7.11.14

מיני סקירה - Call of duty advanced warfare הסדרה עוברת לדור החדש


בשנים האחרונות הכותרים של משחקי מחשב וקונסולות מביאים יותר כסף מאשר סרטי הקולנוע המצליחים. המשחק החדש מסדרת Call of duty להלן CODAW  לא שונה מקודמיו במובן הזה.
ההבדל המהותי השנה הוא שהיה למפתחים מספיק זמן להכין משחק שיפיק את המקסימום מהקונסולות החדשות של Xbox One ומה- Playstation 4. בגלל גודל ההפקה של המשחקים האלו החליטו יוצרי הסדרה לפצל את ההפקה של הכותרים האלו מ-2 חברות ל-3 וכאן אנחנו מקבלים לראשונה משחק מהשותפה החדשה Sledgehammer Games שמצטרפת ל- Treyarch ו- Infinity ward שעשו את המשחקים הקודמים.
הסקירה הזאת תעסוק בעיקר במשחק ליחיד ופחות ב- Multi player למרות שאתייחס גם אליו.
האם CODAW מצליח לרגש כמו קודמיו? האם sledgehammer  מצליחים לשמור על הגחלת? האם יש קפיצת מדרגה מהמשחקים שהיו ב- xbox 360 ? על זאת בסקירה לפניכם.


אנחנו מתחילים את ההרפתקה עם שני חברים וויל איירונס וג'ק מיצ'ל שמובלים במשחק על ידי הדמות הנצחית של הסמל הקשוח קורמאק.  המשימה הראשונה Induction מכילה כל מה שאנחנו אוהבים ב-COD, אקשן מטורף, כלי נשק מעולים ומדויקים והייתה לי תחושה שהמשחק הזה יגיע לרמות של CODMW2 .
יש לא מעט משימות כאלו לרוחב המשחק שבהן האקשן מהיר ומדויק והדמויות כמו גדעון מוסיפות תבלין חביב של הומור וזירוז. לכל החוששים מההשפעות של gamergate , במשחק הזה יש דמות נשית מרכזית "אילונה" והיא מכסחת לא פחות אם לא יותר מכל הגברים. הדמות שלה עשויה נפלא ולא מרגישה מאולצת בכלל.
המשימה של מיצ'ל ואילונה Manhunt היא המשימה הטובה במשחק ומזכירה את המשימה הנפלאה מ- Modern warfare 2 כאשר רצים ב- Pavela הדרום אמריקאית תוך אקשן מדהים שלא נותן שניה מנוחה.

מאז Modern warfare 2  המשחקים של COD לא ממש מצליחים לרגש אותי במיוחד. החבורה המיוחדת שהיתה אז ב- Infinity ward  ידעו בדיוק היכן להרחיב והיכן לצמצם, הייתה להם נפש אמיתית של גיימרים וכמו Joss whedon  עם הסרט של avengers  אם יש לך את הטאץ' להומור ואקשן כל הקלישאות וכל הסיפורים השחוקים נסלחים כי ההנאה רצופה לאורך כל הדרך ואתה לא עוצר לרגע לחשוב על אמינות ושאר ירקות. COD AW לא ממש מתעלה לאורך כל המשחק לרמות של MW2 אבל לפרקים הוא מגיע הכי קרוב אליו מכל המשחקים שהיו בשנים האחרונות.
ישנם דברים טובים מאד במשחק הזה ודברים מאד רעים במשחק, אז במקום לעבור פרק פרק פשוט אתן לכם את השורה התחתונה:



הדברים הטובים ב- Call of duty advanced warfare :

  • גרפיקה - הגרפיקה נהדרת  וההשקעה בפרטים מרשימה מאד.
  • דמויות - הדמויות של קורמאק, מיצ'ל, אילונה וגידעון עשויות מעולה.
  • תחמושת - המשחק לא סובל מהמשחק הילדותי של חיפוש מתמיד אחרי תחמושת, אם אתה כמוני חובב Headshots ולא מרסס, במרבית המשימות לא תתקשה להחזיק מעמד עם שני נשקים טעונים באופן מלא ועם לקט של נשקי אויב שגם הם מעולים.
  • נשקים - הנשקים מצוינים לרוב והמשחק עם AST מזכיר את המשימה האחרונה מ- Gears of war 2 כאשר רוכבים על גבו של הברומאק בדרכו האחרונה.
  • משחקיות - ישנן משימות כמו Utopia או Manhunt שמצליחות פשוט להלהיב עם אקשן מהטובים שאי פעם נראו במשחק. אם אתה לא מעיז ומתקיף אלא מנסה לצלוף בשלווה מרחוק פשוט לא תעבור אותן.
  • שדרוגי שריון בין משימות - השדרוגים של השריון בין משימות במהלך המשחק משלבים אלמנטים של מולטי פלייר לתוך המשחק הרגיל. בכל משימה שמסתיימת אתה מקבל סטטיסטיקה של כמות הרוגים עם נשק, כמות הרוגים עם רימונים וכמות פרטי מודיעין שמצאת שמאפשרים לך לאסוף נקודות של שדרוג. מכיוון שאתה רוצה את השדרוגים אתה חייב להיות אגריסיבי ולא לתת לשאר הדמויות לעשות את העבודה בחלקים הקשים. אתה חייב להישאר דומיננטי אחרת לא תגיע לשדרוג המלא במשימות הקשות. ללא ספק הברקה של גאונות וענישה סמויה לפאסיביים שמעדיפים להסתתר מאחורי מחסה ולצלוף.
  • נקודות שמירה - מלבד מקרה או שניים החזרה אחורה במקרה של מוות מביאה אותך קרוב מאד להיכן שהיית ולא צריך לבלות רבע שעה של משחק חוזר כדי להגיע לנקודת הכשל שוב.
  • שוטר נשאר שוטר- בניגוד ל- ghosts ו- BO2 אין משחקים מטופשים של טקטיקה כללית והמשחק נשאר FPS במתכונת הטהורה שלו בלי לנסות לדחוף RPG היכן שלא צריך.

אז אחרי שדיברנו על כל הדברים הטובים  שעשו החברה של Sledgehammer games הגיע הזמן לדבר על הדברים הרעים ולא חסרים כאלו.

הדברים הרעים ב- Call of duty advanced warfare:

  • אין חופש פעולה - כמו במשחקים של Battlefield ואחרים ברגע שאתה מנסה לזוז טיפה ימינה או שמאלה ממה שהמשחק מגדיר שטח המשימה המשחק עוצר אותך וחוזר לנקודת שמירה. זה כולל אפילו מיקום שבו אתה צריך לאסוף פריט מודיעין וכאשר אתה מטפס אליו המשחק מתחיל להתריע על בריחה מאזור הקרב. זה מגביל ומראה בדרך כלל על משחק מאד מוגבל שהמפתחים לא רצו להשקיע בו כדי לייצר sandbox אמיתי. זה מקטין מאד את האפשרויות הטקטיות שלך ככח תוקף ומוריד מחוויית המשחק והשקיעה לתוך הסיפור.
  • קטעי הקישור - אם בין משימות כאשר מתחילה המשימה לעלות (לוקח המון זמן) ניתן מתישהו ללחוץ על A ולקפוץ קדימה, אז בקטעי קישור בתוך המשחק אין את ה- skip ואתה פשוט סובל פעם אחר פעם מדיאלוגים מטופשים וארוכים או נסיעה באופנוע כאשר אתה לא זה שנוהג. המשימה של Captured  פשוט מתחילה בכמה דקות ארוכות של קטע קישור ארוך ומייגע שנראה כמו נצח. אחרי שפספסתי שם פריט מודיעין בפעם הראשונה רק המחשבה של לשחק את המשימה הזו שוב עשתה לי רע.
  • קווין ספייסי - כאשר שמעתי שהוא דמות מרכזית במשחק הציפיות שלי היו שהוא ישתווה לגארי אולדמן עם Reznov  האגדי של treyarch  מ-WAW ואחרי כן מ-BO , במקום זה קיבלנו ספייסי תפל, נואם וחסר חשק שבכלל לא מבין את כמות ההבעה הקולית הנדרשת במשחק לעומת סרט או סדרה. במקום לקבל את ענק המשחק של usual suspects או את אנדרווד המופלא של house of cards קיבלנו ספייסי עייף וחסר חשק שרק בא לאסוף צ'ק ולצאת ידי חובה. הייתי מושיב אותו לראות את אולדמן מפציץ את דמיטרי בעצות וחוכמת חיים בתור רזנוב ב-WAW כדי שיבין כמה חסר לו.
  • סיום משימה ויציאה - כאשר בוחרים לשחק ב- Mission select במיוחד כאשר צדים פרטי מודיעין מסיימים את המשימה ומגיעים למסך שהאופציות היחידות הן upgrades או Next mission ואין שום שילוב כפתורים שיחזיר אותך למסך הראשי לבחור משימה אחרת. בשביל לבחור משימה אחרת צריך להתחיל את המשימה הבאה ולהמתין לטעינה שלה ורק אחרי שמגיעים ל- Skip ניתן ללחוץ על כפתור התפריט ולצאת למסך הראשי של המשחק. פשוט טיפשי ומייגע.
  • כלי טייס ואופנועים - המשימה של throttle  עם הכלי טייס היא הביצוע הגרוע ביותר של סימולציית טיסה שראיתי בשנים האחרונות. הטיסה מהירה מידי, יש visor מטופש שמסתיר את הנוף ואתה פשוט לא יכול בכלל להתרכז בירייה כי כל התשומת לב שלך מוקדשת להימנע מלהיתקע בקירות, בהשוואה לסצנה המרהיבה של המסוקים ב- BF4 זה פשוט מזעזע, יש גם סצנה עם אופנוע שבו אתה נמלט חזרה לבסיס וגם האופנוע זז מהר מידי והדוושה נעה בין כלום ואז גדעון בורח לבין מהר מידי שכל תנועה קלה מביאה אותך לקיר. להשוות בין זה לבין הסצנה עם הסירה ב- MW3 שהייתה פשוט מלהיבה זה פשוט עצוב.

סיכום:

CODAW הוא משחק לא אחיד ברמתו, לצד קטעי אקשן ברמה נהדרת שאתה פשוט מתמוגג מנחת יש קטעים ארוכים של קישור מייגע ומשימות של טיסה ונהיגה שעשויות פשוט רע.
קווין ספייסי היה אכזבה ענקית אבל שאר הדמויות היו די טובות.
קשה לשקוע לתוך הסיפור כאשר אתה רק מחכה שדברים יזוזו כבר ושהמשחק ישחרר לך את השלט. שיחקתי את ה- Single player כבר כמעט 3 פעמים מלאות ויש משימות שעוד אחזור ואשחק אותן ויש משימות שלא ארצה לחזור אליהן לעולם. מי שחסיד הסדרה ימצא מה לאהוב ומי שכבר עייף מהסיפורים הזהים והדמיון בין המשחקים לא ימצא כאן בשורה גדולה.
למרות כל כח החישוב של הקונסולה החדשה לא הרגשתי באופן יוצא דופן את העליה ברמה לעומת ה-360 .
יש משחקים כמו Ryse sun of rome  שבהם מרגישים הרבה יותר טוב את העליה בכח של הקונסולה.

לגבי המולטי פלייר, כמו בכל המשחקים הקודמים יש את החלוקה לסוגים הרגילה שברובם אתה משחק מול חבורת ילדים שרצים כמו פסיכים ויורים לכל עבר בלי טקטיקה ובלי הפעלת ראש מינימלית ויש את ה- exo co op  שגם הוא לא מחדש שום דבר מרגש. אני כבר לא אחזור לימים של prestige level 3 שהיו לי ב- mw2 עייפתי מהריצה אחרי שחקנים בני 10 עם רפלקסים של טייסי קרב.
רק לשם בדיקה עצמית שיחקתי שוב ב- modern warfare 2 רק לוודא אם הוא סתם זכור לי בתור גדול משחקי ה- COD או שזה פרץ נוסטלגיה וצר לי לבשר, הוא אכן כזה טוב. אכן לא נעשה משחק כזה טוב בסדרה מאז. כל שנה בשנים האחרונות אני תוהה אם שנה הבאה בכלל אקנה את הבא בתור וכל שנה אני מנסה שוב. כנראה שבמדבר כל קוץ הוא פרח ועם כל הבעיות של Call of duty לעומת המתחרים שלו הוא מלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה