4.11.10

אנדרויד טוב יותר לעסקים

היום פורסם דו"ח ובו התברר שהגידול של אנדרויד בא הרבה יותר על חשבונם של בלקברי מאשר על חשבון האייפון.
אנשי עסקים שנמאס להם מבלקברי ורוצים מכשיר מודרני יותר עם מסך מגע ויישומים טובים מתלבטים ברובם בין אייפון לאנדרויד, אני מאמין שאנדרויד הרבה יותר טוב לעבודה מאשר אייפון. אנדרויד טוב לעסקים מכמה סיבות:

* איש עסקים צריך שהטלפון שלו יהיה מרכז שליטה וניהול, הוא רוצה גישה לכמה שיותר נקודות מידע בו זמנית, הווידג'טים של אנדרויד מאפשרים הרבה יותר חלונות של מידע "חי" שניתן ליישם להחלטות מהירות. הצורך לצאת ולהיכנס מיישומים באייפון הוא מסורבל ולא ממש מתאים למולטי טאסקר.

* מערכת ההפעלה של אנדרויד פתוחה ומאפשרת לכל מנכ"ל להזמין יישום ממפתח עם כל האבטחה שהוא רוצה מבלי הצורך לתת גישה לשוטרים של אפל לבדוק ולהציץ פנימה. יצרנים כמו סמסונג יכולים להוציא מכשיר אחד ברוסטר שלהם שבו הם סגרו את האבטחה כמו פייירוול של סיסקו ושאיתו הם יפנו לצרכן העיסקי שרוצה מצד אחד אבטחה על חשבון הנוחיות, ומצד שני ממשק מגע סקסי ולא השיעמום של בלקברי, ואילו באייפון אפל היא יצרן בודד ולא יכולה לייצר מכשירים נישתיים.

* מנהלים צריכים שליטה מלאה באופן אובססיבי, חלקם רוצים מקלדת חיצונית וחלקם רוצים מסך גדול או קטן, והם רוצים מכשירים יוקרתיים יותר ויקרים יותר מאחרים בעוד הפלטפורמה של אפל היא מרקסיסטית משהו שתחתיה אין זהות אישית כי כולם אותו דבר.

* באנדרויד ארגונים כמו צבא או עסקים יכולים לייצר קובץ apk שבכלל לא יעבור במרקט ולכן לא יספק ליריבים או מתחרים עסקיים מידע שבכלל קיים יישום כזה, שניתן לתקוף או להעתיק וניתן גם לקשור אותו למאפיין חד חד ערכי במכשיר. כאן אתה גם שולט בקהל היעד.

בסופו של דבר הכל מתנקז לאותו פקטור עיקרי, הפתיחות של המערכת מאפשרת למנהל או לעסק לייצר את החוויה הספציפית שלו עם המגבלות והחסרונות שהוא רוצה וגם היתרונות וגמישות שהוא רוצה.
יצרני מכשירים סלולרים יכולים להוסיף הרבה שווקים שחוששים להיכנס לעולם הסמארטפונים מסיבות של אבטחה או בגלל צרכים של עמידות בתנאים קשים או כל מגבלה אחרת.

10 תגובות:

  1. בהחלט חשיבה נכונה... כתוב יפה וענייני.
    אבל עיקר ההשוואה שביצעת היא אל מול האייפון ובתחילת הכתבה דווקא הראת שאנדרואיד נוגסת באחוזי השוק של בלאקבארי וחכן נשאלת השאלה, במה אנדרואיד טובה יותר לעסקים מבלאקבארי?

    השבמחק
  2. כמו שהזכרתי הפלטפורמה של בלקברי משעממת ואנשי עסקים גם רוצים לעבור לממשק מגע סקסי ומסכים יפים, ואם ההתלבטות היא בין אייפון לאנדרויד אז בעיני זו החלטה קלה.

    השבמחק
  3. ומה אם ההחלטה בין ווינדוס לאנדרויד?
    הרי לווינדוס נצברו כמויות של אפליקציות במשך השנים, שלא נדבר על תאימות מול הווינדוס שעל המחשב המסתנכרן (onenote ואופיס בכלל).

    השבמחק
  4. לגמרי לא מדויק, המערכת העדכנית של windows הווה אומר windows phone 7 מאד בעייתית עם רק כמה אלפים בודדים של אפליקציות, עם מחסור בפונקציות עיקריות כמו העתק/הדבק, תמיכה בעברית, ריבוי משימות ועוד.
    המערכת הישנה של windows שהגיעה עד 6.x כבר לא ממש מתאימה לעולם הסמארטפונים המודרנים.

    דבר שני one note נתמך באייפון, ניתן לסנכרן אאוטלוק באופן מלא מול אנדרואיד אם תקנה מכשיר של HTC , ויש יישומים מצוינים גם לאנדרואיד וגם לאייפון לפתיחה ועריכה של מסמכי אופיס.

    השבמחק
  5. OK קיבלתי.. יש לך איזה נסיון עם הגלאקסי S ?

    השבמחק
  6. הוא היה הטלפון שלי למספר חודשים, מה אתה צריך?

    השבמחק
  7. בהתחלה חשבתי לקנות בח"ול HTC DESIRE Z אבל עם המבצעים שמציעים לי חברות הסלולאר זה נראה יותר כדאי לקחת מה שיש. ומה שיש זה גלאקסי S. אז השאלה היא איך הוא לעומת הHTC ?

    השבמחק
  8. הגלקסי אס כפי שהוא יוצא מחברות הסלולר הוא די בעייתי, יש לו לאג די מעצבן עד לרמה שמורידה את ההנאה מהשימוש.
    אם תבצע עליו רוט ותתקין רום טוב הוא הופך לטלפון מעולה.
    הדיזייר זד טלפון מצוין היישר מהיצרן, אבל אין לו את הכח או המסך של הגלקסי אס.

    השבמחק
  9. התקנת ה ROM החדש היא פעולה הפיכה?
    זה לא יבטל לי את האחריות ?
    אני ידוע בתור אחד שהורס טלפונים על ימין ועל שמאל אז חשוב.

    השבמחק
  10. זה אכן יפר את תנאי האחריות

    השבמחק