11.9.15

אפל משיקה את האייפד פרו ואייפון 6S



אפל השיקה השבוע כמו כל שנה  את ליין המוצרים שלה לקראת החגים בארה"ב. בניגוד לשנים קודמות נראה שהשנה הם החליטו להסתפק בארוע אחד במקום שניים שזה טוב, כי זה מאפשר ללקוחות המכורים להכיר את כל המוצרים לפני שהם בוחרים במה להשקיע את כספם.
הארוע כלל השקות של אייפונים חדשים, אייפד פרו אחד שנוי במחלוקת ואייפד מיני 4 שעשו לו טובה ונתנו לו חלק  מהעודפים של המעבדים של אייפון 6 אבל על זה אח"כ.
אפל השיקה גם גרסה חדשה של אייפד טי וי עם הרבה מילים מפוצצות על שינוי עולם הטלוויזיה אבל הדבר היחיד שהוא חידש בו היה שליטה קולית מרשימה מאד. שום דבר שלא קיים באמזון פייר טי וי אבל לזכותה אפל כמו תמיד הלכה עם זה עד הסוף.
אז האם האייפונים החדשים באמת שווים קנייה? האם האייפד פרו יכול להוציא את האייפדים מהירידה התלולה במכירות שלהם? על זאת בכתבה לפניכם:


אייפד פרו:
ההשקה המחדשת ביותר הייתה של האייפד פרו, האייפד פרו מגיעה עם רזולוציה ענקית, טכנולוגיית מסך חדשה, עט כתיבה עם טכנולוגיה מאד מרשימה ומסך שמסוגל לקבל רמות שונות של לחץ.
הסטיילוס מייצר מעוצמת הלחיצה תגובות שונות כמו עובי הכתב או הדגשה. המקלדת עם חיבור פיזי חדש  בהחלט נראית סבירה למרות שבגלל הגמישות שלה לא נראה שזאת מקלדת שניתן יהיה להניח על משטח לא יציב כמו ברכיים כמו שניתן לעשות עם מחשב נייד.
המסך הענק של 12.9 אינץ'  מאפשר לעבוד עם שתי אפליקציות במקביל בצורה מאד יפה וקיבלנו הדגמה מאד מרשימה של אדובי על שימוש אפקטיבי בריבוי משימות. מצד שני הוא ענק ובעיני לא ממש מוצר מובייל אמיתי אלא סוג של תחליף מחשב מסורבל עם מקלדת לא מוארת שלא תוכלו להניח על הברכיים בחושך בחדר השינה או על הברכיים במטוס.
אין ספק שבאייפד פרו הושקעו מאות שעות של הנדסה איכותית, המסך נראה נפלא, המעבד נשמע חזק מספיק ו-10 שעות סוללה זה לא שובר שוק אבל זה סביר ביותר. 4 רמקולים שיודעים לשנות את חלוקת הסאונד לפי זווית ההחזקה זה יפה מאד.
הבעיה עם האייפד פרו היא אותה בעיה שהייתה עם הסורפס פרו של מיקרוסופט. הדגם עם תמיכה סלולרית עובר את ה-1000$ ועם עט ב-99$ ומקלדת שעולה 169$ אנחנו מגיעים ל- 1347$ ומנסיון העבר לאחר שכל הגנבים יקחו את העמלות והמיסים שלהם בדרך זה אייפד שיעלה  בארץ מעל 6000 ש"ח.
הגדולה של האייפד הראשון לא היתה רק החדשנות שלו, אלא בעיקר שכל הגימור ואיכות הביצוע של אפל נכנסה בתוך תג מחיר של 500$.
האייפד פרו חורג בהרבה מהתקציב של מרבית הסטודנטים ומרבית האנשים בכלל, בטח כאשר חיי האייפד מאד מוגבלים. מקבוק אייר יכול להחזיק 5 שנים ללא שום מאמץ ולהישאר רלוונטי. אייפד של לפני 5 שנים זה אייפד חלש, כבד שתקוע על גרסה 5.1.1 ולא יכול להריץ 90% (מספר להמחשה בלבד) מהאפליקציות של האפסטור שדורשות גרסה 7 ומעלה.
האייפד פרו הוא מכשיר שלא מתאים לקהל הרחב ולא נכנס לכיס של כל אחד תרתי משמע.

אייפד אייר ואייפד מיני:

האייפד אייר נשכח השנה בצד והאייפד מיני קיבל שדרוג פשוט עלוב. המיני 4 אפילו לא מקבל את המעבד של האייפד אייר 2 ה- A8X אלא רק את המעבד של האייפון 6 ה- A8 . הוא לא מקבל אף אחד מהחידושים האחרים שאפל פיתחה לאייפד פרו, לא עט, לא מקלדת, לא טכנולוגיית מסך חדשה ולא 4 רמקולים.
אפל מתנהגת כמו סטארט אפ שאין לו מספיק כח אדם להתמקד בחידוש של כל ליין המוצרים אז הוא נותן תשומת לב מלאה רק ל-2-3 מוצרים בשנה.
לחברה שיש לה מעל 170 מליארד דולאר בבנק זה פשוט תירוץ עלוב. יש לה כסף לקנות כל חברה בשוק שהיא רק רוצה ולגייס כל מהנדס שקיים בשוק. כל המאות מליונים שיש להם אייפד רגיל או אייפד מיני לא קיבלו השנה שום דבר חדש להתרגש ממנו. לא 3d touch ולא מסך חדש. המכירות יורדות אז מה התגובה של אפל? לזנוח כמעט לגמרי את האייפדים ולהשקיע את כל יהבה בניסיון לייצר שוק חדש עם האייפד פרו ולקוות לחלוב אותו 5 שנים כמו שעשתה עם האייפד הראשון. זה לא יעבוד.
האייפד הראשון הצליח כי הוא היה חצי מחיר מהמקבוק הכי זול והיתה לו חומרה מעודכנת, האייפדים נשארו באותה רמת מחיר בלי לעדכן חומרה במקרה של האייר ועם עדכון עלוב ומאכזב לאייפד מיני 4.
למה שנשלם את אותו מחיר על החומרה של שנה שעברה?
הורדת המחיר של האייפד מיני 2 לא ממש מרשימה אותי, אני "שמח" בשביל אפל שיש לה עודפים להיפטר מהם.
ללא ספק השקה שיורקת בפרצוף של אוהבי האייפד הרגיל והמיני כאשר כל הפוקוס הלך לפרו.

אייפון 6S+ , 6S  :

האייפונים הם בדרך כלל ההשקה המענינת של אפל כי התחרות שלהם בשוק הטלפוונים הרבה יותר צמודה ומרגשת מול חברות האנדרואיד המתקדמות. האייפון מתחלק לשתי רמות של חידוש, החידוש שמגיע עם גרסה 9 והחידוש של החומרה.
בחומרה אפל הוסיפה את התמיכה ב- 3D touch שבעצם נותן במרבית המקרים פשוט את האפקט של כפתור התפריט שקיים באנדרואיד ומראה לך את האופציות של אובייקט מבלי להפעיל אותו. מה שתמיד היתה חולשה גדולה מול אנדרואיד.
אותי האמת לא מעניין הטיעון הקבוע של מי עשה את זה קודם. זה בערך הטיעון הכי דבילי שיש.
בגלל שלאפל הייתה תמיכה בקורא טביעת אצבע קודם אז גוגל הייתה אמורה לא להכניס את זה למרשמלו? מצידי שכולם יעתיקו מכולם אם זה לטובת הצרכנים.
המצלמה של אפל שודרגה ל-12 מגה פיקסל והם קשקשו הרבה על הטכנולוגיה הפנימית אבל נדע באמת האם אחרי שנתיים שסמסונג עשתה להם בית ספר במצלמה האם הם סגרו פער או אפילו עברו רק אחרי שנראה אותה בידיים של צלמים רגילים. הבדיחה של צלמים גאוניים שמצלמים סרט לאפל עם ציוד תאורה מתקדם ותקציב לא מוגבל לסט הצילום לא מצחיקה.
העיקר שהם תמיד אומרים שכל התמונות צולמו ללא עריכה כאילו שתאורה עם דיפיוזר על התרנגול הודו ומסך שחור מאחור זה משהו שזמין לכולנו בשטח כאשר אנחנו יוצאים לצלם עם הטלפון שלנו.
צילום הוידאו שודרג ל-4K שזה משהו שהגיע הזמן שגם אפל תאמץ ולפחות הפעם הם לא טענו שהם המציאו את זה.
זה מביא אותי לדבר שהכי מרגיז באייפון כל שנה:
גם ככה האייפון הוא הטלפון הכי יקר בשוק בפער גדול, כאשר את הגלקסי המעודכן אפשר כבר לקנות באזור 2400 האייפון 6S יעלה כמו תמיד לפחות 3600 לדגם הזול שכמובן יהיה הדגם היחיד שיהיה באיי דיגיטל בהשקה.
אפל מרוויחה כל כך הרבה מליארדים מהאייפון, יותר מאשר כל מוצר אחר בעולם ועדיין תאוות הבצע של טים קוק וחבריו לא מאפשרת להם לתת בתעריף הראשון יותר מאשר 16 גיגה שזה כבר שנים גודל עלוב ולא שמיש. שלא לדבר על האייפון החדש עם מצלמה שאפל מצפה מאיתנו לייצר קבצי ענק של צילום 4K .
החידושים של סירי והשדרוגים של הראם, המצלמה והמארז בהחלט הופכים יחד עם המעבד החדש את הקפיצה של השנה לקפיצה טובה משנה שעברה שלא לדבר על קפיצה מה- 5S של כל אלו שהיו בארה"ב בהתחייבות לשנתיים.
חבל שאפל מתעקשת לא לבוא קצת לקראת המשתמשים שלה בנושא האחסון. אפל לא שדרגה את הרזולוציה של המסך בפלוס וזה עוד סביר כי 1080P זה מספיק לכל אחד, אבל ברגיל הם יכלו להקפיץ אותו גם ל- 1080P כדי להתקרב למתחרים.

סיכום:
אפל הופכת יותר ויותר חזרה לחברה שהיא הייתה בתחום הפיסי, חברה שמייצרת מוצרים איכותיים מבחינת חומרה אבל אליטיסטית שמשאירה את 90% מהשוק ללא יכולת להרשות לעצמו את המוצרים שלה. כנראה זה משהו פשוט ב-DNA של החברה הזו, להיות רק לעשירים של סן פרנסיסקו ובייג'ינג.
כאשר סטיב ג'ובס חזר לאפל הוא ביטל את מרבית המוצרים שלה והתעקש שיהיה לה פוקוס לייזר על מספר קטן ואיכותי של מוצרים. בעידן טים קוק היא מוסיפה עוד ועוד מוצרים אבל לא מצליחה לשמר את רמת האיכות בכולם ולעדכן את כולם כל שנה באותה רמה כמו שהיא עשתה בתקופתו של ג'ובס.
עוד חודשיים תראו את כל הסלבריטיס בארץ עם אייפד פרו שיקנו אותו רק כי לאף אחר לא יהיה אותו למרות שהוא גדול, מסורבל ולא נייד בכלל.
האייפונים החדשים עם גרסה 9 המושקעת נראים טוב וה- 3D touch ללא ספק משלים פערים מאנדרואיד ומוסיף כמה דברים שאין באנדרואיד. האייפדים הרבה פחות מרשימים.
כמובן שלא משנה כמה נדבר ונבקר את המוצרים שלה היא בטח תמכור מהם מאות מליונים.
המוצרים של אפל פשוטים לשימוש וגם אנשים סופר טכנולוגים שאני מכיר פשוט לא רוצים להיכנס לעולם האנדרואיד ולדאוג מעדכוני אבטחה וחווייה שונה בין יצרן ליצרן. אנדרואיד מבחוץ מאד מרתיעה מי שלא  בא לו להתעסק עם המכשיר שלו. אפל היא האפשרות הקלה והפשוטה לאלו שלא רוצים לשבור את הראש. באייפון זה יעבוד כי הטלפון זה המכשיר הכי חשוב לכולנו אז אנשים ימשיכו לשלם. באייפד לדעתי הם ימשיכו להידרדר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה