28.6.11

סקירה: HTC Sensation



לפני שסוקרים ספינת דגל חדשה של HTC חשוב להבין מהיכן הגענו, HTC מייצרת סמארטפונים כבר יותר מעשור, הרבה לפני אפל ואחרים, הסמארטפונים הראשונים שלה  נהנו כמו תמיד מממשק טוב אבל תמיד היו כבדים ומסורבלים לשימוש. סתם לשם הדוגמא ב-2007 כאשר אפל השיקה את האייפון הזה:
ב-HTC עדיין חשבו שסמארטפונים צריכים להראות ככה:
HTC TyTn 2 - 2007

Tytn 2  ליד הגלקסי אס 2 

ל-HTC לקח זמן להתאושש מהמכה שסטיב ג'ובס הנחיל להם והם למעשה הגיעו לאותה רמת יוקרה עיצובית רק בינואר 2010 עם הנקסוס 1 שהיה הסמארטפון הראשון שלהם שבאמת נראה לא פחות ואולי יותר יפה מאשר האייפון.
HTC התחילה לצבור במהירות מוניטין של יצרנית של מכשירים מרהיבים חיצונית מה-EVO ועד ה- Desire Z. לפני כמה חודשים כאשר החלו לצאת טלפונים עם ליבה כפולה נראה היה ש-HTC פשוט נתקעה בגלל הסכם בלעדיות עם קוואלקום שהתקשתה להדביק את NVIDIA ואת סמסונג ולהוציא מספיק מהר לשוק מעבדים באותו לבל. התוצאה של זה היתה סדרת מכשירים די מאכזבת בדמותם של ה- Desire S , Incredible S, Wildfire S שכולם התכבדו בחומרה מיושנת יחסית למתחרים.
בנוסף לבעיית הביצועים, אם היה חסר ל-HTC צרות אז נפתחה חזית חדשה בעולם הסלולר "למי יש את הסמארטפון הדק ביותר בעולם".
אייפון 4, גלקסי אס 2, סוני אקספריה ארק ואפילו נוקייה המדשדשת הכריזו לאחרונה על סמארטפונים דקים להפליא שכולם יורדים מ-9 מילימטר עובי.
גיבנת נוספת ש-HTC סוחבת על עצמה זה רצף ארוך של מכשירים עם מצלמות בינוניות ומטה עם רזולוציות גבוהות אבל סנסורים ברמה נמוכה, ספיקרים חלשים נורא ובטריות מאכזבות בכל הטלפונים שלה עם מסך של 4.3 אינץ'.
הנה נכנס בתרועה גדולה הסנסיישן שיחד עם ה- EVO 3D אמור להוביל את HTC חזרה לקדמת הבמה, האם הם עמדו במשימה? האם ניתן שוב לדבר על HTC כמובילי שוק, על הכל בהמשך הסקירה :-).







החומרה:
  • מעבד - מעבד 1.2 גיגהרץ עם ליבה כפולה מתוצרת קוואלקום.
  • זיכרון - 768 מגה ראם עם 1 גיגה ליישומים.
  • מסך - מסך 4.3 אינץ' Super LCD עם רזולוציה של QHD והגנה של גורילה גלאס.
  • מצלמה - מצלמת 8 מגה פיקסל אחורית עם הקלטת וידאו 1080P ב-30 פריימים לשניה עם מצלמת VGA קדמית. המצלמה האחורית כוללת פלאש כפול ואוטופוקוס.
  • כרטיס רשת אלחוטי בתקן N
  • רדיו FM
  • סוללה של 1520 MAH 
  • תומך בתדרים של אורנג' וסלקום עם /2100 900/1900/1800/
  • GPS - כולל AGPS
  • משקל - 148 גרם
  • קישוריות - חיבור DLNA לטלוויזיות תומכות לשידור דטה. 
  •  קרינה - ראש 0.358 גוף 0.76
החומרה של הסנסיישן היא מיקס של נתונים מאד איכותיים עם נתונים ברמה די נמוכה אבל הסה"כ הוא עדיין סמארטפון ברמה הגבוהה ביותר. העיצוב פשוט נהדר, הגב המתכתי עם העיצוב היוקרתי המצלמה שלא בולטת, הקימור של הזכוכית כדי להגן עליה, הכל משדר יוקרה ואיכות. הוא שוקל 148 גרם שביחס לחברים שלו בצמרת הסמארטפונים הוא כבד אבל ביד הוא לא מרגיש כבד, המשקל מחולק טוב ומרגיש טוב באחיזה.

אלו דברים שהתרגלנו לצפות מ-HTC אבל מה עם הנושאים הבוערים אתם שואלים? ובכן הספיקר דווקא בסדר גמור, אני כרגע שומע את הדיסק האחרון של אדל אחרי שאפשרתי סאונד של SRS (בלי אוזניות) ושומעים טוב, הסאונד לא ברמה של האטריקס או האקספריה ארק אבל הוא בהחלט באיזור של הגלקסי אס 2. ללא ספק הפתעה נעימה יחסית. הסוללה זה סיפור קצת שונה, ביום הראשון רצתי עם הסטוק נקי ללא שום שינוי והמכשיר הגיע לסוף היכולת שלו תוך 8-9 שעות, ביום השני הפעלתי את ה- power saver והתקנתי את Green power premium  והחל מאז הסוללה נותנת לי נתונים טובים יחסית ליום הקודם.


כפי שניתן לראות אני על סוללה החל מאיזור 7 בבוקר וב-5 וחצי אחרי הצהריים יש לי עוד כמעט חצי סוללה כאשר היום היו לי המון שיחות אבל לא הרבה זמן למשחקים, מבדיקות מקיפות שעשיתי נראה שדווקא 3G הידוע לשמצה לא ממש מפריע למכשיר כנ"ל לגבי שיחות ומשחקים דו מימדיים או מוזיקה. אבל מהרגע שמכניסים משחקים כבדים או צילום וידאו ארוך הסוללה זולגת בטיל. אז תגידו ובצדק שלא קניתם סמארטפון כדי להתקין עליו Green power ושאתם רוצים בהירות מקסימלית ו-WIFI פעיל בלי הפסקה ו-3 חשבונות עם PUSH ואז הסוללה יורדת ל-9 שעות וזה נכון. אז בתור קונה פוטנציאלי אתה צריך להחליט איזה סוג שימוש יהיה לך במכשיר בשביל להחליט האם הוא מתאים לך. חוץ מהסוללה שמתי לב שבמשחק קצר של Fruit ninja המכשיר התחמם לרמות מדאיגות ובכלל נראה שהמעבד הגרפי אולי חזק אבל המכשיר לא בנוי לתת לו לרוץ בפול כח לפרקים ארוכים של זמן.
המסך באור יום כמעט לא שמיש בכלל, רק בבהירות מקסימלית ועם מיצמוצים מאסיביים ניתן לפענח טקסט גדול במיוחד. באור חדר הרזולוציה של QHD פשוט נהדרת, הטקסט חד והצבעים עשירים ויפים, האמת יותר כיף לקרוא טקסט ארוך באתרים איתו מאשר עם סופר אמולד. הכפתורים כמו תמיד ב-HTC לא נוחים, אין כפתור בחזית כמו בסמסונג שניתן להעיר את המכשיר, וצריך להושיט אצבע ארוכה לראש המכשיר כדי להעיר אותו מה שמקשה מאד על שימוש ביד אחת תוך כדי עשיית דברים אחרים.
איכות השיחה גם היתה ברשימת הבעיות שדווחו לי ואני לא רואה בעיה, 3 אנשים שדיברתי איתם גם באוזן וגם בספיקר דיווחו ששומעים אותי מצוין ואני מצידי שמעתי טוב.




תוכנה:
התוכנה בסנסציה היא ללא ספק גולת הכותרת, ממשק הסנס 3 פשוט נהדר ורק מגדיל את הפער מהממשקים האחרים אחרי שהטאצ'וויז 4 קצת סגר פערים.  מסכי הבית לא השתנו הרבה חוץ מווידג'ט מצוין של תמונות והסיבוב התלת מימדים במעבר ביניהם, עדיין נמצא את ווידג'ט המזג אוויר הטוב והמוכר:


מסך ההודעות עבר שיפוץ מאסיבי ומכיל כעת גם טאב נוסף לניהול כל התקשורות של המכשיר ולבטל או להפעיל דברים כמו WIFI וגם לראות כמה זיכרון פנוי יש ולהפעיל את מנהל היישומים החדש של HTC שסוגר פערים על סמסונג ואף עובר אותם.


ניתן לראות בתמונה הימנית שכמות הזיכרון הפנוי כרגע מופיעה כבר במסך ההודעות ובהקשה עליה עולה הטאסק מנג'ר שרואים בתמונה משמאל שמאפשר לסגור יישומים ולראות לייב כמה זיכרון יתפנה מסגירה של יישום. מסך הנעילה הוא זה שעבר את השיפור הגדול ביותר, ניתן כרגע לשדר עליו מידע חי, מהשעון ועד מזג האוויר או תמונות או מצב המניות שלך ולהוסיף 4 יישומים שניתן לאפשר אליהם גישה מהירה מהנעילה כולל המצלמה כאשר HTC שוב מגדילה את הפער מאפל למרות IOS5 .


3 שיפורים נוספים לממשק הם קורא ספרים הרבה יותר טוב, תוכנת צפייה בסרטים בתשלום שכנראה לא תהיה זמינה בארץ ויישום בשם Show me שמאפשר למשתמש חדש לראות הדרכות מפורטות על כל הפונקציות של המכשיר וללמוד להפיק ממנו את המקסימום, הכל חלק מחווית המשתמש  המעולה של סנס.




מבחינת אנדרואיד הסנסציה מגיע עם GRI40 ואנדרואיד 2.3.3 הממשק היפה לעיתים קצת כבד ודי ברור לי עכשיו למה הוא לא מתאים לדיזייר הרגיל, האמת חבל שהם מוותרים כי לדעתי הוא יזחול עליו. מכיוון שאין מקום איחסון גדול פנימי כמו באטריקס או בסמסונג אנו נאלצים להסתפק כאן בגיגה ליישומים שזה די מספיק ולכל השאר נאלצים לקנות כרטיס זיכרון מאחר והכרטיס זיכרון המסופק די איטי. נגן המוזיקה של HTC לא ממש מרשים וחוץ מהתמיכה שלו בסאונד משופר די הריץ אותי למרקט להוריד poweramp .
הגרסה שמגיעה עם המכשיר כמו תמיד עם HTC לא חפה מגליצ'ים קטנים אבל שנות אור יותר טובה מסמסונג עם הבאגים שלהם, השמועות אומרות שבשבוע הראשון של יולי יגיע עדכון מרכזי למכשיר כולל פתיחה של נעילות מסוימות. אולי זה באג אצלי אבל כאשר אני מסתכל על וידאו שצילמתי אני לא רואה את מסך השיתוף שמאפשר לשלוח אותו או להעלות אותו ליוטיוב ונאלצתי ללכת ליישום של יוטיוב כדי להעלות אותו, באג טיפשי ומיותר. במבחני ביצועים המכשיר לא מוציא מספרים מדהימים כמו שהכח שלו אמור היה להוציא, נקווה שאחרי שהוא ישודרג ל- 2.4 המצב ישתפר פירוט על התוצאות יגיע בסקירת ההשוואה.

סטטוס עברית ופריצה:
הבוטלואדר של הסנסציה עדיין נעול מה שאומר שאין עדיין יישור לימין בעברית ויישומים כמו וואינט נותנים מספרים הפוכים וגם ב-SMS המספרים הפוכים והכל מיושר לשמאל. HTC הבטיחו שחרור בקרוב מאד ונותר רק לקוות שבעדכון של השבוע הבא זה כבר יגיע ואם לא בו אז לפחות ביולי.

