21.7.12

גוגל רוכשת את Sparrow


 בשנים האחרונות התחרות על מפתחים מהשורה הראשונה הולכת ומחמירה, זה התחיל מגניבות הדדיות בין גוגל לפייסבוק והמשיך במעבר המוני ממיקרוסופט ויאהו לחברות צעירות יותר. אחרי ששמענו על בונוסים של מליון וחצי דולאר ויותר לחתימה של מהנדס תוכנה, חשבנו שראינו הכל. 
הנה הגיעה תופעה חדשה של Acq-Hire ( משחק מילים על acquire ועל Hire  לרכוש ולשכור) חברות הענק החלו לקנות חברות שלמות רק כדי להביא פנימה את מאגר הכשרונות שלהם ובדרך לפצות את בעלי החברה הישנה ואת המשקיעים שלה על בריחת המוחות.
כמה דוגמאות שאולי תכירו: פייסבוק קנתה את קארמה, לייטבוקס, Gowalla, סטרוב ופריינדלי ועוד רבות אחרות, אפל קנתה את לאלה, צ'ומפ, סירי וסי 3, גוגל קנתה את מילק של קווין רוז, מיבו, קוויק אופיס ואחרות. 
רוב הפעמים אלו סטארט אפים שאף אחד לא שמע עליהם ולפעמים כשמדובר על אינסטגראם או Draw something אז העסק תופס כותרות בגלל המחיר הגבוה והפופולריות של המוצר.



אז מה כל כך מסעיר ברכישה של Sparrow ? עולם התוכנה של MAC ידוע כקהילה די קטנה ומאד קנאית, יש פחות מפתחים בהרבה מאשר ל- windows אבל הם ידועים כמפתחים שמשקיעים הרבה מאד בחוויית המשתמש שעל זה גאוותה של אפל ובד"כ הם חיים טוב מהעניין כי משתמשי אפל מפונקים ככלל ומוכנים לשלם הרבה תמורת מוצרים איכותיים (הכללה כמובן אבל סוג של אקסיומה מקובלת בעולם הטכנולוגיה).
בד"כ המפתחים האלו עושים הרבה כסף כאשר האיום העיקרי עליהם זה שאפל תחליט להוסיף את הפתרון למערכת הפעלה שלה, היו כבר כמה חברות שהיו להם מוצרים למצלמה של MAC-OS ולדברים אחרים שפשוט נאלצו לסגור אחרי שאפל הכניסה את הפתרון הזה לתוך Leopard .
יחידי סגולה הגיעו לכזה קהל נאמן שלמרות שאפל טובה בתחום אנשים עדיין קונים את המוצר שלהם. בין הבודדים האלו ניתן היה למצוא את sparrow  חברה של 5 אנשים שהצליחה לייצר מוצר אפלי מאד, כלומר: עיצוב פשוט ונקי, כל התכונות שהיית רוצה מהמוצר וקצב עדכונים מהיר וכמעט ללא באגים, ובעולם המצומצמם של תוכנות דוא"ל איכותיות ל-MAC הם היו ידועים כחביבם של הכתבים הטכנולוגים.
כאשר גוגל הודיעה על הרכישה של Sparrow כל טוויטר התמלאה בקריאות ייאוש של כתבים מארס טקניקה, השיקגו סאן טיימס וטק קראנץ' כולם כואבים את אובדנה של Sparrow.
המנכ"ל שלהם מיהר להוציא הודעה לכל משתמשי התוכנה שהוא והצוות שלו מצטרפים לפרוייקט הג'ימייל של גוגל ולא יוסיפו לפתח גרסאות לתוכנה שלהם מלבד תיקוני באגים. הוא הוסיף ושאין להם כוונה להוציא גרסאות של התוכנה למערכות הפעלה אחרות. 
כלומר הכוונה ברורה, Sparrow הלכה לעולמה והכישרון ייבלע במאונטיין ויו ולא נדע לעולם מה אם בכלל תהיה תרומתם לג'ימייל.
אז לא מספיק שהם סגרו, הם גם מכרו את כשרונם ל"אויב" אז זה כל מה שמדברים עליו בנושאי טכנולוגיה ביומיים האחרונים אם מדברים בכלל על טכנולוגיה בצילם של האסונות הגדולים בבולגריה וקולורדו.


יותר ויותר נראה שאין הרבה טעם להשקיע את כל מרצנו וכספנו בחברות הקטנות עם הרעיונות הגדולים, אם הם טובים הם ייקנו על ידי אחת מהמפלצות הגדולות ואם הם לא אז בכלכלה הקשה של ימינו הם פשוט ייסגרו.
אף אחד לא מאשים את Dom Leca שמכר לגוגל כי אם אתה יכול לעשות אקזיט גדול ולקחת כמה מליונים ובו זמנית לעבור למקום מלהיב ומרגש שבו תפתח פתרונות למליארדים של אנשים אתה תיקח את זה.
הקסם של מוצר מגניב שרק מעט אנשים שמעו עליו ויש לו פוטנציאל הולך ומתפוגג.
קל יותר פשוט להשתמש במוצרי התוכנה של אפל, גוגל, ופייסבוק מאשר להסתמך על חברות קטנות ומגניבות כמו Path או אינסטגראם כי אין לדעת אם הם בכלל יהיו כאן שנה הבאה ומה הטעם לאחסן אצלם את כל התמונות שלנו או כל מאגר אחר שחשוב לנו אם בסוף נצטרך להתחיל את הכל מההתחלה.

2 תגובות:

  1. רן מה קורה הרבה זמן בלי כתבה חדשה...
    תן בראש.

    השבמחק
  2. רן שאלה לי אליך, מאיפה אתה רוכש את כל המכשירים האלו ? יש המלצה ? נראה שגם בזה תמליץ טוב

    השבמחק