9.4.15

IOS 8.3 המסע אל הכיס של משתמשי האייפון

אפל השיקה אתמול את גרסה 8.3 למערכת ההפעלה שלה לאייפד ולאייפון וגרסה 10.10.3 למאק.
הגרסה כוללת שיפורים רבים, ממקלדת חדשה עם אייקונים עם אנשים בכל הצבעים ועד תמיכה טובה יותר בשעון החדש והרבה דברים אחרים. אבל לא לזה התכנסנו כאן.
אחד מה-"שיפורים" החדשים זה מעבר לניהול חדש של התמונות.
אפל לדבריה רוצה לפנות לך מקום מבוזבז במחשב ובאייפון ולגבות לך הכל ברזולוציה מלאה לענן. דבר שבעקרון הוא חיובי.
הרבה אנשים ששדרגו גילו פתאום שהמקום הפנוי באייפון ואייפד שלהם עלה במאות מגות ולחלק מאנשים כמה גיגות של מקום.
האם אפל התייעלה במערכת ההפעלה? האם הם מחזירים לצרכנים מקום שמבוזבז על מערכת ההפעלה? התשובה היא שמרבית השטח שהתפנה התפנה מהתמונות שיש לך בטלפון.
לרבים מאיתנו התמונות בטלפון הסלולרי שלנו הם אחד מהדברים היקרים לנו, תמונות של רגעים חשובים בחיים, צילומים של מסמכים חשובים שחשוב לנו לשמור קרוב אלינו.
אפל על פי אלגוריתם פנימי שלהם החליטו לגבות לענן חלק גדול מהתמונות ולהסיר אותן מהמכשיר עצמו.
אתה עדיין יכול לראות את האייקונים אבל כאשר תיגש לתמונה היא תרד מהענן.
אז תשאלו, רן למה זה כל כך מרגיז אותך?
זה מרגיז אותי מכמה סיבות עיקריות:
  • הפתרון הזה מוחק לאנשים נתונים מהטלפון שלהם ללא רשות והסבר.
  • אפל נותנת כברירת מחדל 5 גיגה חינם לכל משתמש של iCloud. רוב המקום מתאכלס בגיבויים של האייפון והאייפד או האייפוד טאץ'. מהרגע שהספרייה שלכם באפל מתמלאת בתמונות ברזולוציה מלאה המקום באופן מפתיע נגמר במהירות. אפל בנדיבות ליבם מציעים לכם לרכוש עוד שטח אחסון תמורת תשלום קבוע.
  • הדרך להימנע ממחיקה מסורבלת.
מי שעבד עם הבטא של 8.3 או קרא כתבות ידע מה לעשות אבל מתוך המליארד אנשים עם IOS רובם לא יבינו בכלל מה קרה ופשוט ייגמר להם המקום ב-iCloud .
בשביל לוודא שהתמונות החשובות לך יישארו במכשיר אתה יכול לסמן אותם כ- favorites על ידי הקשה על הלב מתחת לתמונה. אחרי שסיימתי לסמן את התמונות כל המקום הפנוי שצמח ירד בחזרה.
אין דרך שאני מצאתי לבחור הכל או לסמן הכל. המעבר של תמונה תמונה לסימון הוא ארוך ומתיש וקשה לא לחשוד שהמסע הזה ארוך בכוונה.
במאק לפחות אפל הרבה יותר ידידותית, אתה צריך לייבא את התמונות שלך לתוך photos כדי שהגיבוי יתחיל. כמובן ששם יכולות להיות לאנשים גיגות או אפילו טרות של תמונות אז גיבוי ללא רשות יכל להיגמר בצרות צרורות.

בבסיסו הרעיון של סנכרון אוטומטי בין כל המכשירים שלך הוא חיובי, זה טוב וחביב שתמונה שאתה מתקן באייפון משתכפלת בגרסה המתוקנת גם למחשב וגם לאייפד. גיבוי הוא תמיד רעיון טוב.
הדבר שמתסכל כאן זה שאפל היא כמו הרואה חשבון בסרטים מצוירים, יושבת עם עט מאחורי האוזן לראות האם הם הצליחו לגרום ל-100 מליון או 200 מליון איש לקנות הרחבה של iCloud ל-20 גיגה או ל-100.

לרוב האנשים יש מאות מגות עד גיגות בודדות של תמונות בטלפון, בעידן שבו flickr נותנת לך לגבות טרה בייט של תמונות ללא תשלום, גוגל נותנת לך גיבוי לא מוגבל של תמונות ברזולוציה בינונית ללא תשלום, אפל יכלה לתת עוד 5 גיגה לחשבון החינמי ולהעלות אותו ל-10 וכך להבטיח של-90% מהאנשים יהיה מקום גם לגיבויים וגם לכל התמונות שלהם מהאייפון והאייפד.
אפל יכלה להראות לאנשים שהיא מסירה תמונות מהמכשיר ולתת להם בחירה האם לשמור עותק מקומי או לא.
ישנן הרבה מדינות שבהן הקישור הסלולרי הוא הקישור דטה היחיד שיש לאנשים והוא יקר. גיבוי של כל תמונה ברזולוציה מלאה יכביד על מליוני אנשים שעדכנו את הטלפון שלהם אתמול ופתאום מתחיל להם תהליך שאוכל להם את חבילת הגלישה בלי הסבר.
הטרנד הזה שבו יצרניות סלולר מתייחסות לטלפון ששילמנו עליו ממיטב כספנו כאל רכוש בהשכרה שהם יכולים לשנות את תנאי החוזה ללא רשות והסכמה לא מפסיק לתסכל ולהכעיס.
אפל וגוגל: רוצים לגבות כסף על שירותי הענן שלכם? זכותכם המלאה.
הטלפון שאני קניתי הוא שלי ואל תגעו בו ותשנו אותו ללא רשות. אל תשתפו את המידע שלי ואל תסירו אותו ללא רשותי המפורשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה