30.5.13

גלקסי אס 4 - טיפים לשיפור הביצועים חלק 1


אחד מהדברים הכי מתסכלים שאני נשאל כמעט על בסיס יומי זה "עם שמונה ליבות וכל הזיכרון שיש לי למה המכשיר לא מרגיש כל כך מהיר" או "המכשיר הזה אמור להיות הרבה יותר מהיר מהקודם שלי אבל הוא לא מרגיש ככה" והכי מתסכל זה "למה לוקח לחייגן ולאנשי הקשר כל כך הרבה זמן להיפתח".
בניסיון למנוע את מרבית השאלות האלו מלחזור על עצמן אני כותב את חלק א' של המדריך שלי לשיפור הביצועים של הגלקסי אס 4 אם תהיה היענות אכתוב גם טיפים לשיפור חיי סוללה בחלק נוסף. לפני שניכנס לענינים כמה דברים:
  • כל טיפ של שיפור ביצועים או חיי סוללה יבוא על חשבון פונקציונליות של המכשיר, רוצים את הכל טוב שיש במכשיר אז תחכו עוד 2 שניות למשהו, אף אחד לא מת מהמתנה של שתי שניות.
  • יש אינסוף טיפים אני אסקור רק חלק מכיוון שהזמן קצר והמלאכה מרובה.
  • כמעט כל טיפ יכלול כניסה להגדרות של המכשיר או החייגן או המצלמה, אני אתאר את התפריטים באנגלית כי ככה הם במכשיר שלי, מי שרוצה ייאלץ לתרגם לעצמו ולמצוא את ההגדרות בעברית.
  • אני אספק רק את התמונה האחרונה בהגדרות ולא 5 תמונות פר טיפ כדי שהמדריך לא יימשך 10 עמודים.
 טיפ 1 - ביטול האנימציות:

הגלקסי אס 4 מגיע עם המון אנימציות, מאנימציות במסך הנעילה ועד אנימציות במעברים במסכי הבית ומסכי ההגדרות, הם מייצרים תחושה של שכלול אבל הם דורשים עיבוד ולכן לעיתים גורמים ללאג או "היסוס" בתגובה של המכשיר ומרגיזים הרבה משתמשים.
בשביל לבטל את האנימציות נקיש על כפתור התפריט וניכנס להגדרות, שם תחת more נרד ל- about device
בפנים נרד ל- build number ונתחיל להקיש עליו בקצב מהיר, אחרי כמה הקשות הטלפון יקלוט שאנחנו רוצים את אפשרויות המפתחים ויתחיל לספור לאחור 7 לחיצות ובסיומן יודיע לנו שאנחנו מפתחים ותפריט המפתחים הופעל.
נעלה רמה אחת למעלה לתפריט של more ונרד לאופציה החדשה שנוספה לנו Developer options .
נפעיל את התפריט בכפתור הימני העליון ומשם נרד עד לחלק של windows animation scale יש שם שלוש קטגוריות של אנימציות כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:





יש להיכנס לכל אחת מהאפשרויות של האנימציות ולשנות אותן ל-OFF , ההבדל בתגובה של המכשיר יהיה משמעותי ולא תבינו למה זה לא ברירת המחדל.

סוג האנימציות השני הוא במסך הנעילה, שוב ניכנס להגדרות ושם תחת My device נבחר את Lock screen
תחתיו נראה כמה אופציות שרואים בתמונה הבאה:


דבר ראשון נבטל תחת Unlock effect ונעביר ל- None עם כל החביבות של שכשוך האצבע במים אחרי יומיים החידוש פג והעיכוב מרגיז.
דבר שני אם בטעות מסומן לכם wake up in lock screen אז תבטלו אותו מייד. אחרת המכשיר יקליט סאונד בכל תהליך השחרור מנעילה, גם יאכל לכם סוללה וגם ידרוש מהמכשיר עוד פעולה לבצע במקביל ולכן שוב איטיות.

טיפ 2 - ביטול ההפעלה של S-Voice ממסך הבית:

סמסונג בניסיון לשכפל את התגובה של סירי באייפון החליטה שניתן יהיה להפעיל את הסייען הקולי שלה בהקשה כפולה על כפתור הבית, הבעיה היא שכל פעם שאתם מקישים על הכפתור במקום להגיב מייד הוא ממתין לראות אם יש לחיצה שניה כדי להפעיל את הפקודות הקוליות.  אנחנו רוצים תגובה מהיר ולכן נבטל את זה.
תפעילו את היישום של S-Voice ממגירת היישומים ואז לחיצה על תפריט ואז על settings
שם יש אופציה של Open via the home key כפי שרואים בתמונה הבאה:


אחרי שנוריד את הסימון הטלפון יפסיק לחכות ללחיצה השניה שלא תגיע.


טיפ 3 - ביטול מצב חיסכון סוללה:

חלקנו סובל מחיי סוללה לא מלהיבים וחלקנו מגיע לסוף יום עם 50% סוללה שזה סתם בזבוז.  אם הפעלתם מצב של חיסכון סוללה ואתם מחוברים למטען כל היום במשרד או סתם לא מפעילים את המכשיר הרבה עם משחקים וכו' אז אין סיבה לחיות במצב של חיסכון סוללה. תחת ההגדרות יש תפריט של Power saving mode אותו ניתן לראות בתמונה הבאה:



פשוט תבטלו בכפתור העליון את כל התפריט או תורידו את הסימון מאלו שאתם לא חייבים. צריך לזכור שיש לאתחל את המכשיר ליתר ביטחון כדי לוודא שהמכשיר עולה עם מהירות השעון הכי גבוהה שיש לו.


טיפ 4 - חייגן חלופי:

אחד מהדברים שהמהנדסים של סמסונג מזניחים באופן עקבי בשנים האחרונות זה את זמן התגובה של החייגן ואפילו יותר את המעבר מהטאב של המספרים לטאב של אנשי הקשר בחייגן.
לצערי לזה אין פתרון בהגדרות.
מה שאפשר לעשות זה ללכת לחנות היישומים של גוגל ולהוריד את ex dialer ולהשתמש בו במקום החייגן של סמסונג, הוא פחות יפה אך מהיר מאד ומחזיר לכם את התחושה שקניתם מטוס של ביצועים ולא עגלה.

סיכום:

הנתוני חומרה של הגלקסי אס 4 הם לא פחות ממדהימים, יש לו יותר כח חישוב ממה שהיה לי במחשב הנייד שלי לפני כמה שנים. למרות זאת בגלל עצלנות/אדישות  של המהנדסים של סמסונג הוא לא נותן חוויית שימוש מהירה כמו באייפון 5 או בנקסוס 4 היישר מהקופסה. זה גם בגלל השטויות של האנימציות ובגלל שהממשק פשוט לא כתוב טוב (חייגן). יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות כדי לשפר ביצועים ולחלקם נדרשת הרשאת מנהל מערכת, אם תהיה היענות אכתוב חלק 2 למדריך עם סדרת טיפים נוספת למתקדמים.



אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

7 תגובות: