30.10.10

סקירה: Asus 1215N נטבוק על סטרואידים


שלום לכולם, כאשר באים בימינו לבחור מחשב יש המון שיקולים שצריכים לקחת, בראש ובראשונה תקציב, אחרי כן נייח או נייד, חזק או קל משקל, רבים מאיתנו לא יכולים להרשות לעצמנו מחשב שהוא גם קל וגם רב עוצמה ( M11 by alienware).
גם יצרני המחשבים הגיעו לאותה מסקנה והחלו בשנים האחרונות להוציא מחשבים זולים,קלים וחלשים מעט מתוך מחשבה שמרבית האנשים רק רוצים מחשב שקל יהיה להיסחב איתו ושניתן יהיה לקרוא בו אימיילים ולגלוש בקלות לאתרי האינטרנט החביבים עליהם. בלא מעט מקרים הבעלים הטריים ניתקלו במשוכה הראשונה העומדת בפני בעלי נטבוק שזה היכולת לנגן סרטים על המחשב מבלי שתהיה לנו תחושה שהמחשב מחרחר כמו סטיבן טיילר לפני התקף לב ושהתמונה לא מקרטעת עד כדי חוסר יכולת לצפות.
והנה לתמונה החלו להיכנס בחודשים האחרונים זן חדש של נטבוקים שיש שיקראו להם סמארטבוקים ויש שלא :-).
אני אסקור כאן את אחד מהסמארטבוקים האלו שהוא עומד על הקו בין נטבוק ללאפטופ גם במחיר וגם בעלות.
אסוס בסדרת ה- EEE PC שלהם היתה מהחלוצות הראשונות של נטבוקים מה שנותן לה הרבה הבנה לגבי מה הופך אחד מהם ללהיט ומה חסר לו מה שמוביל אותנו ל-1215N


חומרה:
  •  מסך 12.1 אינץ' עם תאורת LED 
  • מעבד אטום D525 עם ליבה כפולה במהירות שעון של 1.8GHZ
  • 2 גיגה זכרון DDR3 
  • מגיע עם שני כרטיסי מסך Nvidia ION next gen וכרטיס קטן של אינטל 3150 לזמנים שאין צורך בראשון.
  • דיסק קשיח של 320 גיגה במהירות 5400 סל"ד
  • כרטיס אלחוטי בתקן N של ברודקום וכרטיס רשת קווי של Atheros AR8152
  • סוללת 6 תאים עד כ-7 שעות עבודה ( נתוני יצרן)
  • רזולוציה של 1366X768
  • מערכת הפעלה -  windows 7 home premium וגם Asus express gate cloud
  • 3 יציאות USB
  • חיבור Bluetooth
  • חיבור HDMI לטלוויזיה
  • מצלמת אינטרנט
  • קורא כרטיסים
  • משקל - 1.46 ק"ג
 כיאה למחשב נטבוק שעולה יותר מ-2500 ש"ח ה-1215N הוא מחשב מאד מעוצב ומשלב גימור של מוצרים מקטגוריה הרבה יותר גבוהה משלו, הוא מגיע עם מספיק יציאות וכניסות כך שאתה לא מרגיש מוגבל לקחת אותו לנסיעה עם כוונה לטעון את הסלולרי שלך ואת הטאבלט שלך דרכו מבלי לוותר על שימוש בעכבר חיצוני לשימוש נוח.


יציאות USB ורשת
יציאות HDMI, VGA ,USB

הרזולוציה של 1366 נותנת חווית גלישה טובה ממרבית הנטבוקים והטאבלטים, אין צורך לגלול כל עמוד ולנחש היכן כפתור האו קיי בתוכנות שלא יודעות להתאים את גודל החלון לגודל הרזולוציה. מעבד האופטימוס של NVIDIA מאפשר צפייה נוחה אפילו בסרטים בחדות גבוהה ( 1080P). מצד שני ניתן לפחות ב- windows לבחור מוד עבודה של ביצועים נמוכים שמספיק לכל פעילות שהיא לא צפייה בסרטים או עיבוד תמונות ומאריך את זמן הסוללה משמעותית. היצרן אומר שהמחשב מגיע ל-7 שעות עבודה על בטריה, אני לא הצלחתי להגיע ליותר מ-5.5 כמובן שבהשוואה לנטבוקים אחרים עם גודל המסך הזה, זהו זמן סוללה מעולה. הדיסק המסופק בגודל 320 גיגה יותר ממספק עבור נטבוק, הייתי מעדיף מהירות גבוהה יותר אבל זמן הסוללה היה יורד וכיום זהו המדד העיקרי שמודדים את היצרנים לפיו.
הלאפטופ הזה מכיל עוד מערכת הפעלה מבוססת ענן שמופעלת בכפתור הדלקה נוסף בצד שמאל, היא מכילה רק דפדפן וכמה יישומים קטנים אך עובדת באינטרנט אלחוטי, במערכת ההפעלה המשנית זמן הסוללה היה כל כך ארוך שהתייאשתי מלחכות. זהו מצב עבודה מצוין אם אתה עם חצי סוללה ואתה יודע שיש לך עוד יום ארוך והרבה דברים לעשות בג'ימייל שלך או בעמוד הפייסבוק שלך.



למרות היותו של כרטיס המסך די חזק כאשר חיברתי אותו למסך חיצוני של 22 אינץ' הוא די קרטע ולא ממש סחב את רזולוציית המסך של 1650, עד למצב שלא ממש יכולתי לעבוד על יותר ממיילים וגלישה בסיסית. אם אתם מחפשים שהוא יהיה תחנת עבודה מחוברת למסך חיצוני גדול תשקלו שוב.
המקלדת שלו גדולה ונוחה הקלדתי עליו יום שלם מבלי לתקן כל הזמן ומבלי להתגעגע למקלדת לוגיטק שהשארתי בארץ, זהו הנטבוק הראשון שכאשר הסתובבתי איתו לא חשבתי כל הזמן על המקבוק שלי בבית ולמה לא סחבתי אותו למרות המשקל. הטאץ' פאד שלו מעולה ומגיב טוב ולא לוחץ לבד כל פעם שנושמים לידו, הכפתורים של העכבר על הלוח היו סיפור אחר, הם קשים ללחיצה, לא נוחים ואחרי מספר דקות הבנתי שללא עכבר חיצוני לא יהיה לי נוח לעבוד.

הפס האפור למטה הוא בעצם שני הכפתורים
 תוכנה / מערכת הפעלה:

ה-1215 סוחב יפה את גרסת הפרימיום של Windows 7 ממיקרוסופט, למרות שאני בהחלט עצרתי כל שירות שאינו נחוץ לנטבוק כמו המדיה סנטר ואחרים כדי להרוויח ביצועים וזמן סוללה. מערכת ההפעלה המשנית של אסוס היתה הפתעה נעימה מאחר ולא ראיתי אזכור שלה בסקירה של engadget ( מישהו נרדם שם?) .המחשב מגיע עם רשימה ארוכה של תוכנות שרובן לא שימושיות, אסוס מספקת גישה לשירות הענן שלה שבו ניתן לאחסן מידע ולגבות אליו באופן אוטומטי או ידני דברים כאשר אתם בשטח, שירות חביב ביותר. מאז שהפעלתי את השירות קיבלתי קצת יותר מידי אימיילים של אסוס על דברים שקשורים אליו אבל לא משהו קיצוני.
ה-1215 זכה למדד של 3.1 בבדיקת החוויה של מיקרוסופט אבל עם מעבד ATOM אף אחד לא מופתע באמת.
הוא פחות או יותר עמד בגבורה בכל משימה שביקשתי ממנו מלבד עבודה מול מסך חיצוני גדול או עריכת וידאו קטן, שפשוט הרגשתי שהוא לא בנוי למשימה. לסיכום ניתן בהחלט להגיד שחווית השימוש במערכת ההפעלה היא טובה מאד לנטבוק.







אי אפשר לסקור מחשב נייד ללא הרשימה המסורתית של יתרונות וחסרונות אז הנה שלי:

יתרונות:
  1. מעבד חזק לנטבוק
  2. כרטיס מסך מצוין וכרטיס משני להארכת חיי סוללה בשימוש רגיל
  3. מקלדת גדולה ונוחה
  4. רזולוציה של 1366X766 נותנת חוויית גלישה טובה מאד.
  5. מסך חד עם תאורת LED
  6. מערכת הפעלה משנית שיכולה להחזיק יותר מיום שלם עם גישה לאינטרנט אלחוטי
  7. חיבור HDMI לשידור של סרטים לטלוויזיה במלון.
  8. צפייה בסרטים עם חדות גבוהה מעולם לא נראתה טוב יותר בנטבוק.
  9. זמן סוללה מעולה לנייד עם מסך של 12.1 אינץ'.
  10. גימור ואיכות חומרים מעולה, מרגיש כמו לאפטופ עיסקי ולא כמו קופסת פלסטיק זולה.
 חסרונות:

  1. כבד יותר ממה שהוא נראה, אני יודע שהוא אמור להיות 1.46 אבל הוא מרגיש קצת יותר.
  2. מקשי העכבר בעייתיים בלשון המעטה.
  3. windows home premium נראה לי קצת מיותר עבור נטבוק אף אחד לא צריך נטבוק עם מדיה סנטר.
  4. למרות היסטוריה ארוכה וטובה עם של אסוס עם לינוקס, אין כרגע דרייברים להרבה רכיבים במיוחד הכרטיס של NVIDIA וזה מחשב שיכל להרוויח הרבה מ- dual boot בשביל להרוויח זמן סוללה.
  5. המחיר שלו בכל זאת גבוה 2800+ לנטבוק גם אם הוא פרימיום מציב אותו במדרגת מחיר של מחשבים הרבה יותר חזקים ממנו.
  6. המצלמה שלו כמו אצל הרבה נטבוקים די גרועה וחבל, אם הסלולרי שלי יכול להחזיק מצלמה טובה לוידאו צ'אט גם המחשב הנייד שלי צריך להיות מסוגל לקיים שיחת סקייפ באיכות טובה.

בסה"כ זהו אחד מהנטבוקים הטובים בשוק, האיכות מורגשת בכל חווית השימוש שלו, תג המחיר שלו לא שווה לכל נפש, ולא כל סטודנט יכול להוציא כמעט 3000 ש"ח על מחשב נייד, בואו נקווה שבעתיד הנטבוקים של 1500-2000 ש"ח יהיו ברמה ובעוצמה הזו, אז אוכל באמת בלב שלם להגיד שזו רכישה מעולה בלי כוכבית מחיר בצד.

8 תגובות:

  1. תודה על הסיקור המעניין! נטבוק זה שיקול מעניין אבל כנאמר, מאוד תלוי בצרכים שלך. המחיר שלהם בינתיים סביר בארץ ובחו"ל זולים אבל הגודל שלהם מאוד מפתה לסטודנטים כמוני :)

    השבמחק
    תשובות
    1. Nhạc Thành bị đạo lực lượng đánh bay hơn ngàn thước, Phong Lôi Sí chấn động, Kim Long Chi Thể tối sầm lại, mới ổn định được thân thể, lúc này lục phủ ngũ tạng Nhạc Thành cũng chấn động lên, trước ngực huyết khí cuồn cuộn, thiếu chút nữa phun ra máu tươi.

      - Tên này thật mạnh.

      Nhạc Thành sắc mặt tái nhợt, đạo lực lượng công kích tuyệt đối so với Lục Ma mạnh hơn, Nhạc Thành đoán thực lực Thanh Sơn Lão Tổ, ít nhất là bốn sao Đấu Thánh hậu kỳ.

      Thanh Sơn Lão Tổ lúc này sắc mặt cũng trầm xuống, không nghĩ tới Nhạc Thành có thể đón được một đạo công kích, nhìn niên kỉ Nhạc Thành tựa hồ không lớn, thực lực như vậy rất là kinh khủng rồi, hơn nữa lực công kích thủ đoạn dongtam
      mu moi ra hom nay
      tim phong tro
      http://nhatroso.com/
      nhạc sàn
      tổng đài tư vấn luật
      văn phòng luật hà nội
      tổng đài tư vấn luật
      thành lập công ty trọn gói
      http://we-cooking.com/
      chém gió
      trung tâm tiếng anhNhạc Thành Thanh Sơn Lão Tổ cũng cảm thấy quỷ dị, mấy trăm năm qua cũng chưa từng thấy qua.

      Thanh Sơn Lão Tổ âm thầm quyết định, hôm nay nhất định phải nhân cơ hội đánh chết Nhạc Thành mới được, nếu hôm nay không đánh chết hắn, tương lai đến phiên mình xui xẻo.

      - Tiểu tử, thực lực của ngươi rất mạnh, hãy đón ta một chiêu.

      Thanh Sơn Lão Tổ thần sắc trầm xuống, nhưng ngay sau đó chưởng ấn đánh về phía Nhạc Thành,

      מחק
  2. יש לי את המחשב ואני די מרוצה. מה שכן צריך לקחת בחשבון זה שהכרטיס הגרפי ה"חזק" עלול להתגלות כבזבוז של כסף מכיוון ש-NVIDIA מתקשה לייצר לו דרייברים יציבים, ובאופן כללי מכריזה שהיא אינה תומכת ב-HYBRID עם המאיץ של אינטל - מה שגורם שלל בעיות תאימות שאין להן פתרון בכלל.
    אם היה לי את המידע הזה - הייתי קונה את אותו הדגם בלי כרטיס מסך נוסף.

    השבמחק
  3. מה ההבדל בין הדגם הזה ל1215b??

    השבמחק
  4. מה ההבדל בין הדגם הזה ל1215b??

    השבמחק
  5. הדגם של ה-B מגיע עם מעבד של AMD ומעבד גרפי של ATI ולא כמו ה-N שמגיע עם מעבד של אינטל ומעבד גרפי היברידי של NVIDIA.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה מהם עדיף לדעתך ? אני לא מבין במעבדים....

      מחק