5.3.12

רשמים ראשוניים מהממשק החדש של סנס 4 מ-HTC

אחרי שראינו שבוע שעבר את הטלפונים החדשים של HTC החברה מ-XDA דאגו שנזכה לשחק קצת גם בממשק החדש בטלפונים ה"ישנים" שלנו.
חלון הבית הראשי כפי שניתן לראות בתמונה למעלה לא השתנה ממש, HTC לא שילבו את התכונות של אנדרואיד 4.0 בעמוד הראשי, גם את הסרגל של גוגל הייתי צריך להעביר מהמסך השני בעצמי.
בסה"כ שום שינוי דרמטי מהלוק המצוין שיש לממשק הסנס אבל ניאלץ גם להודות שום חידוש מרענן.

מסך ההודעות לא השתנה משמעותית אבל עכשיו יש בו גישה ישירה למסך ההגדרות בפינה הימנית למעלה שזה בהחלט שינוי טוב גם אם מינורי.


הממשק של ג'ימייל מגיע עם תמיכה מובנית ביישור לימין בעברית אך הופתעתי לרעה לראות שהפונט הוא לא הפונט החדש שהושק עם הגלקסי נקסוס. יש כאן את כל שאר התכונות מאחר שזה יישום של גוגל אבל הפונט הרבה פחות קריא לפחות בצורה שהוא מוצג כאן.



תוכנת המוזיקה עברה ריענון טוב ועכשיו נוחה יותר ומלאה תכונות חדשות שהראשונה והבולטת היא ההוספת של האפליקציה של Tunein היישר לתוך המסך הראשי של יישום המוזיקה, כנראה שב-HTC חושבים שעקב פנדורה וספוטיפיי ככה רובנו רוצים לצרוך מוזיקה. הנחה לא מוכחת אבל זה בהחלט לא דבר רע.


יישום המשימות דומה ברובו לממשק הפשוט של היישום של אפל, לטעמי לא צריך יותר מזה, גם כאן שמחתי לראות שהעברית עובדת חלק ומיושרת לכיוון הנכון.


יישום המצלמה החדש נוח ופשוט לתפעול, מסך ההגדרות שלו קל להבנה וכמובן אנו רואים את שני הכפתורים שמאפשרים צילום תמונות במהלך צילום וידאו מבלי להפסיק את צילום הוידאו. לא שפטתי את איכות הצילום מאחר וזה לא הסנסור שאליו תוכננה האפליקציה ולכן התוצאות יהיו לא לעניין.


היישום של HTC לנהיגה נחמד מאד וכמו שניתן לראות בתמונה אפשר להגדיר המון אפשרויות אוטומטיות שנותנות שליטה ונוחות, מהרגע שהטלפון זיהה שהוא ברכב הוא יכול להפעיל סדרה של דברים שאתם יכולים לסמן במסך וכך בעצם גם לחבר סאונד וגם להפעיל תוכנת ניווט וכמובן לדעת מה היא תוכנת הניווט שלכם ולבחור אותה אוטומטית. לא בדקתי אם ווייז מזוהה אוטומטית אבל אני לא רואה סיבה שלא.


לסיכום אומר שהממשק אכן שופר בכמה נקודות מהותיות אבל בהרבה הוא נראה אותו דבר או אפילו פחות טוב, כמובן שרק אחרי שאראה את הממשק בטלפונים של HTC One נוכל לראות אותו ברזולוציה הטבעית שלו ולהיות בטוחים. אין שום דבר רע בממשק הזה הוא אפילו מצוין.
יש תחושה ש-HTC קצת יותר מידי מאוהבים בממשק של עצמם ולא מוכנים לקחת סיכון ולחדש בו.
הקרוסלה של מסכי הבית הוסרה ובסה"כ נראה שאם יש לך טלפון כמו הסנסיישן לא תרגיש קפיצה דרמטית. ממשק ה-Beats הורחב עכשיו לכל היישומים אבל עדיין זמין בעיקר בשימוש עם אוזניות, והגיע הזמן שהאיכות תגיע גם לספיקר.
אם אתה חובב HTC אתה תהנה מהשיפורים ותעריך את המחשבה הרבה שהושקעה בתוספות הקטנות, אם לא חשבת עד היום שהממשק הזה הוא כוס התה שלך גרסה 4 לא תהיה זאת שתמיר אותך.
אני חושב שהממשק המצוין של גוגל גרסה 4 הפך את כל הממשקים החיצוניים לקצת פחות קריטיים. כל לאנצ'ר שמתבסס על הממשק של גוגל מספיק יפה ומעוצב כמו הממשקים הכי מושקעים שיש לסמסונג ו-HTC על פני השטח, תצטרך לחפור בנבכי הממשק כדי למצוא ערך מוסף מה שרוב המשתמשים הביתיים לא יטרחו לעשות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה