29.9.15

Xiaomi Redmi Note 2 רשמים ראשוניים והשוואה למייזו M2 Note


לפני מספר שבועות סקרתי את המייזו M2 note ( ביקורת למייזו ) והיום אני אספר על התרשמות ראשונית שלי מהמתחרה הגדול ביותר שלו שזה ה- Redmi Note 2 של חברת שיומי. החומרה על פני השטח די דומה ביניהם וגם המחיר די זהה בארץ ( בערך 1000 ש"ח) . לאחר כמה שעות של התרשמות, הטלפונים האלו שונים לגמרי למרות הדמיון במפרט ובמחיר. לטעמי הבחירה ביניהם תלויה מאד במה הדברים שחשובים לך יותר בטלפון. יש לזכור שזו אינה סקירה כי היה לי מעט מאד זמן לבחון אותו ויש דברים שבכלל לא בחנתי כמו המצלמה אבל כל הפרטים בהמשך:





חומרה:

הרדמיי מגיע עם מסך של 5.5 אינץ' די חביב אבל לא המסך הטוב ביותר שראיתי בטווח מחירים הזה.
זוויות הצפייה שלו היו מוגבלות ומעבר לזווית מסוימת לא ניתן היה לראות במסך כלום. הוא גדול פיזית 152X76 מילימטר מה שאומר שהוא קצת גבוה מידי לשימוש נוח ביד אחת אפילו למישהו עם ידיים גדולות כשלי. הגב שלו הוא פלסטיקי אבל בשונה מהפלסטיקיות של הסמסונג הישנים או המייזו כאן הפלסטיק יפה לעין ולא מחליק מהיד. ללא ספק עשוי מחומרים טובים יותר מאשר הסמסונג והמייזו.
הספיקר שלו טוב ונוח לשימוש והקשבה על השולחן. הוא דק מאד מה שנותן פיצוי בגזרת האחיזה על הגובה והרוחב.
המכשיר מגיע עם תמיכה בשני סימים ולא על חשבון החריץ הרחבה של Micro SD שזה בהחלט מפנק יחסית לטלפונים בטווח מחיר שלו. חבל ששיומי לא יישרו קו עם סים מסוג נאנו כמו כל הטלפונים המודרניים. זה סתם מיותר להישאר מאחור עם מיקרו סים.
בסה"כ ההתרשמות הראשונית מהחומרה היא של מכשיר פרימיום לכל דבר ועניין אבל צריך יותר זמן שימוש למסקנות חותכות.

סוללה:

היה לי ממש מעט זמן להתרשם אז לא תקבלו כאן דו"ח מקיף אבל בזמן השימוש האחוזים ירדו לי בקצב מאד גבוה.
כל מה שעשיתי היה לחרוש את הממשק ולנסות להוריד אפליקציות ומיילים והסוללה נזללה בקצב הרבה יותר מהיר ממה שאני רגיל מהמייזו. בהחלט סוגיה חשובה ומדאיגה לגבי המכשיר, שיש לבחון לעומק לפני קנייה אז חפשו סקירות עליו ביוטיוב לפני קנייה.

מערכת הפעלה, עברית, רוט, ממשק ורומים:

שיומי תמיד היו במרכז ביקורת גדולה של חובבי האנדרואיד בגלל ההתעקשות שלהם על ממשק שמאד דומה לממשק של אפל. אין לרדמיי מגירת אפליקציות והאפליקציות מפוזרות בבלאגן במסכי הבית ואם יש לך הרבה אפליקציות אתה יכול לבלות הרבה זמן בחיפוש אחרי אפליקציה מסוימת במסכי הבית והתיקיות. חשוב לציין ששום דבר לא מונע מכם להתקין לאנצ'ר של Nova ולהתחמק מהבעיה בכלל.
מסכי התפריט של שיומי לא נוחים ולא אינטואיטיביים. זה לא משהו שלא ניתן להתרגל אליו ואולי חלק גדול מזה ייפתר בגרסה 7 שצפויה להגיע בקרוב. כרגע הממשק הזה לא הטוב שראיתי ושמתי לב ללאג מסוים מידי פעם בדפדוף בתפריטים.
בגלל ששיומי היא חברה מאד פופולרית באסיה בכלל ובסין בפרט יש לה לא מעט יוצרי רומים יחסית לטלפון סיני והיא ידועה בתור חברה שמספקת עדכונים בצורה די טובה למרות שעם הסיניים לעולם אין לדעת.
המכשיר מגיע עם תמיכה בממשק בעברית אבל התמיכה בעברית פשוט עלובה. בחייגן האייקון של הקטנת התפריט עולה על האייקון של הפעלת תפריט המספרים ומונע הקשת מספרים בתפריטים קוליים, השעון במסך הנעילה מוצג הפוך, הווידג'ט של התאריך מציג רק חלק מהטקסט של התאריך. 
יש לנו בפורום שני חברה מאד מוכשרים (כפיר ואלירן)שיצרו רום מתוקן לנושא העברית אבל מי שלא רוצה להתעסק ברומים וריקברי מוטב שייקח בחשבון שעדיף לו להישאר בממשק באנגלית ולהסתפק בתמיכה של עברית באפליקציות ובמקלדת.




רדמיי Note 2 נגד המייזו M2 Note


למרות שהזמן שביליתי בחברת המכשירים האלו לגמרי לא זהה אני חושב שאני יכול לתת מושג כללי על הבדלים מהותיים ביניהם גם בגישה וגם בתפקוד. אלו טלפונים עם יתרונות שונים לגמרי ולמעשה למרות הדמיון במחיר ובגודל לדעתי הם פונים לקהלים שונים לגמרי.

יתרונות של ה- Meizu M2 Note:

1. מסך טוב בהרבה -  המסך IGZO של מייזו חד יותר, יפה יותר והרבה יותר קריא בשמש. עם זוויות צפייה מעולות לעומת המתחרה שמגיע עם מסך סביר אבל נופל מהמייזו משמעותית.
2. חיי סוללה - אמנם לא היה לי הרבה זמן אבל ביליתי זמן גם במעקב אחרי חוות דעת של אחרים שאיששו לגמרי את התחושה שלי מהשימוש שהמייזו נותן חיי סוללה יותר טובים למרות דמיון בגודל הסוללה.
3. תמיכה טובה בהרבה בעברית בממשק - המייזו מגיע עם גיור הרבה יותר טוב מהשיומי לעברית וללא שום בעיות קשות של יישור לימין או ספרות הפוכות. השיומי צריך קצת עזרה מהפורום כדי להתקרב ואז נכנסים לעניין הפרת האחריות וכו'.

יתרונות של ה- Xiaomi Redmi Note 2

1. מעבד - המעבד של השיומי משמעותית יותר מהיר עם מהירות שעון של 2 או 2.2 לעומת מעבד חלש יותר מדור קודם של 1.3 במייזו. בממשק לא מרגישים הרבה את ההבדל אבל ברגע שמאמצים את המכשיר ההבדל ניכר.
2. ספיקר - הספיקר של השיומי טוב יותר וחד יותר.
3. קהילת פיתוח ורומים - בעוד שלמייזו אין בכלל רומים מקוסטמים, לשיומי יש קהילה מפותחת ועשירה ואפשרות למי שאוהב להתעסק עם המכשיר שלו לעשות שינויים רציניים מאד במערכת הפעלה כדי להתגבר על בעיות.
4. מצלמה - את זה בניגוד לשאר לא בדקתי אישית אבל הקונצנזוס בקרב המומחים הוא שהמצלמה של השיומי יותר טובה, אני רק יכול להעיד שהמצלמה של המייזו לא יציבה ולעיתים מצליחה ולעיתים מפספסת.
5. הרחבה -  ברדמיי יש מקום לשני סימים וחריץ הרחבה, במייזו יש לך בחירה לשים באחד ממגשי הסים כרטיס זיכרון מה שאומר שאי אפשר שני סימים וגם כרטיס זיכרון. אז מי שקונה בגלל שני מגשי הסים ייתקע עם 16 גיגה קטנים ללא הרחבה במייזו.



סיכום:

הרדמיי נוט 2 כמו המייזו הוא טלפון מצוין במחיר אטרקטיבי שבהחלט יתאים להרבה אנשים שלא בא להם לשלם כסף גדול עבור סמסונג ואל ג'י ומעדיפים לקנות טלפון בפחות מ-1000 ש"ח ולהיות מסוגלים להחליף בתדירות גדולה יותר.
בין שני הטלפונים האלו יש תחרות גדולה אבל בעיני הם שונים לגמרי. לי אישית כמי שמשתמש בטלפון לצרכי עבודה מסך וסוללה הם הדברים החשובים ביותר בטלפון ובשניהם המייזו מנצח בקלות. לעומתי מי שאוהב לשחק ויש לו את ה- Need for speed השיומי הרבה יותר חזק מבחינת מפרט ויש לו ספיקר חזק שזה חשוב במשחקים כדי להגיע לשקיעה מקסימלית לתוך חוויית המשחק. השיומי מעוצב יותר טוב ומצלם יותר טוב ויש אנשים שהמצלמה זה החלק החשוב ביותר עבורם ומעדיפים סוללה פחות חזקה ומטען נייד בתיק על מצלמה קצת מאכזבת.
לכל אחד מהמכשירים האלו יש יתרונות מנוגדים לגמרי והוא מתאים לפרופיל משתמש שונה לגמרי (הכללה כמובן).
אז תחליטו לבד היכן הפשרות כואבות לכם יותר...

3 תגובות:

  1. שלום רב
    קניתי Xiaomi Redmi Note 2 מחו"ל, העברית לא מופיעה ברשימת השפות.
    כיצד מתקינים עברית ?

    השבמחק
  2. גם אני רכשתי מעניין כמה שילמת?גם אני לא יודע להתקין עיברית

    השבמחק
  3. גם אני רכשתי מעניין כמה שילמת?גם אני לא יודע להתקין עיברית

    השבמחק