31.5.13

גלקסי אס 4 - טיפים לשיפור הביצועים חלק 2 - מתקדמים בלבד



כפי שחלקכם קראתם אתמול פירסמתי את המדריך הראשון שלי לשיפור הביצועים בגלקסי אס 4 ( לינק )
 ואמרתי שאם תהיה היענות אכתוב חלק 2 למתקדמים. מאחר והיו הרבה תגובות מעודדות בפייסבוק, גוגל פלוס, הפורום וכאן בבלוג אז הנה לפניכם חלק 2.
אם אתם לא בטוחים שאתם מאד טכניים תסתפקו במדריך הראשון בבקשה.
כמה דברים חשובים לפני שנתחיל:

  • בניגוד למדריך הראשון שהיה למתחילים ובלי שום סיכון, הפעולות שיתוארו במדריך זה יכולות תיאורטית לפגום במכשיר.
  • אם אתה לא יודע מה זה ריקברי, גיבוי נאנדרויד, קרנל מקוסטם ואודין אל תמשיך מעבר לנקודה הזאת. זה לא המדריך עבורך
  • המדריך הזה מניח שאתה מכיר את המכשיר שלך טוב, מכיר אנדרואיד טוב ולוקח על עצמך את האחריות לדברים שאתה עושה בו. אל תבואו אלי עם שאלות או תלונות אם משהו השתבש.
  • כמובן שמי שמבצע את הפעולות במדריך הזה מזמן כבר לא תחת אחריות יצרן אז קחו זאת בחשבון.

שני הרומים המובילים כיום לגלקסי אס 4 הם Omega  ו- Wanamlite כל הטיפים במדריך זה נבדקו אך ורק על הרום של wanamlite עם קרנל adam למרות שאין סיבה שלא יעבדו גם על רומים אחרים.
אז לפני שמתחילים הנה הצ'ק ליסט.

1. תוודאו שיש לכם רום מקוסטם מותקן.
2. תוודאו שיש לכם רוט וריקברי
3. תוודאו שיש לכם Busybox מותקן ומופעל.
4. תיכנסו לריקברי ותבצעו גיבוי נאנדרויד מיידי, אחרי כן תגבו את הקבצים אל המחשב. מי שיעקוף את החלק הזה לוקה בחוסר אחריות וכל דבר שישתבש לו יהיה באשמתו הבלעדית.

טוב אחרי שאני מקווה שהזהרתי אתכם מספיק וששמרתם לכם את האופציה לחזור למצב שבו אתם נמצאים כעת בואו נתחיל.

טיפ 1 - קרנל מקוסטם:

הקרנל הוא החלק שמטפל בבקשות של מערכת ההפעלה מרכיבי החומרה, מהפעלת האנטנות של הרדיו, קביעת המתחים ועד להעביר פקודות לדיגיטייזר שבלוח. היצרנים מגדירים אותו עם הגדרות שמרניות כדי להאריך כמה שיותר את חייו של המכשיר וגם כדי שאנשים שמשתמשים בו בצורה מוגזמת לא יצליחו להזיק לו.
אחד מהדברים שקרנל עושה זה גם logging שבתורו מעכב את המכשיר בשביל התיעוד.
קרנלים מקוסטמים שפותחו בפורום של XDA משנים את ההגדרות האלו ומוסיפים להם אופטימיזציה כך שהמכשיר או ישפר משמעותית את הביצועים או יגדיל את חיי הסוללה או שניהם. יש עוד הרבה דברים שקרנלים עושים אבל אנחנו בפוקוס על ביצועים בכתבה הזו.
שני הקרנלים החביבים עלי לגלקסי אס 4 הם Adam 1.32  והקרנל Perseus שניהם משפרים ביצועים בצורה יפה, תוכלו למצוא הוראות הורדה והתקנה בלינקים שצירפתי בשמות הקרנלים. את שניהם ניתן להתקין גם דרך ריקברי וגם דרך אודין.
אם אחרי ההתקנה אתם עדיין מרגישים חובה לנסות לסחוט קצת יותר תפעילו את התוכנה של STweaks ותבצעו בה שני דברים, תבטלו את ה- logging  תחת הכרטסת של android logger.
דבר נוסף, אתם יכולים לשנות את ה- governor תחת הכרטסת של CPU scaling ל- Performance , אני אישית לא הייתי משנה אותו כי זה יריץ את המכשיר כל הזמן במלוא יכולת ויגמור לכם את הסוללה ויכול לגרום להתחממות לא בריאה, אל תגידו שלא הוזהרתם.


הערכים הם רק לשם הדוגמא ולא לשימוש



טיפ 2 - תוכנות שעולות אוטומטית:

באנדרואיד ישנה הרשאה שנקראת receive boot complete בפליי סטור תראו אותה בשם run at startup
אלו תוכנות שהמפתחים שלהם מגדירים אותן שיעלו יחד עם ההדלקה של המכשיר. חלקן הן תוכנות שאנחנו לא משתמשים בהן וחלקן תוכנות שאנחנו לא רוצים שיעלו לבד, אין סיבה שתוכנה כמו טוויטר או maps יעלו לבד למרות שאנחנו בעצם רוצים שיעבדו רק כאשר פתחנו את התוכנה ולא דקה לפני.
הרבה מהתוכנות האלו יושבות סתם בזיכרון ואוכלות משאבים ומורידות ביצועים לטלפון.
ישנה תוכנה בשם Autorun Manager שמאפשרת לנו לבחור אילו תוכנות יעלו.
 ישנן שתי תצורות לשימוש בתוכנה ה"בסיסית" שבו אתם בוחרים מהרשימה מה אתם לא רוצים שיעלה לבד. ואנחנו יכולים לבחור את הכפתור של Advanced mode  ולעבור ל-"מתקדמת" שנותן לנו כניסה ממש לתוך הפעולות של התוכנות על ידי הצגה של כל ה- receivers פר תוכנה ומאפשר לנו להוריד את הסימון מאלו שלא נראים לנו. התצורה הבסיסית אמורה להספיק לרובכם.
שינויים בתצורה המתקדמת יכולים לגרום לתוכנות לא לעלות או לא לעבוד בצורה תקינה אז קחו בחשבון לפני שאתם רצים לעשות שינויים. בגרסה החינמית תוכלו לשנות רק 10 receivers , בגרסת ה- PRO אין הגבלה.

טיפ 3 - ביטול אפליקציות וחסימת גישה לאינטרנט:

אחד מהדברים שמעמיסים את המכשיר זה אפליקציות שכל הזמן רצות ברקע ומדברות עם האינטרנט, שימוש ב- Task killers  רק יחמיר את הבעיה כי המנהל הפנימי של המשימות של אנדרואיד רק יפתח אותן שוב.
אז מה כן? אנחנו פשוט נבצע disable לאפליקציות שאנחנו לא משתמשים בהן, או נגביל את הגישה שלהן לאינטרנט. כניסה לתפריט הגדרות ובפנים ל- more ושם ל- application manager שם בכרטסת השלישית של all נוכל להיכנס ליישומים כמו maps וללחוץ על disable .זה אומר שאפליקציה לא תהיה זמינה יותר לשימוש עד שנבטל את זה. אם אתם מנווטים רק עם waze או Igo אז אולי כמוני אין לכם צורך ביישום של maps .
אופציה שניה זה להתקין Firewall ולבחור אחת אחת למי אתם נותנים גישה ב- WIFI או ב- 3G .
עוד ב-2010 כתבתי מדריך בסיסי לשימוש בפיירוול שנקרא droidwall ( לינק) בהמשך בחור בשםjtschohl הוציא גרסה יותר מתקדמת אבל השימוש זהה. תקראו טוב בפליי סטור את ההוראות שלו אחרת דברים כמו יוטיוב יפסיקו לעבוד לכם ( android firewall  ) זה באמת יישום למתקדמים מכיוון שיש כל מיני יישומי מערכת שאם תחסמו אותם הטלפון לא יתפקד תקין אז בלי ניסיון קודם עם פיירוולים או iptables בלינוקס לא הייתי מתקין ומשחק עם היישום הזה.
אפשר ללכת רחוק יותר ולמחוק יישומים עם System app remover  בגלל שיש יישומי מערכת שגוגל לא מאפשרת לעשות להם disable ומצד שני יכול להיות שאין להם שום שימוש.


סיכום:

התלבטתי מאד האם לפרסם את הטיפים האלו, אלו חלקי מערכת שמשחק בהם יכול גם להסב נזק למכשיר (קרנלים) וגם לגרום לו לא לעבוד. מצד שני אני די משוכנע שהזהרתי אתכם מספיק לאורך כל הכתבה.
אני מקווה שתפעילו ראש בשימוש בהם ובמקסימום תמיד תוכלו לחזור לגיבוי נאנדרויד שביצעתם בהתחלה.
הקוראים שלי הם בד"כ אנשים מאד טכניים ואני סומך עליכם.

אין כותב הכתבה נושא באחריות לשום נזק שיגרם כתוצאה משימוש בטיפים האלו, האחריות על היישום נופלת על הקורא בלבד.


אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.
© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה