22.1.12

האם הנקסוס הוא המתחרה האמיתי של האייפון?


גוגל החליטה בתחילת 2010 שהגיע הזמן להציג מכשיר דגל, מכשיר שיהווה דוגמא לרמה שגוגל רוצה שמכשירי אנדרואיד יהיו. המכשיר הראשון הנקסוס 1 היה הצלחה גדולה בקרב אנשי המחשבים וחסידים מכורים של אנדרואיד אבל כישלון מסחרי בקרב הציבור הרחב. הנקסוס 1 היה בפירוש האנדרואיד הראשון שהשתווה לאייפון 3GS ואף עבר אותו אבל זה לא הספיק. בסוף אותה שנה יצא הנקסוס אס, הנקסוס אס היה טלפון מצוין אבל לא הגיע עם נתונים טכניים יוצאי דופן כמו קודמו, גם הנקסוס אס שוב לא היה הצלחה מסחרית אבל מחזיק עד היום קהילה קנאית שמאד אוהבת אותו. בנובמבר האחרון יצא הנקסוס האחרון בסדרה הגלקסי נקסוס והוא בהחלט ברמה הגבוהה ביותר של החומרה הקיימת גם אם שוב לא הטוב בשוק מבחינת מפרט טכני.
אז תגידו שיש מכשירים כמו סדרת הגלקסי אס או אחרים שהם טובים יותר ומצליחים יותר.
אז למה בעצם אני אומר שהנקסוס הוא המתחרה האמיתי של האייפון שהוא גם מוביל טכני וגם הצלחה מסחרית אדירה? הנה כמה סיבות לדעתי למה הנקסוס הוא המתחרה האמיתי:

  • עדכונים - האייפון עקב היותו בלעדי מקבל עדכונים שוטפים מאפל ומשתפר ככל שהזמן מתקדם מהיציאה שלו לשוק. מכשירי הנקסוס בדיוק כמו האייפון בלעדיים לגוגל. גוגל כל הזמן מוציאה להם עדכונים ושיפורים. מכשירים אחרים מקבלים תיקון או שניים בשנה, הגלקסי נקסוס קיבל שני עדכונים בחודשיים הראשונים ועוד אחד שיגיע בקרוב מאד. יצרנים כמו סמסונג מוציאים 5-15 מכשירים בשנה והיכולת שלהם להקדיש תשומת לב ברמה שגוגל ואפל נותנים למכשירים שלהם פשוט לא הגיונית.
  • ממשק נקי - מכשירי נקסוס כמו האייפון של אפל מגיעים עם מערכת הפעלה נקייה ומכיוון שאין יצרן כמו HTC או סמסונג שיתחיל להתקין כל מיני תוכנות זבל וממשקים מלאי מורכבות מעל למערכת ההפעלה. זה נותן שליטה מלאה במכשיר מרמת המערכת הפעלה ועד החומרה. הממשק הנקי מאפשר יציבות גדולה יותר ואמינות גבוהה יותר כי יש פחות טבחים שמקדיחים את התבשיל.
  • זמן הפיתוח - מהרגע שיוצא מכשיר נקסוס בד"כ בנובמבר, גוגל משקיעה מאמץ גדול לתקן בעיות ולשפר אותו, מצד שני כבר בפברואר בערך גוגל בוחרת את היצרן של הנקסוס הבא ומתחילה לעבוד איתו על המכשיר הבא עד ליציאה בנובמבר, זה אומר שההתאמה של המכשיר למערכת ההפעלה הבאה והטכנולוגיות שגוגל תרצה לשלב היא מקסימלית.
  • המכשיר הביתי - גוגל כמו אפל נותנת את המכשיר דגל שלה לכל העובדים הבכירים וגם למרבית הזוטרים. זה אומר שכל באג וכל תכונה חסרה מקבלים את המקסימום תשומת לב מאחר וגם המנכ"ל של אפל וגם המנכ"ל של גוגל משתמשים במכשירים האלו ביום יום. נסו לדמיין באג שגורם לאתחולים לא צפויים באייפון שגורם למנכ"ל אפל או גוגל לאבד שיחות או מידע חשוב לעסקה ומה תהיה התגובה.
  • מפתחים -  גם מפתחים של אפל וגם מפתחים של גוגל בד"כ יפתחו על המכשיר הדגל, גוגל נוהגת לתת בכנס השנתי שלה מכשירי דגל למפתחים, מה שאומר שכמו באייפון יש סיכוי ממש גבוה לתאימות מקסימלית לאפליקציה מהרגע שכולם מאמצים את המערכת ההפעלה החדשה. גם ערכות הפיתוח וגם הדוגמאות כולן יהיו מהמכשיר הזה.
בסופו של דבר היתרונות הכי גדולים של אייפון על מכשירי אנדרואיד למיניהם הוא היחס האישי והשדרוגים והעדכונים שמקבל מכשיר של אפל כאשר רק מכשיר הנקסוס מקבל מגוגל את אותו יחס שמקבל האייפון מאפל. זה נותן לבעלי נקסוס את השקט הנפשי שהם יקבלו את כל מה שנדרש כדי למקסם את חוויית השימוש שלהם. בשאר האנדרואידים חוויית השימוש נעה על סקאלה גדולה מאד ודי קפריזית. חברה כמו אסוס יכולה להכריז על הטרנספורמר פריים ועוד לפני שהוא אפילו הגיע לכל השווקים בעולם כבר להכריז על היורש שלו שיגיע תוך פחות מחצי שנה. כל הזמן יש לך תחושה שאתה מוציא מלא כסף על משהו שיכול להיות שלא יעניין את היצרן עוד חודש וחצי מאחר והוא ישיק עד אז עוד 3 מכשירים.
אז עכשיו אתם בטח שואלים, אז למה לכל הרוחות הנקסוס הוא לא המכשיר הכי נמכר של אנדרואיד ושוטף את השוק בסערה?

דבר ראשון הנקסוס הוא מכשיר שגוגל לא מקדמת באינטנסיביות כי היא בעצם לא ממש רוצה להתחרות בשותפות שלה. כאשר גוגל ניסתה למכור את הנקסוס 1 בעצמה בלי חנויות שאנשים יוכלו לשחק עם המכשיר הוא פשוט לא נמכר.
סיבה נוספת היא שמרבית המכשירים בעולם נמכרים דרך חברות סלולר, חברות הסלולר אוהבות לשלוט במכשירים שלהן, הן מעדיפות להתקין את כל היישומים שלהן ולקצר את אורך החיים של מכשיר כדי שאנשים יחליפו בתדירות גבוהה. אין לחברות הסלולר שום אינטרס למכור מכשיר בלי כל היישומים שלהם.
היצרניות של מכשירי הנקסוס בעצמן מוציאות כמה מכשירים בשנה ומתקינות תוכנות שליטה וממשקים גרפיים כמו סנס של HTC  חוץ מהממשק הן גם מתקינות תוכנות שמחזירות להן נתונים על שימוש וקליטה והן לא ממש מעונינות בהצלחה של מכשיר שהן לא יכולות לשלוט בו ולהבדיל אותן מיצרניות אחרות.
אפל עושה אותו דבר עם האייפון אבל מכיוון אחר, האייפון כל כך פופולרי שהם בעצם יכולים להכתיב את תנאי השימוש והמכירה שלו לחברות הסלולר ולהשאיר אותו נקי מהתערבות.

אז האם הנקסוס הוא המתחרה האמיתי של האייפון? לדעתי כן, זהו המכשיר עם חויית השימוש והתמיכה הכי דומה למה שאפל מספקת עם האייפון. כמו האייפון החומרה של הנקסוס לא הכי טובה בשוק ובדברים מסוימים הוא נופל ממכשירים אחרים (כרטיס הרחבה, מצלמה פחות טובה וכו') אבל הוא עדיין חוויית השימוש הכי טובה באנדרואיד וזה בעיני הרבה יותר חשוב ממהירות ותכונה כזאת או אחרת, רעיתי בשדות זרים הרבה זמן אבל אחרי שחזרתי לנקסוס אין לי שום כוונה לוותר עליו שוב.

25 תגובות:

  1. יכול להיות שגוגל שמה את מכשיר הדגל שלה כמתחרה באייפון

    עם זאת הוא מסווג כמכשיר מפתחים,אז אולי שניהם

    השבמחק
    תשובות
    1. גוגל לא ממקמת אותו כמתחרה לאייפון. אני זה שטוען שהוא הטלפון היחיד שבאמת מהווה מתחרה לאייפון מבחינת חוויית השימוש. גוגל אכן רואה אותו כטלפון מפתחים.

      מחק
  2. שיכנעתה אותי עוד יותר לקנות את הנקסוס:)

    השבמחק
  3. כן אבל רן אתה מדבר בעיקר על כל נושא העידכונים המידיים, שזה חשוב מאוד.
    השאלה מה יותר חשוב, להיות עם מערכת ההפעלה בגירסא המעודכנת ביותר, אבל כל הזמן הזה להיות עם משהו מינימלי ופחות חווייתי, או להיות עם מערכת שהיא מעודכנת צעד אחד אחורה, אבל עם ממשק שכל הזמן הזה תהנה ממנו יותר בסכ"ה הכללי כמו SENSE למשל...
    לי בכלל יש SGS2, אבל הרעיון ברור - האם להיות מעודכן זה "הכל" ...

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ערן, בגינג'רברד כמו שיש לך זה נכון. אבל Ice cream sandwich הוא ממשק לא פחות טוב מטאצ'וויז או סנס.
      גוגל סגרו בעיני את הפער מבחינת עיצוב מול היצרנים שלהם.
      עדכונים זה לא רק ממשק, זה גם עדכוני אבטחה וגם שיפורים לביצועים.

      מחק
  4. בגדול אני מסכים איתך, רק מבעס אותי שהם הוציאו מכשיר כ"כ גדול פיזית ושהמצלמה שלו נופלת מזו של SGS2.

    השבמחק
  5. רן אני רוצה להגיב לך על כתבה אחרת יותר נכון לשאול אותך משהו אבל זה כנראה ישן מידי ואי אפשר כבר להגיב שם. אפשר כאן?

    השבמחק
  6. כן, בתנאי שאתה לא הולך לשאול אותי על עברית למכשיר סיני או לגלקסי אייס :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא רציתי לשאול על גלקסי מיני, אבל בסוף לא קניתי.
      ראיתי איזה הסבר שלך איך להכניס עברית למכשיר, מאוד יפה, רציתי לשאום אם זה עובד ככה בכל המכשירים או רק בגלקסי S נגיד.

      תודה

      מחק
    2. התקנת המקלדת עובדת בכל מכשיר אנדרואיד שיש בו את הפונטים העבריים, חלק מהמכשירים מהמזרח הרחוק מגיעים בלי הפונטים ואז צריך לפרוץ אותם ולתקן אותם.

      מחק
  7. בתור אחד שמכור למכשירי htc ולממשק הסנס אני חייב לציין שהגלקסי נקסוס נותן לי חווית משתמש פשוט מצויינת..מערכת הפעלה ידידותית וממשק שלא גורם לי להתגעגע לסנס כמעט בכלל..החוסר בwidgets שיש לhtc ניתנים להשלמה דרך אפליקציות מהמרקט...לא רואה את עצמי חוזר לsensation בשום מחיר...עכשיו מה שנשאר זה לשפר את חיי הסוללה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עם הרום 9 של ביקסי ואני מגיע לכמעט יום וחצי של סוללה אם אני לא משחק משחקים. מה עוד אפשר לבקש?

      מחק
  8. וואו..אני עם aopk 19 והקרנל של פרנקו ומגיע בקושי לעשר שעות

    השבמחק
  9. רן, אני זוכר? שיש לך NOTE, שממנו מאוד התלהבת, האם גם רכשת גלקסי נקסוס?
    אם נשארת עם אחד מהם? ואם כן עם מי ?

    השבמחק
  10. עדיין יש לי את שניהם.

    השבמחק
  11. רן, מה המשמעות המעשית של ההכרזה שקרתי היום ב-iandorid: סאני תקשורת מוותרת על השקת גלקסי נקסוס בישראל

    http://iandroid.co.il/dr-iandroid/archives/11493

    השבמחק
  12. שום משמעות מעשית, סאני לא יכולה לייבא אותו בגלל התדרים אבל החנויות הפרטיות הם ג'ונגל אחד גדול.
    זה רק אומר שמי שיש לו נקסוס ימשיך להיות יחודי :-)

    השבמחק
  13. Hi ran,

    So Galaxy Note is not good anymore? Only 2-3 months ago, you said you prefer the HUGE battery and the expansion card in your brilliant article about Galaxy Note, so what has changed since then?

    Thanks ,

    Gilead from South Africa

    השבמחק
  14. The galaxy note is fine
    there can be two or even more good phones at the same time :-)

    השבמחק
  15. היי רן, מקווה שאתה עדיין מנטר את התגובות פה.
    האם הכתבה הזו רלוונטית גם להיום?
    או שכדאי לחכות לצמד חמד החדש htc@Samsung ?

    השבמחק
  16. שלום לכולם אני מעוניין ליקנות נקסוס 1 האם שווה לי ליקנות תודה על המענה

    השבמחק
  17. שלום רן רציתי לישאול מה עדיף יותר htc hd 2 או הנקסוס ..המון תודה על המענה יוסי

    השבמחק
  18. שלום רן רציתי לישאול מה עדיף יותר htc hd 2 או הנקסוס ..המון תודה על המענה יוסי

    השבמחק
    תשובות
    1. יש להם יתרונות שונים לגמרי.
      לנקסוס יש רום מקור של גוגל והרבה מאד פיתוחים מקרב הקהילה של גוגל, הוא טלפון הדגל הראשון של גוגל ולדעתי אחד מהטלפונים שהכי אהבתי עד היום.
      ה-HD2 מגיע עם מסך טוב יותר ויותר גדול משמעותית אבל הוא במקור מבוסס מיקרוסופט וכל הפריצות שלו הן בכל זאת טלאי על טלאי.

      אם הייתי צריך לבחור ביניהם בלי התלבטות הייתי לוקח את הנקסוס 1, עד היום אני מצטער שמכרתי את שלי.

      רן

      מחק