 ומעלה. השיפורים הם ביכולת לשנות את המשמעות של משיכת אצבע ימינה ושמאלה על הודעה. בגרסה החדשה ניתן לבחור בהגדרות את האפשרות לארכב את ההודעה או למחוק אותה במשיכת האצבע. עוד תכונה שניתן להפעיל בהגדרות זה התאמה אוטומטית של התצוגה ואז לבצע זום פנימה והחוצה על פי צורך. לטעמי אלו שינויים לא ממש מהותיים והייתי שמח בהרבה אם היה שיפור מהותי יותר דווקא ביכולת לסמן טקסט ולהעתיק אותו למייל חדש דבר שעדיין רחוק מלהיות חוויית שימוש טובה.



 עברית ופריצה

מאז אנדרואיד 4.1 התמיכה בעברית הפכה למלאה לגמרי עד כמה שזה תלוי בגוגל, באנדרואיד 4.2.1 המצב הגיע לתמיכה ברמה של מפעילה סלולרית, השיפור המהותי הוא ביישור לימין של התפריטים ובמסכי ההודעות.
אין כמעט שום מקום בטלפון שהעברית לא מרגישה לי חלקה ומובנית. המקום היחיד שהיישור לימין לא מושלם הוא בתוך נגן המוזיקה ששם שמות הזמרים והשירים עדיין מיושרים לשמאל. טוב, כנראה שצריך לשמור משהו לגרסה הבאה. לגבי פריצה אין הרבה מה להגיד אין טלפון יותר ידידותי למשחקים מהנקסוס, לא משנה מה תעשו לו תמיד ניתן להוריד את המערכת ההפעלה הנקייה מגוגל ולנעול בחזרה את הבוטלואדר ודה פקטו להחזיר את המכשיר לחלוטין להגדרות יצרן. קשה לדרוש יותר ואכן אנחנו מרוצים.

התחרות

נקסוס 4 לעומת הגלקסי נקסוס

הנקסוס 4 אמנם עם מעבד שנות אור יותר מהיר מהגלקסי נקסוס אבל קשה להגיד שהגלקסי נקסוס מאז project butter איטי בשום קנה מידה אז זה לא שדרוג סופר קריטי. 2 גיגה ראם בהחלט נותן חיי מדף קדימה טובים בהרבה לנקסוס 4. המצלמה של הנקסוס 4 שנות אור טובה מהגלקסי נקסוס ולמי שרוצה חוויית גוגל נקייה אבל מבואס מהמצלמה של הגלקסי נקסוס בהחלט יקבל שדרוג רציני. גם בתחום חיי הסוללה ואיכות המסך יש שדרוג מהותי. בסופו של דבר אם טוב לך עם הגלקסי נקסוס לא יודע אם יש סיבה לרוץ קדימה. כל עוד שהגלקסי נקסוס מקבל שדרוגים כמו הנקסוס 4 ניתן לטעמי להישאר עם הגלקסי נקסוס. אם איטי לך או שמצלמה חשובה לך ונמאס לך לראות חברים מוציאים תמונות מעולות כאשר אתה משתרך מאחור אז תשדרג.

נקסוס 4 לעומת גלקסי אס 3 או גלקסי נוט 2

כמו בכל השוואה בין נקסוס לגלקסי השונים של סמסונג זה תמיד אותם טיעונים אז אסתכן בלהישמע כתקליט שבור (להיקרא בעצם) לנקסוס יש עיצוב טוב יותר, מצלמה טובה יותר (לטעמי האישי, אחרים חושבים אחרת) ועדכונים שקופים ובלי תוכנות זבל. לגלקסי אס 3 ולנוט 2 יש ממשק מושקע יותר והרבה יותר ווידג'טים שימושיים, יש להם תמיכה בסוללה נשלפת וחריץ הרחבה עד לתוספת של 64 גיגה נוספים. אז הבחירה היא היכן במאזניים שלכם השיקול נופל. אין כאן בחירה רעה, אלו טלפונים מעולים עם יתרונות וחסרונות ברורים.
לטעמי עדיין האיזון הכי טוב בשוק הוא הגלקסי אס 3 שבו יש הכי מעט פשרות, מצד שני לא הייתי חוזר אליו אישית.

רגע רגע אבל שכחת שיצא ה- Droid DNA עם מסך Full HD ומה איתו?
אני אישית לא רואה את עצמי אי פעם חוזר ל-HTC , השחרור בוטלואדר שלהם לא באמת פותח עד הסוף ( S-ON ) הסוללה קטנה יחסית לרזולוציה ולגודל המכשיר, הסוללה שלו לא נשלפת ואין להם חריץ הרחבה אז אין לו יתרון בחולשות העיקריות של הנקסוס. עם כל הכבוד לרזולוציה זה לא מספיק כדי להחזיר אותי אליהם, מה עוד שהמעבד הגרפי שיש ב-DNA וגם בנקסוס מגמגם קצת ב-DNA בגלל שיש הרבה יותר פיקסלים לדחוף.
כמו עם הנוט 2 זה עדיין מכשיר מדהים לגמרי אבל לא הייתי עוזב את הנוט 2 או את הנקסוס 4 לטובת ה-DNA
הייתי מחכה לראות אם תצא לו גרסת פלוס כמו לוואן איקס.


לסיכום:

הנקסוס 4 הוא טלפון פנטסטי, יש לו איכות שיחה מעולה ויש לו מסך מצוין ומצלמה טובה מאד, יש לו תמיכה כמו ששום טלפון לא מקבל בשוק האנדרואיד מה שכולל הרבה עדכונים עד שהכל מתקתק כמו שעון שוויצרי.
נושא האחסון הוא בהחלט עקב אכילס שלא ניתן להתעלם ממנו.
זהו ללא ספק הנקסוס עם הכי מעט פשרות מכל קודמיו וחייבים להסיר את הכובע בנושא הזה בפני LG. היו לי הרבה חששות לפני והופתעתי מאד לטובה.
הטלפון מסובסד על ידי גוגל כמו הטאבלט של הנקסוס 7 לפניו, לכן הוא הפך מייד בצאתו לשוק לטלפון עם הכי הרבה תמורה למחיר בכל שוק הסלולר.
תודה קטנה לגומובייל שסייעו לי להשיג את המכשיר במהרה. בזמן שהמלאי של גוגל בכל העולם ריק.

הטוב:
  • מעבד הכי מהיר בשוק
  • מצלמה מצוינת
  • מסך מרהיב
  • עדכוני תוכנה ישירות מגוגל
  • תפריטים מיושרים לימין בעברית.
  • אנדרואיד 4.2.1 נותנת הרבה פונקציונליות ונעימה בחוויית השימוש.
  • עיצוב מעולה
  • מחיר מעולה בארה"ב של פחות מ-400$
הרע:
  • גב מזכוכית תמיד בסכנה ומחייב הגנה.
  • מסך שצורך סוללה כמו שאלכוהוליסט צורך וויסקי.
  • אין סוללה נשלפת.
  • אין חריץ הרחבה.
  •  למתחרים יש ממשקים עשירים יותר והרבה יותר פונקציונליות.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2012 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

38 תגובות:

  1. כרגיל סקירה מדהימה, עשית לי חשק לנקסוס

    "לגלקסי אס 3 ולנוט 4 יש ממשק מושקע יותר והרבה יותר ווידג'טים שימושיים"
    כנראה שהתכוונת לנוט 2 ולא 4

    השבמחק
  2. כמו תמיד, סקירה מעולה!
    רק שני תיקונים:
    1. בהשוואה לS3 וN2, לא זכור לי שיצא נוט 4 ;) (פסקה ראשונה בחלק הזה, שורה רביעית)
    2. לגרסה הכאילו בינלאומית של הDNA יש חריץ לmicroSD.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין עדיין שום הכרזה לאירופה של ה-DNA או בשמו העולמי ה- butterfly
      אין מחירים ואין תאריכי השקה.

      מחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. תודה על הסקירה, סקירה מעולה.

    ה-LCD של הוואן אקס והמסך של האייפון אלו המסכים הכי מרהיבים שראיתי בשוק הסלולאר והלבן שלהם מדהים ולבן לגמרי. מנגד, ע"פ סרטונים שראיתי ברשת הלבן של הנקסוס הוא בעל נטיה ירוקה וחשוכה, אבל אני לא יודע אם זה גורף לגבי כל המכשירים.
    הנה לדוגמא, החל מדקה 6:00, שם הלבן של הנקסוס נראה פשוט מזעזע:
    http://www.youtube.com/watch?v=MIWYp6ZXe-s

    מה אתה יכול להוסיף על זה, האם המסך הזה באמת ברמה של ה-HOX? והאם דה פקטו המסך לא מרגיש לך קטן בגלל הכפתורים שהם חלק מהמסך? זו שאלה של תחושה כי כבר התרגלת למכשירים כמו הוואן אקס והגלקסי אס 3. הגודל מספק אותך?

    השבמחק
    תשובות
    1. המסך אכן מעולה ולא פחות טוב מהוואן איקס לטעמי.
      הכפתורים שעל המסך מצטמצמים לנקודות בלבד אחרי שהאפליקציות עולות ולא תופסים הרבה.
      אישית אני חושב שגם 4.3 מספיק גדול.

      מחק
    2. 4.3" מספיק גדול, ובכל זאת משתמש בנוט 2 ;)

      מחק
    3. זה בגלל שבנוט שלי אני משתמש כבטאבלט בנוסף לשימוש בו כטלפון.

      מחק
    4. זה מספיק 5.5 בתור טאב?
      נקסוס 7 זה אידיאלי לטאב/טלפון

      מחק
  5. סיקור מעולה רן אבל לא הבנתי בדיוק את מצב הסוללה
    כיום יש לי עדיין את הSGS 1 ומחכה לנקסוס 4 שיגיע במהרה והסוללה בSGS פשוט בדיחה בשבילי כבר בשעה 1-2 אני מגיע ל50 אחוז

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    2. כאשר המסך על בהירות גבוהה הסוללה מתרוקנת מהר.
      כאשר אני שם את המסך על בהירות נמוכה הוא מחזיק לי עד הלילה בלי בעיה.

      מחק
  6. סקירה מעולה!
    מה אתה אומר על ה-BUTTERFLY החדש שהוצג אתמול?
    הוא הכניס אותי להתלבטות מחדש(כי לחכות קצת+ מחיר קצת יותר גבוה לא פונקציה פוסלת בשבילי)

    השבמחק
  7. תודה רן סקירה מעולה.
    לי כמו אחרים חשוב מאוד המסך, אני לא ממש הבנתי מי עדיף בתחום, הגלקסי 3 או הנקסוס.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא אוטומטי.
      השחור הרבה יותר עמוק במסכי אמולד כמו הגלקסי אס 3.
      הלבן נראה טוב בהרבה ב-LCD מאשר באמולד.
      אני מעדיף את הנקסוס אבל זה עניין של טעם.

      מחק
  8. מחכה לקנות מקבוצת הרכישה. הS3 הצליח לשגע אותי. הבאגים לא נגמרים, בכל קושחה חדשה יש יותר ויותר באגים. אני מאמין שהNexus הרבה יותר יציב ומהיר.
    תודה על הסקירה. מעולה כרגיל.

    השבמחק
  9. מאיפה קנית את שלך? מחנות בארץ או הזמנת מחו'ל?

    השבמחק
  10. אהלן אחי.. סקירה מצויינת..
    ראיתי בהרבה סרטונים והשוואות באינטרנט,
    שהמסך של הנקסוס 4 לא רגיש למגע קל.
    כשנוגעים במסך קלות, הוא לא מזהה מגע בכלל.
    זה מפריע אם במשחקים, אינטרנט ובטח שבסמס..
    הרבה אומרים שהבעיה במסך עצמו ולא בתוכנה. כך שאני מתלבט האם לקנות..
    מה דעתך? שמת לב לזה? אולי הבעיה כבר תוקנה בעדכון גירסא?
    תודה, דניאל..

    השבמחק
  11. לא יודע אם הבעיה תוקנה, כי עדכנתי ל- 4.2.1 מייד אחרי שפתחתי את האריזה.
    לי אין שום בעיית מגע.

    השבמחק
  12. שלום רן.
    אני כרגע מחזיק את הנוט 2, אני חושב שהמכשיר מדהים, אבל לצערי הוא פשוט גדול לי מדי.
    האם הנקסוס 4 הוא אלטרנטיבה ראויה לעומת איכות המסך, מהירות, והאיכות בניה של הנוט 2?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן בהחלט, חוץ מהממשק והגודל הוא לא נופל מהנוט 2.
      כמובן ללא סוללה חליפית וללא כרטיס זיכרון.

      מחק
  13. יש לי נקסוס חדש. אין לי מושג איך מעבירים את אחד השירים שעל המכשיר והופכים אותו לצלצול

    השבמחק
    תשובות
    1. https://play.google.com/store/search?q=ringtone+maker&c=apps

      מחק
  14. מאיפה קנית את שלך? מחנות בארץ או הזמנת מחו'ל?

    השבמחק
  15. קניתי נקסוס 4 באתר של גוגל והבאתי אותו לארץ , חתכתי את הסים מהפלאפון הקודם באמצעות מין שדכן שמותאם במיוחד לזה ,הכנסתי את המיקרוסים שהתקבל (של אורנג) אבל משום מה הפלאפון לא קורא אותו גם כשאני מנסה להזין אותו דרך ההגדרות זה לא מצליח ,
    האם מישהו יודע מה הבעיה ? אשמח לקבל עזרה

    השבמחק
  16. שאלה איך הרטט שלו? חזק מספיק? ואיזה הרטט הכי חזק בסמטרפונים שיש בשוק?
    כי שיש למשל שאתה בקולנוע או באירוע ואתה מעביר למצב שקט. אז צריך רטט חזק
    ואיזה הכי יש?
    תודה לעונים

    השבמחק
    תשובות
    1. הרטט בהחלט חזק, מספיק חזק להזיז אותו על השולחן.

      מחק
  17. זה טוב למשל שמקבלים הודעות וכדומה וגם שעון מעורר ללקויי שמיעה
    במצב של שקט ורטט.
    המון תודה

    השבמחק
  18. איפה קנית אותו? יבאת או שקנית בארץ?

    השבמחק
  19. היי רן
    אני מתלבט בין הנקסוס 4 לגלאקסי 3 וראיתי שכתבת שמצד אחד בגלאקסי 3 יש הכי פחות פשרות אבל מצד שני לא היית חוזר אליו.
    אם מוציאים מהמשוואה את עניין הסוללה והרחבת הזכרון במבט לאחור אחרי תקופה שאתה עם הנקסוס עדיין לא היית חוזר לגלאקסי 3? אשמח אם תוכל לפרט קצת ע"מ שיעזור לי להחליט
    בנוסף, במידה ואלך על הנקסוס, אקנה אותו באנגליה... האם אצטרך לעשות שינויים כלשהם להתאמה לשימוש בארץ?
    ושאלה אחרונה, שמעתי על מקרה שהנקסוס התחמם והתפוצץ, האם שמעת\אתה מכיר את הבעיה?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הייתי חוזר לשום אנדרואיד אחר מלבדו.
      הגלקסי 3 אכן טלפון עם מעט פשרות אבל מכיוון שאני מסתובב עם שני מכשירים אני יכול לחלק את המשימות ביניהם.
      הנקסוס יציב כמו סלע, המצלמה שלו מעולה ואני נהנה מהשימוש שלו מאד.
      לגבי ההתחממות, לא ראיתי משהו עד כדי כך קיצוני, בזמן ניווט הוא כן מתחמם מאד, הורדתי את הבהירות לחצי ומאז אני לא חווה את הבעיה.
      מכל מכשיר שיש מליון יחידות יהיו בודדים שיהיו להם בעיות קשות.
      מצד שני אין לי את ה- SDS באג שהורג גלקסי אס 3 באלפים.
      גם הנוט הראשון וגם הגלקסי אס 3 סובלים מבעיות קשות שיכולות ממש להרוג את המכשיר.
      ישנם מאות מקרים של מוות פתאומי של הגלקסי אס 3 מגרסת חומרה מסוימת.

      מחק
    2. תודה!

      מחק
    3. יש לי NEXUS 4 למעלה משבוע, הכל מצויין ודופק כמו שעון אבל יש לי בעיה רצינית עם הסוללה. אני מנתק את הסוללה בשעה 6:30 בבוקר משתמש ב WAZE משהו כמו חצי שעה~. כשאני בעבודה אני בקושי משתמש בו והמסך סגור מה שלא מפריע לו להודיע לי שהסוללה על 68% בשעה 11:30 והמסך צורך 42% מהסוללה....

      מחק
  20. אני דיאנה מחפשת מכשיר שהסים של גולן יתאים

    השבמחק
    תשובות
    1. האם סמסונג גלקסי אלפא יתאים הסים של גולן

      מחק
  21. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק