29.1.14

מדריך: כיצד לחפש עזרה לבעיות בטלפון שלך בפורומים

 
יוצא לי לראות לאחרונה הרבה אנשים ששואלים שאלות בפורומים על הטלפון שלהם ולא מצליחים לקבל עזרה, לפעמים אף אחד לא מגיב להם והם לא מבינים למה ולפעמים השאלות שלהם ננעלות או מקבלות תשובות מתחכמות וציניות מהמשתמשים המנוסים שקצה נפשם בשאלות חוזרות ונשנות.
לרוב החוויה מגיעה לתסכול והפונה לא מבין למה כל כך קשה לכתוב עבורו תשובה פשוטה באותו הזמן שלוקח לענות תשובה מתחכמת. אז להלן המדריך שלי כיצד לפתוח שאלה בפורום וכיצד להימנע מהמלכודות ולקבל תשובות טובות.




1. היכן לחפש את המידע:
  • פורום Iandroid -  הפורום הגדול והמקצועי ביותר בארץ לאנדרואיד http://iandroid.co.il/forum/ (למען גילוי נאות אני מנהל ראשי שם אז אני קצת משוחד)
  • פורום iphones - הפורום המקצועי ביותר בארץ לנושאי אייפון בפרט ו-IOS בכלל  http://www.iphones.co.il/forum/
  • פורום תפוז לסלולאר - פורום איכותי ששווה ביקור  כתובת
  • פורום תפוז לאנדרואיד - פורום איכותי עם סגל מאד מקצועי כתובת
   ישנם כמובן עוד הרבה פורומים ובלוגים ששווה לבקר בהם אלו רק מדגם איכותי כדי לתת כיוון.

2. מה להכין לפני שפותחים משתמש ושואלים את השאלה:
  • ניסוח - נסחו את השאלה שלכם בקצרה ובצורה ברורה
  • דברים פשוטים - וודאו שעשיתם את כל הדברים הפשוטים כמו לכבות ולהדליק ולחפש בכל התפריטים.
  • פרטים מלאים - רישמו את היצרן של המכשיר שלכם ואת הדגם בדיוק רב ככל שאתם יכולים, בדרך כלל יש הגדרות תחת "אודות טלפון". "גלקסי" זאת לא תשובה, גלקסי אס 4 I9500 עם אנדרואיד 4.3 זה כן מועיל. 
  • שם משתמש - תבחרו שם משתמש שיקל להגיב אליכם שם משתמש כמו *)%&%^& לא ממש נוח. לקרוא לעצמכם iphone  בפורום אנדרואיד או להיפך לא יעשה לאף אחד חשק לעזור לכם. לא צריך לחשוף פרטים אישיים אבל שם כמו יהודה123 מאפשר לענות לכם בקלות.
3. כיצד לפתוח את השאלה:
  • הפורום הנכון - עברו על רשימת הפורומים באתר וודאו שאתם פותחים בפורום הנכון, אם יש לכם שאלה על טאבלט אז לשאול בפורום של טלפון לא רעיון טוב. אם יש לכם גלקסי אס 4 עדיף שתפתחו את השאלה בפורום של גלקסי אס 4 ולא בפורום של תמיכה כללית או בפורום שמיועד לחדשות. 
  • חיפוש חיפוש חיפוש - בכל פורום יש למעלה שדה חיפוש, לפני כל שאלה חפשו קודם 2 דקות לוודא שהשאלה לא נענתה קודם. אם יש לכם בעיה שפייסבוק לא עולה לכם מאז העדכון האחרון? חיפוש של "פייסבוק לא עולה" או אפילו "פייסבוק" קרוב לוודאי שיביא אותכם לדיון שהשאלה כבר נשאלה ונענתה.
  • ניסוח קצר וקולע - נסחו את הכותרת והשאלה עם כמה שיותר מידע על הבעיה ועל המכשיר כדי לחסוך שאלות חוזרות.
  • סבלנות -  בשום פורום קהילתי אין צוות תומכים שיושב ומחכה לשאלה שלכם, פתחתם את השאלה ב-10:10 זה שאין תשובה עד 12:00 לא אומר שצריך לפתוח שוב או להגיב בכעס. גם יום אחרי לא יקרה כלום.
4. כיצד לא לפתוח שאלה:
  • כותרת לא ברורה - שאלה שבכותרת שלה אין מידע לא תביא קהל, נושא כמו "נקסוס 4" בפורום של נקסוס 4 זה כמו לא לכתוב כלום. ברור שנקסוס 4 הוא הנושא. יש לכתוב נושא שמתאר את הבעיה כדי שמי שעובר על הרשימה יידע האם יש לו מה לתרום בלי להיכנס ולקרוא כל דיון.
  • כותרות מעצבנות - לכתוב "דחוף דחוף דחוף" בכותרת או "כנסו כנסו" או "בואו!!!!!!!!" ירחיק את מרבית האנשים מלהיכנס. אם הם ייכנסו לשרשור שכתוב בו דחוף ויהיה כתוב בפנים על בעיה בפייסבוק או באינסטגרם הם יצאו מבלי לענות. דחוף זה רק כאשר הטלפון שלכם לא עולה בכלל או לא מוציא ומקבל שיחות.
  • זמן סביר להקפיץ - אם לא עונים לכם אתם יכולים להקפיץ, להקפיץ זה להגיב על הדיון שלכם ולהעלות אותו חזרה לראש הרשימה של הנושאים באותו פורום. הקפצה שעה אחרי שפתחתם את הנושא תביא בדרך כלל לנעילה של הנושא שלכם בכלל ואז לא תקבלו כלום. חכו בסבלנות לפחות כמה שעות, רצוי 24 שעות אם הנושא לא באמת דחוף (ראו בסעיף הקודם מה זה דחוף).
  • הערות ממנהלים - מנהלים הם אנשים כמוכם והם קוראים בדרך כלל עשרות אם לא מאות נושאים ביום. אם הם מעירים לכם אל תתרגזו ואל תתקיפו. כל מה שיקרה זה שהם ינעלו לכם את הנושא או את המשתמש ולעזרה לא תגיעו. תקראו את התגובה של המנהל כמו טיפ טוב שאתם חייבים להקשיב לו. פורום הוא אתר פרטי ואף אחד לא חייב לכם כלום. מי שרוצה להיעזר בקהילה חייב להתנהל לפי החוקים שלה ולהקשיב למנהלים שלה. לא מתאים לכם? חפשו עזרה בגוגל.
  • לא לשלוח הודעות פרטיות - אל תשלחו הודעות פרטיות למנהלים או למשתמשים מנוסים שאתם לא מכירים עם שאלות טכניות. המשתמשים המנוסים לא רוצים לענות את אותה תשובה פעם אחרי פעם, לכן כאשר הם עונים בפורום הם עונים לכולם, אם הם יענו לכם אישית זה לא ייגמר לעולם.
  • מגילות אסתר - למשתמשים מנוסים יש בדרך כלל זמן מוגבל וסבלנות קצרה. דיונים כמו "אני משתמש שעבר לאנדרואיד מאייפון ויש לי 20 שאלות לשאול" עם רשימה של 20 סוגיות תתיש כל משתמש מנוסה שלא תכנן לבלות את כל הערב שלו בכתיבה עבורכם.
  • אין מדריכים אישיים - אל תפתחו דיונים כמו " מישהו יכול לרשום לי את כל השלבים איך אני עושה איקס " או "אני רוצה שיעשו לי סדר אחת ולתמיד והנה המדריך שאני צריך" או " אני לא מבין כלום, מישהו יכול לכתוב לי את כל השלבים אחד אחד כמו לילד קטן?"
    לכל פורום יש נושאים נפוצים שמוגדרים כך שיישארו למעלה. אלו בדרך כלל נושאים של שאלות נפוצות או מדריכים, אם אין מדריך כזה קרוב לוודאי שאף אחד לא ישב שעתיים לכתוב אותו רק לכם, יש לנו עוד דברים לעשות בחיים.
 5. טיפים כאשר אתם לא מצליחים לקבל עזרה

כולנו היינו משתמשים לא מנוסים פעם ועשינו שטויות, אבל אנחנו עדיין צריכים עזרה נכון? אז מה עושים?
  • אם קיבלתם הערה אחת פשוט תקראו אותה ותפעלו על פיה.
  • אם אף אחד לא הגיב על הנושא שלכם תעברו באותו פורום על שאלות שכן קיבלו הרבה התייחסות ותנסו לראות למה הם כן ואתם לא. קרוב לוודאי שהם פעלו אינסטינקטיבית לפי ההוראות שלי למעלה ואתם לא ואולי לפורום הזה יש סגנון משלו.
  • ה"יופי" בפתיחת נושא שלא הגיבו לו זה שאתם בדרך כלל יכולים למחוק אותו או לערוך אותו ולתקן את מה שלא עבד. מנסיון עדיף למחוק ולהתחיל שוב.
  • אם רבתם עם משתמש כי לא יכולתם להתאפק בדרך כלל כבר עדיף לפתוח משתמש חדש והפעם להתנהג כמו שצריך. המנהלים יוכלו לראות שעשיתם את זה אבל כל עוד שלא תחזרו לריב בדרך כלל הם יתעלמו ויחשבו שהתאפסתם.
  • אם בפורום אחד שום דבר לא הלך, תעברו לפורום אחר, לא חסרים כאלו. תפתחו שם שם משתמש חדש ולא את אותו אחד ותנסחו שוב את הבעיה ואל תעתיקו את הניסוח מהפורום הקודם לא רק אתם חברים בכמה פורומים גם מנהלי פורום חוטאים בזה.

סיכום:
בסופו של דבר כולנו רוצים להנות מהגדג'טים שלנו וכאשר הם כושלים במשימות הבסיסיות התסכול חוגג.
אנחנו מבקשים עזרה ובסה"כ מקווים שזה משהו פשוט שלא מצריך כסף לתקן.
מרבית התקלות ניתנות לטיפול תוכנתי והפורומים הם כלי מצוין להשגת תשובות אבל כמו כל קהילה שהצטרפתם אליה בחיים אם זה הצבא, האוניברסיטה או מקום העבודה שלכם, מהר מאד אתם לומדים על בשרכם מה היא התנהגות שמקובלת ומה שובר את הנורמות.
משתמשים מנוסים וגם מנהלי פורומים לא מקבלים משכורת ועוזרים בהתנדבות, אז תזכרו שהם לא חייבים לכם כלום מצד אחד ומצד שני בלי המשתמשים ה"רגילים" היה להם פורום של מאה איש ובלי כלום לדבר כי כולם יודעים ללכת ל-XDA ולמצוא פתרונות לבד.
גם המשתמשים צריכים את הפורום וגם המנהלים והבכירים צריכים את המשתמשים אז התחשבות הדדית היא הדרך להצלחה עבור כולם.
שיהיה בהצלחה.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.© 2014 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה