2.1.12

אסוס נועלת את הטרנספורמר פריים - עדכון 3-1-2012





בשנה שעברה הושק בארץ הטאבלט של אסוס בשם ה"טרנספורמר", הטאבלט הצליח במידה יפה והרבה ישראלים קנו אותו, גם בעולם הוא די הצליח והיה לפחות חודש אחד שהוא היה הטאבלט הכי נמכר אחרי האייפד.
אחד מהדברים שתמיד אהבתי באסוס זה שהם תמיד הובילו את הקו הפתוח והידידותי לקהילה, המחשבים הניידים שלהם היו מהיותר נוחים להתקנת לינוקס ובכלל אסוס תמיד הראתה רצון טוב.
כמו שרבים מכם יודעים אסוס השיקה את הטאבלט החדש שלה ה"טרנספורמר פריים".  הרבה מאד אנשים מאד ציפו לטאבלט הזה, גם משום שהשילוב מקלדת של הדגם הקודם היה מעולה וגם בגלל שהוא היה אמור להיות הטאבלט הראשון עם המעבד "קל אל" של Nvidia מעבד עם 4 ליבות (למעשה יש גם חמישית אבל זה ליום אחר).
בכל מבדק ביצועים שנעשה לו נראה היה שהוא הולך להיות הטאבלט הכי חזק בעולם כרגע ובפער עצום מהבאים בתור כולל האייפד 2. עכשיו גם שגוגל הוציאה את אנדרואיד 4.0, השילוב ביניהם היה אמור לייצר את הטאבלט הכי מעניין שהיה לאנדרואיד אי פעם.

כנראה שאף פעם לא נקבל הכל, כי אסוס (לפי XDA ) בצעד שנוגד את הגישה שהיתה להם במשך העשור האחרון החליטו לנעול את הבוטלואדר ועוד בהצפנה של AES 128, כלומר ברמה המעשית לא ניתן יהיה לפרוץ אותו.
כל מי שהיה לו את הטאבלט הראשון של אסוס וניסה למשל לנגן בו סרטים באיכות HD ראה טשטוש ובעיות של מריחה ואילו ברומים שהיו ב-XDA הכל רץ חלק.
זה אומר שאם יגיע לארץ לחנויות הפרטיות דגם בלי תפריטים עבריים לא ניתן יהיה לפרוץ ולתקן.
זה אומר שאם אתם דואגים לפרטיות שלכם ורוצים להתקין תוכנות גיבוי או אבטחה שמצריכות גישה של מנהל מערכת יהיה קשה מאד להשיג אותן עד בלתי אפשרי. גם אם יימצא מעקף, אתחול בודד של המכשיר יבטל אותו שוב.
הדבר החשוב כאן הוא לא האם יצליחו לעקוף את ההגנות בסוף, הדבר החשוב הוא שאסוס לא למדה מהבעיות שהיו ל-HTC בעניין.
הם לא מבינים שגם אם האנשים שזה חשוב להם כמוני וכמו האנשים ב-XDA הם מיעוט, אבל אנחנו מיעוט ווקאלי ואנחנו בדיוק האנשים שאנשים אחרים באים להתייעץ איתם לפני רכישה.
אני וכל מי שמגדיר את עצמו כמבין באנדרואיד לא יוכל להמליץ בלב שלם על טאבלט שלא ניתן לגבות אותו ושלא ניתן לבצע בו שיפורים של ממשק ואבטחה.
אני בהחלט צופה שזה יוריד משמעותית את הסיכויים שלהם להצליח איתו כמו עם הדגם הראשון, חבל אסוס, כי באמת הייתם מהטובים ועכשיו חציתם את הקווים.
כל מי שחשוב לו קוד פתוח ושחשוב לו שאנדרואיד תישאר מערכת פתוחה צריך לעבור הלאה ולא לקנות את הטאבלט הזה.

עדכון:

הלחץ הכבד נשא פרי וכמו שקיווינו יהיה כלי לשחרור הבוטלואדר, הסיבה שהם נעלו היתה כמו שחשבתי בגלל זכויות יוצרים.
להלן מקטע מההודעה של אסוס:

Regarding the bootloader, the reason we chose to lock it is due to content providers' requirement for DRM client devices to be as secure as possible. ASUS supports Google DRM in order to provide users with a high quality video rental experience. Also, based on our experience, users who choose to root their devices risk breaking the system completely. However, we know there is demand in the modding community to have an unlocked bootloader. Therefore, ASUS is developing an unlock tool for that community. Please do note that if you choose to unlock your device, the ASUS warranty will be void, and Google video rental will also be unavailable because the device will be no longer protected by security mechanism.

Thank you for all the understanding and support for the ASUS Transformer Prime. Happy New Year
!


9 תגובות:

  1. רן , הנה ציטוט מדף הפייסבוק של ASUS

    Official statement on bootloader for the Prime coming in a bit. Hang on tight guys.

    In the mean time, relax.

    נראה אם העצבים לחינם

    השבמחק
  2. הי גיל, תודה על המידע אבל אל תחשוב לרגע שהעצבים לחינם.
    בגלל כל הבאלגן שאני ובלוגרים בכל העולם התחילו הם בכלל מתלבטים.
    אם החברה ב-XDA לא היו עושים הרבה רעש הוא היה בטוח נעול לתמיד.

    השבמחק
  3. סביר להניח. עיין ערך HTC .
    רק הפעם זה לקח פחות זמן.
    אותי מעניין מה עומד מאחורי ההחלטה הזאת. איפה זה מפריע ל ASUS בתור יצרנית

    השבמחק
  4. לדעתי האישית זה מפריע להם בגלל שהפריים הוא מוצר יקר שמיועד לחובבי טכנולוגיה וגיקים ואלו בדיוק מי שהתעצבנו מהמהלך.
    הלא לאנשים "רגילים" אין עניין בנעילה אבל גם אין עניין לקנות את הפריים ולא את הקינדל פייר ב-300$ פחות.

    השבמחק
  5. הכוונה שלי למה גרם להם לנעול אותו מלכתחילה. הם מודעים לזה שזה מזיז בעיקר לגיקים וחובבי טכנולוגיה, הם גם מייעדים פחות או יותר את המוצר לאותו קהל , אז מה ההגיון להוציא אותו נעול ?
    איזה הגיון יש בצעד שמהווה סוג של סדיו אדום ללקוחות שלך

    השבמחק
  6. אין לי שום הוכחה או חיזוק לענין אבל אני חושב שהנעילה באה לרצות חברות סרטים ומוזיקה ושאר טרולים של זכויות יוצרים. ההתקוממות שלנו זה רק התירוץ שלהם לפתוח אותו מה שהם רצו כל הדרך.

    השבמחק
  7. השערה מעניינת. אני חשבתי בכיוון קטנוני של לנעול בשביל לפתוח ולהציג את עצמם כחברה הקשובה ללקוחותיה. אבל אולי אני פרנואיד...

    השבמחק
  8. גיל: מסתבר שההשערה שלי כנראה היתה נכונה ראה עדכון.

    השבמחק
  9. יפה, כנראה שאתה מספיק זמן בתחום בשביל להכיר את הראש של היצרניות... :)

    השבמחק