29.4.15

אל ג'י משיקה את ה- LG G4


אל ג'י השיקה אתמול את הטלפון המרכזי שלה ל-2015 והציבה אותו מול הגלקסי אס 6 וה- HTC M9.
ההשקה הייתה השקה טיפוסית עם הרבה נאומים אבל הם בהחלט הציגו כמה חידושים מענינים ובמידה מסוימת מעוררי מחלוקת.
הג'י 3 שהושק שנה שעברה ספג לא מעט ביקורת על מעבד גרפי קצת חלש בשביל הרזולוציה המדהימה של quadHD . דבר שני שהביקורות כתבו זה שאחרי חיי הסוללה המדהימים לגמרי של הג'י 2, חיי הסוללה של הג'י 3 הם טובים/ממוצעים ולא הרבה יותר מזה.
כמובן שאנו לא ניקח את מה שאל ג'י אומרת על הג'י 4 כמובן מאליו ונמתין לניתוחים של הדוקטורים של סוללות אבל אל ג'י טוענת לשיפור דרמטי בכל האספקטים מאז הג'י 3.
האם הג'י 4 מספיק מרגש כדי להדיח את הגלקסי אס 6 המצליח מראשות הפירמידה? האם אל ג'י התגבר על הבעיות התחממות ושאר הצרות שהיו ב- G-Flex 2 עם הג'י 4? כל זאת לפניכם:








ביצועים:
אל ג'י בשונה מסמסונג עדיין לא הגיעה לייצור מאסיבי של מעבדים מתוצרתה ולכן נשענת על המעבדים של חברה חיצונית שהיא קוואלקום. אל ג'י בחרה באופן מפתיע לשלב את המעבד SD808 בטלפון שלה ולא את המעבד המוביל של קוואלקום ה- SD810 .
ה- SD810 היה המעבד שאל גי' שמה ב- G-flex2  גם הוא וגם טלפונים אחרים שהושקו עם המעבד הזה סבלו וסובלים קשה מבעיות של התחממות וכתוצאה מזה ירידה בביצועים ובחיי הסוללה.
למרות זאת ולמרות הביקורות הקטלניות של אתרי הטכנולוגיה על ה- G-flex2 אל ג'י עדיין טוענים שהם בחרו את ה- 808 מסיבות של תזמון בלבד.
אז תגידו לי: "רן, אתה זה שאומר תמיד שהמעבדים כבר מזמן לא מענינים כי גם מעבדים של סוף 2013 ותחילת 2014 מספיק חזקים ל-95% מהיישומים". נכון שזה מה שאני אומר אבל חשוב להבין מה הם ההבדלים בין ערכות המעבדים ( SOC )האלו ולמה זה עלול לעניין אותנו:


  • כח עיבוד - ה-810 מכיל שני מעבדים עם 4 ליבות כל אחד מבוססים על ארכיטקטורה של A57 למעבד החזק עם 4 ליבות, ו- A53 למעבד החלש יותר גם הוא עם 4 ליבות. ה-808 מגיע עם שני מעבדים גם כן אבל אצלו המעבד הראשי הוא עם 2 ליבות והמעבד המשני הוא עם 4 ליבות. זה אומר הבדל ביצועים משמעותי דווקא כאשר אתה מנצל את המעבד כמו שצריך וצריך ממנו את הכח.
  • מעבד גרפי - ה810 מגיע עם המעבד הגרפי הכי מתקדם של קוואלקום אדרינו 430 ואילו ה-808 מגיע עם מעבד אדרינו 418 כאשר יש הבדל של עשרות אחוזים בביצועים ביניהם.
  • זיכרון ראם -  ה-810 מגיע עם 3 גיגה של DDR4 במהירות שעון של 1600 ואילו ה-808 מגיע עם זיכרון ראם מהדור הקודם של DDR3 במהירות שעון של 933.
ישנם עוד הבדלים אבל להרחיב עליהם עלול להתיש אתכם וגם את החלק שכבר כתבתי אני בספק כמה יעניין את כולם. שורה תחתונה: אלו לא מעבדים עם הבדל קטן ביניהם ואלו לא זכרונות עם הבדל קטן ביניהם.
כל עוד שאתם משלמים ממיטב כספכם ובערך את אותו מחיר על הגלקסי אס 6, ה- HTC M9 והאל ג'י ג'י 4 תדעו שבטלפון של אל ג'י יש מעבד שעל פניו נראה חלש יותר ועם זיכרון ראם איטי יותר. בגלל הרזולוציה הגבוהה של המסך זה יכול להתבטא באיטיות מסוימת בעבודה שלא נוכל לדעת האם תהיה מההתחלה או בהמשך הדרך.
ביצועים: ציון בינוני בלבד


מצלמה:

אחת מגולות הכותרת של הג'י 4 היא המצלמה, אל ג'י הקדישו זמן רב מהמצגת למצלמה (קדמית ואחורית) של המכשיר כאשר בדרך הם פיזרו כמה הצהרות גדולות מאד שחלקן מוצדקות והופכות את הטלפון הזה למרגש עבור חובבי צילום סלולרי, וחלקן מופרכות לגמרי כמו השוואה של המצלמה שלו למצלמה מקצועית DSLR עם חיישנים גדולים בהרבה ועדשות מתחלפות.
אז מה כלול במצלמה:
  • חיישן של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של F /1.8 
  • תמיכה בייצוב תמונה OIS 2.0 
  • מנגנון לייזר לשיפור פוקוס
  • מצלמה קדמית של 8 מגה פיקסל לסלפי באיכות שעוד לא ראיתם
  • אפשרות לצלם במצב ידני לגמרי לאלו מאיתנו שמעדיפים לבחור בעצמם את הגדרות המצלמה.
  • תמיכה בצילום RAW מה שמאפשר תיקון מעמיק של בעיות בתמונה לאחר הצילום במחשב הביתי.  החיישן לא קולט את המידע לפי תוכנית הצילום אלא כולל את כל המידע שניתן לאסוף בחיישן ומאפשר בעריכה לשנות הרבה דברים בתמונה בלי להזיק לתוכן של התמונה ובלי לאבד פרטים.
על המגה פיקסלים אין הרבה מה להרחיב, זה משפיע על כמות הפרטים שניתן לקלוט בצילום בתנאי שתנאי הצילום הם אופטימלים.
בשביל להגיע לתנאים הטובים ביותר הם שמו עדשה שנותנת פתיחה של F/1.8
מה זה בעצם אומר? זה אומר שכאשר המצלמה מצלמת נחשף קטע גדול יותר של החיישן לאור והמצלמה יכולה ל"ראות" יותר טוב באור חלש ולנצל טוב יותר את עומק השדה. בפועל לנו זה אומר שתמונות באור חלש ייצאו טוב יותר וצילום וידאו ותמונות יהיו הרבה פחות מטושטשים כי נכנס יותר אור לחיישן ולכן גם יותר מידע ופרטים.
בנוסף ניתן יהיה במידה מסוימת לטשטש את הרקע מאחורי הנושא על ידי שימוש בהגדרות של המצלמה.
כמות האור במצלמות נמדדת ב- Stops of light כאשר הקפיצות הן לא קטנות אלא כמות האור ככל שהעדשה פתוחה יותר עולה בצורה משמעותית.
המצלמה של הגלקסי אס 6 מגיעה עם מפתח של F/1.9 זה אומר 1/3 stop of light פחות מהג'י 4.
בהנחה שהחיישנים של כמעט כולם חוץ מ-HTC מגיעים מסוני אז ההבדלים יהיו בעדשה.
על פניו נראה שהשנה אל ג'י תיתן תחרות יפה לגלקסי אס 6 שהמצלמה שלו פנומנלית בעצמה.
החלק שבו אל ג'י מאבדת אותי, זה שהם מתחילים להתפרע עם הצהרות שהמצלמה של הג'י 4 יכולה להתחרות במצלמות מקצועיות.
זה יפה שהעדשה נפתחת מאד רחב אבל הבדלי הגודל בחיישן ולכן הבדלי כמות האור שנכנס למצלמה מקצועית עם חיישן APS-C או Full frame הם עצומים.
הבדלי הגודל בחיישנים הוא בערך כמו ההבדל בין כמות האור שניתן להקרין על בול דואר לעומת דף A4 (סתם לשם המחשה).
הג'י 4 יכול להתחרות יפה במצלמות Point and shoot בסיסיות עד בינוניות ואפילו לא מול הטובות שבהן כמו ה- Sony RX 100 M3 ובטח ובטח שלא מול המקצועיות.
מה שחשוב זה שנראה שיחסית למצלמה של טלפון סלולרי יש לנו כאן מצלמה מעולה.
מצלמה: נראית מצלמה מעולה ומהטובות בשוק

ממשק ועיצוב:
אם סמסונג הקשיבה לתלונות הקהל והפכה את הממשק של הגלקסי אס 6 לרזה וקרוב יותר לגוגל נקי, הממשק של הג'י 4 נראה כהתפתחות טבעית של הממשק של הגי' 3, כלומר מאסיבי ועמוס בהמון דברים שאולי תנצלו מהם 20% והשאר סתם יישבו בזיכרון וייקחו משאבים.
אני דווקא מחבב את הממשק שלהם והיכולת להגדיר אישית כל חלק בו אבל למי שתוהה אין כאן שינוי כמו אצל סמסונג. חיצונית שלא כמו סמסונג אל ג'י נשארה פחות או יותר עם אותו עיצוב. העיצוב אמנם יפה אבל אחרי המהפך של סמסונג שהתבטא גם במכירות גדולות חשבתי שאולי גם אל ג'י תעשה צעד מהפכני שלא הגיע.
עיצוב וממשק: לא מחדש ולא מלהיב

מסך:
אל ג'י הציגה בג'י 4 מסך מרהיב של 5.5 אינץ' (גדול מידי לטעם רבים) שמשתמש בטכנולוגיה חדשה של Quantum  display  השימוש במילה quantum  קצת מטעה, QDD זאת טכנולוגיה שמבוססת על ננו קריסטלים מאד מאד קטנים שמאפשרים לייצר מסך דק בצורה בלתי רגילה, מה שמקטין בצורה דרמטית את המשקל של המכשיר.אל ג'י טוענים שהמסך שלהם אפילו טוב יותר מאשר quantum dot .
בסרטונים של ההדגמה המסך נראה בהיר וחד בצורה מדהימה. כתבים טכנים של אתרי טכנולוגיה שהיו בהשקה אומרים שזה המסך הכי טוב שהם ראו אי פעם על טלפון.
מסך: נראה כמו מסך מעולה ומוביל בשוק

סוללה:
הסוללה הכלולה בג'י 4 היא של 3000mah אבל המספר הזה כבר לא אומר מה שהוא אמר פעם.
גם בג'י 2 היתה סוללה בגודל הזה וגם בג'י 3 וחיי הסוללה שלהם לא יכלו להיות יותר שונים.
בעוד שהג'י 2 היה אלוף חיי הסוללה למשך זמן רב, הג'י 3 היה ממוצע ותו לא.
סמסונג משתמשת במעבד בעובי 14 ננו מה שאומר דק ומייצר פחות חום ולכן דורש פחות סוללה.
ה- sd808 שבג'י 4 מגיע בטכנולוגיה של 20 ננו ולכן עבה יותר ומייצר חום גדול יותר וצורך יותר סוללה. המסך של הגלקסי הוא מסוג אמולד שמסורתית הרבה יותר חסכוני ממסכי LCD כמו אלו שאל ג'י משתמשת בהם.
קשה לדעת האם נקבל חיי סוללה מעולים או שהמסך המדהים הזה ישתה סוללה כמו דוגמנית בפרסומת של דיאט קולה. הסוללה של הג'י 4 נשלפת ולמעשה הוא כמעט הטלפון המוביל היחיד בשוק שעדיין יש לו סוללה נשלפת. למכורים שלא אוהבים סוללות חיצוניות גדולות הג'י 4 נותר כאופציה היחידה בשוק של המותגים הגדולים.
חיי סוללה: טעון בדיקה מעמיקה

סיכום:

הג'י 4 מגיע עם כמה דברים מאד מבטיחים שזה המצלמה והמסך שללא ספק הם מהדברים היותר חשובים בחווית השימוש שלנו. הוא מאכזב קצת עם המעבד, לא שזה מעבד רע או חלש אבל כל עוד שאנחנו משלמים בערך את אותו כסף עליו כמו על המתחרים שלו אז אין סיבה שהוא לא ייתן את אותם ביצועים.
המסך נראה מעולה ואני מחכה בכליון עיניים לראות אותו בחיים האמיתיים. לסיום נגיד שהגלקסי אס 6 נותר הטלפון המחדש והמרגש של השנה אבל הג'י 4 הופך להיות הטלפון שנותן מעט מאד התפשרויות בגלל שהוא שמר על הרחבת זיכרון ועל סוללה נשלפת. כל אלו הם רשמים מההשקה וחקירה על הטכנולוגיה כמובן שהמסקנות הסופיות יגיעו רק אחרי שאבחן את הטלפון במציאות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה