29.9.11

המהפכה של הקינדל והאם זה בכלל מעניין אותנו



אחרי המתנה ארוכה סוף כל סוף אמזון השליכה את הכובע שלה לזירת הטאבלטים והכריזה על הטאבלט אנדרואיד שלה.
הרבה מאד כתבים מאד מכובדים טענו כל הזמן שאמזון היא החברה היחידה עם אותו כבוד לצרכן ואותה איכות ביצוע שיש לאפל, שאמזון היא היחידה שבאמת תוכל לאיים על אפל מכיוון שהיא תתקוף אותה מהמחיר ומהכיוון של התוכן שיש לאמזון בשפע.
הנה הגיעה ההשקה והאמת למרות שכל הכתבים הטכניים נופלים על עצמם בניסיון להחמיא להם, אפילו חולי אפל כמו אם ג'י סיגלר ואנדי אינטקו מתמוגגים מהטאבלט ולא כל כך ברור למה.
הטאבלט של אמזון בא להיות טאבלט צריכה בלבד ובלי יומרות של פרודוקטיביות, החומרה שלו היא בינונית ומטה (הדרך היחידה להוריד את העלויות)
הוא מגיע עם מסך 7 אינץ' IPS , עם מעבד דואל קור שלא ממש מציינים באיזו מהירות הוא רץ, הוא שוקל 412 גרם ומתיימר להחזיק 7.5 שעות של וידאו שגם זה רחוק מהטאבלטים האיכותיים של אפל וגוגל.
אין לו מיקרופון מה שאומר בלי סקייפ, אין לו מצלמות (אפילו לא קדמית) ואין לו תמיכה ב-BT .
בסה"כ נראה של מה שהטאבלט הזה מנסה להיות זה PMP כלומר צרכן מדיה משוכלל שכולל גם דפדפן אינטרנט טוב, מיועד בעצם להיות המוצר המשלים ללקוחות אמזון פריים שאיתו הם יצרכו את התוכן של אמזון ואת האפליקציות מחנות היישומים של אמזון.
מכיוון שהוא לא נעשה בתיאום עם גוגל, אין עליו את תוכנת Youtube אין לו את המרקט והמפות של גוגל ואין לו את תוכנת הג'ימייל של גוגל. יהיה עליו כלי דוא"ל כלשהו אבל לפחות בהתחלה הוא לא יתמוך בלוח שנה.
אז למה בעצם כולם כל כך מתלהבים?
הרבה מאד מהבלוגוספרה הטכנולוגית מחזיקים בקינדל רגיל, ומבחינתם הקינדל פייר  הוא פשוט האבולוציה של זה, דרך נוחה לצרוך מוזיקה ספרים וסרטים מאמזון ובניגוד לטאבלטים של אנדרואיד חוויית שימוש נשלטת לחלוטין בסגנון אפל מה שאומר בלי חששות ובלי פרגמנטציה.

 הבעיה היא: אם כל מה שאתה רוצה זה לקרוא ספרים ולשמוע מוזיקה, את זה כל טאבלט זול של ארקוס ייתן לך, למה שתוותר על היישומים של גוגל? אנשים כן אוהבים את המפות והניווט של גוגל וכמובן יוטיוב וג'ימייל.
כמובן שבארצנו הפרובינציאלית אין דרך חוקית לקנות לא מוזיקה ולא סרטים באופן אלקטרוני מאמזון אז המוצר עוד יותר לא רלוונטי.
אחד מהדברים שאמזון מתגאה בהם זה הדפדפן שלהם שנקרא Silk  שהוא עובד על בסיס ענן ודחיסת נתונים כך שאתה גולש דרך אמזון שחוסכת לך רוחב פס ודטה.
כמובן שאם גוגל הייתה עושה את זה היו צועקים עליה שכך היא תוכל לנטר כל גלישה של הצרכנים ובעצם להיות הפרוקסי של העולם, אבל כאשר אתה הדארלינג של הכתבים אתה מקבל תקשורת נוסח אפל, שמעדיפה להאמין רק בטוב ולדחוק לצד את הרע.
בסה"כ בעיני לפחות מוצר מיותר שכל קשר בינו לבין אנדרואיד אמיתי שולי במקרה הטוב.
הממשק שונה, אין את היישומים של גוגל, והמערכת הפעלה שונתה כל כך שלא ניתן לזהות אותה, מן הסתם אין גם שדרוגים של גוגל, ולמרות שאנחנו יודעים ממקורות פנימיים שהוא מבוסס על קוד המקור של ג'ינג'רברד אין ערובה שהוא בכלל ישודרג בעתיד לגרסאות מתקדמות של אנדרואיד.
את היישומים שכבר השקעת בטלפון אנדרואיד שלך לא בטוח שבכלל תוכל להעביר לטאבלט הזה, עד שנראה אם יש בכלל דרך להעביר אליו קבצים ולהתקין אותם, או לחילופין האם הוא ייפרץ.
אז להיפסטרים של סאן פרנסיסקו יש ממה להתלהב, למי שאין 500$ לאייפד יוכל לקנות את הקינדל פייר ב- 200$  אבל לאוהבי טכנולוגיה אין מה לחפש כאן.





4 תגובות:

  1. כתבה מעולה תודה רן

    השבמחק
  2. בטאבלט אמורים להשקיע כסף ולהנות מחוויה מושלמת...
    אני מעדיף להשקיע יותר כסף (גם אין אפשר לחסוך).

    השבמחק
  3. הבן שלי רכש מכשיר כזה לפני שבוע, הצליח לפרוץ אותו ולהלן תגובתו לכתבה (אגב יש לו גם אייפאד 2, מלפני חצי שנה):
    קראתי בריפרוף - בסה"כ רן די צודק... מכשיר די פרימיטיבי אבל יחסית למחיר לדעתי נותן תמורה מעולה.
    אחרי שפורצים אותו - הרבה מהחסרונות שהוא רשם מתבטלות...

    אני שיחקתי ממש כלום במכשיר: הוא מרגיש כבד ביד, אך הוא מגיב בזריזות וגם מסך המגע שלו עם רגישות טובה

    השבמחק
  4. קודם כל העדכונים שלו תיקנו חלק מהבעיות.
    דבר שני עדיין 6 גיגה מעשיים לדטה זה מתחת לכל ביקורת.
    נכון שאחרי פריצה יש את היישומים של גוגל וכו' אבל זה הופך את המחסור בחריץ הרחבה לעוד יותר כואב.

    השבמחק