20.3.12

האם לגוגל אכפת מהרשת החברתית שלהם?

סוף כל סוף גרסה לרוחב
כאשר גוגל השיקו את הרשת החברתית שלהם הרעש התקשורתי היה מחריש אוזניים, גוגל סוף כל סוף נכנסה לנישה של פייסבוק ואפילו בגוגל היו מופתעים מגודל ההשפעה של המהלך על אנליסטים. המנייה של גוגל זינקה באופן משמעותי עוד לפני שהרשת אפילו תפסה תאוצה והעתיד נראה ורוד, האם גוגל בדרך לתת נוקאאוט לפייסבוק?
גוגל נקטה בשיטה של הזמנות אישיות שהייתה להיט עם ג'ימייל אבל לא ממש הצליחה כאן והרשת איבדה מומנטום מהר מאד וחבל.
לדעתי האישית גוגל פלוס טובה בהרבה מפייסבוק גם בעיצוב וגם בסוגיית הפרטיות, אבל משום מה היא לא ממש מצליחה למשוך את האנשים הלא טכניים מפייסבוק ולכן היא פופולרית בעיקר אצל טכנולוגים או חובבי צילום שעבורם היא מצליחה מאד.
הרבה כתבים טכניים ובלוגרים מפורסמים ששנה אחורה חיבקו את הרשת החדשה ושפכו לתוכה תוכן הולכים ונעלמים וטוענים שאין קהל מספיק ברשת החדשה.
גוגל לא ממש עשתה מהלך שיווקי ענק, הפירסומים עבור גוגל פלוס נראו כאילו נעשו בלי ללכת ממש עד הסוף וכך גם התוצאות.
לפני כמה שבועות גוגל התחילה לתעדף תוצאות של גוגל פלוס בתוצאות החיפוש שלה מה שהביא להמון המולה על תוצאות לא נכונות ואכן גרם לכל מיני כוכבים כמו ליידי גאגא למהר ולהקים עמוד מאחר והם רצו תוצאה טובה בחיפוש שלהם בגוגל. ההקמה הביאה אנשים אבל לא השאירה אותם שם למחרת.
לארי פייג' הגדיר את הנושא החברתי כיעד נבחר לתוצאות שלהם בשנה הזו אבל כל עוד שפייסבוק ממשיכה לתת מוצר טוב יחסית לא ניתן ממש לנטוש את פייסבוק ולעבור, כל עוד שכל החברים של כולנו בפייסבוק ופחות מ-10% נמצאים בגוגל פלוס באופן קבוע כנראה נישאר שם.

דבר נוסף שמטריד בגישה של גוגל לרשת שלהם זה שהם עדיין לא השכילו לפתח תוכנה טובה לגוגל פלוס לטאבלטים. לא ברור אם זה חוסר השקעה בגוגל פלוס, או חוסר השקעה בגרסה של אנדרואיד לטאבלטים שלא ממש מתרוממים להצלחה גדולה.
האחוזים של אנדרואיד בטאבלטים עולים אבל אלו בעיקר הזולים והם לא מייצרים את התמורה שמייצר האייפד לאפל מבחינה כספית.
לטענת בלוגרים רבים מקורות שלהם בגוגל טענו לאחרונה שלא ממש משנה לגוגל אם החברים בגוגל פלוס נמצאים שם הרבה או שנמצאים שם רק פעמים בודדות כי את הנתונים שהיו חשובים להם לאסוף לצורך המפרסמים הם כבר קיבלו.
לא יודע אם האמרה הזו נכונה או לא אבל היא מתאימה לאדישות הכללית שנראה שיש להם בנושא.
הדבר שנראה לי הכי  מוזר זה שלא יודע אם שמתם לב, מה הדבר שהכי בולט בהיעדרו בגוגל פלוס? פרסומות.
ענקית הפרסום הגדולה בעולם לא שמה פרסומות ברשת שלה עצמה. ישנן פרסומות רבות ומעצבנות ביוטיוב ויש לנו אותן בג'ימייל ובכל מקום שגוגל נמצאת אבל לא בפלוס.
זה במיוחד מוזר כי זה לא הסטנדרט של המובילה בשוק כי פייסבוק מלאה בהן.
אם גוגל פלוס הייתה מגיעה למספרים רציניים לא הייתם נוטים לחשוב שלא לשים שם פרסומות זה ממש לזרוק כסף לפח?
גם האפליקציות של גוגל פלוס לאייפון ואייפד (גם של ג'ימייל) הן יותר אפליקציות WEB מאשר אפליקציות רציניות, כל פעם שאני משדרג את האפליקציה אני צריך להכניס נתונים שוב כי במקום לשמור את המשתמש בזיכרון, גוגל מסתמכת על הדפדפן לאימות. זה יותר נראה כאילו גוגל מקווה שאני אאשר את ה- cookie שלהם בדפדפן מאשר שאכפת להם שאכנס לרשת שלהם מהאייפד.
כאשר יש 55 מליון אייפדים מסתובבים היית מצפה שלגוגל יהיה קצת יותר אכפת מאיך שהאפליקציה שלהם נראית וההתאמה שלה לטאבלט.

לסיכום: לא נראה שגוגל באמת רוצה ללכת עד הסוף עם הרשת של גוגל פלוס.
ובכן גוגל: כל עוד שלכם לא ממש אכפת מהרשת שלכם אל תצפו שלנו יהיה אכפת.
אני אמשיך להשתמש בגוגל פלוס לצרכים שלי שזה לעקוב אחרי עיתונאים של אנדרואיד וצלמים שלא ירשו לעצמם לזנוח אותה מהרבה סיבות ברורות מאליהן. כאשר יהיה לי משהו פרטי או שאני צריך תגובות מחברים אני כנראה אלך לפייסבוק.
חבל כי פייסבוק באמת בעייתית והשוק פשוט שיווע למתחרה רציני שיחזיר אותם לפרופורציות ויגדיל את האכפתיות שלהם מהפרטיות שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה