14.1.13

לנובו ואינטל משתפות פעולה שוב

K800 מ-2012


אינטל כבר תקופה ארוכה פועלת בשיתוף פעולה עם גוגל מתוך מטרה להיכנס לשוק המובייל בסערה ולנסות לשלוט בשוק הזה כמו שהיא שולטת בשוק המחשבים הנייחים והניידים. אחד מהמכשירים הראשונים שאינטל השיקה היה ה- K800 (בתמונה למעלה)
מאז שאינטל ולנובו השיקו את המכשיר הזה קיוויתי להניח עליו יד, אמנם מאז יצאו כבר המוטורולה והאורנג' סאן דייגו אבל המסכים שלהם היו נחותים וכוונו לשוק הנמוך. הסדרה של ה- k800  ואחריו ה- K900 מכוונים לשוק הגבוה ולהתחרות בספינות הדגל. הטלפון בתמונה ה- k800 היה הניסיון הראשון והאמת שאין הרבה מה להגיד עליו.
הוא כבד ומסורבל, המסך שלו נהדר והסוללה של 1900mah נחשבה לגדולה כאשר הוא יצא אבל היום נחשבת בינונית. הוא יצא בזמנו עם גרסה נוראית של אנדרואיד 2.3.7 שלא היתה שמישה בעליל ואפילו יחסית לשוק הסיני לא ממש מומלצת.

K800

K800
הטלפון הזה שקל 161 גרם ולמרות המסך הנהדר שלו שהתמונות לא עושות לו צדק ולמרות המעבד המתקדם והסוללה הגדולה לא ממש שווה לשקול אותו אפילו בתור מכשיר מוזל.
אז למה בעצם אנחנו דנים על לנובו שוב שנה אחרי?
אנו דנים על לנובו בגלל שבדיוק שנה אחרי לנובו הכריזה שבוע שעבר ב-CES על המפלצת הבאה:

K900

כאן רואים שלנובו הפיקה את כל הלקחים מה- K800 הלא מוצלח, אמנם המשקל נשאר אותו דבר אבל מהטנק של ה- k800  לא נשאר זכר. ה- k900 ( לא קוטל החרקים) מגיע עם עובי של 6.9 מילימטר (הדק בעולם לפי לנובו). מסך של 1080P , מעבד דואל קור של אינטל מבוסס על clover trail plus מה שאומר ביצועים בשמיים וחסכוני באנרגיה. 2 גיגה ראם ומצלמה של 13 מגה פיקסל. בכל מבחני הביצועים שערכו לו הוא קורע כל טלפון בשוק.
נראה שעל פניו סוף כל סוף גם ללנובו וגם לאינטל יש ספינת דגל אמיתית טלפון שיכול לתת לבעליו טענה לגיטימית שהוא מחזיק את המכשיר הכי מתקדם בעולם.
נקווה שה- K900 בניגוד לקודמו יגיע לכל העולם ויגיע עם רמת תוכנה גבוהה. האמת שאני קצת סקפטי.
האם שוב נגיע לאותה מסקנה שמי שלא באמת מגיע עם וותק בתחום המובייל סתם ימשיך לחשוב על סמארטפונים כאילו הם מחשבים ניידים קטנים ( כן דל אני מסתכל עלייך וגם את אסוס) ?
בטאבלטים אסוס כן צלחה את המעבר נותר רק להמתין ולראות האם לנובו גם תצליח להתרומם לאתגר עם יותר מאשר מפרט טכני פנומנלי.
בתור חסיד וותיק של מחשבי ה- thinkpad אני יודע שאיכות בנייה יש להם נקווה שהם לא יעבירו אותנו את אותם מדורי גיהנום תוכנתיים שסמסונג העבירה אותנו לפני שהתאפסה על עצמה.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

תגובה 1:

  1. האמת ששמתי עין על המכשיר הזה , הוא מעוצב לעילא , ברמה שרק אפל יודעת לעצב מכשירים , שלא לדבר על תוצאות מבחני הביצועים שמגיעים לפי 2 מהמכשירים המהירים ביותר.
    לגבי הממשק אתה צודק, אנחנו לדעתי בעידן שהביצועים טובים ברוב המכשירים, הממשק הוא המלך כיום.

    השבמחק