5.10.14

סקירה: HTC One M8 ארבעה חודשים אחרי

https://www.flickr.com/photos/streetcarl/14380738544/in/photolist-byEVfn-a25zwi-62cTTx-dt2vTZ-e6Mw8n-m4oPpw-aJb6SF-kDLYiy-dQuFhs-6BDTXJ-g71SLX-aSP8HD-9jJYnK-6DNBoK-mPNkcD-7HQYzU-dXbgPe-nUM3y1-boUxip-7HR1Aw-2xjkQn-79g9Kt-5aExBc-beY3ED-7cbNZF-aTapz4-cRzZ5w-cDxfEs-dLLNTN-8QfcDW-e6Mv3e-jGFaMt-dYznx5-8vPUcj-dTCMFG-fnjDLR-8nZdyL-dQj6iX-aYsxNv-eh6hvz-cqVCE5-aSP8iR-frYLRR-jjd994-dLLJhG-7LsQBW-nCnqHF-omdorC-dt3dRv-cmhjg3
התמונה של הפורשה שייכת ל- Ben שאליו הקישור מפנה ותחת רישוי של creative commons

אנשים שואלים אותי הרבה מה כל כך מלהיב בטלפון סלולרי ולמה אני והרבה מהחברים שלי רצים לשדרג כל שנה. ישנן הרבה סיבות לשדרוג וכולן אישיות. חלק מהאנשים פשוט מכורים לטכנולוגיה (אהם אהם) וחלק צריכים משהו שהטלפון החדש נותן. חלק מהאנשים פשוט אוהבים שכולם שואלים אותם איזה טלפון יש להם ולהסביר באריכות למה הטלפון שלהם יותר טוב מהאייפון או מכל טלפון אחר שהוא לא הטלפון שלהם.
בעיני הטלפון הסלולרי הוא המעוז האחרון של טכנולוגיה, עיצוב ואיכות שבו האדם הממוצע והמליארדר הכי עשיר בעולם באותה סירה.
גם הסולטן מברונאי, ביל גייטס, אריק שמידט וטים קוק מסתובבים עם אותם טלפונים שאנחנו מסתובבים איתם ולכן אנחנו מקבלים את אותה איכות ואותה תשומת לב לפרטים שמקבלים אלו שיכולים להרשות לעצמם את הטוב ביותר.
אנחנו לא נוכל לקנות את הבית הכי טוב, את המכונית הכי טובה או אפילו את הטלוויזיה הכי טובה בעולם.  אנחנו כן יכולים פעם בשנה או שנתיים להיות עם אותו טלפון שיש לאנשים עם הכי הרבה משאבים בעולם.
תחושה כיפית וילדותית משהו אבל בכל זאת נחמדה.
כאשר טלפון יוצא אנחנו רצים לסקר אותו עם פחות משבוע של שימוש. בגלל שהוא הכי חדש אז הוא תמיד הכי מהיר ובדרך כלל קצת קשה לזהות חולשות שנובעות משימוש ארוך או מעדכוני תוכנה לא מוצלחים.
אני רוצה לתת לכם מבט של מישהו שבאמת חי עם הטלפון תקופה ארוכה ועברה לו ההתלהבות הראשונית.
אז האם ה-M8 עדיין מלהיב ועדיין מוצלח כמו שהוא היה בהשקה? על זאת בסקירה לפניכם:





ישנם שני טלפונים שנותנים לי את התחושה שיש לי שאני שאני רואה Porsche חדשה, זה ה- HTC One M8 וה-iPhone. ישנם טלפונים מהירים יותר וישנם טלפונים גדולים יותר ועם יותר גימיקים אבל התשומת לב לפרטים ואיכות הבניה וההרכבה הופכת את הטלפונים האלו למשהו יותר מיוחד מסך החלקים והמפרט שלהם. בדיוק כמו שיש מכוניות מהירות יותר ועם יותר גדג'טים מהפורשה 918 אבל זה לא אומר שהייתי מעדיף אותן.

כמעט חצי שנה אחרי ולמרות שיצאו טלפונים יותר מהירים ( one plus one) ולמרות שיצאו טלפונים עם רזולוציה יותר גבוהה כמו הנוט 4 או הג'י 3 לא עברה בי המחשבה להחליף טלפון אפילו פעם אחת.
אחרי שנים של של נסיונות ואכזבות, נמאס לי כבר מטלפונים שמבטיחים הרבה ומקיימים רק חלק ומתסכלים חצי מהזמן.
אני מעדיף טלפון שמבטיח פחות ומקיים הכל. אין ל-M8 קורא טביעות אצבע או מד דופק. אין לו שעון נלווה או מסך עם רזולוציה יותר גבוהה מהטלוויזיה שלי אבל גם אין לו רשימה ארוכה של דברים שהוא עושה גרוע או לא עושה מספיק טוב עד כדי שאני אוותר על הפונקציה בכלל.
אז בואו נעבור על היתרונות והחסרונות של ה-M8 חצי שנה אחרי:

יתרונות
  • מהירות - למרות שעברו חודשים של שימוש המכשיר עדיין מהיר כמו ביום הראשון. פשוט טס.
  • מסך - המסך של ה-M8 גם בהשוואה לכל הטלפונים שיצאו אחריו עדיין מאד מרשים ופשוט כיף לקרוא ולשחק בו.
  • סאונד - גם באוזניות וגם בספיקרים המדהימים שלו הסאונד פשוט נהדר. איכות השמיעה בשיחה נהדרת ומשתווה לאייפון בקלות.
  • חיי סוללה - אחד מהדברים שחששתי מהם הכי הרבה היה חיי סוללה. למרות ההיסטוריה הלא מלהיבה של HTC ה-M8 נותן יופי של חיי סוללה. אני שמח מאד ש-HTC לא רצו למסכי QUAD-HD שאולי נותנים שיפור קטן אבל עולים בחיי סוללה שחשובים לי הרבה יותר.
  • עדכונים - HTC כבר סיפקה שני עדכונים ומבטיחה לעדכן מהר מאד לגרסה הבאה של אנדרואיד ונראה שניתן לסמוך עליה. גם ה-M7 קיבל עדכונים מהר מאד כמעט ברמה של מוטורולה בבעלות של גוגל ועם ממשק הרבה פחות מושקע ומפנק.
חסרונות:
  • מצלמה - HTC אמנם אמרה מראש שזה בדיוק מה שנקבל ועדיין 4 מגה פשוט לא מספיק למצלמה סלולרית. בגלל שאין זום אופטי ואין חיישן גדול מה שאומר מעט אור אז במקום זום אנחנו צריכים לחתוך את התמונה כדי להתקרב ואז רואים את הגרעיניות והמחסור ברזולוציה בצורה בולטת.
  • קהילת פיתוח ורומים - מאז ש- xposed השתלטה על חיינו רמת הרומים הולכת ויורדת כל שנה. ה-S-OFF  של ה-M8  עובד רק על חלק קטן מאד מהמכשירים ולא על מרבית אלו שהושקו מהיבואן הרשמי בארץ. מה שאומר ששדרוגים של המערכת הפעלה לגרסאות אנדרואיד חדשות מאד בעייתיות אם יש לך רום מקוסטם. מי שרוצה לסמוך על sunshine עם פרטי החיוב שלו מוזמן. אני לא אסמוך עליהם. בניגוד לסמסונג, לא ניתן פשוט להוריד גרסאות סטוק חדשות ולהתקין בקלות ונוחות עם אודין. ללא ספק חולשה גדולה ומאכזבת של המכשיר. כל החלוקות הטיפשיות לפי אזורים וספקיות סלולריות גורמת לכך שעדיין אין RUU אמין ומעודכן לגרסת היבואן בארץ. יש כמובן את האופציה ללכת על רום מבוסס AOSP אבל אז כל הכיף של HTC הולך ואין לך דברים כמו מצב חיסכון סוללה וכל השכלולים של המצלמה.


סיכום:
ה-M8 מחזיק יפה מאד במבחן הזמן ואני צופה שלפחות עד שיוכרז ה-M9 שום טלפון לא ממש ישכנע אותי שהוא שווה שדרוג. הייתי שמח אם המצלמה הייתה עם רזולוציה גבוהה יותר אבל לדברים שאותם אני מצלם עם סלולרי הוא סביר מינוס. המעבדים של קוואלקום והמסך הנהדר של HTC נותנים כזאת חוויית שימוש שזה ללא ספק הטלפון אנדרואיד הראשון שהיה לי מזה שנים שלא אכזב אותי אפילו פעם אחת מלבד נושא הפיתוח רומים ועדכוני הגרסא.
הסאונד של הספיקר פשוט מדהים. לפעמים אני פשוט מניח אותו לידי כאשר אני כותב ושומע מוזיקה ממנו בלי לשים לב שאני יכול לנגן את המוזיקה מהמחשב כי הסאונד פשוט מצוין.
אם בשבועות הקרובים אתם רואים מבצע על ה-M8 ומצליחים להשיג אותו באזור 2000-2200 אחרי שיוכרז המחליף שלו החודש. אם אתם מחפשים מכשיר סופר איכותי תשקלו אותו בחיוב. הנאה מובטחת.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.© 2014 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

2 תגובות:

  1. תודה רבה על הסיקור

    תוכל להשוורת אותו מול ה Z3 של סוני ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הזד3 הוא טלפון הרבה יותר חדש ולכן זאת לא בדיוק השוואה הוגנת.
      לסוני יש סוללה יותר גדולה ומצלמה הרבה יותר טובה. הוא גם תומך בתקן גבוה של עמידות למים.

      מחק