21.10.15

האם הנקסוס 6P מגיע עם Fuse והופך לפחות ידידותי לקהילה?



לפי דיווחים של xda ואימות של pocketnow ניתן לראות שהנקסוס 6P מגיע עם Qfuse שזה מתג שאחרי שהוא מופעל לא ניתן לשנות את הסטטוס שלו. נסיון העבר עם סמסונג לימד אותנו שזה לא סימן טוב אלא עלול להיות דרך אלגנטית להימנע מלתת שירות במסגרת האחריות. כרגע עדיין חסר מידע מהימן מה בדיוק המשמעות של הפיוז הזה.
אז תשאלו למה זה חשוב?
בשביל להבין למה זה חשוב צריך לחזור רגע למה זה נקסוס ולמה אנחנו כל כך אוהבים טלפונים של נקסוס.
הנקסוס מכיל כמה דברים חשובים שקורצים לכל חובב אנדרואיד ומי שאוהב להתעסק עם המכשירים שלו:

  • טלפון מפתחים עם בוטלואדר פתוח - זה מאפשר להחליף רומים, להתקין אפילו Firefox os  או משהו אחר רק כדי לבדוק, טלפון מפתחים אומר שניתן להתעלל כמה שרוצים ובסיום הבדיקה ניתן לשפוך רום מקור של גוגל ולבצע Fastboot oem lock כדי לנעול את הבוטלואדר ולהפעיל אחריות.
  • מערכת אנדרואיד נקייה ללא שינויים של היצרניות - הנקסוסים מגיעים עם מערכת נקייה של גוגל כמו שגוגל תכננה את זה כלומר בלי שטויות ואפליקציות זבל. עם ביצועים מעולים בגלל שאין ממשק כבד מעל האנדרואיד שבדרך כלל רק מאט את המכשיר ואוכל לו את הסוללה.
  • שליחת מכשיר לתיקון - בגלל שגוגל לא מקשה לנעול ולהתקין רום נקי היא גם לא בודקת האם נגעת תוכנתית במכשיר כי בגוגל נהגו להבין שלא משנה איזה רום מותקן אם יש לך בעיית חומרה.

עדיין לא ברור האם Huawei עשו את זה כדי לסרב שירות למכשירים שעברו שינוי אסור או האם במדינות שיש יבואן ולא קנייה ישירות מגוגל יסרבו לתת שירות בגלל שהפיוז פתוח. או אולי זה יהיה בשימוש רק באנטרפרייז לדברים כמו Mobile iron .
מה שבטוח זה שאם גוגל עוברת לשיטות כמו נוקס ומתרחקת מקהילת הרומים אז הקסם של אנדרואיד מתעמעם בצורה רצינית.
לנקסוסים אף פעם לא הייתה את החומרה הכי טובה (מלבד הנקסוס 1) אבל הם תמיד היו פתוחים ואפשרו לשחק בכל היכולות והכח של אנדרואיד. אנדרואיד סגור הוא אייפון בלי היציבות ובלי הפרטיות.
זאת רק ידיעה אחת אפילו ש-XDA זה מקור אמין מאד ואני לא חושב שנסתם הגולל או שאנדרואיד אבוד אבל המראה של הסנונית (קנרית)  הזו במכרה לא מוצא חן בעיני ונראה לי שמתחשק לה לשיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה