4.4.13

פייסבוק משיקה את Facebook Home



פייסבוק הודיעה לפני כמה ימים שכולם מוזמנים לבוא להכיר את הבית החדש שלה על אנדרואיד, הספקולציות ברשת געשו וחרושת השמועות הפיקה פנינים מידי יום, האם זה יהיה טלפון יעודי? האם זאת תהיה גרסה יחודית של כל מערכת ההפעלה כמו שאמאזון עשו? האם הולכת להיות מהפכה אמיתית?
ובכן רוב הספקולטורים האלו שכחו דבר אחד חשוב, לפייסבוק יש מליארד משתמשים והיא לא יכולה לייצר לא טלפון אחד עבור כולם ולא טאבלט אחד עבור כולם. גם אם פייסבוק היתה מייצרת את הטלפון הכי מדהים אי פעם והוא היה הופך לטלפון הכי פופולרי בעולם אז הוא היה מגיע ל-20% נתח שוק וזה לא מספיק עבורם.
בשביל להיות על הכי הרבה מכשירים בעולם יש רק דרך אחת, צריך להיות חלק אינטגרלי על כל טלפון אנדרואיד.
אנדרואיד היא המערכת היחידה שמספיק פתוחה בשביל לאפשר לפייסבוק להשתלט לה על המקלדת, על מסך הבית, על מסך הנעילה על הודעות SMS וכו'. לכל אחת מהפונקציות האלו יש אפליקציה לקנייה בחנות היישומים של גוגל.
פייסבוק בעצם השיקה סוג של אפליקצית מסך הבית או בשמה הלועזי  Launcher וצירפה לה יישומים עבור הודעות, מצלמה וכל השאר. והכי חשוב היא מריצה את היישומים האלו גם על גבי אפליקציות רצות, כך שתוכל להתכתב עם מישהו במסנג'ר גם תוך כדי צפיה בוידאו או קריאה של מיילים.

מסך הבית

מסך ההודעות


הממשק של Cover feed  שזה חלון הבית או של Chat heads היישום שלה להודעות אכן נראה מאד שימושי
ומעוצב להפליא, ואם זה תלוי בפייסבוק מכשירים חדשים יכולו להגיע עם זה מובנה.
השותפה הראשונה היא HTC  והאמת היא בחירה מאד מוזרה.
עיקר גאוותה של HTC היא העיצוב והידידותיות של הממשק שלה וכאן בעצם HTC רק מספקת את המכשיר ומה שמתחת למכסה המנוע ופייסבוק את כל מה שמעל.
בסה"כ ניתן להרגיש עד כמה HTC נואשים ללהיט גדול שהם מקווים שיגיע עם המכשיר הראשון שייקרא HTC first שיושק ב- AT&T בארה"ב ומאוחר יותר גם באירופה.


את התוכנה של Facebook home ניתן יהיה להוריד מחנות היישומים של גוגל בהתחלה רק עבור המכשירים הבאים ב-12 לחודש אפריל:

  • HTC one X
  • HTC one X +
  • Samsung GALAXY S III
  • Samsung GALAXY Note II
  • HTC ONE
  • Samsung GALAXY S 4
אלו מכשירים שפייסבוק כבר סיימה את ההתאמות עבור הרזולוציה ועבור כל היישומים שלהם והחומרה שלהם.
כמובן לא כולל את ה- HTC First שיגיע עם זה מובנה.
פייסבוק יודעת שהיא לא יכולה להגיע לחוויית שימוש שהיא רוצה במערכות של Iphone או של windows phone 8 מכיוון שאלו מערכות סגורות שלא מאפשרות לפייסבוק השתלטות מוחלטת.
ישנן מספר בעיות עם הרעיון המרכזי של פייסבוק Home  .

  • להתקין את FB home זה לתת לפייסבוק שליטה מלאה על כל המידע שלך.
  • גם סמסונג וגם HTC מייחדות את עצמן עם הלאנצ'ר שלהן ואם כולם יריצו את אותו ממשק מה יהיה היחוד של טלפונים? מה יבדל ויגרום לך לקנות ספק כזה או אחר? קומודיטציה של סמארטפונים יהפוך אותם למשהו כמו לפטופים שרק מחיר ועיצוב חיצוני מהווים הבדל כאשר מיקרוסופט ואינטל שולטים בכל השאר או במקרה שלנו פייסבוק.
  • מה גוגל תעשה כדי לא לאפשר לפייסבוק להעלים את היישום של גוגל פלוס ולהפוך אותו לשולי. גוגל חייבת לתכנן תגובה הולמת.
  • מי ישלוט בפרסומות? האם גוגל? האם פייסבוק? האם היצרנית?
ישנן עוד הרבה סוגיות אבל עד שלא נשתמש בזה לא נוכל לחוות דעה סופית.
בסה"כ זוקרברג התחיל את המהלך שלו לנסות להשתלט על העולם הסלולרי/נייד אבל קשה לראות את זה מצליח כי זה נוגד את האינטרס של כולם.
דבר אחד שכן יכול לצמוח מזה, זה שאם סמסונג תשיק מערכת הפעלה משלה ותחבור לפייסבוק בשביל הממשק הזה, הם יוכלו בעצם להעלים כל זכר לגוגל מתחת לפני השטח כאשר הבעיה היחידה שתיוותר תהיה איך לשכפל את חנות היישומים של גוגל בצורה טובה בהרבה מהחנות החלשה שיש להם היום.
זה גם אומר שאפל שבסה"כ שיתפה פעולה מצוין עם פייסבוק הופכת להיות סוג של מתחרה שלה ויכולה לגרום לאפל לחשוב שנית על שיתוף פעולה אפשרי עם גוגל.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

6 תגובות:

  1. סיקור מטורף תודה :)

    השבמחק
  2. מחכים כמו תמיד.
    תודה רבה

    השבמחק
  3. מקווה שפייסבוק ישפרו את האבטחה שלהם.
    פעם בשבוע מישהו קודם שנפרץ לו בפייסבוק.
    בכל מקרה כתבה מעולה...

    השבמחק
  4. שאלת השאלות היא כמה אנחנו מוכנים לתת מהפרטיות שלנו לאדם/חברה שהצהירו שכל מה המשתמשים שלהם מעלים לאתר שייך לאתר ולא למשתמש. אישית אני מפחד שצוקרברג ידע עלי יותר ממה שאני מוכן לחשוף. אני לא סומך עליו בשיט

    השבמחק