23.10.15

אייפון 6S פלוס נגד מייזו M2 Note השוואת מצלמות בין העשיר לאביון


לפני כחודש וחצי רכשתי את המייזו נוט 2 וסקרתי אותו כאן בהרחבה. בעבודה כפי שחלקכם מכירים אני חייב להשתמש באייפון. לאחר עדכון התוכנה של ה- M2 Note ראיתי שיפור ניכר במצלמה והחלטתי לצאת לשטח לבדוק האם הטלפון שעולה כמעט 5000 ש"ח באמת מוציא תמונות פי 5 יותר טובות מהמתחרה הסיני הצנוע שלו.
כמובן שהפער בעלויות לא מסתכם רק במצלמה. המעבדים והמהירות את רוב האנשים הפסיקו כבר לעניין. למעשה לרוב האנשים שאני מדבר איתם נשארו בערך שני דברים שמעניינים אותם בטלפון חדש, איכות המצלמה שלו ואורך חיי הסוללה שלו. הסוללה של שני המכשירים האלו מעולה. אז הגיע הזמן לבדוק האם קיים פער במצלמה ומה גודלו אם בכלל:



איכות תמונה:

החלטתי לבחון את איכות התמונה בכמה מובנים, צילום באור יום מלא, צילום באור חלש, צילום עם טווח דינמי גדול וצילום של הרבה פרטים כדי לראות האם הטלפונים עומדים במשימה באותה צורה לרוחב המשימות:

צולם עם המייזו
צולם עם האייפון
שני הטלפונים הוציאו תמונה סבירה לגמרי, האייפון טיפל טוב יותר בהיילייטס, רואים פרטים טובים יותר בשמיים אבל קצת כחלחלות בבניינים והמייזו שיקף יותר נכון את הצבע של הבנינים כפי שראיתי אותם במציאות. יתרון לאייפון אבל לא יוצא דופן.

צולם עם המייזו
צולם עם האייפון
המייזו בחר לבצע כאן תיקון צבעים שבדשא נראה טוב אבל בבנינים ישנו עיוות מורגש ואובדן פרטים. התמונה של האייפון חשוכה יותר אבל מדויקת יותר לכל רוחב התמונה. כאן זה יותר עניין של טעם.

צולם עם המייזו


כאשר בחרתי את המיקום הזה ידעתי שהטווח הדינמי עם השמיים בצד שמאל למעלה יקשו מאד על הטלפון לבחור חשיפה ואכן המייזו שרף לגמרי את השמיים, האיפון עשה עבודה טובה יותר בהרבה אבל עדיין אפילו לא ברמה של מצלמת P&S פשוטה עם הגדרות ידניות.

צולם עם המייזו

שוב תמונה קשה לחשיפה ולפחות במקרה הזה האייפון לא ממש צלח את המשימה והמייזו עשה עבודה סבירה קצת יותר.

צולם עם המייזו

צילום בתאורה של קניון עם מראות ומנורות שמאד מקשים על חשיפה ושני הטלפונים עמדו במשימה של שחזור הסצנה בצורה טובה. בשניהם יש גרעיניות קשה בפינות אבל הצבעים חיים והתמונה שמישה לגמרי ישנם חלקים קטנים שיש טשטוש ורכות מסויימת בתמונה של המייזו בעוד שהאייפון שומר חדות בחלקים גדולים יותר.  יתרון לאייפון.

צולם עם המייזו
צולם עם האייפון
התלבטתי האם לכלול את התמונה הזו כי שדה הראייה היה שונה בגלל שנאלצתי לזוז הצידה ולחזור לפני הצילום השני.
עדיין רואים חדות גדולה בהרבה בתמונה של האייפון בעוד שבתמונה של המייזו ישנם לא מעט חלקים של התמונה עם מעט מאד פרטים חדים. וזאת תמונה שיש בה הרבה פרטים שניתן למדוד. ניצחון לאייפון.

מהירות צילום:

האייפון מצלם הרבה יותר מהר והפעלת HDR לא משפיעה על זמן הצילום בצורה משמעותית. הפעלת HDR במייזו מאיטה דרמטית את הצילום ומחייבת עמידה בדום מוחלט או שנוצר טשטוש ברור. ללא ספק האייפון מאפשר לתפוס רגעים חולפים בצורה מהירה ומדויקת יותר.

וידאו, אפשרויות וגימיקים:

האייפון מביא איתו צילום HDR יותר טוב וצילום בהילוך איטי שהם די פאן. המייזו מביא איתו level כדי לוודא שהאופק שלכם מיושר והבנינים אנכיים. הוא מביא גם פילטרים לשימוש תוך כדי צילום במקום משחק בדיעבד.
האייפון מביא צילום וידאו עדיף בהרבה כולל צילום ב-4K שאולי לא קריטי כרגע אבל עוד 3-5 שנים שכל הטלוויזיות בכל החנויות יהיו רק 4K או 8K הצילומים הישנים של 1080P ייראו ממש קטנים וחסרי פרטים.


סיכום:

תמיד שאני משווה מצלמות יש כאלו שכותבים לי שהם ראו בדיוק הפוך ממה שראיתי באותן תמונות כי הדבר שהופך תמונה ליפה הוא מאד סובייטיבי. יש כאלו שמעדיפים עומק צבעים חזק ולא אמיתי ויש כאלו שהאותנטיות של התמונה יותר חשוב להם מכמה יפה היא יצאה.
המצלמה של האייפון עדיפה ללא כל ספק אבל אם אתם משתפים בעיקר בפייסבוק וסנאפצ'אט אני לא בטוח שברוב התמונות בכלל תשימו לב להבדלים הגדולים שרואים רק כאשר מגדילים ל- 1:1. יש פער בחדות ויש פער בפרטים אבל אני בספק אם מישהו שהוא לא חובב צילום ישים לב אליו.
לטעמי הפער של 4000 ש"ח בין המכשירים לא ממש משתקף בפער בין המצלמות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה