21.8.15

סקירה: אייפוניסט בעל כורחו - חובב אנדרואיד מנסה לחיות עם אייפון



כל מי שקורא את הבלוג שלי כבר זמן רב יודע שאני משתמש בכל מערכת הפעלה סלולרית פופולרית על בסיס יומי כי אי אפשר לכתוב ברצינות על עולם הסלולר ולהשתמש במערכת הפעלה אחת. לכן יש לי טלפונים וטאבלטים של אפל וגוגל ואפילו windows phone אחד עם WP10 preview (שנראית מצוין אגב).
מרבית הזמן אנדרואיד היתה מערכת ההפעלה העיקרית שלי בטלפון ו-IOS בטאבלט. כרגע בעבודה אני חייב להשתמש באייפון בגלל שאנדרואיד לא נתמכת רשמית על ידי מערכות האבטחה הארגוניות אצלנו.
בטאבלט אני מעדיף את האייפד מיני 2 שלי על כל הטאבלטים של אנדרואיד שמדשדשים מאחור ונראה שאין אפילו אחד שממש הייתי רוצה להשתמש בו.
כל עוד שיכולתי להמשיך להסתובב עם שני טלפונים זה לא הפריע לי, אחד היה לעבודה ואחד לכיף וצריכת מדיה.
הנקסוס 5 שלי כבר זקן בן שנתיים, לאחרונה הסוללה שלו הלכה ודעכה, כרגע הוא מספק לי פחות מ-3 שעות מסך בטעינה אחת בשימוש חסכוני, ואילו בשימוש כבד הסוללה פשוט נעלמת במהירות מדהימה.
בפועל אני כבר לא יכול לסמוך עליו. מה שהוביל לכך שלא מעט פעמים פשוט השארתי אותו בבית. כאן הגעתי לנקודת משבר והחלטה שעד שהתקציב יאפשר קניית טלפון חדש הפכתי את היוצרות והתחלתי להשתמש באייפון כטלפון העיקרי וב- LG G-PAD 8.3 כטאבלט העיקרי שלי.
זה מאפשר לי להמשיך לחיות יומיום עם שתי מערכות ההפעלה כמו קודם אבל דפוס השימוש השתנה לגמרי.
על החיים עם האייפון כטלפון עיקרי אספר בסקירה הבאה:






חיי סוללה:

האייפון 6+ כטלפון העיקרי שינה לגמרי את הצורה שאני משתמש בטלפון סלולרי. האייפון הזה מגיע לחיי סוללה מטורפים לגמרי.
אני מצליח להוציא ממנו 7-8 שעות מסך ללא שום קושי ונשאר עם עודף. זה כולל עבודה, שימוש ברשתות חברתיות, שימוש מאסיבי באימייל וקצת אינסטגרם ומידי פעם גם קצת משחקי טריוויה כמו quizup .
כאשר הוא בהמתנה הוא חי על אדי סוללה. הפסקתי להסתובב עם סוללות חיצוניות כי התרגלתי לסמוך עליו שגם בימים הארוכים ביותר והעמוסים ביותר אני מגיע הביתה עם עשרות אחוזים עדיין זמינים. בסופי שבוע וימים רגועים הוא מחזיק לי יומיים-יומיים וחצי ללא שום קושי. ללא ספק ציון 10 בחיי סוללה.

מסך:
המסך של האייפון 6+ הוא די איכותי, הצבעים טובים מאד, הבהירות מול השמש מצוינת אבל כאשר אני עובר בקניון ורואה את המסך של הגלקסי אס 6 בבאג או חנות אחרת אי אפשר שלא להפוך ל- incredible hulk לרגע ולהיות ירוק מקנאה.
מסכי ה- QuadHD החדשים של אל ג'י וסמסונג פשוט מדהימים והמסך של האייפון פשוט חיוור ומטושטש לעומתם.
הוא אמין ויעיל אבל רחוק מלהיות מסך מוביל בשוק, אפילו לעומת הנקסוס 5 שלי הוא פחות חד כי יש להם את אותה רזולוציה אבל הנקסוס מספק אותה למסך קטן בהרבה ועם אמינות צבעים גבוהה יותר. ציון 8 למסך.

מצלמה:

המצלמה של האייפון 6+ היא הוולבו של עולם הסלולר, היא לא מרגשת, אין לה את הרזולוציה של המצלמות הטובות של אנדרואיד, אין לה את מפתח הצמצם של ג'י 4 או גלקסי אס 6 והיא כמובן לא מספקת לא צילום ב-RAW ולא צילום וידאו ב- 4K .
בצילומים יום יומיים פשוטים העיבוד תמונה של אפל מעולה והניתוח של התוכנה לגבי החשיפה מצוין.
כל עוד שאתה מסתפק בצילום אוטומטי האייפון מוציא תמונות מעולות למרות הרזולוציה הפחותה מהמתחרים.
המקום שהוא חיוור לגמרי זה כאשר אתה רוצה לצלם ידני או כמובן צילום RAW שמאפשר במחשב להגיע לתוצאות מאד מרשימות בלייטרום ממצלמות כמו של הג'י 4 ולא זמין באייפון.
צילום של סלואו מושן ופנורמה פשוט מעולים באייפון כאשר באנדרואיד וויתרתי עליהם בגלל אמינות וכאן באייפון אני נהנה מהם מאד.
בסה"כ הוולבו שלי מעולה ב-90 אחוז מהמקרים אבל אין לה לא כח ולא מהירות של מכונית ספורט כמו הגלקסי אס 6. הגלקסי אס 6 (ממשחק אצל חבר) לא תמיד קולע בול אבל התמונות הממש טובות שלו הן שנות אור טובות מאלו של האייפון.
האייפון מקבל במצלמה ציון סולידי של 8.5  על אמינות ואוטומציה מעולה אבל אם אתה חובב צילום זה ממש לא הטלפון בשבילך.

מסמכים וקבצי מולטי מדיה:

אם יש מקום שאני מנבל את הפה כלפי האייפון ללא הפסק זה כאן. חוסר היכולת להעתיק קבצים אליו וממנו בצורה נוחה, חוסר היכולת לשמור מסמכים מהאימייל של העבודה במקום מרכזי ולגשת אליהם ממספר אפליקציות מחרפן לגמרי.
שירותי הענן הם לא פתרון נוח לטובת העניין כי אני לא יכול לשמור מסמכי עבודה בדרופבוקס או גוגל דרייב כי הם חייבים להישאר או במערכות הארגון או עלי בטלפון ולא להישמר בשרתים חיצוניים.
העובדה שאתה לא יכול להעתיק סרטון או מצגת לטלפון ולשתף אותו מאוחר יותר פשוט מוציאה מהדעת.
כל הפתרונות שניסיתי היו גרועים באספקט אחד או שניים וטובים באספקט אחד או שניים. אף אחד מהם לא נתן פתרון מלא אלא אם אתה מוכן לנהל את הקבצים של הארגון שלך בשרתי אפל, גוגל או מיקרוסופט. ציון 3 לניהול קבצים באייפון.

מקלדת:
המקלדת של האייפון אמנם השתפרה בשנים האחרונות ויש גם swiftkey ואחרות על האייפון אבל אין בכלל מה להשוות, המקלדת של גוגל טובה בהרבה.
למרות שלנקסוס יש מסך קטן יותר אני טועה הרבה פחות בהקלדה עליו והתיקון האוטומטי של האייפון טוב אולי לבדיחות בפייסבוק אבל יכול לגרום לך לרצות להשליך את הטלפון על הקיר כאשר בפעם הרביעית הוא מחליט לתקן לך מילה תקינה לגמרי כי באפל החליטו שאין מילה כזאת בעברית. גם בנקסוס לאחר התקנה נקייה יש תיקונים אבל המהירות שבה גוגל לומדת את המילים שלי ומאמצת אותן היא פשוט מדהימה.
העובדה שאפל מתעקשת להציג את האותיות במקלדת שלה כאותיות גדולות באנגלית גם כאשר אתה מקיש אותיות קטנות היא פשוט מתישה, פעם אחר פעם אתה לוחץ בטעות על השיפט כי אתה חושב שאתה באות גדולה כאשר אתה צריך אות קטנה ולהיפך. ציון 5 למקלדת ואני עוד עדין.

אמינות ויציבות:

כאן אני הולך להרגיז הרבה אנשי אנדרואיד אבל האייפון פשוט תותח והאנדרואיד הרחק מאחור (למרות שלא תמיד באשמת אנדרואיד). לא משנה מה אני עושה בטלפון הוא תמיד נותן את אותן תוצאות, הוא תמיד ננעל בניווט באותה מהירות ותמיד מגיב לפתיחת אפליקציות באותו זמן תגובה. האייפון 6+ הוא סוס עבודה מטורף ואמין שניתן תמיד לבנות עליו ולדעת שתקבל מה שאתה צריך. אין מצבים שפתאום android process כלשהו מחליט לחסל לך את הסוללה או ירידה בביצועים.
היכולת של אפליקציה סוררת להרוס לך יום שלם של עבודה פשוט לא קיימת מהנסיון שלי.
את המעט שהאייפון עושה הוא עושה נהדר. בנקסוס בגלל הסוללה ובגלל האהבה שלי למשחקים וקונפיגורציות התעללתי בו ולכן גם היציבות שלו במגוון הרומים והקרנלים נעה בין בסדר לאסון. הרום הנקי של גוגל פשוט לא מספיק טוב למי שפרטיות ואבטחה מענינים אותו. בשביל להביא טלפון אנדרואיד להיכן שאני מצפה שהוא יגיע אני חייב מגוון של תוכנות מבוססות ROOT ואז גם היציבות שלו יורדת לעומת אנדרואיד נקי וללא משחקים במערכת.
זאת אולי לא אשמת גוגל שהיציבות יורדת אבל זה בהחלט אשמת גוגל שצריך כל כך הרבה עבודה על רכיבי מערכת כדי להגן על המידע שלך במקום שהפרטיות שלך תישמר כברירת מחדל. ציון 10 לאמינות ויציבות באייפון

אפליקציות:
אני לא ממש הולך להפתיע אף אחד אבל כמות וזמינות האפליקציות לאייפון היא מעולה, לא מצאתי אפליקציה רגילה אחת שהיתה לי באנדרואיד שהייתה חסרה לי. אפילו האפליקציות של גוגל עצמה טובות באותה מידה באייפון.
הדברים שחסרים לי הם גיקיים לגמרי, בעיקר utilities שמאפשרים ניהול נוח של הטלפון כמו אתחול או פרופילים מורכבים שניתן לעבור אליהם בלחיצה אחת אבל אלו באמת מותרות. האייפון מקבל כאן ציון 9 באפליקציות וגם זה רק בגלל שחסרה קצת שליטה במערכת ולא יותר מזה.

עדכונים, שדרוגים ותיקונים:

זה מקום שבו אפל מלכת עולם הסלולר. כל עדכון שמוכרז באפל זמין תוך כמה שעות לכל העולם אם אתה מקיש בהיסטריה על כפתור הבדיקה. העדכון יגיע לבד תוך יום עד יומיים אם אתה סבלני ומחכה לראות שאין באגים מדווחים בטוויטר.
פשוט תענוג לסמוך על זה שכל באג אבטחה וכל שדרוג מגיע אליך בלי לדאוג מה תחליט היצרנית או הספקית סלולר שלך לגבי עדכון כזה או אחר.
אם יש מקום שבו אנדרואיד נחשפת במערומיה זה כאן. אפילו הנקסוס 5 (תוצרת גוגל עצמה) שלי סירב לקבל עדכון אוטומטי לבאג של Stage fright ובסוף לאחר ייאוש פשוט התקנתי אימאג' מלא כולל העדכון והגדרתי את כל התוכנות שלי מחדש, יום שלם בזבוז על זה וזה עוד בנקסוס. בטלפונים אחרים המצב קטסטרופלי. אם אתה מקווה לקבל עדכון אבטחה מהיר בטלפון שהגיע מחברה סלולרית ישראלית או בטלפון סיני אתה עלול להישאר בהמתנה חודשים או שנים. אם יש לך מזל אז יש לך רום קהילה להתקין שכבר תוקן אבל זה שצריך להסתמך על XDA במקום על גוגל וסמסונג לתיקוני אבטחה זאת פשוט בושה. ציון 10 בעדכונים לאפל שלא נתנה לחברות הסלולר לגעת לה במערכת. לפעמים הפנאטיות של ג'ובס עזרה.

סיכום:

האייפון 6+ הוא סוס עבודה ומאד מתאים לאנשי עסקים שהסוללה והאמינות הם הדברים הכי חשובים עבורם.
אמינות המערכת וזמינות העדכונים הופכת את האייפון למשהו שניתן לבנות עליו ללא חשש.
המצלמה שלו הגם שב-90% מהמקרים מוציאה תמונה טובה מאד וטובה ממרבית טלפוני האנדרואיד נשארה הרבה מאחור לעומת טלפונים כמו הנוט 4 של שנה שעברה שלא לדבר על הג'י 4 והגלקסי אס 6/נוט 5 של השנה.
אם אתה חובב צילום כמוני, היכולת שלך לצלם צילום ידני לגמרי או לצלם raw ואז לשקם shadows ולהוריד highlights נותנות רמה אחרת לגמרי של צילום לאנדרואיד.
אפל עדיין מובילה בעיבוד האוטומטי, גם בצילום סלואו מושן ופנורמה היא הרבה יותר טובה אבל כמו הוולבו היא אולי אמינה אבל מי היה רוצה וולבו כאשר באותו מחיר או פחות אפשר לקבל פרארי.
האייפון הוא מכשיר נהדר בתחום המוגבל שלו, אם אתה לא מכיר שום דבר אחר אתה תתמוגג ממנו, אם תכיר אז תבין כמה חסר לך.
ישנם עוד מקומות שהאייפון לוקה בהם כמו חריץ הרחבה ומחיר אבל אלו דברים שכל מי שבוחר בו יודע מראש ולכן אין הרבה טעם לשפוך עליהם מלל מיותר. בסה"כ אם היתה לו מערכת הפעלה אנדרואיד הוא היה ממוקם היכנשהו באמצע הטבלה אבל בגלל שיש לו מערכת הפעלה משלו ההשוואה תמיד תקועה בשלב קודם בדיון. ההשוואה נתקעת בשלב של ההבדל בין הפילוסופיות של גוגל ואפל.
בעיני כמערכת הפעלה אנדרואיד טובה עשרת מונים מ-IOS , היא נותנת הרבה יותר שליטה למשתמש בניהול סביבת העבודה שלו ובהתאמות אישיות של המראה של המערכת. חבל שגוגל בנתה אותה לא נכון ולא שמרה לעצמה את השליטה בעדכוני אבטחה. זה היה הופך את אנדרואיד לקצת פחות מגוונת ויותר סגורה אבל זה היה סוגר בעיות מאד קריטיות בניהול של הפלטפורמה. אז ברמה התיאורטית אנדרואיד הרבה יותר טובה אבל אפל מצמצמת קצת פערים בגלל התאימות חומרה שלה והשליטה שלה על עדכונים ותיקונים.
מי שאוהב אייפון יישאר עם אייפון ולהיפך. מעטים אלו שבוחרים אייפון או אנדרואיד בגלל המצלמה או מהירות המעבד, לרוב מי שרוצה אייפון יודע בדיוק למה הוא רוצה ולהיפך. אתן ציון כללי של 8 לאייפון כטלפון עיקרי.


5 תגובות:

  1. רן, אני תמיד נהנה לקרוא את הסקירות שלך וכך גם הפעם.

    אני כותב בהסתייגות .. אבל האם נכון להשוות את ה 6+ לנקסוס 5 עם סוללה גמורה ?
    היתרונות הגדולים שכתבת על ה 6+ (סוללה, ביצועים) די משתווים לאנדרואידים מובילים בני אותו הדור (נניח נוט 4).

    אגב, זה רק מחזק את דעתי לא לקנות מכשיר קו ראשון בלי אפשרות לפרק את הסוללה (גם אצלי תקוע נקסוס במגירה עם סוללה שסיימה חיים) וזה מה שיקרה גם ל 6+ מפני שעד שלא יהיה שיפור טכנולוגי משמעותי בסוללות - יש להן מחזור חיים וכל טעינה בבית, ברכב , אלחוטית מקצרת את חייה.
    מאד מרגיז שסמסונג הלכו לכיוון אפל בגלקסי 6 ובנוט 5 והקריבו פונקציונליות תמורת שיק ועיצוב ... (כאילו שמשנה לי ממה עשוי גב המכשיר אם הוא בשרוול סיליקון)

    השבמחק
  2. זאת לא השוואה בין נקסוס 5 לאייפון 6+ . היו לי הרבה מאד מכשירי אנדרואיד ואף אחד מהם לא הגיע ל-8 שעות מסך גם לא הג'י 2 בשיאו. כנ"ל לגבי מרבית נקודות ההשוואה. היתרונות והחסרונות שציינתי תופסים לגבי מרבית המכשירים של אנדרואיד. היכן ראית שכתבתי שלאייפון יש ניצחון בביצועים?
    כנ"ל לגבי הנוט 4 שממש לא מגיע לביצועי סוללה כאלו בשום סקירה שראיתי.
    הכתבה הזו היא סקירה על אייפון מנקודת מבט של אוהב אנדרואיד. הנקסוס 5 לא מושווה כאן לאייפון חוץ מנקודה בודדת שבה דווקא הנקסוס טוב יותר. היתרונות והחסרונות של האייפון נובעים בעיקר ממערכת ההפעלה שלו ולא מהחומרה מלבד עניין הסוללה.

    השבמחק
  3. שאלת תם.
    איך אתה מגיע לשמונה שעות מסך ביום?
    אתה כל היום נשאר עם מסך עובד?

    השבמחק
  4. אגב כמה מיליאמפר הסוללה של האייפון?
    והאם יש לקוות/לחלום לראות באנדרואיד זמני מסך קרובים לאלו?

    השבמחק
    תשובות
    1. הסוללה שלו לא גדולה רק משהו כמו 2900, אבל הוא עם מסך של 1080P בלבד ויש לו מערכת הפעלה שלא עושה כלום חוץ מלהעלות מסך מרובע של אייקונים ולבדוק אימייל. ברור שהוא יחזיק יותר.
      אין לו רבע מהיכולות של גוגל נאו או קורטנה.
      אתה מוזמן להרחיב כאן: http://www.gadgetisrael.com/2015/05/2-4-8.html

      מחק