12.6.11

סקירה: סוני אריקסון Xperia Play




הסוני אקספריה פליי או כמו שנכנה אותו הפליי הוא הטלפון מהיותר מיוחדים שיצאו השנה והראשון שקורא תיגר על העיצוב הרגיל של טלפונים סלולריים, סוני הוציאה אותו כשילוב של טלפון וקונסולה ניידת למשחקים, כל מי שניסה לשחק משחקים מורכבים יותר מאנגרי בירדס על הטלפון גילה שחווית המשחק ממש לא מושכת. אפשר להעביר זמן במשחקים בעיקר דו מימדיים אבל זו לא חוויה של גיימרים, כל מי שניסה לשחק battle field bad company 2 על האייפון יודע על מה אני מדבר. השליטה בתנועה ובנשק כאשר מסך המגע הוא הג'ויסטיק שלך היא במקרה הטוב מפוקפקת. ובגלל ריבוי המעבדים והגדלים של מסך וחוזק מעבד המשחקיות באנדרואיד נעה מקיצוניות אחת לשניה. ולכן אפל נחשבת לפלטפורמה הרבה יותר טובה למשחקים. הנה נכנסת השחקנית שאפל הכי חששה ממנה, סוני, לסוני יש את הניסיון והרקע מהקונסולות ושפע של כותרים שהיא יכולה לייבא מקונסולות ישנות שלה. סוני ידועה גם בעיצוב שלה וגם ביכולת שלה לפרוץ דרך עם הפלייסטיישן 3. סוני מוציאה את הטלפון/קונסולה שלה עם בקרי משחק אמיתיים שלא תופסים את המסך ועם משחקים שהותאמו ספציפית למכשיר מה שאומר שסוני דאגה שכולם ירוצו חלק ויותאמו לבקר המשחק. ניתן היה לשמוע את הדופק עולה בקופרטינו כאשר הם יודעים שתמונת המשחקים בסלולר כבר לא תהיה אותו דבר, אחד מהביג בויז הצטרף למועדון ויש לו את הידע, היכולת,העיצוב והליטוש להוציא מתחרה אמיתי. נתחיל בחומרה:

חומרה:

  • מעבד - מעבד סקורפיון  1GHZ ומעבד גרפי אדרינו 205 עם צ'יפ Snapdragon 8255 של קוואלקום.
  • מסך - מסך LED בגודל 4 אינץ' ברזולוציה של 480*854
  • זיכרון - 512 מגה ראם כאשר יש 400 מגה עבור יישומים.
  • מצלמה - מצלמה של 5 מגה פיקסל וצילום וידאו 480*800 .
  • כרטיס רשת אלחוטי בתקן N
  • סוללה של 1500 MAH 
  • תומך בתדרים של כל המפעילות בארץ כולל פלאפון עם 850/2100 900/1900/1800/
  • GPS - כולל AGPS
  • כרטיס זיכרון - מסופק כרטיס של 8 גיגה 
  • משקל: 175 גרם
  • בקר משחק - בקר משחק מלא עם בקרי מגע וכפתורים, תואם לבקר של פלייסטיישן.
החומרה בפליי  לא יכולה להימדד סתם על ידי מעבר על הנתונים היבשים, המעבד של 8255 הוא מעבד ששייך לטלפונים כמו הדיזייר HD מנובמבר האחרון ולא שייך למועדון האקסקלוסיבי של ליבה כפולה, הוא גם מגיע רק עם 512 זיכרון ומעט מקום ליישומים על הטלפון עצמו ( 400 מגה). המסך שלו חד אבל קטן מידי, היית מצפה שהמסך יהיה גדול ועם QHD , התגובה של הממשק טובה, והוא עונה על כל צורך של סמארטפון בינוני ומעלה אבל אף אחד לא קונה אותו כדי להתחרות בגלקסי אס 2. קונים את הטלפון הזה מסיבה אחת בלבד, כי אתה מאד אוהב משחקים ואתה רוצה משהו שהוא שילוב של ה-PSP ושל סמארטפון ואתה לא רוצה לסחוב שני מכשירים. הפליי עובד מצוין למטרה שלשמה נוצר, כל הכותרים של סוני מותאמים בצורה מושלמת עבורו ולכן כמו בקונסולות שנוצרו ב-2006 ועדיין מריצות משחקים כמו call of duty black ops בצורה מושלמת גם הפליי מריץ את המשחקים של סוני בצורה מושלמת. לא ברור מה בסוני חשבו לעצמם שלא איפשרו צילום ב- 720P בוידאו כי הרי ברור שהטלפון והמצלמה מסוגלים לכך, טלפונים אחרים עם אותה מצלמה ואותו מעבד עושים זאת ללא מאמץ. כסמארטפון הוא עבה מאד והכפתורים שלו בחזית קטנים ולא נוחים במיוחד, לא ברור למה בארק הגדול יש רק 3 כפתורים ודווקא בפליי יש גם את כפתור החיפוש דווקא היכן שהמקום מוגבל יותר. הספיקר שלו מצוין, כמובן שבשביל להיות קונסולה צריך סאונד סטריאופוני טוב. בסה"כ מי שרוצה all in one
שיספק טלפון סביר מאד וחוויית משחק הכי טובה בסלולר, לפליי אין מתחרים לפחות לא בכותרים שהותאמו עבורו והרשימה הזאת רק תלך ותגדל.







התוכנה:

יחידת הבדיקה שנמסרה לי לסקירה הגיעה עדיין עם ג'ינג'רברד 2.3.2 אבל ניתן כבר לעדכן עם התוכנה של סוני ל- 2.3.3. הממשק שסוני השיקה עבור הניאו, הארק והפליי נותן גם כאן תמורה מצוינת לכסף, לסוני יש את העיצוב והליטוש שצריך. כאשר עוברים לחלק של הקונסולה המשחקים עולים מהר ומגיבים טוב, כאשר נכנסת שיחה המשחק מפסיק ואתה חוזר לממשק של טלפון כאשר סוני הצליחה לאפשר שמירה מלאה של המקום שלך במשחק וכאשר אתה חוזר למשחק הוא ממשיך בדיוק היכן שהפסיק ולא מרגישים לאג מיותר.
אין ספק שהמולטי טאסקינג האמיתי של אנדרואיד הקל על סוני את המלאכה. כאשר מסיימים לשחק יש להקפיד לצאת מהתפריט של המשחק ולא סתם להקיש על כפתור ה-HOME אחרת המשחק עדיין רץ ברקע וגובה את המחיר מהביצועים. בסה"כ אין הרבה על מה להתלונן את המטרה שלשמה הוא יוצר הוא מבצע מעולה. דבר אחד שממש הציק זה זמן העליה של המכשיר, הוא ארוך מאד בכל קנה מידה.

סטטוס עברית ונעילה:

הפליי כמו הארק מגיע עם אפשרות לפתיחה של הבוטלואדר אם קניתם אותו סימפרי ולא דרך ספק סלולרי, כמו באחיו האחרים לסדרה הוא מגיע עם אפשרות לעברית מלאה גם בממשק וגם בתמיכה של מקלדת ויישור לימין דבר שנותן לו יתרון גדול אם אתה לא בענינים של רוט ורומים. אנחנו אמורים לקבל בגרסה 2.3.4 תמיכה מלאה בכל הטלפונים אבל למי שאין כח לחכות ואין לו נקסוס אז הסוני הוא המכשיר הכי מגוייר שיש.




 מצלמה:

מצלמת הסטילס של הפליי סבירה בהחלט, אין לה את האיכויות של הסוני ארק אבל בטלפון שמטרתו הראשונה משחקים היא בהחלט סבירה, כמו שהזכרתי קודם החסימה נגד צילום של 720P לא ברורה בכלל וסתם מפריעה, המצלמה מסוגלת לזה בקלות. באור יום היא צילמה טוב, באור חלש היא לא משהו לכתוב הביתה עליו.






לסיכום:

הפליי הוא ללא כל ספק טלפון ייחודי שעומד במדרגה בפני עצמו, כל גיימר מכור שמכבד את עצמו צריך משהו כזה לרכבת או לכל שהיה ארוכה מחוץ לבית, כסמארטפון הוא סביר בהחלט גם אם מיושן קצת בנתונים שלו, 400 מגה ליישומים זה ממש מעט ו-512 מגה ראם זה לא מספיק, כפול מזה היה יותר מתאים למכשיר הזה.
כקונסולה ניידת הוא ענה ועלה על הציפיות שלי, כיף לשחק עם בקר משחק לעומת כל החוויה הלא מרשימה של משחק על מסך מגע בטלפונים אחרים. כנראה מיועד בעיקר לקהל הצעיר יותר שאני בטוח שיהנה ממנו , רק בשבוע האחרון סוני הכריזה על הוספה של 20 כותרים נוספים לרפרטואר של הפליי. נחמד לראות שלפחות בטלפון אחד יש משחקים איכותיים יותר מאשר באייפון גם בפלטפורמת האנדרואיד.

את הסקירה  הזאת כתבתי עבור אתר gsm-israel.co.il  וניתן למצוא את הכתבה כאן:

המכשיר סופק לסקירה באדיבות  http://www.gomobile.co.il



2 תגובות:

  1. נראה מגניב ביותר...
    מעניין מה יקרה שנה הבאה שיצא PLAY 2 ואז המשחקים יהיו מותאמים לחומרה שלו.. כל אלה עם ה-PLAY ידפקו? :)

    השבמחק
  2. אני לא ממש אופתע אם אתה צודק :-)

    השבמחק