25.3.14

HTC משיקה את ה- HTC one M8


HTC השיקה היום את הטלפון החדש שלה. פיטר צ'ו עלה לבמה והציג את הטלפון עם הכי הרבה הדלפות אי פעם. אחרי כל כך הרבה הדלפות כמעט שכחנו שיש עדיין על מה לדבר ושזה טלפון חדש ומרשים.
את כל המפרט והתוכנות כבר ראינו בעשרות הדלפות. HTC רצו להתחיל למכור אותו באותו יום בארה"ב ועוד מדינות. כדי להגיע להישג הזה הקופסאות האלו טיילו למאות ידיים לפני ההשקה. מה שהפך את הסודיות לבלתי אפשרית.
האם HTC חידשה באופן מהותי? האם ה-M8 פוטנציאלית מלהיב יותר מהגלקסי אס 5?  מחשבות ראשוניות בכתבה שלפניכם:


HTC כמו Samsung מעתיקה דברים מסוימים מאפל ולפעמים הם נראים כמו הילד שמעתיק ממך במבחן אבל לא רואה את כל הדף שלך ולכן מעתיק את הדברים הלא חשובים ושוכח חלק ממה שחשוב.
HTC התאהבה כל כך בשם HTC ONE שהיא החליטה כמו Apple בזמנו עם האייפד לקרוא לו all new HTC one  או HTC One M8 שבשתי התצורות השם פשוט מגוחך ומבלבל עבור הלקוחות ועבור אלו שמחפשים פרטים ומידע בגוגל על המכשיר.
כמו בשנים עברו הם הקשיבו למעט ממה שהלקוחות התלוננו והתעלמו מהרבה חולשות של הדגם הקודם שהם פשוט לא היו מסוגלים לראות.
אז בואו ניגש ישר לעניין:



הדברים שאהבתי ב- M8 :
  • עיצוב - העיצוב של המכשיר פשוט מרהיב. כמה שהקודם היה יפה, החדש פשוט מדהים בעיצוב התעשייתי שלו. המתכת משרה תחושת יוקרה והקווים חלקים ויפים. ליד טלפונים כמו הגלקסי S5 ה-M8 נראה כמו האביזר של המלכה לעומת הגלקסי אס 5 שנראה כמו האביזר של הפרחה עם הלק הצבעוני ובוהק מידי בבית ספר.
  • מהירות - בניגוד לדגם הקודם שיצא עם מעבד חלש יותר מהמתחרים שהגיעו מעט אחריו, ל-M8 יש את ה- Snapdragon 801 שהוא מעבד מרשים ומהיר.
  • סאונד - נראה שהרמקולים שהיו הטובים ביותר בשוק אפילו שופרו עם מגבר חדש ואיכותי יותר.
  • מצלמה קדמית - המצלמה הקדמית מגיעה עם רזולוציה של 5 מגה פיקסל ומאפשרת צילומי Selfie באיכות שלא תבייש מצלמה אחורית בטלפונים אחרים.
  • חיי סוללה - HTC טוענים שחיי הסוללה עלו ב- 40% לעומת הדגם הקודם. עלייה בהחלט משמעותית למרות שלעומת המתחרות העלייה פחות מרשימה.
  • הקשה כפולה - כמו LG גם ה-HTC M8 מאפשר הקשה כפולה או משיכת אצבע כדי להעיר את המכשיר משינה ללא צורך במשיכת אצבע לכפתור פיזי.
  • חריץ הרחבה - סוף כל סוף הם הקשיבו לנו והוסיפו תמיכה בכרטיס מיקרו SD חיצוני מה שמאפשר לצלם יותר ולהחזיק אוסף מוזיקה שראוי לרמקולים שלו.
 הדברים שלא אהבתי ב-M8:
  • הגובה - ה-M8 מגיע בגובה של 5.76 אינץ לעומת 5.41 אינץ' זוהי עלייה מאד משמעותית שהופכת אותו למגושם. האבסורד הוא שהם ביטלו את הכפתורים הפיזיים אבל השאירו את הלוגו בשורה בפני עצמו. פשוט בחירה מגוחכת ומיותרת. אם כבר השארתם את הלוגו אז תשאירו את הכפתורים. גם ככה טלפונים של 5 אינץ' הם גדולים מאד ואם תוסיפו להם את הרמקולים הקדמיים והלוגו תקבלו טלפון משמעותית גבוה יותר מהגלקסי S5.
  • המצלמה האחורית - למרות שאף אחד לא ממש התלהב מהמצלמת אולטרא פיקסל שלהם, הם בחרו להמשיך עם אותה מצלמה של 4 מגה פיקסל עם מעבד משופר. הם הוסיפו עוד מצלמה רק כדי לייצר אפקט עומק שדה לתמונות. דבר שניתן היה להשיג עם 2 חשיפות במצלמה אחת בלי התפשרות מהותית. כל עוד שתצלמו תמונה מושלמת יהיה בסדר. אם תצטרכו לחתוך ולערוך את התמונה פשוט אין מספיק פרטים ב-4 מגה פיקסל לעומת המתחרות מSony וSamsung.
  • משקל - הM7 הקודם היה די כבד עם 143 גרם. החדש עלה ל-160 גרם מה שמביא אותו כבר לרמות של נוט ודומיו.
  • סוללה - למרות השיפור המובטח של 40% ומצבי חיסכון למיניהם, פשוט לא ברור למה הם לא יכולים להשתוות ל-Sony ו-LG עם סוללות של 3000 mah או יותר או לפחות ל-Samsung עם הS5 שכולל סוללה של 2800 ומסך יותר חסכוני.

לסיכום אגיד שה-M8 למרות השם המגוחך שלו נראה כמו טלפון מרשים מאד.
למרות שהתרשמתי ממנו אני ממש מתקשה לראות למה שתבחרו בו ולא ב- Sony Xperia Z2 חוץ מאשר העיצוב והרמקולים המצוינים שלו.
יש לו סוללה קטנה יותר, מצלמה פחות רב גונית שכוללת חיישן קטן יותר. באותו משקל אתם מקבלים מסך גדול יותר ( 5.2 לעומת 5) מסוני והגנה מלאה ממים שבהחלט הופכים את הסוני לאטרקטיבי יותר בעיני.
נראה שמקבלי ההחלטות ב-HTC פשוט לא מקבלים מספיק קולות אופוזיציה בעת קבלת ההחלטות. אם הוואן הראשון היה באמת טלפון מעולה ומיוחד, המתחרים בעיקר מ-Sony ו-LG בהחלט סגרו מולו פערים ועקפו אותו בדברים מסוימים. לא נראה על פניו שבוואן החדש יש חידושים ששווים את זה. לפחות לפי ארוע ההשקה.
האם ה- M8 טוב יותר משמעותית מה- M7 ? כן. האם הוא הטוב היותר ועם התכונות הכי מלהיבות בשוק? נראה שלא. למי שמכור לממשק הסנס ומשתמש היום בוואן איקס בהחלט יש כאן שדרוג מעולה.
למי שיש One דור ראשון וסובל קשות מחיי הסוללה אולי יש כאן סיבה להתלהב. לאחרים יש אופציות לא פחות טובות אם לא יותר טובות מהמתחרים של HTC  ולא אני לא מדבר על Samsung.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה