24.2.16

מיני סקירה - Oneplus X

וואן פלוס פרצה לתודעה שלנו עם ההשקה של ה- oneplus one שכונה על ידי מחלקת השיווק שלה ואומץ על ידי אחרים כ- flagship killer. יחסית לזמנו היתה לו את החומרה הכי מעודכנת והוא עלה 300-350$.
שנה אחרי הם השיקו את ה- Oneplus two שכבר לא היה הכי מתקדם מבחינת חומרה ועלה קצת יותר יקר. תוסיפו לזה שלל של בעיות חומרה עם הטלפון הראשון ואז ההתלהבות מהוואן פלוס קצת דעכה. מהטלפון הכי "מגניב" בשוק עם רום של יקירת הקהילה סיאנוג'ן (אז, לא היום) היא עברה להיות עוד יצרנית סינית של טלפונים עם איכות מעל הממוצע אבל כבר בלי יתרון גדול של מחיר + איכות.
מאז חברות כמו שיומי והואווי לקחו את הבכורה של טלפונים סינים נחשקים בשוק. הנה עוברים כמה חודשים ווואן פלוס משיקים את האיקס, טלפון עם חומרה מהדור של הוואן פלוס 1 של אמצע 2014 ומשיקים את הטלפון באוקטובר 2015.
הרבה הרימו גבה ותהו מה הם בדיוק מנסים לעשות.
האיקס הוא זול יותר אבל גם חלש יותר, הדבר שבו האיקס הפתיע את כולם זה העיצוב היוקרתי ואיכות החומרים שלו שמזכירים מאד את האייפון 4S .
האם חומרה מיושנת + עיצוב חדשני ואיכותי יחד עם בשלות תוכנתית מייצרים טלפון מוצלח ומושך? או שזאת עוד השקה מאכזבת כמו הוואן פלוס 2? על זה בסקירה שלפניכם:




חומרה / עיצוב
האיקס אכן מעוצב להפליא, הגב זכוכית הגם שהוא מגנט לטביעות אצבע והמתכת מסביב מייצרים בהחלט תחושה של טלפון למנהלים בכירים. בשנים האחרונות כל הטלפונים טיפסו הרבה מעל 5 אינץ והוא עדיין בגודל של 5 אינץ' ויושב בצורה מושלמת, לפחות ביד שלי. טלפון שבקלות אפשר להחזיק ולהשתמש ביד אחת.
איכות השיחה באיקס טובה מאד, הספיקר שלו לא יזכה בפרסים אבל מספיק חזק ומהנה להקשבה. הכפתורים נוחים ומספקים פידבק טוב למגע. לא ממש ברור למה כפתורי הווליום היו צריכים להיות כל כך קרובים לכפתור הפאוור ודווקא הכפתור המוזר של "השתק הודעות" בצד השני.
חיי הסוללה של המכשיר בינוניים, 3 שעות מסך זה משהו שהיה לי בנורמה ואולי יום אחד חילצתי ממנו 4 עם סוללה קטנה של 2550. עם מסך כבוי הסנאפדרגון 801 חי על אדי סוללה, וכמו קודמו אפשר להניח אותו לילה שלם ולאבד בקושי 5 אחוז.
המסך סביר אבל כמו שרואים בתמונה השניה זוויות הצפייה שלו מאד מוגבלות ומהצד הוא מאבד צבע וחדות בצורה מהותית. צפייה בשמש גם מאד מוגבלת. כל מי שבוחר במסכי אמולד תמיד מקבל מסמסונג את הדור הקודם של אמולד ולא את הרולס רויס שלהם.  המיקום של הספיקר יכול לגרום לך לכסות אותו עם האצבע בזמן שאתה משחק בקלות.
הסאונד באוזניות מצוין ומאותו זוג אוזניות הוא הוציא סאונד יותר טוב מאשר הטלפון המקורי שהאוזניות שלי הגיעו איתו.
הקופסה יפה ,כולה אדומה בצבעים הרגילים של וואן פלוס. הכבל USB ארוך וגמיש ומאד איכותי.
הטלפון נטען מאד מהר למרות שלרוב לא הייתי צריך את המטען במהלך היום.
 הוא מגיע עם  3 גיגה ראם, 16 גיגה אחסון ומגש לשני סימים שיכול לאכלס באחד מהם כרטיס זיכרון.
הוא שוקל 138 גרם שמחולקים היטב ונותנים תחושה של מכשיר קל.






מצלמה

המצלמה של האיקס היא הצלחה מוגבלת, אפליקציית המצלמה שלהם לא כל כך נוחה לי ולא מוצלחת אבל יש מספיק יישומים בפליי להחליף אותה. וואן פלוס החליטו על עיבוד מאד אינטנסיבי לתמונה לאחר הצילום, לפעמים זה מצליח ולפעמים זה מטושטש ומאכזב כמו שרואים בתמונות למעלה.
כאשר היתה לי הסבלנות והזמן לנסות שוב ושוב ולשחק עם ההגדרות הצלחתי להוציא כמה תמונות חביבות וראויות לאינסטגרם , אבל לא לזכרונות משפחתיים יקרים מפז שלא ניתן יהיה לשחזר.
התמונות נראות הרבה יותר טוב  על המסך של הטלפון מאשר במחשב כמו שהתרגלנו מסמסונג.



תוכנה

האיקס מגיע עם לוליפופ שהיה עדכני כאשר הוא יצא ויש הבטחה של וואן פלוס שהוא יקבל מרשמלו. דבר שבהחלט יסייע בנושא הסוללה עם Doze.
כמו קודמיו האיקס מאד קרוב לחוויית נקסוס נקי. לטוב ולרע אין הרבה תוספות ושינויים בממשק ואין הרבה אפליקציות יחודיות אם בכלל.
מה שכן יש זה עבודה טובה על התאמות והגדרות. ניתן  באיקס להגדיר המון דברים קטנים כמו כפתורים תוכנתיים או סידור של האייקונים בוילון של ההגדרות. הם שילבו את מערך ההרשאות של מרשמלו במסכי ההגדרות שלהם. אז מי שפוסל את הטלפון בגלל שאין לו את האבטחה של מרשמלו ישמח לדעת שהיא אכן כלולה. ניתן להגדיר מצב בהיר ו- dark mode כאשר במסך מסוג אמולד היכולת לעבוד עם רקע ותפריטים בצבע שחור משפיעה בצורה יפה על חיי הסוללה. ויש עוד המון התאמות קטנות שבאות לתת לך פינוקים ושליטה. הבעיה היא שאם מוותרים על המהירות של עדכוני נקסוס אז רוצים שכלולים ותוספות מהותיות ולא רק קסטומיזציה.
אם אתם רגילים ואוהבים נקסוס תרגישו בבית, אם אתה באים מ-HTC או סמסונג הרבה דברים יחסרו לכם.



התחרות:

כאן בעיני הבעיה העיקרית של המכשיר הזה, טלפון סיני שעולה 250$ לפני מיסים ויכול להגיע בארץ ל-1400-1600 ש"ח תלוי במשלוח, עמלות ומיסים מטפס במדרגת המחיר למכשירים טובים ממנו.
אם נשווה אותו לאל ג'י ג'י 3 או לרדמיי נוט 3 או לגלקסי אס 5 לכל אחד מהם יש יתרונות מהותיים או ברזולוציה או במצלמה או הכל על האיקס.
הוואן פלוס איקס הוא טלפון מצוין כמעט ללא חולשות (מלבד מעבד ממש ישן) שזה בהחלט דבר נדיר באנדרואיד, מצד שני הוא לא מצטיין בכלום.
לאנשי עסקים שרוצים עיצוב, איכות חומרים ויציבות הוא אופציה חביבה מאד. למי שרוצה שהטלפון שלו יצטיין במשהו זה לא הטלפון בשבילו.
הרדמיי נוט 3 מגיע עם חיי סוללה הרבה יותר טובים, הג'י 3 עם מסך טוב בהרבה וגם מצלמה עדיפה. האס 5 או האסוס זנפון 2 עושים כמעט הכל יותר טוב.
זה לפני שדיברנו שניתן כבר למצוא כבר נקסוס 5X וגם אל ג'י ג'י 4 יד שניה ב-1700. טלפונים שנות אור טובים מהוואן פלוס איקס מבחינת ביצועים ואיכות מסך.

סיכום:

הוואן פלוס איקס הוא טלפון חביב שעושה הכל די טוב ולא יאכזב שום קונה מלבד גיימרים שאין להם מה לחפש במכשיר הזה. הוא נופל בעיקר על תמחור ועל התחרות שמולו שמציבה אופציות טובות יותר באותו איזור מחיר.
250$ זה כבר לא המבצע שזה היה פעם. טלפונים טובים וסבירים כמו הרדמיי נוט 3 והמייזו 5 כבר נותנים הרבה מאד תמורת פחות כסף.
לאמריקאים זה נראה דיל מעולה ובגלל זה הבלוגים האמריקאים השתפכו על המכשיר. לישראלים שכבר יודעים לייבא לבד מסין זה לא מחיר שממש מפיל מהכיסא.
הצרכן הישראלי החסכן יודע היום למצוא דילים טובים יותר.
את איכות העיצוב והחומרים של האיקס לא תמצאו בטלפון במחיר הזה, השאלה היא כמה גבוה אתם מדרגים את חשיבות העיצוב וההרגשה ביד לעומת פונקציונליות ויכולות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה