13.4.13

Facebook Home עולה לאוויר


לפני 8 ימים סיקרתי כאן בבלוג את ההשקה של Facebook Home והנה מגיע היום והאפליקציה עולה לפליי של גוגל וזמינה להורדה מכאן: לינק (בערך) .
האפליקציה זמינה כרגע להורדה רק בשוק האמריקאי. אחרי שהצלחתי לשכנע את גוגל שאני ינקי גוגל דנדי הייתי צריך לשכנע את פייסבוק שאני מחזיק ב-1 מה-4 מכשירים מורשים להתקנה כי הם החליטו לבדוק גם אחרי שכבר הורדת את הקובץ והתקנת אותו גם לאחר העלייה הראשונה.
מאחר ואני בטוח שהמסע אל ההתקנה לא ממש מרתק אתכם נעבור ליישום עצמו.
ההתקנה של האפליקציה בודקת שמותקן לכם יישום הפייסבוק הרשמי, אחרת היא לא עולה אלא נותנת לכם קישור היישר לחנות של גוגל להורדה של היישום.

מייד בהפעלה הראשונה אנו מתבקשים לבחור האם תחליף מסך הבית הזה נועד לשימוש רגעי או קבוע כאשר פייסבוק מאיצה בנו למעלה עם הודעה לבחור בה כברירת המחדל למסך הבית וחוזרת ומציקה בפעם הבאה אם בחרתם באופציה הזמנית של Just once.


לאחר העלייה אנחנו מקבלים את התמונה שלנו כמעין אייקון מנווט ומשיכה שלו לכל כיוון מאפשרת לנו לגשת לפייסבוק מסנג'ר, לעמוד קיצורי דרך וליישום האחרון שהרצנו. פייסבוק כנראה לא חושבת שיישום הטלפון הוא יישום שראוי למיקום אסטרטגי ראשי בטלפון סלולרי.


בעמוד קיצורי דרך הופיעה לי רשימה לא ברורה ולא מסודרת של מה שפייסבוק ניחשה שאמור להיות שם, כאשר משיכת אצבע שמאלה הביאה אותי למגירת היישומים של כל היישומים המותקנים וממנה יכולתי לגרור אפליקציות לעמוד קיצורי דרך הראשי.

בעמוד הבית כל מה שרואים זה פשוט את הפוסט האחרון מהקיר שלך בפייסבוק כאשר אתה יכול על ידי לחיצה לתת לו לייק או לדפדף ימינה לעוד תמונות, כאשר פייסבוק מקווה שהאינטרנט מבחינתך זה רק פייסבוק ולכן אין לך סיבה ללכת לשום מקום אחר.




בלחיצה על כפתור התפריט במסך הבית יש לנו גישה ל- Home settings כמו בכל יישום של תחליף מסך בית. כניסה אליו מביאה אותנו למסכי הגדרות לא אופייניים לפייסבוק מאחר והם דווקא פשוטים להבנה, קלים להגדרה ואפילו ניתן לראות היכן פייסבוק מתחברת לנו לכל הדטה.
ניתן לבחור את קצב המידע הזורם אל הטלפון, מה רמת החיבור של פייסבוק להודעות ה- SMS שלנו, האם אנחנו רוצים לראות את הססטוס בר למעלה במסך הבית או מסך בית נקי וכו'.
בסה"כ מסכי הגדרות מצוינים גם אם הם מתחילים עם עיצוב מעולה אבל ככל שחודרים פנימה הם נראים יותר כמו מסכי הגדרות של windows 3.11 .




כאשר נכנסת לכם הודעה למסנג'ר בפעם הראשונה קופץ חלון קטן שמבקש להקיש על ראש הכותב, כאשר בפעם השניה כבר מופיעה חלק מההודעה כדי שתראו על מה מדובר. את הראש עם ההודעה ניתן להזיז לכל מיקום סטנדרטי בהיקף של המסך כפי שניתן לראות בתמונה השלישית.

ברגע שהקשנו על ה- Chat head  נפתח חלון המסנג'ר עם התכתובת האחרונה עם אותו אדם כפי שרואים בתמונה הראשונה, בניגוד לתמונות שמופיעות במסך הבית, תמונות שמוספות תוך כדי צ'אט נשארות גם בתוך מסך הצ'אט כפי שרואים בתמונה השניה.

בסה"כ חייבים להודות, הלאנצ'ר של פייסבוק מעוצב בצורה מדהימה. הוא קל להבנה, קל לשימוש ומזכיר מאד בעיצוב שלו את האפליקציה המעולה של PATH .
היישום של chat heads נוח וקל, השילוב של unified messaging שמאחד את כל הודעות הטקסט שלכם אם הם SMS או מסנג'ר הוא נוח וכיפי.
יש להם עוד קצת תיקונים לעשות, הם חושפים קצת יותר מידי מידע כמו למשל את מסך היישומים שלך ואת התמונות האחרונות מהקיר שלך לכל מי שמחזיק במכשיר גם לפני שהוא מקיש את הקוד הסודי לכניסה.
בסופו של דבר הבעיה הכי גדולה ב- Facebook Home זוהי העובדה הפשוטה שצריך לסמוך על פייסבוק עם כל המידע שלך, מהודעות SMS ועד כל דבר שיעבור בטלפון החל מההתקנה.
על אפל וגוגל אין ברירה אלא לסמוך מאחר והן מייצרות את מערכת ההפעלה. אין גם שום דרך יעילה להסתיר מהן מידע. לעומתם על פייסבוק אנחנו לא חייבים לסמוך, חשוב מזה, אנחנו לא נוטים לסמוך על פייסבוק מאחר ויש לה היסטוריה של התעלמות מנושא הפרטיות.
דבר שני שעוד לא התחיל זו ההודאה/הודעה של זוקרברג שיהיו פרסומות בפנים. כאשר עוד לא ממש ברור כמה פולשניות הן יהיו וכמה עמוק הן יוכנסו לתוך התקשורת שלנו.
אני אישית לא רואה את עצמי סומך עליהם ובגלל זה החשבון ג'ימייל שהשתמשתי לסקירה הוא לא הראשי שלי.
אני מעדיף לקוות ולחכות לגוגל ( Google babel ) שאולי ייתן משהו דומה מבלי הצורך לסמוך על עוד חברה עם כל החיים הדיגיטלים שלי.


תודה אישית לשחר ורונר שסייע לי בהכנת הסקירה בהיותו הצד השני בתכתובות הבדיקה שלי :-)
תוכלו למצוא את המיקסים המצוינים שלו באתר  http://mixcloud.com/DJSVR 

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

16 תגובות:

  1. את FaceBook Home אני בכלל לא הולך לנסות. את אפליקציית המסנג'ר החדשה עם הראשים מעל האפליקציות מאד אהבתי!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היא אכן אפליקציה חביבה, הבעיה היא שבשביל שהיא תהיה מעל לכל האפליקציות היא צריכה לרוץ באופן קבוע ברקע.
      לי אין כוונה לתת לפייסבוק כזו גישה לא משנה כמה הצ'אט הדס חביבים.

      מחק
  2. רן, קודם כל - נחמד שחזרת לכתוב (שני פוסטים בשבוע ... תמיד כיף לקרוא אותך)
    לגבי הלאנצ'ר של פייסוק - אני מסכים אתך לחלוטין במיוחד עם הפסקה שקשורה לפרטיות וחשיפת המידע עם חברה נוספת.
    לדעתי האפליקציה הזו מתאימה למי שמנהלים ממילא את כל החיים שלהם בפייסבוק.

    1. אהבתי את הרעיון של "לאנצ'ר" במקום "פייסבוקפון" רעיון יפה שלא עולה יותר מידי לא מסכן יותר מידי - ומאפשר לקהל החזק שלהם לקבל פייסבוקפון בלי להמר.

    2. באפל זה לא ילך ... קשה להאמין שאפל יאשרו רבע ממה שיש שם ..

