11.7.13

האם אנחנו לפני מיתון סלולרי?


לפני כמה שבועות המניה של סמסונג החלה לרדת למרות מכירות די נאות של ספינת הדגל שלה הגלקסי אס 4. סמסונג כהרגלה מיהרה להשיק את הגלקסי 4 זום והגלקסי 4 אקטיב ועוד בערך 20 דגמים אחרים לשוק בתקווה שכל אדם שצריך לחדש חוזה עם המפעילה שלו בעולם יהיה לו מכשיר חדש שאין לאחרים לקנות.
נוקייה תכריז היום כנראה על הלומייה 1020 עם מצלמה של 41 מגה פיקסל ואל גי' תשיק בקרוב את ה- Optimus G2 עם מסך של 5.2 ומעבד חדשני.
מה משותף לכולם? כולם חדשניים בערך כמו לפטופ חדש של דל עם מעבד חדש של אינטל. אם אתה לא גיימר מטורף הסיכוי שתנצל אפילו 30% מהמעבד סנאפדרגון 800 החדש שלך קלוש.
אם לפני שנתיים הגלקסי נוט הראשון יצא עם מסך של 5.3 ונראה כמו בן כלאיים מוזר שרק חולי טכנולוגיה ישתמשו בו אז הגלקסי אס 4 עם מסך של 5 והאופטימוס ג'י 2 יגיע עם 5.2 ומנסים למכור אותם כטלפון לכולם.
היצרניות יכולות להמשיך להגדיל את המסכים, את הסוללות, את הספירת פיקסלים של המצלמות אבל זה מתחיל להרגיש כמו תקליט שחוק ושרוט.
אין שום דבר בגלקסי אס 4  שאי אפשר לעשות עם הגלקסי אס 3, אין שום דבר ב- HTC one שיושק החודש בישראל שאי אפשר לקבל ב- + HTC one X שהושק לפני חצי שנה.
כן המצלמה קצת יותר טובה והרזולוציה קצת יותר גבוהה וחיי הסוללה השתפרו קצת אבל לא מספיק בשביל אפקט של וואו.
אמרתי את זה גם בעבר על דורות קודמים של טלפונים אבל הצלחתי לשכנע את עצמי להתלהב מטלפון חדש כל פעם עם הבטחות לשיפורים דרמתיים ובזכות השקות גרנדיוזיות.
האמת היא שהבעיה היא לא רק במכשירים. הבעיה היא גם שמערכת ההפעלה הפסיקה להלהיב, לא יכול להיות ש-4 שנים לאחר הטלפון הראשון עם ממשק הטאצ'וויז עדיין יהיו לאגים במעבר בין מסכים.
לא יכול להיות שעדיין ממשק הסנס ירגיש כמו משקולת על הטלפון. הטלפון היחיד שבאמת נותן תגובות ברמה של האייפון הוא הנקסוס אבל הוא מגיע כל הזמן עם אותן בעיות מאוסות של סוללה בינונית, אחסון קטן, חוסר בהרחבת מקום ומצלמה בינונית.
אם רוצים שיהיה ממה להתלהב צריך Killer app  אפליקציה עם ערך מוסף שרק בשבילה שווה לשדרג.
לדוגמא באפל ראינו את siri, אישית אני לא סובל את siri אבל הרבה אנשים שדרגו ל- אייפון 4S כדי לקבל את סירי.
אין כרגע באנדרואיד יישום אחד בלעדי או לא בלעדי שבגללו צריך 8 ליבות או מסך ענק או שגורם להתרגשות.
אם יצרנית הסלולר מספר אחד בעולם סמסונג לא עומדת בתחזיות של עצמה ( מניית סמסונג צונחת )
אז השוק הזה תקוע. לא צריך לרחם על סמסונג ו-8 מליארד דולאר רווחים שהיא צברה בשנה החולפת אבל אם הסוס השחור של התעשייה לא צומח כבר באותה מהירות נראה שהתעשייה ברווייה מסוימת.
לא יודע מה איתכם אבל אני מתחיל להשתעמם מהסלולר, אולי הגיע הזמן שמכור לטכנולוגיה כמוני יחפש חידושים בגדג'טים אחרים.
האדרנלין של הסלולר מתחיל להתפוגג ואני לא רואה כרגע איך יש משהו שהם יכולים להביא שיגרום לי להתרגש שוב.
האם זה רק אצלי? האם אתם עדיין מחכים וכוססים ציפורניים לדגם הבא או למעבד הבא?

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה