9.9.14

5 נשים מובילות שכדאי להכיר בתחום הכתיבה על סלולר

נשים בטכנולוגיה
תמונה צולמה על ידי Eric Bridiers ופורסמה בפליקר תחת שימוש חופשי

לאחרונה אני נתקל יותר ויותר בהתייחסויות מזלזלות כלפי בחורות שפותחות אצלנו בפורום שאלות בנושאי סלולר. טכנולוגיה בכלל וסלולר בפרט הם תחומים צעירים שנשים וגברים נמצאים בהם באותה נקודת פתיחה לכן אין בסיס אפילו קלוש לזלזול ולפטרוניזם. נשים כמו אשלי אסקדה ( לשעבר android ashley ) מקבלות בכל כתבת וידאו שהן מפרסמות יותר הערות על המראה החיצוני שלהן מאשר על התוכן.
הזלזול והמיזוגניות גורמים לנשים לפעמים להסתתר מאחורי כינויים חסרי זהות מגדרית כדי לקבל יחס שווה מכולם.
מי שמכיר את עולם הטכנולוגיה יודע שכמה מהכתבות המוצלחות והמשפיעות ביותר בעולם הטכנולוגיה הינן נשים.
חלקן מוכרות אצלנו בארץ וחלקן לא. אז במקום לכתוב לכם כתבה ארוכה על בעיות של חוסר שוויון מגדרי  בשכר (אני ממש לא מומחה) ובדברים אחרים בעולם הטכנולוגיה החלטתי ללכת לכיוון אחר ולחשוף בפניכם 5 דמויות להערצה וחיקוי בעולם הכתיבה הטכנולוגי שמומלץ מאד לקרוא את הסקירות שלהן וללמוד מהן רק במקרה שלא הכרתם אותן עד עכשיו.



1. ג'ינה טרפני ( Gina Trapani)

ג'ינה טרפני היא אחת מהכותבות המוצלחות ביותר שידע עולם הטכנולוגיה. ג'ינה ייסדה את הבלוג המשפיע Life hacker אחד מהבלוגים המצוטטים ביותר בעולם. ג'ינה היא מפתחת אנדרואיד ידועה שכתבה יישומים לאייפון ואנדרואיד (התחום העיקרי שלה הוא אנדרואיד). היא ייסדה יחד עם אניל דאש את think up שירות שנועד לתת מידע ואנליטיקה על השימוש שיש לקהל בשירותים חברתיים מול מותגים. אז אם החברה שלכם רוצה לדעת עד כמה באמת הפוסטים שלה תורמים למותג ועד כמה הציבור באמת קורא ומשתף את התוכן Think up זה השירות. מלבד Think up ג'ינה מגישה תוכניות על אנדרואיד וגוגל ברשת הטלוויזיה האינטרנטית של Twit.tv . מי שרוצה מידע נוסף יכול למצוא את כל הקישורים שלה בכתובת http://ginatrapani.org/

2. ניקול סקוט ( Nicole Scott)
ניקול היא מהמייסדים של הבלוג Mobile geeks היא כותבת ביקורות על סלולר וטכנולוגיה מ-2006 היא יושבת בטאיוון כיוון שהיא רצתה להיות קרובה למקורות הייצור וכך להשיג מידע מוקדם ומקורי לעומת כל האתרים האמריקאים. הביקורות שלה מצוטטות בכל הבלוגים הנחשבים של סלולר. אם אתם לא מכירים את http://www.mobilegeeks.com  אז הגיע הזמן שתכירו אותה ואת השותף שלה סאשה פלנברג שכותבים כתבות מעולות ומשיגים לא מעט סקופים.

