17.4.13

אמזון מרחיבה את חנות האפליקציות שלה לעוד 200 מדינות







אמזון שחררה הלילה הודעה לעיתונות שהיא מרחיבה את החנות אפליקציות לאנדרואיד שלה לעוד 200 טריטוריות/מדינות. אמנם אין אזכור ספציפי לישראל אבל אין הרבה סיכויים שאנחנו לא ביניהם.
אז מה זאת החנות הזאת? אמזון השיקה את החנות הזו לפני מספר שנים כאשר היא החליטה שהיא אמנם רוצה את הבסיס של אנדרואיד אבל את הממשק שלה מלמעלה כדי שהיא תוכל לשלוט בחויית השימוש וכדי שהיא תוכל להשתמש בפלטפורמה הזו למכור תוכן שזה העסק העיקרי שלה.
אמזון השיקה את ה-  Kindle fire שהיה מסובסד לגמרי ומכרה בחורף 2011 מליונים ממנו.
למרות מכירות מעולות בארה"ב הקינדל וממשיכו ה- Kindle fire HD לא נמכרו בחו"ל בעיקר בגלל שאין להם לא את האפסטור של גוגל ולא של אמזון שעדיין לא סידרה את ענין זכויות היוצרים.

אז עכשיו נשאלות שתי שאלות חשובות, הראשונה היא למה אמזון פתאום כן מרחיבה את החנות לכל העולם ואיך העניין הזה רלוונטי לנו כצרכנים.
הסברה שלי היא שאמזון עומדת לפני השקת הסמארטפון הראשון שלה והיא צריכה כרגע את התשתית של חנות אפליקציות  גלובלית כדי שיהיה לה איזשהו סיכוי מול אנדרואיד ואפל.
הקינדל פייר  HD אמנם נמכר בחלק מאירופה אבל לא מספיק. בנוסף אמזון לא יכול להרשות לעצמה לוותר על שוק גדילה מאסיבי כמו סין. אם אמזון רוצה שהתוכן שלה ימשיך להיות בכל בית היא צריכה להתפתח לשפות נוספות והיא צריכה להיות זמינה בכל מקום.
למה זה מעניין אותנו? ישנם הרבה מכשירים סיניים זולים ודי טובים שלא יכולים לתת לנו גישה לפליי סטור של גוגל בגלל שהם לא רוצים להיכנע לתכתיבים של גוגל. לדוגמא הטאבלטים המקוריים של ארקוס הצרפתית.
 בחנות של אמאזון היה למשל (אולי עדיין) יישום בתשלום שמוצע בחינם כל יום, הרבה יישומים טובים היו במבצע הזה.
זה מעניין אותנו כי תחרות זה דבר טוב, כי אמזון יכולה בדרך אולי גם להציע ספרים ומוזיקה אם ההשקה הזו תצליח. אמזון לא מנסה להרוויח על החומרה אלא על התוכן ולכן היא מסבסדת את החומרה, הם היו הראשונים שהוציאו טאבלט מוזל והם ימשיכו להיות זולים ולמשוך את המחירים למטה.
אמזון רוצה שתקנו ממנה אפליקציות, ספרים, סרטים ומוזיקה ואם זה משתלם לה אולי אפילו תתן טאבלטים מאד איכותיים במחיר עלות או אפילו מתחת לזה.
אני חייב לציין שאני מאד סקרן לראות אם הם ישיקו סמארטפון חדש בתפוצה גלובלית, מה שלא יהיה, אלו חדשות טובות עבורנו כצרכנים.

4 תגובות:

  1. בחנות של אמזון יש עדיין אפליקציה אחת בחינם כל יום, אפשר להירשם גם מהארץ - יש מדריכים שונים ברשת.

    השבמחק
    תשובות
    1. מכיר את כולם, אני עדיין חושב שרבים ישמחו להירשם מבלי לעקוף מנגנוני זיהוי מיקום.

      מחק
  2. אני אצא פולני וטרחן שאומר שהשם הוא kindle fire (וקינדל פייר HD) שהרי KINDLE הוא השם הכללי של קוראי הספרים המעולים של החברה

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק, לא הצלחתי להיזכר למה זה נשמע לי לא מדויק.

      מחק