מצלמה:

המצלמה של הסנסציה טובה אבל לא ממש טובה כמו שחלק מהבלוגים תיארו אותה, ביצועים רעים באור חלש ומשום מה הצילום וידאו מצלם כברירת מחדל ברזולוציה של המסך במקום ב- 1080P אולי החלטה אסטרטגית בגלל המקום המועט לדטה שיש במכשיר. באור יום התמונות יוצאות חדות וטובות אבל לא ממש ברמה של המתחרים העיקריים מקוריאה וקופרטינו.









לסיכום:

הסנסציה הוא מכשיר מעולה שכמעט בכל פרמטר ראוי להיות ספינת דגל של אחד מהטופ 3 של היצרנים של אנדרואיד, בגלל שהוא יצא אחרי האטריקס ואחרי הגלקסי אס 2 אז קשה להתעלף מהביצועים שלו.
הדבר היחיד שבאמת מייחד אותו זה הממשק מעולה של הסנס והאופטימיזציות המצוינות שעשו לו שמונעות את כל הבאגים המתסכלים שספינות דגל סלולריות אחרות חוו בגרסאות ההשקה שלהן.
בסופו של דבר זהו מכשיר שהרבה תלוי בתיאום הציפיות שלך ממנו. בלוגר חבר שחיכה לו בכליון עיניים מאוכזב ממנו רבות, אני אחרי כמה ביקורות קטלניות שקראתי עליו כולל מאותו בחור הגעתי עם ציפיות בריצפה ומאד הופתעתי לטובה.
לסוג השימוש שלי ועם תוכנות להגנת הסוללה אני מוציא בלי בעיה יום עבודה מלא ממנו ואני עוד צופה שברגע שיהיו רומים ועדכונים שמצב הסוללה יהיה עוד טוב יותר. אין ספק שאנשים שמשחקים הרבה או עובדים הרבה עם גרפיקה יסבלו מהסוללה שלו. הספיקר לא בעייתי כמו ב-EVO וב- Desire HD  הגם שהוא לא ממש מרשים. ההתחממות של המכשיר בעבודה עם גרפיקה איכותית מאד מטריד. אני גם אתייחס לפיל הקוריאני שבחדר, אני עדיין כותב את ההשוואה שלו מול הגלקסי אס 2,
לכן בכוונה רק רימזתי להבדלים ולא ממש פירטתי, אני מאמין שההשוואה שלי לגלקסי אס 2 תעלה עד סוף השבוע הקרוב.
אם אתה איש עבודה ומשרד אתה פשוט תתאהב במכשיר בגלל כלי הדוא"ל שלו והלוח שנה ובגלל הליטוש של הממשק והבאגים המועטים. אם אתה בחור צעיר שחורש משחקים מוטב שתתקדם לכיוון הסמסונג.

17 תגובות:

  1. אני הבחור מלמטה שציפה לסקירה שלך! (:
    קוד כל כרגיל סקירה מעולה ונחמד שיש נקודת מבט אישית שראתה עוד מכשירים וכו'.
    באמת פחדתי מהסוללה אבל אני לא באמת משחק משחקים כל כך.. ואם כן אז זה ממש בקטנה ואז ישר מוחק.
    ואם באמת אני אשים תוכנות בשביל הסוללה אז אולי זה באמת כדאי. כי בגלקסי S הסוללה לפעמים התרוקנה אחרי 7 שעות שזה באמת חירפן אותי.
    מה שמשגע באמת עוד חודש יצא ה EVO 3D והסוללה שלו גדולה יחסית בהשוואה לסנסשיון.
    רק מה שבאמת מטריד פה זה עניין של הקרינה שהיא יחסית גבוהה בהשוואה לגלקסי.
    נו אז נחכה להשוואה שלך ?(:
    בכל מקרה היה כיף לקרוא! תודהה

    השבמחק
  2. סקירה מעניינת, תודה!
    מסוקרן לגבי ההשוואה.

    השבמחק
  3. השאלה היא אם המסך מספיק בהיר בכדי לשמש כ- GPS בשמש הישראלית שלנו.
    הסקירה מעולה כמו שהתרגלתי ממך :)

    השבמחק
  4. תודה.
    בתוך האוטו ראיתי מצוין את הניווט.
    וכמובן גם כך אתה מסתמך על פקודות קוליות

    השבמחק
  5. אחלה סקירה כמו תמיד, תודה רבה
    דרך אגב, אם כבר אתה עובד על השוואה ל SGS2, למה שלא תעשה מבחן אולטימטיבי של 3 (או 4) הכפולי ליבה המובילים (ביחד עם האטריקס וה LGO2X)?
    בכל מקרה שוב תודה על סקירה מעניינת :)

    השבמחק
  6. הי מוני, אני לא אסקור את כל ה-4 כי לא החזקתי ביד את האופטימוס ואני לא כותב השוואות תיאורטיות, בשביל זה יש טונה של זבל באינטרנט.
    אני כותב רק על טכנולוגיות שבדקתי במו ידי.

    השבמחק
  7. אחלה סקירה!
    רציתי לדעת בבקשה מה הטמפ' שאתה מקבל כשאתה משתמש במכשיר?
    אני מרגיש ששלי (רכשתי אותו ממש מלפני יום) הוא ממש גבוה.
    שיחקתי איתו קצת והסוללה הגיע ל 40 מעלות.
    כששמתי את המכשיר בטעינה הוא ירד ל 33 מעלות.
    ובבוקר שאחרי הוא בערך 32 מעלות.
    זה נורמלי? כי הוא מרגיש לי חם ביד

    השבמחק
  8. אין מילים - סקירה סקירה (וכבר אמרו לפני - כרגיל ...)

    מבקש שבסקירות הבאות (אם אפשר) תכלול גם את תפקודי ה-GPS של המכשירים

    השבמחק
  9. Atrix VS Sensation מה היית ממליץ ?

    השבמחק
  10. אני מעדיף את הסנסיישן בהרבה.

    השבמחק
  11. ועכשיו יצא SENSE XE מעודכן ומשופצר (יותר זיכרון פנימי, סוללה טובה יותר, מעבד 1.5 ו-Beats Audio)

    http://www.htc.com/www/smartphones/htc-sensation-xe/

    השבמחק
  12. לא ממש.
    גם לסנסיישן המקורי היה אותו מעבד שהורידו לו מהירות תוכנתית
    את הרום של ה-XE כבר יש לי על הסנסיישן שלי.
    ויש להם אותו 768 מגה זיכרון.
    לגבי סוללה יש באיביי סוללות של 1900.
    הדבר היחיד שהייתי רוצה ממנו זה את האוזניות.

    השבמחק
  13. לגבי הזיכרון מה הכוונה ב-XE ל
    Total storage:
    4 GB

    השבמחק
  14. הכוונה למקום שלוקחת מערכת ההפעלה שגדל כדי להספיק את כל התוכנות של האודיו ועוד.

    השבמחק
  15. רן , בתור אחד שמכר את הגלאקסי אס 2 שהיה ברשותו , אני מעוניין להתקדם למכשיר חדש ושמתי את העין על הסנסיישן , השאלה אם אי אפשר בכלל לקרוא טקסט ולגלוש באינטרנט באור שמש?, גם על בהירות מקסימלית?

    השבמחק
  16. ורן עוד שאלה (מקווה שאני לא חופר)
    עכשיו אחרי שהbootloader בסנסיישן פתוח , מה אתה מעדיף יותר ? את הגלאקסי אס 2 או הסנסיישן ומאיזה בחינה אתה מעדיף מה

    השבמחק
  17. באור שמש המסך של הסנסיישן לא ממש מתפקד.
    אני מעדיף את הסנסיישן בגלל הממשק האיכותי ובגלל הרזולוציה הגבוהה יותר.

    השבמחק