17.11.13

מיני סקירה - THL W8S


בשנים האחרונות הסמארטפונים הפכו ממוצר לחובבי טכנולוגיה לכלי בסיסי בחיים לפלח הולך וגדל באוכלוסיה, הצרה היא שבאותן שנים הכלכלה והתקציב המשפחתי בירידה והיכולת להוציא אלפי שקלים על גדג'ט פעם בשנה או אפילו שנתיים יקר לרבים מאיתנו. הסינים שמייצרים לכל המותגים הגדולים מאפל ועד מוטורולה הבינו שהם בעצם מקבלים גרושים מכל מכירה והחלו לצוץ יצרניים סיניים כמו פטריות כאשר כולם מבטיחים את פחות או יותר אותה תמורה כמו של המותגים עם תג מחיר נמוך בהרבה.
כדי להגיע לחוויית שימוש מעולה לא מספיקה רק חומרה חזקה אלא צריך פיתוח טוב ובקרת איכות טובה. בלתי אפשרי לסקור את כל המותגים האלו יש את Xiaomi ואת לנובו ואת zopo או את jiayu ורבים אחרים ובלתי אפשרי לסקור את כל הדגמים שלהם. בחרתי לסקור את אחד מהמותגים הנפוצים אצלנו בפורום שמוזמנים באלפים לישראל שזה THL ומתוכם את אחד הדגמים האיכותיים שהיו אז באתר. כמובן שמאז שחבר טוב שלי הזמין את המכשיר הזה עבור אחד מילדיו יצאו כבר 5 דגמים חדשים של THL אבל אני חושב שמהירות המעבד היא לא מה שחשוב.
מה שרבים מכם שואלים אותי זה האם הסמארטפונים האלו שווים קנייה והאם הפער במחיר מצדיק את הויתור על המותגים של סמסונג/סוני/אפל ודומיהם.
על כך בסקירה שלפניכם...

בדרך כלל בסקירה אני מדבר ישר על העיצוב והמהירות אבל אני יודע שהסקרנות לגבי הסמארטפונים הסיניים נוגעת לכל אספקט של ההזמנה לכן הפעם ארחיב קצת יותר על דברים שבסקירה של נקסוסים וסמסונג אין ממש צורך.

אריזה/משלוח ואיכות הרכבה:





האריזה של הטלפון היתה מעולה, כאשר התחלתי להסיר את הניילונים לא היתה שום הרגשה של מוצר סוג ב'. THL כמו רבים מהיצרנים הסיניים מאד מפנקים את הלקוחות שלהם, יחד עם הטלפון הגיעו שתי סוללות, מגן נוסף עם כיסוי קדמי, מגן מסך מודבק ועוד אחד מצורף למקרה שתצטרך. הרבה יותר ממה שמקבלים מכל המותגים הגדולים. למשלוח לקח להגיע המון זמן, יותר מחודשיים.
חלק מהעיכוב היה בגלל החגים וחלק אולי בגלל חוסר מזל ספציפי של הבחור אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון. היו כאלו בפורום שדיווחו על קבלה אחרי שבוע בערך ויש כאלו שהגיעו עד ביטול הזמנה. אז אם אתם לחוצים בזמן קחו את זה בחשבון. ההרכבה של המכשיר נראית מצוינת, הגב יציב ומרגיש עמיד יותר מאשר הפלסטיק הזוועתי של סמסונג, לבקשת הקונה המכשיר סופק עם כרטיס זיכרון של kingston וכאשר הרכבתי את הכל לא הרגשתי אפילו ירידת איכות קלה שבקלות לעומת הגלקסי אס 4.

החומרה:


המכשיר הגיע עם מעבד עם 4 ליבות של מדיאטק במהירות שעון של 1.5ghz כולל 2 גיגה ראם ו-32 גיגה אחסון פנימי עוד לפני ה-16 שהוספנו לו עם הכרטיס. המכשיר בהחלט מרגיש מהיר בשימוש, שום תחושה של ירידה מהותית במהירות התגובה. הספיקר קצת חלש, זה בהחלט לא הטלפון לשים לצידך על השולחן להקשיב למוזיקה. המסך מגיע עם רזולוציה של 1080P בדיוק כמו כל טלפון מוביל אבל הוא בהחלט לא הרגיש אותו דבר. למרות היותו טוב מאד הוא בהחלט הרגיש כמו האמולדים הישנים עם מסך פנטייל ועם "לכלוך" בכל מקום שיש בו צבע לבן, משהו באמצע בין הגלקסי 3 לגלקסי 1.
במסכי הבית בפירוש מרגישים בהבדל מול הגלקסי אס 4 והאל ג'י ג'י 2. בצפייה בסרטים זה פחות מורגש כי מסכי אמולד טובים בזה ו-1080P זו עדיין יופי של רזולוציה, כאשר צפיתי בסרטונים ביוטיוב המסך שידר אותם מצוין ולא ראיתי את מה שהפריע לי בטקסט ביישום הג'ימייל. ניסיתי גם סרט אנימציה של 10 דקות באיכות של 1080P  וראו מצוין.
השמע באוזניות גם חלש כמו הספיקר, אחרי כניסה לנגן של גוגל ומשחק עם האקולייזר הגעתי לווליום סביר אבל זה בהחלט לא הטלפון למי שאוהב לשמוע בווליום גבוה. המכשיר מגיע עם גורילה גלאס 3 נגד שריטות שזה בהחלט הסטנדרט הגבוה בשוק. דבר מרגיז ומוזר קורה עם הכפתור התחתון שלוקח אותך למסך הבית, כאשר המסך כבוי הכפתור הזה לא מעיר את המכשיר, דבר בהחלט מוזר, התרגלנו שנים שהכפתורים הפיזיים בדרך כלל יכולים להעיר את המכשיר.
הג'י פי אס היה אחד מהדברים שהזהירו אותי לגביהם בלי הפסקה, בדקתי את וייז פעמיים ובשתי הפעמים הג'י פי אס ננעל ווייז הסכימה לנווט ללא כל קושי. אני יודע שהעניין הזה מאד לא אחיד בין הטלפונים מהדגם הזה אבל זה מה שאני חוויתי.
המכשיר מגיע עם 2 סוללות של 2000mah ומחזיק עם הסוללה הראשונה מצוין.
בסה"כ ניתן להגיד שהחומרה בינונית. יחסית לספינת דגל של 3000 ש"ח זה לא זה, אבל יחסית למחיר זאת תמורה מצוינת.


טווח דינמי גרוע הרקע פשוט נשרף בלבן בלי שום שמש ישירה

השיחים בסדר אבל הבניין בצד שמאל מטושטש וגרעיני ברמה בלתי שמישה

כל צילום בתוך הבית יצא מטושטש וגרעיני

המצלמה:

ה- W8S מגיע עם מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל וקדמית של 5 מגה פיקסל!
לצערי זה בהחלט מקום שבו הרגשתי את הירידה ברמה. גם באור יום מלא וגם באחה"צ עם תאורה סבירה התמונות יצאו מגורענות, הטווח הדינמי מאכזב והתמונות בבית באור חלש יצאו פשוט מזעזעות.
באור יום עוד יכולתי כל פעם לנסות שוב ושוב ומידי פעם לתפוס תמונה סבירה. בבית פשוט ויתרתי על המאבק. המצלמה סבירה כדי לחלוק רגע עם חברים בפייסבוק וגם זה בקושי, לא הייתי משתמש בה כדי לתעד שום דבר חשוב ובטח לא הייתי מסתמך עליה כדי לזכור את הרגעים החשובים של חייו של הילד שלכם.

תוכנה:









המכשיר מגיע עם אנדרואיד 4.2.1 שזה בהחלט סביר ועם גרסת תוכנה 1.0.3 כאשר יש כבר עדכון ל-1.0.5.
אם מטעמי נוחות ואם מכוונה תחילה האנדרואיד במכשיר הוא סטוק לגמרי. פחות או יותר מה שקיבלתי בנקסוס 4 עם אותה גרסת אנדרואיד. הממשק זורם מצוין, המעבד מחזיק יפה את כל הדרישות של המערכת הפעלה ולא הרגשתי בשום שלב לאג או איחור בתגובה מהמערכת. העברית כמו אצל גוגל תקינה לחלוטין כמו שניתן לראות בתמונות מעל. יישור לימין מצוין ואפילו בתפריטים בפליי הכל תקין ושמיש אפילו יותר מאשר חלק מהמתחרות היקרות יותר.
המכשיר מגיע עם נגן רדיו FM מובנה שזה בהחלט יתרון חביב והוא מגיע עם פלאש מותקן כך שמי שרוצה לגלוש באתרים מבוססי פלאש לא יצטרך לנווט לבד בגוגל כדי להבין איך להתקין אותו. אפשר להגיד שהחווייה טובה אך מינימליסטית.
אין הרבה מעבר למה שגוגל נותנת ל-AOSP אבל רבים מאיתנו יראו את זה כיתרון ולא כחיסרון.





ביצועים וחיי סוללה:
לאחר מספר ימי שימוש גיליתי שגם בשימוש בינוני הסוללה צולחת יום מלא בקלות והנוחות של סוללה רזרבית בכיס בהחלט נתנה שקט נפשי בהתרוצצות בחוץ. כמו שתראו בתוצאות של מבחני הביצועים למעלה המכשיר בהחלט נותן מספיק כח לשימוש ומשחקים ללא שום קושי. כמובן שמבחני ביצועים לא ממש מהווים אינדיקטור מהותי אבל נחמד לראות שגם בהם הסיני החביב עמד יפה בתחרות.

התחרות:

כאשר באים לבחון את החלופות אי אפשר באמת להשוות מול טלפונים שעולים פי 2 או 3 אז בואו נבחן את העלות שלו ונראה מי בדיוק עומד מולו כאלטרנטיבה לצרכן עם תקציב לחוץ.
המכשיר הספציפי נקנה מהחנות של THL עצמה במחיר של 270$ (אני יודע שיש מבצעים במקומות אחרים) בשער החליפין היום של 3.5190 נגיע ל- 950 ש"ח ואחרי מיסים של יבוא בסך של 33% נגיע ל- 1264 בעיגול קל.
מולו נמצא באותו טווח של מחיר +- מאה שקלים בזאפ טלפונים כמו הגלקסי אס 2 או אס 2 פלוס, את הגלקסי נקסוס ואת הגלקסי אס 3 מיני. האמת שזה תלוי לאיזה שימוש אתה רוצה את הטלפון.
אם אתה רוצה טלפון לאימייל/YNET וקצת מוזיקה יכול להיות שהייתי מעדיף את הנקסוס או הסמסונגים, אם אתה רוצה לראות סרטים או לשחק משחקים הTHL לוקח בקלות כי הוא הרבה יותר חזק ועם יותר ראם שלא לדבר על רזולוציה כמעט כפולה משל המתחרים שציינתי.
כמובן שהמצלמה של האס 2 טובה בהרבה וגם הסאונד שלו הרבה יותר טוב אבל לחזור לרזולוציה של 480*800 זה ממש לא פיקניק ומעבד דואל קור 1.2 נראה כמו עגלה לעומת המעבד ב-THL.

סיכום:

ה- THL W8S הוא טלפון חביב באיזור ה-1200 ש"ח עם מסך גדול וחד ברזולוציה מעולה ומעבד מצוין. איכות הרכיבים מסביב למעבד בהחלט לא משהו, המצלמה חלשה, הסאונד לא מלהיב לא באוזניות ולא בספיקר אבל יחסית לעלות הוא בהחלט תמורה טובה. לבחור צעיר שרוצה לשחק ורוצה מסך גדול זאת בחירה טובה. למבוגר עם אהבה למוזיקה ורצון לצלם הייתי מציע לחפש טלפון אחר.
הייתי שמח להגיד שאין התפשרות בכלל אבל בלתי אפשרי להגיד את זה בלי לחטוא לאמת.
אפשר להוסיף 200 ש"ח ולקנות בארץ בחנות פרטית את הנקסוס 4 עם 8 גיגה שבעיני הוא טלפון פנטסטי.
אני מודע לזה שחלקכם לא משלם את המיסים ומקווה שהטלפון יעבור נקי במשלוח ואז בהשוואה למחיר של 950 ש"ח ה-W8S הוא בהחלט קנייה פנטסטית אבל אנחנו כמובן לא ממליצים לאף אחד לנסות להסתבך עם החוק ובסוף אולי לשלם מחיר כפול של מס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה