15.10.14

גוגל מכריזה על יציאת אנדרואיד 5 ונקסוסים חדשים


כמו בשנה שעברה גוגל בוחרת להכריז על הנקסוסים החדשים שכוללים את אנדרואיד 5 Lollipop בפוסט בבלוג שלה בלי ארוע נוצץ ובלי שידורים ופסטיבלים נוסח סמסונג ואפל. קיבלנו נקסוס 6 טלפון עם מפרט מאד מתקדם ומחיר לא מסובסד או מסובסד הרבה פחות מקודמיו. קיבלנו טאבלט של נקסוס 9 מתוצרת HTC וקיבלנו את ה- Nexus player שהוא מעין Apple TV ומיני קונסולה ביחד. הוא יריץ משחקים ותוכנות ולא יהיה רק סטרימר. לא ממש ברור האם בזה הכרומקאסט מסיים את דרכו או לא.
האם הנקסוסים החדשים ענו על הציפיות? האם המחיר מאכזב או מתאים למפרט? האם כל הנקסוסים הקודמים יקבלו את הגרסה החדשה?  על כל זה בפוסט לפניכם:






















המפרטים:

  • נקסוס 9 - מגיע עם מעבד הדגל של nvidia הטגרה K1 מעבד חדיש בטכנולוגיה של 64 bit עם 2 גיגה ראם ומצלמת 8 מגה פיקסל. בגלל שיחס המסך הוא 4:3 כמו האייפדים הוא מגיע עם רזולוציה לא סטנדרטית של 2048x1536. יש לו סוללה של 6700, הוא שוקל 425 גרם ומגיע ב-3 צבעים. משום מה הוא מגיע עם אופציות אחסון של 16 ו-32 גיגה בלבד. ניתן יהיה לרכוש מקלדת תואמת עבורו שתימכר בנפרד. המחיר שלו יתחיל מ- 399$
  • נקסוס 6 - מסך אמולד  6 אינץ, מעבד סנאדרגון 805 ( 32 bit) , רזולוציה של 2560x1440 עם 3 גיגה ראם וסוללה של 3220. המצלמה היא 13 מגה פיקסל, עדשה עם F2.0 וייצוב אופטי. שוקל 184 גרם ומגיע עם אופציות אחסון של 32 או 64. המחיר שלו יתחיל מ-649$.
  • נקסוס פלייר - הפלייר מגיע עם מעבד אינטל אטום 1 גיגה ראם ו-8 גיגה אחסון יחד כמובן עם בקר משחקים ושלט רחוק שכולל חיפוש קולי בגוגל.

 הנקסוס 6 מגיע ממוטורולה אחרי הרבה רעש וכוונות מקוריות לבטל את התוכנית (לפי שמועות). הירושי לוקהיימר סמנכ"ל בגוגל אומר ל- recode שהם הקשיבו לתלונות של הקהילה והחליטו הפעם לא להוציא מפרט מתפשר רק כדי שהמחיר יהיה נמוך. הנקסוס 6 אכן מגיע עם מפרט סופר מתקדם יחסית לטלפונים אחרים בשוק ולראשונה נראה שתהיה לו סוללה גדולה ורזולוציה מתקדמת.

האם הנקסוס 6 יעלה 649$ רק בגלל המפרט או גם בגלל שגוגל רוצה לצמצם את הסבסוד ולהפסיק להתחרות בשותפות שלה לעולם לא נדע. מצד אחד זה מצוין שיהיה נקסוס עם 64 גיגה אחסון וסוללה של 3220. מצד שני חצי מהפורומים בעולם התחילו לילל שהם לא יקנו את הנקסוס בגלל המחיר שכמעט כפול מהנקסוס 5. הם דרך אגב בדיוק אותם אנשים שכל שנה מתלוננים על מצלמה חלשה, סוללה קטנה ואחסון קטן בנקסוסים. אז כנראה שאי אפשר לרצות את כולם. את הבעיות עם תוכנית הנקסוס כבר סיקרתי בהרחבה כאן.

בסה"כ המפרט נראה מעולה למרות שהמסך הענק לא יתאים לכולם. נראה שהתאריך השקה קצת מזיק לנקסוס כי אם הם היו מחכים כמה חודשים הם יכלו להשיק את הנקסוס 6 עם הדור הבא של מעבדים של קוואלקום שמתאים הרבה יותר לרזולוציה וגם יעבוד ב-64 ביט.

הנקסוס 9 מגיע הפעם מ-HTC שכל אלו שזוכרים לה חסדי נעורים מאז הנקסוס 1 חיכו בכליון עיניים שהיא תחזור לייצר מכשיר נקסוס. HTC כמו שהם יודעים ייצרו מכשיר שנראה לא רע.
העיצוב שלו נראה מושפע יותר מהאהבה של גוגל למלבנים שחורים וסתמיים מאשר מהעיצוב של ה- HTC one.
הוא מגיע עם הרמקולים הקדמיים הנהדרים של HTC עם Boom sound. הוא מגיע עם מעבד 64 bit מאד חדיש של Nvidia שיכול להיות פריצת דרך ויכול גם להיות נפל כמו הטגרה 3 בזמנו שהיה ב- HTC one-X .
לא ברור איך טאבלט שמשמש הרבה יותר לצפייה בסרטים מגיע עם אחסון של 16/32 לעומת הטלפון שמגיע עם 32/64  ולמה רק 2 גיגה ראם כאשר כל טלפון חדש כולל נקסוס 6 יוצא עם 3 גיגה ראם?.
לגבי הנקסוס פלייר קצת קשה להגיב למפרט עד שלא נראה בדיוק איך הוא נראה ומה הוא עושה. משחקים רציניים עם מפרט כזה הוא לא יריץ.

מי מקבל את העדכון?

בפוסט השקה גוגל כתבה בהתחלה בטעות או כדי לחמוד לצון עם המעריצים שרק הנקסוס 5 והלאה יקבלו עדכונים לאנדרואיד 5. אחרי כשעה הם ערכו ועדכנו שגם הנקסוס 4 יקבל את העדכון לא לפני שאני ואחרים כבר הספקנו להתלונן לפני שגוגל ערכה את הפוסט.
אז נקסוסים מאז הנקסוס 4 ,הנקסוס 7 הראשון בטאבלטים ומכשירים עם גרסת Google edition כמו ה- HTC one M8 יקבלו את העדכון.
גם סמסונג וגם HTC והשאר כבר הודיעו שהעדכונים שלהם בתהליכי בדיקה ולא ייקח הרבה זמן.
בימים הקרובים נראה טבלאות מפורטות מכל יצרן על איזה מכשירים יעודכנו ואיזה ינטשו עם כל מיני תירוצים למרות שאנדרואיד 5 תומך בחומרה מאד נמוכה.

סיכום:
בסה"כ השקה לא מאד מפתיעה אבל מאד מספקת. חבל שאנדרואיד 5 לא מביאה איתה בשורות גדולות וחבל שהנקסוסים כבר מזמן לא פורצים דרך לטכנולוגיות חדשות ומרגשות.
הפלטפורמה התבגרה והשינויים הופכים למינוריים יחסית, יחד איתם מגיעה הקומודיטציה של הטלפונים.
מה שקורה היום עם מפרטים של מחשבים יקרה גם עם טאבלטים וטלפונים. המפרט יעודכן אבל למעט מאד אנשים שלא מכורים לעניין או גיימרים יהיה בכלל מושג מה המפרט של הטלפון או הטאבלט החדש.
מצד שני זה שההשקה לא מאכזבת זה גם סוג של חידוש חיובי לא? :-)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה