2.12.13

סיכום שנה בתחום הסלולר - וההכרזה על סמארטפון השנה ל-2013


שנת 2013 היתה שנת מפנה בסלולר העולמי, על הנייר כולם מוכרים יותר מאשר 2012 אבל השנה יותר מתמיד זה נראה טקסט שיווקי נטו. נכון שהגלקסי אס 4 מכר עשרות מליונים וכנ"ל האייפון 5S אבל חלק גדול מזה היה התרחבות לשווקים חדשים. אפל נכנסה לסין, בהתחלה רק לספק בינוני ועכשיו בדרך לספק הגדול ביותר. על הנייר היא תגיד עוד 3 חודשים שהיא מכרה איזה מספר מטורף של 100 מליון או משהו אבל בתוך השווקים הקיימים מחוץ לארה"ב היא נראית במגמת ירידה. האייפון 5S ירד ל-99$ עם חוזה פחות מחודשיים לאחר ההשקה. לא ממש סממן של הצלחה חסרת תקדים. סמסונג עם פחות או יותר אותו סיפור וזה עוד לפני ההיעלמות של בלקברי וההתרסקות של HTC שרק לפני כמה ימים הודיעה שהיא צופה מכירות של פחות מ-15 מליון מכשירים ב-2014 כמות שאפל וסמסונג מוכרות ברבעון.
אני מוקף חולי טכנולוגיה מסביבי והאמת שעוד לא ראיתי אייפון 5S אחד אצל אף אחד מהם, רובם מסתפקים ב-5 לעוד שנה.
טוב אז הגיע הזמן לטקס האוסקרים של הסלולר, מי מנצח באיזו קטגוריה ומי ייבחר כטלפון הטוב ביותר ל-2013 על זאת בסקירה לפניכם.





עיצוב:

השנה בהחלט היו כמה חריגים מהמלבן הסטנדרטי שאנחנו רגילים אליו, נוקיה הייתה הראשונה שלימדה אותנו שפלסטיק יכול להיות סקסי ויוקרתי למראה. אל ג'י ויתרה לגמרי על כפתורים מסביב והלכה על מסך נטו ובחירה עיצובית אמיצה של כפתורים מאחור. אבל המקום הראשון ולא בפעם הראשונה הולך ל-HTC
ה- HTC One הוא הטלפון הכי מרשים שיצא השנה, הקווים שלו חלקים ויפים, המתכת והפלסטיק שלו יוקרתיים למראה, הספיקרים מקדימה הוסיפו פונקציונליות אדירה מבלי להגדיל את שטח הפנים מידי.
הוואן יצא במרץ וגם 9 חודשים אחרי הוא עדיין הטלפון הכי יפה בשוק והאמת שלא ממש סובל מרגשי נחיתות כמעט בשום תחום מול החדשים ממנו.
זוכה: HTC One


מצלמה:

המצלמה הפכה לחלק משמעותי בבחירה של הסמארטפון אצל רבים מאיתנו, HTC התחילה את השנה עם החלטה אמיצה על הגדלת הפיקסלים והקטנת הרזולוציה והוסיפה OIS. באור לילה זה השתלם אבל באור יום המצלמות הטובות עם 13 מגה פיקסל פשוט מספקות יותר פרטים ומה לעשות שרובנו מצלמים באור יום. סוני השיקה את ה-Z1 עם 20 מגה פיקסל אבל לקול ביקורות פושרות. אל ג'י השיקה את הג'י 2 עם מצלמה שכוללת OIS עם 13 מגה פיקסל אבל אני חייב להודות שהיא בינונית למדי. המצלמה הטובה ביותר בעיני היתה זו של האס 4/נוט3, יופי של פרטים והמון תוכניות צילום אפקטיביות.
האייפון 5S מצלם בממוצע תמונות טובות יותר, הבעיה מתחילה כאשר התמונה לא יוצאת טוב ואין איך לתקן ואין מה לשנות. בעיני הוורסטיליות של האס 4/נוט3 והתוכניות צילום שלהן נותנות מענה טוב יותר לצלם מאשר הצילום האוטומטי של אפל טוב ככל שיהיה. חשוב לציין שהשבוע יורוקום באיחור לא אופנתי ולא מכובד השיקה בארץ את הנוקיה לומיה 1020 שלפי ביקורות וצילומים ב- FLICKR לא רואה שום מצלמה סלולרית מקילומטר, הוא מהווה את החידוש הכי גדול בצילום סלולרי אי פעם, אבל אני לא יכול בלב שלם לבחור טלפון כטוב ביותר לשנה כאשר מרבית האנשים בארץ עדיין לא ראו אותו ורוב מוחלט של הקונים שלו בארץ ישתמשו בו רק שנה הבאה.
זוכה: Galaxy S4


חיי סוללה:

כאן ההחלטה הייתה מאד קלה, הג'י 2 מגיע גם עם סוללה של 3000mah  על מסך של 5.2 וגם מגיע עם תמיכה ב- Gram (טכנולוגיה שמוסיפה cache בין המעבד הגרפי למסך) מה שנותן לו את הבכורה מול ה- Z1 . יש להזכיר את הנוט 3 שאמנם מגיע עם סוללה גדולה יותר אבל היחס מסך סוללה שלו עדיין פחות טוב בשימוש לעומת הג'י 2 גם אם הוא טוב יותר בהמתנה.
זוכה: LG G2

ביצועים:

המעבד המהיר ביותר בשוק כרגע הוא ה- SD800 שקיים במגוון מכשירים מהג'י 2 ועד הנוט 3 והנקסוס 5. מכיוון שבחנתי רק מכשיר אחד כזה אודה ואתוודה שאני מסתמך על אחרים בקטגוריה הזו ונראה שבמרבית ההשוואות שעשו הנוט 3 עם SD800 + שלושה גיגה ראם וזיכרון מהיר במיוחד הוא המהיר ביותר.
ביצועים זה תמיד נושא כאוב לאנשים וכל אחד קופץ ומסביר למה שלו יותר מהיר. האמת שזה בכלל לא קטגוריה רלוונטית בעיני, למי אכפת אם הממשק הקל של הנקסוס 5 נותן ביצועים יותר טובים או האם הגיגה ראם הנוספים בנוט 3 באמת משפיעים מספיק כדי להכריע. כל אחד מהם הוא מטוס על.
זוכה: GALAXY NOTE 3



מסך:


נעבור מנושא שנוי במחלוקת אחד לאחר. המסך הוא בעיני האחראי העיקרי לחוויית השימוש בטלפון.
הוא מכתיב את ההנאה בשימוש, הוא הצרכן העיקרי של הסוללה והוא הממשק הראשי של השימוש.
ה- HTC ONE יצא במרץ עם LCD3  חד ומרשים ובעיני רבים הוא עדיין המסך הטוב ביותר גם 9 חודשים אחרי. סמסונג סיפקה את המסך הטוב ביותר שלה עם האס4/נוט3 והוא באמת מסך מצוין אבל אמולד כמו אמולד הוא נצרב עם הזמן ולעיתים הוא רווי מידי. היבול האחרון סיפק לנו שני מסכים מתוצרת אל ג'י הג'י 2 והנקסוס 5 שני מסכים כמעט זהים מבחינה טכנולוגית אבל עם פילוסופיות שונות לגמרי וחוויית שימוש שונה לגמרי. עם הג'י 2 אל ג'י לקחה על עצמה אתגר גדול, להישאר עם LCD שהיא הטכנולוגיה העדיפה על אמולד ומצד שני לווסת את מרחב הצבעים כדי לנסות להגיע לאותם שחורים עמוקים וצבעים חיים שיש באמולד. לטעמי התוצאה היא מסך פשוט מרהיב. גוגל לעומתה ביקשה להגיע למסך המדויק ביותר שניתן ואחרי בעיות הכיול של הנקסוס 4 הנקסוס 5 כוייל לתפארת, אז מבחינת fidelity  ו- color  reproduction הוא המנצח. מה לעשות ש-LCD שמכוייל נכון נותן שחורים שיותר קרובים לאפור כהה ודהוי והצבעים שלו קצת שחוקים וחסרי חיים. אז בעצם כל אחד צריך להחליט איזו פילוסופיה יותר מתאימה לו. אני לטעמי האישי אבחר בג'י 2.
זוכה: LG G2

חדשנות:

השנה היו לנו כמה נסיונות מענינים להיות שונים אם זה הגימיקים של סמסונג של מעקב אחרי העיניים ועצירת סרטון כאשר העיניים נסובות לכיוון אחר. אל ג'י בחרה לוותר לגמרי על שוליים וכפתורים אבל אל ממש חידשה בתוכנה כלום. HTC ניסו את מזלם עם אולטרא פיקסל במצלמות ובום סאונד ברמקולים עם הצלחה מועטה בראשון והצלחה גדולה בשני בהתאמה. גוגל בדרך כלל מחדשת עם הנקסוס אבל השנה לא ממש חידשה כלום.
אני אפתיע ואומר שלדעתי החדשנות הכי גדולה הייתה של נוקייה עם הלומיה 1020 אמנם הוא לא ממש מצוי בארץ ולכן פסול בעיני מלהיות סמארטפון או מצלמפון השנה בישראל אבל חדשנות לא יודעת גבולות. הסנסור של 41 מגה פיקסל יחד עם צילום בפורמט RAW  וההחלטה שלהם שבמקום זום אופטי הם הולכים על צילום חישובי היה פורץ דרך לגמרי. לא הייתה טכנולוגיה חדשנית כל כך בטלפון נפוץ מאז שהתחיל עידן הסמארטפונים. התמונות שיצאו לצלמים עם הטלפון הזה מתחרות עם מצלמות יעודיות.
תוסיפו לזה את תוכנות הצילום המעולות של נוקיה ואת הניווט שלהם ויש לכם את החברה שהכי חידשה השנה. זה הטלפון הראשון שהפך לבד להיות סיבה לעבור פלטפורמה, לפחות בארה"ב.
היכולת של נוקיה להתגבר על החולשה של WP8 כפלטפורמה מוגבלת מבחינת אפליקציות והיכולת לייצר גדג'ט כל כך נחשק בתוך המגבלות האלו הוא הישג מדהים. כל הכבוד לנוקיה שמצאה לה נישה חשובה שבה היא מובילה בפער עצום מהאחרות.
זוכה: Nokia Lumia 1020

סמארטפון השנה:

בעיני סמארטפון השנה הוא לא מה הטלפון שהייתי קונה עכשיו אם לא היה לי טלפון והוא לא הטלפון המהיר ביותר אלא הטלפון שלדעתי היה לו הכי הרבה השפעה והכי הרבה חוסן וכאשר מסתכלים על כל השנה הוא נשאר בטופ לאורך כל השנה.
לכל אחד יש קטגוריה שחשובה לו יותר בסמארטפון, יש חולי סאונד ויש חולי מצלמות ויש את אלו שמריצים מבחני ביצועים כל יומיים ורצים להשוויץ בפורום ובעיניהם זה הדבר היחיד שקובע. יש את אלו שרבים עם כולם למי יש יותר זמן מסך ומורידים בהירות ומקפיאים אפליקציות כדי להגיע ל-5-7 שעות מסך מבלי להתחשב בכמות הקרינה שהם סופגים ב-5 שעות שימוש האלו. יש כאלו שמה שהכי חשוב להם זה עדכוני גרסה והם רצים לספר לכולם שיש להם כבר קיטקט ועושים צילומי מסך שכולם ידעו למי יש הכי הרבה גוגל בטלפון שלהם. כך שקשה לבחור מנצח ברור אבל צריך.


במקום הראשון לשנת 2013 אני בוחר את  HTC One Google play edition
תשאלו למה דווקא אותו?
המסך של הוואן עדיין בטופ בכל מבחן.
הסאונד של הרמקולים חסר תחרות.
 HTC הוכיחה שהעדכונים לגרסת GPE מגיעים בטיל והוא קיבל קיטקט פחות  מחודש אחרי הנקסוס.
אין לו את הסוללה הכי גדולה או המצלמה הכי טובה אבל יש לו את המערכת הנקייה של גוגל עם העיצוב הכי טוב ואיכות בנייה מעולה. גם חודשים ארוכים אחרי שהוא יצא וגם אחרי שיצאו טלפונים עם מעבדים יותר מהירים וסוללות יותר גדולות הוא עדיין גדג'ט נחשק כמעט כמו ביום שהוא יצא.
במקום השני אני בוחר באל ג'י ג'י 2 בגלל חיי סוללה פנומנליים והמסך המדהים ובמקום השלישי בפער ממש קטן אני בוחר את הנקסוס 5 בגלל השילוב המדהים והטוב ביותר של עלות/תועלת  שזה בהחלט פקטור מעולה אבל אני כותב בלוג טכנולוגיה ולא צרכנות.



אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה