4.9.15

סקירה - Meizu M2 Note חלק 1 רשמים ראשוניים


בשנים האחרונות רשת חנויות באג החלה לייבא את המכשירים של Meizu לארץ והיא מוכרת אותם בדרך כלל במתח רווחים סביר ולא עושקת כמו חנויות אחרות או מכשירים אחרים שהיא עצמה מוכרת ולכן הרבה ישראלים החלו לעקוב בעניין אחרי המכשירים האלו.
מייזו היא מותג סיני יוקרתי שממוקם קרוב לטופ של המכשירים הסיניים. אלו לא מכשירים של 200 שקל עם איכות בנייה של צעצוע מצד אחד, מצד שני לפעמים חסר להם קצת יותר איכות בחלקים בשביל להתמודד באמת על הטופ שבטופ עם אופו ושיומי בסין ועם סמסונג ואל ג'י הקוריאניות.
הוא מגיע עם מחיר  אטרקטיבי יחסית לארץ כולל שירות ואחריות של שנה ( 999 ש"ח).
אני החלטתי להמר על המכשיר ולראות אחת ולתמיד האם אפשר לקבל ממכשיר ביניים חוויית שימוש טובה מספיק ברבע מהכסף שיעלה לקנות גלקסי נוט 5. אותה איכות זה לא יהיה אבל האם זה יהיה מספיק טוב לשימוש של רובנו שלא חייבים את הכי יקר והכי איכותי על זה בסקירה שלפניכם.
בניגוד לסקירות קודמות הסקירה הזו תתקדם בחלקים מכיוון שראש השנה עוד שבוע וחצי ואני יודע שהרבה אנשים מתלבטים לגבי מתנות לבני משפחה וקניות לחגים גם לעצמם אז החלטתי לחלוק איתכם את החוויה של השימוש לאורך תקופת הבדיקה במקום רק בסיומה אז הנה חלק 1:





חומרה, אריזה ואביזרים:

האריזה של ה- M2 מזכירה לא מעט את האריזה של תפוח מסוים מקופרטינו, הערה שתשמעו ממני עוד כמה פעמים במהלך הסקירה של המכשיר. חיקוי או לא האריזה יפה והפלסטיק משדר רצינות ולא עטיפת מסטיק כמו שהיה לי ב-THL .
כאשר פותחים את האריזה רואים את המכשיר, ה-M2 מזכיר מאד את סגנון העיצוב של האייפון 5C גם בבחירת הצבעים הזהה וגם הלוק הכולל של פלסטיק שיק. 
הטלפון לא יזכה בפרסי עיצוב אבל הוא נראה סביר בהחלט והקימור בגב נותן לו אחיזה טובה ונוחה למסך של 5.5 אינץ'. הספוג עם הכיתוב של Earphones not included  הוא סוג של בדיחה עצובה. אם אתם לא כוללים אוזניות אז למה לבזבז עליהם מקום באריזה, רק כדי להגיד שהם לא שם? אולי בשווקים אחרים הם כן מספקים אותם או שיש להם את אותה אריזה לכל המכשירים שלהם.
הכפתורים של הפאוור והווליום ממוקמים בצד שמאל שזה מאד לא נוח ל-90% מהאוכלוסיה בעולם שהיא ימניים.
במרבית הטלפונים שאני מכיר הכפתורים הם בצד ימין ובצדק. מצד שני יש למכשיר כפתור בית בחזית המכשיר ושליטה תוכנתית על ווליום אז אין הרבה צורך במגע עם הכפתורים.
המכשיר מגיע עם תמיכה בשני סימים למי שרוצה להפריד בין העבודה לבית או בין האשה למאהבת אבל אם תרצו לצרף כרטיס הרחבה תיאלצו לוותר על מגש הסים הראשון. זה עדיף מה- M1 note שלא היתה לו הרחבה בכלל אבל זה קצת מצמצם את היתרון של שני סימים במיוחד כאשר המכשיר שנמכר בארץ מגיע עם 16 גיגה בלבד.
המסך של המכשיר פשוט מעולה, 1080P חד ובהיר וזוויות צפייה מעולות מכל כיוון שלא תסתכלו עליו. בהחלט משתווה לכל מסך 1080P שראיתי עד היום. באור יום עם שמש מקפחת ממעל הוא לא היה חד כמו המסך של האייפון או האמולדים החדשים של סמסונג אבל שמיש מספיק כדי לקרוא טקסט ולהצליח להוציא שיחה אל האדם הנכון.
הספיקר של המכשיר חזק ושומעים בו סביר עד בערך 80-85% מהווליום ואז יש קצת ירידת איכות. באוזניות יש אקולייזר טוב ויש תמיכה ב- DIRAC HD SOUND כך שאם יש לכם אוזניות שנתמכות בזה אז תרגישו קפיצה מדהימה באיכות ואמינות הסאונד.
לי יש זוג שמוכר על ידי התוכנה והסאונד לאחר ההפעלה של זה היה מהטובים ששמעתי בטלפון סלולרי.

 איכות הסאונד בשיחה די נמוכה עם סאונד חלש באוזן ובספיקר, בהחלט ירידה משמעותית מה שאני רגיל.
לאחר מכן שמתי לב שגם אם הבהירות לא על מקסימום ואני בבית יש מכשיר נטייה להתחמם במהלך עבודה מאומצת.
המסך הזה כנראה לא ממש בנוי לגיימרים שביניכם. מצד שני גיימרים הם מכורים לביצועים וזה כמובן לא יהיה המכשיר שהם יבחרו בכל מקרה.
עוד דבר מוזר זה שהמכשיר הזה מחליף את קודמו ה- M1 note שלו היה מעבד קצת יותר מהיר ומעבד גרפי קצת יותר מהיר. לא נפוץ לראות חברה מוציאה דגם חדש עם ערכת שבבים חלשה יותר אבל זה בהחלט מתבטא בשיפור של חיי הסוללה אז אולי הם כן לקחו את ההחלטה הנכונה.

כפתור ה- MBACK

 אחד מהדברים שאני הכי אוהב בטלפונים סלולרים חדשים אלו החלטות אמיצות של המעצבים שיכולות להפוך לגימיק מוכר שכולם ידברו עליו ויכולות להפוך לעקב אכילס של המכשיר.
ל- M2 יש רק כפתור אחד בחזית המכשיר ואין לו תמיכה בכפתורי תוכנה כמו באל ג'י או בנקסוסים ובדומה שוב לאיזה תפוח מוכר מקליפורניה.
זה אומר שהכפתור הזה עושה הכל. לחיצה עליו תחזיר אתכם למסך הבית כמו בתפוח, הקשה קלה ללא לחיצה תבצע פעולת Back או חזרה אחורה. משיכה ימינה או שמאלה לרוחב הכפתור עושות את הפעולה של חזרה או קדימה ואחורה.
כמו בכפתור האחורי שבזמנו אל ג'י שמה בג'י 2 והנקישה הכפולה להעיר את המסך שלאחר מכן כולם חיקו בלי בושה גם כאן זאת החלטה אמיצה. בהתחלה היה לי קשה להתרגל לזה וטעיתי כמה פעמים. אחרי שהתרגלתי זה דווקא די כיף שאתה יכול להשאיר את האצבע על הכפתור היחיד ולבצע את רוב הפעולות ללא מתיחת אצבע.
יהיו כאלו שיהיה להם קשה להתרגל ולמרות שהיו שמועות שניתן יהיה להפעיל את הכפתורים התוכנתיים בשינוי הגדרות אני לא מצאתי כזאת הגדרה לבינתיים.
חלק מהאפליקציות שיש להם כפתור המבורגר למעלה ממש מקשות להגיע לשם גם עם הידיים הגדולות שלי, מסך של 5.5 אינץ הוא לא מסך קל לניהול ביד אחת אז קחו את זה בחשבון.

דו"ח סוללה ראשוני:

מכיוון שזאת רק תחילת הדרך אי אפשר להגיע למסקנות לגבי הסוללה עדיין. הסוללה שמייזו קנו מסוני שידועים בסוללות טובות עושה רושם מעולה. גם לאחר שיטוט רב בחוץ שכלל צילום של תמונות ווידאו ומשחק רב בהגדרות של המצלמה והמכשיר הסוללה לא ירדה מהר. אל תתפסו אותי במילה אבל נראה לי שאפשר לבנות על זה שהסוללת 3100 של המכשיר הזה תביא אתכם בקלות לסופו של יום עם כמה עשרות אחוזים רזרביים של שקט נפשי.

תמונה 1

תמונה 2

תמונה 3

תמונה 4

תמונה 5

תמונה 6

תמונה 7

תמונה 8


מצלמה:

מייזו דיברו הרבה מאד על המצלמות של המכשיר הזה ודיסקסו כל מיני תכונות גימיקיות שאמורות לספק תמונות מדהימות.
כרגע לפי יום צילומים אחד המצלמה היא Hit and miss , תמונה 1 המצלמה החליטה להשתמש ב- f-stop גבוה והכל יצא חד ובפוקוס. בתמונה 2 של אותו נוף כמעט בדיוק, שום דבר לא יצא בפוקוס, ממש כאילו שהמצלמה פשוט התייאשה והוציאה דגל לבן. כמו רוצה להגיד: "אין לי צל של מושג על מה אתה רוצה שאני אתפקס בן אנוש מעצבן אז הנה לך טשטוש אחד גדול".
גם בתמונה 3 ו-4 לפעמים הגרסה של HDR היא זאת שיצאה מעולה והרגילה יצאה גרוע ולפעמים הפוך אז אולי היציבות יד שהמצלמה הזו רוצה ממני קצת גדולה עליי.
בתמונה 5 צילמתי את המפל עם פוקוס למטה כדי שלא יהיה אתגר גדול לטווח הדינמי של התמונה ואכן המצלמה חשפה יפה מאד והתמונה יצאה שמישה לגמרי. בתמונה 6 הרמתי את המצלמה למעלה מעט כדי שהאזורים המרוחקים שטופי השמש יקשו עליה לבחור את החשיפה ואכן ההיילייטס של החלק העליון נשרפו לגמרי והם לבן בהיר ונטול פרטים. לא היו לי ציפיות רבות כאן מכיוון שרבות המצלמות שכשלו במבחן הזה.
בתמונה 7 ותמונה 8 יש לנו את הנגטיב של 3-4 כאן ה-HDR יצא טוב עם צבעים חיים ויפים ואילו הרגילה יצאה חיוורת ולא שמישה. מה שאומר שאין לנו כאן את הבינוניות היציבה של האייפון ולא את האיכות המדהימה של הגלקסי אס 6 או הג'י 4.
אם התמונה חשובה לכם אז תצלמו מספר פעמים ותעשו זום על התמונה לוודא שיצאה טוב לפני שאתם הולכים למקום הבא. כאשר היא קולעת, המצלמה בהחלט טובה ושקולה למצלמות של מכשירים יקרים בהרבה.
דבר אחד שחשוב לציין זה  המהירות המדהימה של הפוקוס של המצלמה. היא מתפקסת כמעט באופן מיידי מהרגע שאתה בוחר על המסך את האובייקט של הפוקוס. גם כאשר הניגודיות לא פשוטה ומצלמות אחרות היו נתקעות ב- Hunting ולא מצליחות להתפקס, המצלמה הזו בדרך כלל לא מפספסת כלום בתאורה סבירה.
פשוט תענוג לעבור מאובייקט לאובייקט ולשמוע את הקליק המיידי.
דבר נוסף שאהבתי זה שניתן לכבות את סאונד הקליק של הצילום. אז אם יש לכם תמונה שאתם רוצים לצלם בשקט של חבר/ה ישן בטיול השנתי או חתול שאתם לא רוצים שישים לב אליכם ויברח ניתן לצלם תמונה ללא שום רעש ללא צורך באפליקציה חיצונית.
מי שמחפש צילום וידאו ב-4K או מפתח צמצם מטורף יצטרך להשקיע בטלפון יקר בהרבה.

תמונה 9

תמונה 10

תמונה 11


תמונה 12

מערכת הפעלה, רוט, ממשק ורומים:

מערכת ההפעלה שמגיעה עם המכשיר היא אנדרואיד 5.1 שככל הנראה לא כוללת עדכון של stagefright מה שחבל מאד.
הממשק ערום לגמרי לא בשונה מהרבה יצרניות סיניות אחרות. מתחת לפי השטח יש בהחלט הרבה דברים לאהוב.
מייזו עושה מה שאני כבר מפנטז שנים שגוגל תעשה, היא מאפשרת להפעיל הרשאת מנהל מערכת ( root ) כפי שניתן לראות בתמונה 9 דרך החשבון שלך ב- My meizu ובכל רגע נתון ניתן להיכנס לשם שוב ולבטל את ההרשאת מנהל.

ניתן גם להישאר ללא הרשאת רוט ורק להפעיל אותה כדי להתקין משהו ובשאר הזמן להיות מוגן.
פשוט יישום נפלא של יתרונות הרוט כמעט בלי שום חיסרון. לא צריך שום פרצת אבטחה לעשות דרכה רוט ולא צריך מפתחים מ-XDA.

למערכת יש אפליקציית אבטחת מידע שמאפשרת לשלוט בהרשאות הבסיסיות של האפליקציות כמו מיקום וגישה לנתונים אישיים אבל בשונה ממה שגוגל עשתה במרשמלו גם את ההרשאה של עלייה עצמאית ללא עדכון משתמש הם מאפשרים לסגור כך שיש לכם greenify מובנה במערכת, ושוב ללא צורך ברוט או התקנה של תוכנה חיצונית כדי להגיע למקסימום שליטה.
זה מאפשר להגן על הסוללה מאפליקציות סוררות כמו פייסבוק שלא יאכלו לכם את הסוללה ואתם לא צריכים לחכות למרשמלו כדי למנוע גישה לאנשי הקשר שלכם. ממש טלפון למפתחים ומשתמשים מתקדמים לתפארת. ציון לשבח למייזו.

הצד האפל של הממשק זה העיצוב המזעזע שלו (ראו תמונה 11). תפריט ההגדרות נראה כמו משהו מג'ינג'רברד, אייקונים אפורים וכל הזמן צריך לחזור אחורה כדי לראות באיזה קטגוריה אתה נמצא. יש הגדרות סאונד שנמצאות בהגדרות ויש הגדרות שנמצאות רק בנגן המוזיקה ולא נותנים לך להנות מהם בכל יישומי המכשיר.
מסך גדול של 5.5 יכל לתת להם חלוקה של תפריט בשמאל והגדרות בימין בלי שום בעיה וחבל.
אחד מהיתרונות של הסיניים זה שהם שמים הכל בפנים וקשה לדעת האם הם פשוט מתעלמים מזכויות יוצרים או שהם באמת שילמו. אתה יכול לנגן את רוב הפורמטים של וידאו ואודיו כפי שניתן לראות בתמונה 12 שזאת תמונת מסך מסרט וידאו איכותי. נגן המוזיקה ניגן קבצי M4A שעבור הזכויות לנגן אותו אנחנו בדרך כלל צריכים לקנות את poweramp.
מייזו אולי שילמה לאפל ואולי מצפצפת על אפל אבל מה שחשוב זה שכל הפורמטים שניסיתי לשמוע או לצפות נוגנו ללא קושי. זה תחום שאני צריך עדיין להרחיב את תחום הבדיקה לעוד הרבה פורמטים אבל צריך להשאיר משהו לחלק 2 של הסקירה.
מהמעט שבדקתי בשלב הזה לא נראה שיש קהילה גדולה למכשיר ב-XDA או פורום לצורך העניין. גם רומים ממקור אמין לא הצלחתי לאתר עדיין. זה משהו שאני אשאיר לחלק 2 של הסקירה אם תהיה הענות מכם לחלק הראשון.
לא תמצאו כאן שלט לטלוויזיה ולא תמצאו כאן נגני רדיו אלו דברים ששמורים כנראה לאלו שתקציב גדול יותר באמתחתם.
קשה להגיד שהממשק מרשים או אפילו נעים אבל יש כאן תכונות מעולות שמשתמש מתקדם כמוני בדרך כלל צריך לבזבז שעות לבנות אותן בעצמו ובדרך להפר את האחריות של המכשיר.




סיכום:

ה- Meizu M2 Note הוא טלפון שצריך להסתכל עליו פעמיים, פעם אחת בתור טלפון שעולה בארץ 1000 ש"ח ובחו"ל 160$ ופעם שניה בצורה אובייקטיבית בהשוואה לכל טלפון. ביחס של תמורה למחיר, לבינתיים התחושה שלי שהוא מביס את כל הטלפונים של היצרניות הגדולות כולל מוטורולה ואסוס. כאשר המוטו איקס 2015 (סטייל) והאסוס זנפון 2 אולי מביאים חומרה יותר טובה ובעצמם זולים אבל המחיר שלהם בחו"ל כפול מהמחיר של ה-M2. אז למי שאין צורך בכח חישוב גדול אין שום סיבה נראית לעין לבינתיים להוציא סכום כפול על אחד מהם וכמובן שלא פי 3 או פי 4 על השודדים הקוריאנים שאולי מספקים מכשירים מאד מרגשים אבל שוחטים לגמרי במחירים של הפאבלטים שלהם.
בסה"כ ההתרשמות הראשונית שלי היא של טלפון חביב עם מצלמה שמישה וממשק מהיר שמתנהג ומגיב כמו מכשיר הרבה יותר יקר ממנו. הוא יכול להיות הצלחה גדולה בשוק רגיש למחיר כמו השוק הישראלי.
אם אתם מחפשים דיל ולא בא לכם להבין מה לחפש באיביי או באלי אקספרס ואיך לבדוק מוכרים או להתמודד עם בעיות מכס ה-M2 נראה במבט ראשוני כמו עסקה טובה.
לאור מספר בקשות העליתי כבר את חלק 2 של הסקירה בכתובת הבאה:  http://www.gadgetisrael.com/2015/09/meizu-m2-note-2.html

8 תגובות:

  1. מעולה מחכה לחלק השני

    השבמחק
  2. חשוב לדעת:
    האם ה-GPS אמין.
    האם, לאורך זמן, ישנן תקלות.
    כמה עולה להחליף מסך...

    השבמחק
    תשובות
    1. ג'י פי אס מתוכנן לחלק 2.
      שאלות של אורך זמן לא מתאימות לסקירות. כנ"ל לגבי חלפים.
      תראה לי סקירה שמציינת עלויות של חלקי חילוף.

      מחק
  3. Welcome Back
    מזמן לא העלית סקירות מכשירים...
    אשמח להמשך כמו גם לסקירות נוספות או השוואות בין תכונות שונות במכשירים שונים ( סוללות, מצלמה, תכונות מיוחדות...)
    תודה

    השבמחק
  4. תודה רבה.

    השבמחק
  5. יופי של סקירה. מחכה להמשך. יש לנו בבית בין המכשירים גם mi3. אני בעד מכשירים סינים,אבל עדיף שיש קהילת מפתחים עבורם,כי העדכונים מהיצרן חלשים.
    לה mi3 יש פיתוח ובהחלט המכשיר שמיש ונותם תמורה טובה לכסף.

    השבמחק
  6. ד"א,חשוב לראות אם באג עובדת עם מעבדה רצינית שמחזיקה חלקים.
    ב Mi3 הלך השקע טעינה,לא היה פשוט למצוא מעבדה בארץ עם חלקים שמוכנה להתעסק עם המכשירים האלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא זה לא חשוב בעיני משתי סיבות:
      1. זאת סקירה טכנית על המכשיר ולא כתבה על באג החנות.
      2. האחריות בארץ גם על ידי יבואנים רשמיים של הטלפונים הכי נפוצים בעולם היא עלובה וכל מה שהם עושים זה להתחמק מלעזור גם ככה.

      מחק