1.3.15

סמסונג משיקה את הגלקסי אס 6

סמסונג השיקה היום את הגלקסי אס 6 עם הרבה חידושים וריגושים, כמו סמסונג גם HTC השיקה את הטלפון החדש שלה ה-M9 רק עם הרבה פחות שינויים.
למרות שאני עדיין חושב שמהרבה בחינות המתחרה מטאיוון עדיפה, דווקא ההשקה של הגלקסי אס 6 הייתה יותר מרגשת ויותר מענינת.
סמסונג לקחה כמה החלטות מאד אמיצות בהשקה של הגלקסי אס 6, מהעיצוב ועד הממשק והמפרט הטכני.
האם השינויים מספיקים כדי לעצור את ההדרדרות שלה במכירות? האם הגלקסי אס 6 מספיק מרגש כדי לכבוש את הפסגה מחדש? על זה לפניכם:




סמסונג החלה את המצגת שלה בלי מופע אור קולי ארוך ומתיש, רק נאום יבש וצפוי של המנכ"ל ואחריו הסמנכלי"ת של whatever שהייתה צנון גם כן. אחרי שהם סיימו עם ססמאות השיווק עלתה המציגה הבאה שהייתה מצחיקה ורהוטה. היא ואלו שהציגו אחריה נתנו לסמסונג סוף כל סוף הצגה טובה ומענינת תוך שהם סוקרים כל מה שחשוב בצורה טובה ומקיפה.
סמסונג הבינה כנראה שהמרדף אחר גודל המסך לא ממש מסייע לה מול האייפון 6 ונרגעה. האס 6 בהחלט נשאר בתחום הטלפון הנורמלי עם מסך של 5.1 כמו קודמו ועם עיצוב די מרשים אז נקווה שהקפיצות בגודל המסך עצרו.
מאז הגלקסי אס 2 אני לא זוכר גלקסי אס שנראה טוב כמו ה-6. לא נדע איך החומרים מרגישים ביד עד שיגיע, חיצונית הוא נראה כמו הטלפון הכי יפה שסמסונג אי פעם יצרה ויפה גם בהשוואה ליצרניות אחרות.
המסך מגיע עם רזולוציה של 2560X1440 רזולוציה שבעיני סתם מוגזמת ולא ממש מוסיפה מספיק איכות לעומת האנרגיה שהיא זוללת. מה לעשות וזה הטרנד וסמסונג תמיד רוצה להיות בחזית הטכנולוגית של כל שורה במפרט.
סמסונג גם הוסיפה תמיכה בטעינה אלחוטית וטעינה מהירה שאמורה לייצר סוללה של 4 שעות של שימוש סביר תוך 10 דקות טעינה. מספרים שאם הם נכונים בהחלט מאד מרשימים.
בנוסף סמסונג השיקה את המעבד אקסינוס 7420 וזכרונות ראם מבוססים DDR4, מה שמבטיח מהירות על. המגישה גם התחייבה מול המצלמה שכל הזכרונות של לאגים בממשק של סמסונג הם נחלת העבר בלבד.
לאור ניסיון העבר זאת הצהרה מחייבת שנראתה קצת מסוכנת להגיד בקול רם אבל כנראה שיש לה על מה להתבסס. כל חבילת הטכנולוגיה הזו בעובי של 6.8 מילימטר.

מקום שבו הגלקסי אס 6 נראה באמת מוביל שוק זאת המצלמה. התמונות של המצלמה והממשק שתוכנן מחדש להיות פשוט יותר למשתמש הרגיל ועם אפשרות לכיוונון מתקדם לצלם המשקיען נראים כמו קפיצה גדולה. סמסונג תקעה כמה חיצים לכיוון האייפון 6 פלוס עם כמה תמונות השוואה בעיקר בצילום לילה שבהן האייפון 6 פלוס נראה כמו בדיחה לעומת הגלקסי אס 6.
עדשה עם מפתח של F1.9  זה אומר שתי קפיצות נוספות של אור לעומת המתחרה של HTC עם F2.2. הרבה יותר אור אומר תמונה פחות מטושטשת למרות רעידה ביד וצילום לילה ווידאו מעולים.
מקום נוסף שנראה שסמסונג שיפרה באופן משמעותי זה הממשק. הממשק נראה פשוט יותר, שמיש יותר ועם הרבה פחות גימיקים מיותרים. התכונות החדשות של שיוך צבע למשתמשים חשובים וחלוקה טובה יותר של תפריטים בהחלט עושים רושם של שיפור יפה מאד בממשק. ממשק שמסורתית היה חולשה גדולה של סמסונג.
בהחלט נראה שהגלקסי אס 6 מביא הרבה נחת לאוהבי סמסונג ויכול אפילו להחזיר הביתה כמה מאלו שנטשו קודם.

כמובן שאין רק דברים טובים בהשקה של הגלקסי אס 6.
סמסונג לקחה כמה החלטות מאד אמיצות ושנויות במחלוקת במכשיר החדש שחלקן יכולות לאכזב משתמשים מתקדמים כמונו.
לגלקסי אס 6 אין חריץ הרחבה ואין סוללה נשלפת. אלו תכונות שמסורתית היו היתרון הבולט ביותר של סמסונג על מתחרותיה. להוסיף חטא על פשע הסוללה די קטנה עם 2550 לרגיל ו-2600 לאדג' עם המסך הקמור.
זוהי סוללה קטנה יחסית לרזולוציה ולמתחרים שלה בשוק. יכול להיות שהמעבד החדש חסכוני יותר ובבדיקות של סמסונג הטלפון מקבל חיי סוללה מעולים. אבל לסקפטיים בינינו כולל אני זאת נראית כמו סוללה קטנה מידי והתנהגות מטופשת נוסח אפל שבו שמים סוללה קטנה כדי לשמור את המכשיר דק.
שום טעינה מהירה לא מצדיקה חיי סוללה נמוכים. אם זכרוני אינו מטעה אותי זאת הסוללה הקטנה ביותר בטלפון עם מסך QuadHD .
האם הויתור על חריץ הרחבה, סוללה נשלפת וגודל סוללה ירחיק מסמסונג את הגיקים ושאר המכורים לטכנולוגיה? נחכה ונראה מה יגידו מומחי הסוללות של אנאנדטק וארס טקניקה אבל זה לא נראה טוב.
נראה שסמסונג נטשה לחלוטין את העניין של עמידות למים. לא היה אפילו אזכור אחד לנושא.
השילוב של מתכת והבעיתיות שבמתן אמון בצרכנים בשימוש נכון של האטמים כנראה שבר את סמסונג.
אם הם היו מצפים את המתכת כדי להגן עליה ממים הם היו מאבדים את המגע היוקרתי שהמתכת מביאה לשולחן.
זה די מצחיק שאחרי שסמסונג התקיפה את אפל על סוללה לא נשלפת ועל עמידות למים שהם מוותרים עליהם בכלל.

הגלקסי אס 6 הוא התואם אייפון הכי גדול שסמסונג הוציאה, לא בהעתקה של העיצוב אלא בבחירות הסגנוניות גם של מתכת, סוללה סגורה וגם של סגירת חריץ ההרחבה.
הרבה אנשים שאני מכיר שמרו אמונים לגלקסי לאורך השנים בגלל הסוללה הנשלפת ובגלל חריץ ההרחבה.
האם סמסונג תרכוש יותר מעריצים עם השיפור בעיצוב ועם מצלמה מעולה מאשר תאבד בגלל הסגירה של המכשיר? יהיה מעניין לעקוב בחודשים הקרובים.
עוד דבר רע שסמסונג העתיקה מאפל זה פריסה מדורגת. אם סמסונג הייתה רגילה למכור בעשרות מדינות החל מהשבוע הראשון, הפעם הפריסה תהיה מדורגת ורק קבוצה קטנה של מדינות תקבל את המכשיר ביום הראשון של 10 באפריל והשאר בפריסה לאורך השבועות והחודשים אחרי.
מנסיון שלנו זה אומר שישראל בטח תהיה נמוך ברשימה והשוק של יבוא אפור/אישי יחגוג עד שהוא יגיע לכאן. המכס בטח מכין כבר קומנדו של פותחי אריזות לקראת פסח.

6 תגובות:

  1. סקירה מאוזנת מקצועית וזהירה - תודה

    השבמחק
  2. אמתין למבחני האתרים המובילים בעניין אורך חיי הסוללה.
    נראה שהסוללה שנבחרנ קטנה מדי למסך עם רזולוציה זו.
    ועם כל הכבוד לטעינה מהירה של 10 דק (ל4 שעות שימוש) לפעמים אין מטען באזור גם לא ל 10 דק'

    השבמחק
    תשובות
    1. בעיקרון אני לגמרי מסכים. מצד שני יש לזכור שהמעבד אקסינוס 7420 נעשה בטכנולוגיה של 14 ננו, מה שאומר מעבד מאד קטן שמייצר מעט מאד חום. זה יכול להפוך אותו למאד חסכוני במונחי סוללה.
      כמובן שעדיין שווה להמתין למבחנים מקיפים אבל לפחות יש לו כנראה צ'אנס.

      מחק
  3. שלום רן,
    מאז החלפתי את ה G2 ב AM7 בדצמבר, לא קראתי חדשות סלולר.
    קפצתי לבלוג שלך לקרוא מה חדש, ומסתבר שלא הרבה. זו כנראה הסיבה להתדרדרות במכירות סמסונג.
    הגענו לעניות דעתי לצרכי שימוש סביר עם שיפור זניח. ואני כותב זאת כמי ששנים התקין רומים מקוסטמים.

    לעניות דעתי, הסלולר מיקסם את הגדרתו כ "חפיץ" ועובר אחר כבוד למדף הדיגיטלי כמו שאר אחיו המכובדים אך לא כ"כ מרגשים.

    נתראה בשמחות,
    משה

    השבמחק
    תשובות
    1. בעיקרון מסכים איתך ברמה האישית. ברמת השוק נראה שדווקא רמות הביקוש להזמנות מוקדמות של הגלקסי אס 6 נמצאות בשיא גבוה מאד.
      כנראה שהיו הרבה חובבי סמסונג שרק חיכו למכשיר שמעוצב טוב מבית סמסונג.
      יש לאס 6 סיכוי להפתיע במכירות שלו.
      אני מקווה שאשיג מכשיר לסקור כי הוא נראה לי מעניין מאד.

      מחק