4.6.13

גלקסי אס 4 - טיפים לשיפור חיי הסוללה



לאור הביקוש וההיענות אני ממשיך בסדרת הכתבות שלי על שיפורים בגלקסי אס 4, הפעם על הפרק חיי סוללה.
חיי הסוללה הפכו לעקב אכילס הכי גדול של סמארטפונים. אתה מקבל עשרות תכונות ועשרות יישומים מעולים אבל אם אתה חלילה וחס רוצה גם להשתמש בהם אתה תישאר עם סוללה ריקה ב-2 בצהריים.
הגלקסי אס 4 מגיע עם כמה אפשרויות מובנות לצמצם את אכילת הסוללה. מלבד אלו יש גם תוכנות עזר ונהלי עבודה שיאריכו את חיי הסוללה שלכם עד לסוף היום במרבית המקרים.
אני יוצא מתוך הנחה שכבר קראתם את שתי הכתבות הראשונות בסדרה:
גלקסי אס 4 - טיפים לשיפור הביצועים חלק 1
גלקסי אס 4 - טיפים לשיפור הביצועים חלק 2 - מתקדמים בלבד
כתבה זו תסתמך בחלקה על טיפים שכבר ניתנו עבור שיפור הביצועים אז אם לא קראתם עד עכשיו, תעצרו כאן, תקראו ותחזרו.

טיפ 1 - מצב חיסכון סוללה:
סמסונג מודעת שלא כל המשתמשים שלה משחקים משחקים עתירי גרפיקה ורבים מעדיפים חיי סוללה טובים יותר על 15% ביצועים. לכן תחת תפריט ההגדרות בתוך My device יש תפריט של Power saving mode.


 חוץ מההפעלה של התפריט בכפתור בצד ימין למעלה יש לנו למעשה פירוט של 3 אפשרויות חיסכון, הראשונה היא בעצם הגבלת מהירות העבודה של המעבד. תהיה לכם ירידה מסוימת בביצועים שבעיני בהחלט לא מהותית ומצדיקה את ההפעלה אם אתם סובלים מחיי סוללה ירודים.
האופציה השניה היא הורדת הבהירות המסך היכן שאפשר, מהניסיון שלי זאת אופציה שלא כדאי להפעיל, אתם תמאו את עצמכם בדפדפן אינטרנט או באפליקציות מסוימות שבהן את קוראים טקסט וכל כמה שניות המסך יירד בכמות הבהירות בצורה כזאת שכבר לא נעים לקרוא יותר. אחרי בדיוק שעה עם התכונה הזאת מיהרתי לבטל אותה.
האופציה השלישית היא ביטול הויברציה בתגובה של המכשיר ללחיצות שלנו, הגם שזה חביב ההפסד בהחלט לא גדול ביחס לתמורה בסוללה. ויברציה גם בצלצול זה משאבת סוללה רצינית. אם אתם לא חייבים תבטלו.



טיפ 2 - שימוש בתפריט המורחב של מסך ההודעות:

כאשר אתם משתמשים באצבע להוריד את מסך ההודעות לחיצה על הסמל הימני העליון פותחת תפריט מורחב של קיצורי דרך.

מכיוון שיש גישה נוחה לכל כך הרבה שירותים אין סיבה טובה שמרביתם צריכים להיות מופעלים בכלל.
smart stay זהנחמד למקרה שאתם צופים בוידאו ורוצים שהמכשיר יעצור לבד כאשר אתם קמים. אתם צופים בוידאו חצי שעה ביום? בשאר הזמן אין שום סיבה שהשירות יהיה פעיל כאשר אתם יכולים להפעיל אותו בשתי לחיצות.
כנ"ל לגבי הפעלת שירותי המיקום, Air view , Bluetooth ואחרים. מה שלא חייב לרוץ ברקע שלא ירוץ.
זו גם דרך קצרה להפעיל ולכבות את מצב חיסכון סוללה בהתאם לצורך.

טיפ 3 - ביטול אפליקציות:

אחד מהדברים שמעמיסים את המכשיר ואוכלים לו את הסוללה זה אפליקציות שכל הזמן רצות ברקע ומדברות עם האינטרנט, שימוש ב- Task killers  רק יחמיר את הבעיה כי המנהל הפנימי של המשימות של אנדרואיד רק יפתח אותן שוב.
אז מה כן? אנחנו פשוט נבצע disable לאפליקציות שאנחנו לא משתמשים בהן, כניסה לתפריט הגדרות ובפנים ל- more ושם ל- application manager שם בכרטסת השלישית של all נוכל להיכנס ליישומים כמו maps וללחוץ על disable .זה אומר שאפליקציה לא תהיה זמינה יותר לשימוש עד שנבטל את זה. אם אתם מנווטים רק עם waze או Igo אז אולי כמוני אין לכם צורך ביישום של maps .


טיפ 4 - Blocking mode :

תכונה חביבה שיש לנו במכשיר נקראת Blocking mode ניתן להיכנס להגדרות ושם תחת My device להקיש על Blocking mode:


סמסונג מאפשרת לנו להגדיר חלון זמן שבו אנחנו לא רוצים שיפריעו לנו, זה יכול להיות בלילה כמו שמופיע כאן בתמונות וזה יכול להיות בזמן השיעור או ישיבה חשובה. ניתן להחליט האם אנחנו לא רוצים לקבל שיחות או לא רוצים לקבל הודעות. וניתן לבחור קבוצה כמו Favorites שעבורה הכללים האלו לא יתפסו ולכן לא תפספסו הודעות חשובות או שיחות חשובות.

טיפ 5 - ביטול סנכרונים אוטומטיים:
יש אפליקציות שכל הזמן רוצות לקבל הוראות מספינת האם, זה יכול להיות Instant upload באפליקציה של גוגל פלוס, או סנכרונים של פייסבוק וטוויטר או העלאה אוטומטית לדרופבוקס. אני לא יכול להגיד לכם מה באמת חשוב לכם אבל אם אתם מכורים לגמרי ל- what's up  ופייסבוק אבל לא מכורים לגוגל פלוס וטוויטר אולי כדאי להיכנס לאפליקציות האלו ולהגדיר להן להפסיק להסתנכרן אוטומטית.
הבעיה היא שיש יישומים שלא שואלים וקובעים עובדות ולכן זה הזמן להיות מנהל המערכת ולקבוע עובדות בשטח. אז אם יש לכם הרשאות מנהל מערכת ( Root ) תתקינו מהמרקט את Greenify :



במסך הראשי של האפליקציה נוכל לראות יישומים שכבר בחרנו בהם כחשודים או להקיש על הסימן של פלוס למטה בצד ימין ולבחור (מסך שני למעלה) עוד יישומים כמו פייסבוק או אחרים. יישומים שנבחרו כאן לא יוכלו לרוץ על דעת עצמם, רק כאשר תפתחו את האפליקציה הם יורשו להתעורר ולתקשר עם הטלפון והאינטרנט.
זה במיוחד מצוין לכל מיני משחקים שרוצים ממש לשלוח לנו עדכונים ופרסומות וגם לתוכנות גיבוי או כל מיני תוכנות שירות שאין שום סיבה שבעולם שירוצו בכל זמן אחר מלבד הזמן שפתחנו אותן.
מי שאימייל לא היסטרי אצלו גם יכול להוריד את תדירות הבדיקה לפעם ברבע שעה או חצי שעה במקום push שכל הזמן בודק האם יש משהו חדש.

טיפ 6 - ביטול אנימציות:
זהו טיפ כמו הטיפ לביטול אפליקציות שגם הוא מהמדריך שלי לשיפור ביצועים אבל כמו שהוא שומר את המעבד פנוי הוא גם משפר את חיי הסוללה.
הגלקסי אס 4 מגיע עם המון אנימציות, מאנימציות במסך הנעילה ועד אנימציות במעברים במסכי הבית ומסכי ההגדרות, הם מייצרים תחושה של שכלול אבל הם דורשים עיבוד ולכן אוכלים סוללה.
בשביל לבטל את האנימציות נקיש על כפתור התפריט וניכנס להגדרות, שם תחת more נרד ל- about device
בפנים נרד ל- build number ונתחיל להקיש עליו בקצב מהיר, אחרי כמה הקשות הטלפון יקלוט שאנחנו רוצים את אפשרויות המפתחים ויתחיל לספור לאחור 7 לחיצות ובסיומן יודיע לנו שאנחנו מפתחים ותפריט המפתחים הופעל.
נעלה רמה אחת למעלה לתפריט של more ונרד לאופציה החדשה שנוספה לנו Developer options .
נפעיל את התפריט בכפתור הימני העליון ומשם נרד עד לחלק של  windows animation scale נעבור את כל האנימציות (3 במספר) ונעביר אותן ל- OFF .

טיפ 7 - תמונת רקע ובהירות אוטומטית:

בניגוד לטלפונים כמו הנקסוס 4 של LG או הטלפונים של HTC לגלקסי אס 4 יש מסך סופר אמולד HD , אחד מהיתרונות הגדולים שלו זה שהוא בניגוד למסכי LCD לא צריך להאיר קטעים שחורים לגמרי אלא הוא פשוט לא מדליק נוריות שם. כלומר, אם נבחר תמונת רקע שחורה למסך הבית שלנו או משהו שמרביתו שחור חוץ מתמונה קטנה באמצע בעצם נחסוך לטלפון שלנו את הצורך להאיר את כל המסך. ואם נשתמש בלאנצ'ר חלופי נוכל גם לבטל את שורת הסטטוס למעלה.
בדיוק מאותה סיבה אני לא אוהב את ההגדרות של בהירות אוטומטית, כל עוד שאתם לא בשמש המסך החד והעשיר של הגלקסי אס 4  יכול לחיות בהגדרה מאד נמוכה של אורה ולכן אני מבטל את הבהירות באוטומטית במסך ההודעות ומגביר אותה ידנית רק אם אני בשמש (תוך כיסוי עם כף היד).

טיפ 8 - ביטול ה- WIFI :

Wifi הוא שירות מצוין ומהיר ואפילו חסכוני יותר מחיבור סלולרי, הבעיה היא שאנחנו צריכים את החיבור הסלולרי בשביל שיחות ולעומת זאת אם אנחנו הולכים להסתובב בעיר או בחוף הים או אפילו בקניון אין שום סיבה טובה שהטלפון שלנו יסרוק בלי סוף עבור רשתות חופשיות ולא חופשיות של WIFI זה אוכל סוללה באופן מאד משמעותי ובלי שום תמורה. לכן אם אתם הולכים להיות בסביבה שבה אין לכם צורך ב-WIFI תבטלו אותו ממסך ההודעות המורחב.

ישנם עוד הרבה טיפים לחיסכון סוללה, מהתקנת רום חסכוני ועד להתקנת קרנל חסכוני שבהם דנתי בכתבה הקודמת בסדרה ולכן לא אחזור שוב, מה גם שמרביתכם לא ממש תשתמשו בהם.


סיכום:

חשוב להבין כמה דברים, זו אינה רשימת מכולת שיש צורך לעבור את כולה וליישם את הטיפים אחד אחד. אלו עצות שכל אחת עומדת בזכות עצמה.
קניתם מכשיר משוכלל ומרשים ואין סיבה שתוותרו על מלא פונקציות או שתתחילו לנהל אותו כל רבע שעה רק כדי לשמור את הסוללה.
אתם צריכים לעבור על כל הטיפים האלו ולראות מה מהם מתאים לסגנון השימוש שלכם ומה מהם סתם יכבידו עליכם או יגרמו לכם לחוויית שימוש ממש מבאסת.
אם אתם חולי פייסבוק אז אין סיבה לצמצם את הסנכרונים של האפליקציה שלהם, תהנו ותגיבו לכל poke/like/comment בזמן אמת ותחסכו סוללה במקום אחר.
כל אחד משקלל את החשיבות של היישומים שלו לעצמו ובוחר היכן זה מטרד והיכן החיסכון מצוין כי הוא באמת לא זקוק לשירות שאותו ביטל.
מה שהכי חשוב זה שתהנו מהטלפון שלכם.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות: