7.3.14

סקירה LG G-Pad 8.3 האם לאנדרואיד יש סוף כל סוף טאבלט מנצח?


מאז ההשקה המרעישה של האייפון ב-2007 היה לאפל יתרון מהותי של איכות וחוויית שימוש. יתרון שנמשך כמעט שנה וחצי עד שיצא הנקסוס 1. מאז הפלטפורמות פחות או יותר התאזנו והבחירה הפכה להיות בעיקר עניין של טעם. האם אתה מעדיף קצת יותר חופש וקצת פחות ליטוש? האם אתה מעדיף מסכים גדולים ואפשרות להתאים את סביבת העבודה שלך? בחירה של סגנון ולא של איכות.
בטאבלטים המצב שונה לגמרי. האייפד שמר על ההובלה בפער גדול מאד.
אמנם התבשרנו לאחרונה שסה"כ הטאבלטים של אנדרואיד עוברים אותו במכירות אבל אלו בעיקר הזולים שבונים את המספרים.
הטאבלטים של סוני/סמסונג/אל ג'י/אסוס עדיין לא מתקרבים למכירות של אפל.
לאפל היה יתרון גדול באפליקציות היעודיות ואיכות החומרים. כולל יתרון גדול במסך מאז כניסתם של מסכי הרטינה ששימרו את הפער. אמנם היו טאבלטים פה ושם שנתנו רזולוציה טובה יותר או פרט כזה או אחר אבל האייפד עדיין היה הטאבלט שהמלצתי למרבית האנשים. אל ג'י השיקה את ה- G-pad 8.3 שבא לתת מענה לגודל המסך מול האייפד מיני ומביא איתו הרבה כח ומסך נהדר. האם הוא יעשה מה שעשה אחיו הסלולרי ויהפוך לכח מוביל או אולי האייפד יגחך מול המתחרה הצעיר וימשיך את השליטה שלו הלאה? למרות הזמן המועט איתו ננסה לענות על השאלות האלו בסקירה לפניכם:




חומרה:

הג'י פאד מגיע עם מסך 8.3 אינץ' מרהיב, בעיני מסך הרבה יותר טוב אפילו מהאל ג'י ג'י 2 כי הוא לא מנסה להיות אמולד אלא פשוט IPS חד ותענוג לעיניים. המסך הוא ללא ספק הדבר הראשון שאתה שם לב אליו כאשר אתה פותח את האריזה ולוחץ על כפתור ההדלקה. מבחינה עיצובית הג'י פאד הוא מכשיר מוזר. כפי שניתן לראות בתמונות למעלה מאחור הוא מעוצב בצורה מעולה עם תחושה של עיצוב בסגנון HTC. הלוק הוא מתכתי עם פינות המעוגלות. שילוב החומרים נותן תחושה של יוקרה באותה רמה של האייפד או HTC one. אבל אז הופכים אותו ובצד הקדמי רואים את הפלסטיק הדהוי והמוכר בסגנון סמסונג. כאילו ששני אנשים שונים לגמרי עיצבו את המכשיר בכל צד.
חריץ ההרחבה של המיקרו SD מוגן על ידי מכסה עם גומי שנראה עדיף שלא לגעת בו ויש לי תחושה שבשלב כזה או אחר המכסה הזה יפול.
הוא מגיע עם מעבד snapdragon 600 קצת וותיק בשוק ועם 2 גיגה ראם שגם הם קצת 2013.
הרמקולים שלו סטריאופונים, והם מוציאים סאונד פשוט מעולה. החריץ שלהם עמוק למדי ולכן הסאונד יורד אבל נשאר טוב גם כאשר המכשיר על הגב. כאשר המכשיר בידיים יש לו ללא ספק את הסאונד הכי טוב ששמעתי מטאבלט או טלפון עד היום. צליל חד ועשיר ותענוג למוזיקה ומשחקים.
חיי הסוללה שלו לא מלהיבים בלשון המעטה. למרות שהדגם שאני בחנתי היה wifi בלבד נאלצתי לטעון אותו פעם נוספת במהלך היום. ייתכן ואחרי כמה מחזורי הטענה הנושא ישתפר אבל אם פינטזתם על 10 שעות וידאו סטייל האייפד זה לא המכשיר עבורכם.
כמו מרבית הטאבלטים של אנדרואיד הוא מגיע עם מסך מלבני ( 16:9 או 16:10 ) שעובד נהדר לרוחב אבל ארוך ומגושם בעבודה לגובה. מה לעשות ויש יישומים כמו אינסטגרם ואחרים שעובדים רק לגובה והאז המימדים הלא נוחים האלו מפריעים.
המצלמה של הג'י פאד גם לא מלהיבה. הדרך היחידה שהוצאתי ממנה משהו שמיש חלקית היה לצלם ב-HDR .
לסיכום נגיד שהציון לחומרה הוא מעורב. מצד אחד מסך נהדר וסאונד מעולה שאלו הדברים הכי חשובים בטאבלט ומצד שני חיי הסוללה לא מלהיבים ובקרוב מאוד יגיע הגלקסי טאב פרו 8.4 לארץ עם מעבד מתקדם הרבה יותר ומסך ברזולוציה גבוהה יותר.





תוכנה:

הממשק של הג'י פאד זהה פחות או יותר לטלפון ג'י 2 שעליו תוכלו לקרוא את בסקירה שלי כאן.
כמובן שלא אמחזר לכם את כל התוכן משם. האפשרויות של שינוי הכפתורים החביב וההקשה הכפולה להעיר ולכבות מסך גם הם כאן וגם השטויות הסמסונגיות של מעקב עיניים וכו'.
אין הרבה תכונות יחודיות שמבדלות את הטאבלט מהטלפון מלבד אחת אבל חשובה מאין כמוה.
לג'י פאד יש תוכנה שנקראת Qpair  שמאפשרת לאחר התקנה מקבילה על הטלפון (על כל טלפון אנדרואיד לא כמו סמסונג)  לקשר בין הטאבלט לטלפון.
כל עוד שהטלפון בטווח BT תוכלו לראות הודעות SMS, הודעות של מסך ההודעות מיישומים וגם לחלוק את קישור האינטרנט של הטלפון. כל זאת ללא הצורך להבין איך להקים נקודה חמה.
ללא ספק תכונה מעולה ושימושית לכל מי שלא רוצה לקנות טאבלט עם חיבור סלולרי. לאור חיי הסוללה הפנומנלים של הג'י 2 גם הדאגה לסוללת הטלפון פחותה.
חשוב לציין שהתוכנה לא עבדה לי בניסיון ראשון ורק לאחר עדכון התוכנה מהחנות של אל ג'י הכל התחיל לעבוד.


היכן שהטאבלט מאכזב מאד זה בגרסת האנדרואיד שלו. למרות שהושק בספטמבר אנחנו כבר במרץ ועדיין הוא תקוע בגרסה 4.2.2 .
נקווה שבסוף החודש כאשר הג'י 2 יעודכן אל ג'י לא ישכחו גם את הג'י פאד למרות היסטוריית העדכונים המאכזבת שלהם.
בדקתי את הטאבלט עם כל סוגי הסרטונים שהצלחתי למצוא והוא ניגן את כולם ללא מאמץ, ללא ספק יתרון חשוב לג'י פאד.

ג'י פאד מול האייפד מיני 2 עם 7.9 אינץ'.

ג'י פאד מול טאבלט של 10.1 אינץ'

ג'י פאד מול הנקסוס 7 טאבלט של 7 אינץ'.


אם הגעתם עד כאן השאלה העיקרית שמטרידה אתכם זה איך הג'י פאד עומד מול התחרות הזמינה שיש היום בשוק ואיך הגודל עומד מול הטאבלטים האחרים שמתחרים על הכיס שלכם.
בתמונות למעלה תוכלו לראות כיצד המימדים של הג'י פאד נראים לעומת האייפד מיני, טאבלט של 10.1 אינץ' ומול הנקסוס 7 הראשון עם מסך ה-7 אינץ שלו.

LG G-Pad vs iPad mini:

יתרונות של הג'י פאד על האייפד מיני:
  • סאונד -  הסאונד ב-2 רמות מעל הסאונד הקטן והחלש של האייפד מיני.
  • חריץ הרחבה -  במקום לשלם מאות שקלים לכל 16 גיגה נוספים באייפד מיני ניתן להוסיף עשרות גיגה עם כרטיס הרחבה ואפילו להחזיק אחד נוסף בארנק.
  • חופש - ניתן להעתיק לג'י פאד סרטים, מוזיקה בכל פורמט וסתם להשתמש בו לאחסון של קבצים של עבודה שאתם רוצים לקחת איתכם מבלי להצטרך לעבור דרך אייטונס.
  • ג'י פי אס - גם בגרסת ה- WIFI לג'י פאד יש שביב ניווט בעוד שלאייפד מיני בגרסת ה- WIFI אין שביב ניווט.
  • כח עיבוד וזיכרון - כל אלו שנכוו עם גרסת 7 של IOS באייפד מיני הראשון יודעים שאפל מכניסה חומרה מאד מינימלית בחלק מהאספקטים. 1 גיגה ראם פשוט לא מספיק.  קשה לדעת האם אחרי שייצא IOS 8 יגלו קוני המיני 2 שחבל שאפל לא הכניסה 2 גיגה ראם למיני 2.
  • QPAIR - החיבור לטלפון נותן ערך מוסף אדיר. הרבה מעבר לשיתוף האינטרנט בלבד. הג'י פאד פשוט חוסך לכם להחזיק את הטלפון קרוב רק בשביל לקרוא מסרונים ולראות מה ההודעה שקפצה.
יתרונות של האייפד מיני על הג'י פאד:

  • מסך - המסך של המיני חד יותר וברזולוצייה הרבה יותר גבוהה. בטקסט זה במיוחד מורגש.
  • מימדים ואספקט צפייה - חבל שבאנדרואיד היצרניות ממשיכות להתעקש על מסך מלבני מידי ובעצם הופכות את השימוש לגובה ללא נוח.
  • חיי סוללה - חיי הסוללה של המיני משמעותית טובים יותר מאלו של הג'י פאד, למי שנמצא הרבה שעות רחוק מהמטען זה בהחלט שיקול מהותי.
  • תוכן - לאייפד יש הרבה יותר תוכנות יעודיות לטאבלטים ובאייטונס ניתן לקנות היישר מהמכשיר מוזיקה וסרטים בכל מקום שיש חיבור אינטרנט. כאשר אתה בחו"ל נחמד שניתן לשכור סרט מאפל ב-15 ש"ח במקום לשלם הון תועפות למלון.
  • מצלמה - המצלמה של הג'י פאד רחוקה מאוד מזו של המיני, המצלמה של המיני שמישה לגמרי, היא אמנם לא תזכה בשום פרסים אבל אם נתקעתם עם הצורך לצלם מסמך או משהו בחוץ היא בהחלט סבירה.
  • פרטיות - באייפד מיני ניתן להחליט גרנולרית לאיזה אפליקציה נותנים גישה לג'י פי אס או לאנשי הקשר והמצלמה. באנדרואיד אם אתה לא מומחה אתה נתון לחסדיהם של שועי עולם כמו מארק זוקרברג הידוע באהבתו לפרטיות שלנו. שהם יחליטו לבד אם בא להם לקרוא את היומן שלך או את אנשי הקשר שלך.
לסיכום אגיד שהבחירה בין הטאבלטים נופלת על אופן השימוש שלך, אם עיקר השימוש שלך הוא צפייה בסרטים והקשבה למוזיקה בבית. הנוחות של העתקה פשוטה של כל התוכן שלך מנצחת בג'י פאד עם סאונד מעולה וחריץ הרחבה.
אם מה שחשוב לך זה חיי סוללה, איכות מסך ואתה רוצה לחיות בעולם של אייטונס האייפד מיני נוח יותר. הוא גם נוח יותר לשימוש לגובה והוא נוח בהרבה לגלישה באינטרנט בגלל הגובה שלו לרוחב.
למרות שאל ג'י בהחלט הוציאו כאן מתחרה מצוין בעיני הוא עדיין רחוק מאד מהאייפד מיני 2.
חיי סוללה והאפליקציות הם קריטיים עבורי. בשביל שאני אקנה את הג'י פאד ואנטוש את המיני 2 הייתי צריך לקבל חיי סוללה הרבה יותר טובים מהאייפד והרבה יותר מה- Qpair בתור יתרונות.
הג'י פאד מול הנקסוס 7 לא מצריך רשימות. לנקסוס יש מסך עם צפיפות פיקסלים הרבה יותר גדולה ועדכוני אנדרואיד מידיים, לג'י פאד יש מסך גדול יותר וחריץ הרחבה. המימדים של הנקסוס 7 קטנים יותר משמעותית שזה יתרון וחיסרון. לי אישית לא יהיה יותר טאבלט של 7 אינץ' אני מוצא את הפורם פאקטור הזה לא נוח לגלישה באינטרנט וזה השימוש המרכזי שלי בטאבלט.

יתרונות:
  • מסך מעולה וחד.
  • סאונד מצוין וברמה אחת מעל כל המתחרים.
  • שילוב מעולה עם סמארטפונים מבוססי אנדרואיד גם אם הם לא מתוצרת אל ג'י.
  • ביצועים טובים.
  • מחיר אטרקטיבי
  • חריץ הרחבה שמאפשר הרבה מאד תוכן נייד איתך.
חסרונות:

  • חיי סוללה לא מלהיבים.
  • מימדים גדולים ואספקט מסך לא נוח.
  • מיעוט אפליקציות איכותיות יעודיות לטאבלט.
  • החנות סרטים/מוזיקה של גוגל לא זמינה בארץ.
  • ממשק כבד.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר. © 2014 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה