29.11.10

אפל מסלקת מהאפסטור מגזין של אנדרויד

כל פעם שאתה חושב שאפל קיצונית בקריטריונים שהיא מציבה לכניסה לאפסטור היא שוברת את השיא שוב.
הבנו כבר שסטיב ג'ובס לא מוכן לראות פורנו או בחורות בביקיני ( אלא אם זה ביישום של ויקטוריה סיקרט), הבנו כבר שהוא יעיף יישום של מצלמה אחרי 500000 הורדות בגלל שהיא משתמשת בכפתורים של הווליום לזום,או את היישום של Google voice בגלל שהוא כביכול מציב שירות מתחרה.
עכשיו הגענו לשיא חדש, אתר דני שמפיץ מגזין של אנדרויד נפסל ככל הנראה רק בגלל שהוא עוסק במוצר מתחרה.
אין לי מושג איזה אמתלה חסרת שחר הם ימצאו אם בכלל יטרחו להסביר את הפסילה הזו אחרי שזה יתפוס כותרות.
אם תשאלו למה בכלל למגזין של אנדרויד לבנות יישום לאייפד אסכים איתכם, אבל האפליה הבוטה של אפל כל פעם שבא להם קצת מוגזמת.

השיחה של המנכ"ל שלהם עם אפל הלכה משהו כזה:
Why? According to the CEO of publisher Mediaprovider, his conversation with Apple about the app went something like this:
“So what’s the problem?” Dixon asked, knowing full well what the problem was.
“You know… your magazine,” replied the Apple rep, who identified himself only as Richard. “It’s just about Android…. we can’t have that in our App Store.”

הם אמנם מייצרים חומרה מעולה ואני מת על המקבוק פרו שלי אבל כל ההתנהלות שלהם פשוט מקשה לסבול אותם.

לכתבה המלאה:

http://www.cultofmac.com/apple-bans-android-magazine-app-from-the-app-store/71471

ולתגובות של אנשי אנדרויד:

http://phandroid.com/2010/11/29/apple-lays-down-the-banhammer-on-android-magazine-app/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

2 תגובות:

  1. אולי אתה אוהב מוצרים של אפל אבל לא נראה לי שאתה מבין את דרך הפעולה של החברה. האפסטור (כשלוחה של האייטיונס סטור) הוא בסה״כ לא יותר מאשר אמצעי למשוך לקוחות לקנות מכשירים ניידים לאפל. זו לא ספרייה ציבורית בה כל מי שעומד באוסף כללים אובייקטיביים מתקבל. זוהי חנות מסחרית שהכניסה לה דורשת עמידה באוסף כללים שהמפתחים מכירים טוב מאוד היום. אחד הכללים שרלוונטי למקרה הזה הוא שהאפליקצייה לא תפרסם מוצר מתחרה למוצר אפל. בעבר היה מקרה דומה של דחיית אפלקצייה חינמית לאייפון עם אנימציית הפרסומת של הדרוייד. נניח ואתה מנהל חנות למכירת מכוניות ובנוסף גם מוכר בחנות חוברות מידע לרכב. זכותך כבעל החנות לא לאפשר מכירת חוברות שמציגות מידע כלשהו על רכב מתחרה. אפל פועלים בדיוק אותו דבר. אתה רוצה לקרוא חוברת על אנדרויד בבקשה אבל לא בחנות האפליקציות של אפל. 

    השבמחק
  2. צר לי יוסי, אבל אני לא בטוח שאתה מבין את האפסטור, אם האפליקציה היתה של גוגל לפרסום אנדרויד או אפליקציה של HTC למכירת אנדרויד אז היה לאפל קייס.
    היא פסלה יישום של מגזין, לא יישום של מגזין של גוגל אלא יישום של מגזין שבמקרה מדבר על אנדרויד.
    בדיוק כמו שיש יישומים של חברות חומרה אחרות כמו HP
    למה היישום של HP mediasmart לא נחסם?
    הלא זה סרבר מתחרה לאפל...
    אפל מפלה כל דבר שקשור לגוגל בצורה בוטה ולא מתנצלת, וזו קטנוניות לשמה, ועובדה שברגע שהשוק האירופי איים לפסול אותה אם יישומים כמו גוגל וויס לא יאושרו היא התקפלה יותר מהר ממטריה ביום קייצי.

    השבמחק