    3. די נמאס כבר מהחלוקה לאיזורים. האינטרנט הופך את העולם למקום קטן וזה מאד מעצבן לראות שרותים (ובעיקר אפליקציות) וגם מכשירים שלא משווקים גלובאלית.
    איזו סיבה יכולה להצדיק את ההפצה של הלאנצ'ר הזה בארה"ב בלבד ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ההצדקה המקורית היא שהם כמובן חשבו שזה יהיה קהל קל יותר להשקה ראשונית אבל מה שקרה זה שההתקנה דלפה וכל אלו שבחו"ל הענישו אותם על המגבלה הזו עם דירוג מאד נמוך של כ-25% .

      מחק
  3. ראשית, תודה על הפוסט.
    שאלה קטנה, לא הצלחתי בשום דרך ואודה לך אם תוכל להסביר לי איך ניתן להגדיר הודעות סמס ולהפעיל את שירות הצ׳טהדס בפייסבוק, כשמדינת ישראל כלל אינה מופיעה ברשימה של המדינות הנתמכות בשירות??

    תודה מראש על העזרה

    השבמחק
  4. ראשית, תודה על הפוסט.
    שאלה קטנה, לא הצלחתי בשום דרך ואודה לך אם תוכל להסביר לי איך ניתן להגדיר הודעות סמס ולהפעיל את שירות הצ׳טהדס בפייסבוק, כשמדינת ישראל כלל אינה מופיעה ברשימה של המדינות הנתמכות בשירות??

    תודה מראש על העזרה

    השבמחק
    תשובות
    1. הגרסה החדשה של Facebook messenger תוסיף לך את התמיכה בצ'אט הדס.
      בלי קשר תעיין במאמר הזה:

      http://techcrunch.com/2013/04/12/heres-how-to-get-facebook-home-running-on-nearly-any-android-device

      מחק
  5. תודה רן על התגובה המהירה,
    העניין הוא שהתקנתי את התוסף על מכשיר גלקסי 1 שאינו אמור לתמוך בתוסף הזה.
    למעשה עשיתי זאת בעזרת המדריך שפורסם אתמול בניוזגיק והאמת, שהכל עובד חלק לגמרי!! חוץ מהפיצ׳ר של סמס וצ׳טהדס.
    האם ישנה דרך שאוכל להתקין את

    השבמחק
  6. הגרסה החדשה על מכשיר הגלקסי 1 שלי?

    השבמחק
    תשובות
    1. כתוב לך איך במאמר שנתתי בתשובה הקודמת.

      מחק
  7. אני מודה שאין לי אנגלית פרפקט, אבל ממה שהבנתי הוא מסביר במאמר שני אופציות, להתקין על מכשירים תומכים ממדינות שאינם תומכות ובמכישירם שאינם תומכים בכלל, אבל הוא לא מסביר איך להתקין על מכשיר לא תומך + ממדינה שאינה נתמכת, לזה יש לך פתרון עבורי?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם תתקין את הגרסאות הפרוצות שמובאות במאמר זה יעבוד בכל מדינה ובכל מכשיר.
      תמלא את ההוראות באופן מלא ויהיה בסדר.

      מחק
  8. בסדר גמור, תודה:-)

    השבמחק
  9. ערב טוב,
    פעלתי לפי המדריך שהיה במאמר, עם הקבצים שהיו בו, ונכון לעכשיו האפליקציה עובדת בסדר, גם עם הצ׳טהדס, אבל דבר אחד עוד לא הצלחתי לעשות, וזה לשלוח מהמסנג׳ר הודעות סמס....כן הצלחתי לקבל סמס ישר למסנג׳ר, אבל בשום דרך לא הצלחתי להוציא סמס
    אני לא מבין גדול, אבל זה נראה שזה בגלל אותה הבעיה שאמרתי לך, העובדה שמדינת ישראל לא נמצאת ברשימה של המדינות בהן נתמך השירות:-( הצלחתי לקבל קוד אקטיבציה שנשלח לי בסמס מפייסבוק, אבל לא הצלחתי להפעיל אותו, בגלל שישראל לא ברשימה. השאלה שלי היא האם יש דרך אחרת להפעיל את האפשרות הזו?
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. פייסבוק פתחו הערב את האפליקציה גם לישראל.
      זמינה בחנות יישומים של גוגל.

      מחק
  10. גם עבור מכשירים שאינם נתמכים?
    אין לי יותר צורך בקבצים הפרוצים שהורדתי?

    השבמחק