3. מולי ווד ( Molly Wood) 
מולי ווד היא כתבת מעולה שכותבת טורים בנושאי טכנולוגיה ב- New york times לפני כן היא הייתה מנהלת בכירה ב-CNET ואחת מהמייסדים של הפודקאסט Buzz out loud הביקורות שלה על סלולר והמבחני ריסוק שהיא העבירה טלפונים עבור Cnet ידועים בכל הבלוגוספירה. מלבד הסקירות והמבחנים מולי ידועה בתור כתבת עם מצפון חברתי יוצא דופן. הכתבות שלה על net neutrality ועל צדק חברתי בכלל בעולם הטכנולוגיה הן גאווה גדולה לכל מי שעוסק בתחום. כאשר חברות כמו קומקאסט או מיקרוסופט ואחרות שינו את תנאי השירות או ניסו לצבור יתרון לא הוגן מול צרכנים מולי הייתה שם עם כתבה מושחזת כתער להוקיע ולהתריע לכולם על השינויים ועל המשמעויות הכלכליות והחברתיות של המהלכים שחברות הטכנולוגיה עושות באותיות הקטנות ובקונגרס. את הטורים שלה בניו יורק טיימס תוכלו למצוא כאן: http://www.nytimes.com/video/molly-wood

4.  קארה סווישר ( Kara Swisher )
קארה סווישר היא אחת מהדמויות החשובות ביותר בעולם הטכנולוגיה ומופיעה בצמרת הגבוהה של כל רשימת אנשים המשפיעים ביותר בעולם הטכנולוגיה. היא החלה לסקר טכנולוגיה עבור העיתון החשוב ה- Wall street journal כבר ב-1997. מאז היא כתבה גם בוושינגטון פוסט. יחד עם וולט מוסברג הם יסדו את הזרוע הדיגיטלית של WSJ שנקראת AllthingsD. היא ראיינה כל מנכ"ל חשוב בתעשיה מביל גייטס וסטיב באלמר, טים קוק וסטיב ג'ובס ועד אריק שמידט ומריסה מאייר. היא ידועה בשאלות נוקבות ובסקופים מחדרי הישיבות של החברות הכי חשובות בעולם הטכנולוגיה. לאחרונה היא יחד עם וולט מוסברג הקימו אתר חדש בשם http://recode.net אתר שמשלב את כל היכולות שלהם מ-WSJ עם עצמאות תוכנית מוחלטת. תוך חודשים ספורים recode הפך לאחד מהאתרים החשובים ביותר לעקוב אחריהם בעולם הטכנולוגיה וזה בעיקר תודות לשניים האלו ולכותבים המעולים שחברו להם בגלל המוניטין שלהם.

5. דנה וולמן ( Dana Wollman )
דנה וולמן היא כתבת בכירה ב- .engadget אחד מהבלוגים הכי משפיעים בעולם הטכנולוגיה בכלל ועולם הסלולר בפרט.  דנה היא כותבת חריפה ומענינת, היא כתבה לפני אנגדג'ט  גם עבור associated press וכותבת כרגע את הסקירות המרכזיות לכל טלפון חשוב שיוצא בארה"ב. היא קרוב לוודאי בין ה-20 איש שכבר קיבלו את האייפון 6 כדי להכין את הסקירה שתעלה לבלוג מייד כאשר האמברגו של אפל יסתיים. אין סוקר ישראלי שמכבד את עצמו שלא מעיף מבט על הסקירות שלה כדי לוודא שלא שכח לבדוק משהו.



למי שתוהה יש כמובן עוד עשרות אם לא מאות של כתבות טכנולוגיה מדהימות כמו כריסטינה וורן, לינדסי טורנטיין, ורוניקה בלמונט, נטלי מוריס ואחרות שקצרה היריעה מלפרט על כולן. אז בפעם הבאה שאתם מניחים שאישה כזאת או אחרת לא מבינה כלום תזכרו שיש לא מעט נשים שיודעות יותר מכם על טכנולוגיה וקרוב לוודאי שמשחקות בהרבה יותר גדג'טים מכם.

4 תגובות:

  1. ורוניקה בלמונט-אחת הטובות

    השבמחק
    תשובות
    1. ורוניקה מדהימה. הסיבה היידה שהיא לא בטופ 5 זה שהיא יותר בעניין של גיימינג ופחות בסלולר. בסלולר היא אייפוניסטית מושבעת ללא פשרות.

      מחק
  2. מה עם אריקה גריפין? כתבות בגובה העיניים.

    השבמחק
    תשובות
    1. היא ולוגרית מצוינת שמבינה במסכים אבל שנות אור רחוקה מהרמה של הנשים בכתבה הזו.

      מחק