28.6.12

רשמים ראשוניים מ- Jelly bean אנדרואיד 4.1



גוגל השיקה אתמול את הגרסה הבאה של אנדרואיד שנקראת jelly bean הגרסה כוללת המון שינויים מינוריים וכמה שינויים משמעותיים.
השינוי הראשון שיחסוך לכולנו קצת מחבילת הגלישה הוא שעדכוני אפליקציות יכילו מעתה רק את השינוי בקובץ במקום להוריד את כל היישום מחדש, במיוחד במשחקים זה יהיה משמעותי לניצול החשבון שלנו.
הדבר הבא שהושק היה intelligent Knowledge Graph במקום רשימת לינקים כחולים בחיפוש בגוגל, החיפוש יציג לנו כרגע גם תמונות של נושא החיפוש עם מעין כרטיס ביקור של התוצאה.

 הממשק הראשי לא ממש השתנה אבל בזכות הפעילות של Project butter בתוך גוגל, גוגל מבטיחה ממשק עם תגובות מהירות יותר ואנימציה מהירה ואינטואיטיבית. בגרסה שאני מריץ כרגע על הגלקסי נקסוס לא ממש מרגישים את המהירות, אבל זה יכול להיות בגלל שביום יום אני עובד עם גלקסי אס 3 שהוא כל כך יותר מהיר מהגלקסי נקסוס או כל טלפון אחר שמעבר לכל מכשיר אחר מרגיש כמו חיים בהילוך איטי.

גוגל הכריזה שאחת מהשפות שנתמכות מעתה בתוך הקוד מקור היא עברית, בגרסה של JB שאני מריץ יש ממשק ומקלדת בעברית ויישור לימין. בהחלט חדשות טובות לאחר שיצרניות מסוימות לא כללו את העברית המלאה של 4.0 ברומים שלהן.





יש כמה שינויים במסכי ההגדרות, החשבון של גוגל עולה לחלון הראשון של ההגדרות.
אפשרויות פיתוח מעכשיו קיבלו כפתור שמאפשר כיבוי מלא שלהם ואין צורך לעבור אפשרות אחר אפשרות.
ישנם עוד הרבה אפשרויות של מפתחים שייקח לנו זמן ללמוד במה כדאי לגעת ובמה לא.
החיפוש תומך באופן מלא בעברית כולל כתובות ואתרים ישראלים.


 מסך ההודעות של אנדרואיד עבר שיפוץ מאסיבי, ההודעות עכשיו מכילות את התוכן ואתה יכול להשיב למייל או לבצע כל פעולה היישר ממסך ההודעות, כאן בתמונה אתם רואים שעשיתי צילום מסך ובמסך ההודעות אני יכול לשתף את צילום המסך שעשיתי מבלי לעבור ליישום הגלריה או לפתוח את התמונה בכלל.



תחת חשבונות וחשבון הגוגל תמצאו עכשיו את כל היישומים של גוגל מבלי היכולת לבטל כל אחד מהם בנפרד עם קוביית סימון כלשהי, טעות או אסטרטגיה?

הפקודות הקוליות עברו מהפיכה ועכשיו עובדות גם ללא קישור אינטרנט פעיל, זה אומר שמסד נתונים של הפקודות הנפוצות בעצם יועתק אל המכשיר ויאפשר שימוש אופליין.
היו עוד שינויים שטותיים ביישום של המצלמה ובהעברה של ווידג'טים ממסך למסך אבל הם באמת לא שווים אזכור גדול יותר מזה.


בסה"כ אפשר להגיד שגוגל עובדת קשה על מיזוג כל החווייה של החיפוש לתוך כל היישומים האחרים.
החיפוש החדש אכן הרבה יותר מרשים אבל הרבה מהתכונות כמו המלצות של גוגל למסעדות או שמירת כל החיפושים שלך בשביל להציג לך מידע שאתה מחפש לפני ששאלת קצת מרגישים כמו אח גדול.

 זה נחמד שגוגל יכולה להגיד לך שנשאר לך עוד 20 דקות עד לטיסה שהזמנת דרכם ושאתה רחוק 15 דקות נסיעה משדה התעופה אבל זה מביא את המיפוי שיש לגוגל על חיינו לרמה חדשה לגמרי. אולי אני כבר זקן מידי אבל עם כל הנוחות של השילובים האלו יש לי תחושה שיום אחד נתעורר וגוגל תנהל לנו את החיים גם היכן שנחליט שזה לא ענינה.
אנדרואיד 4.1 מביא תכונות חביבות אבל כמו ב- IOS6 של אפל נראה שאת כל הדברים החשובים הם כבר השיגו והעדכונים של 2012 הם יותר שיפוצים קטנים ושיפורים מאשר עולם סלולרי חדש. כנראה שהחברה היחידה שממש תחדש השנה זוהי מיקרוסופט אבל גם זה בעיקר בגלל שהם היו בפיגור כל כך גדול שיש להם הרבה שלבים להשלים.









8 תגובות:

  1. גם אני מצאתי את עצמי זז בחוסר נוחות על הספה שגוגל NOW הוצגה והודגמה.קצת אובר .
    אני מקווה שהעובדה שהשינויים בגרסת המערכת החדשה אכן יחסית מינוריים ובעזרת הכלי החדש שגוגל שחררה ליצרניות החומרה , עדכוני המערכת יגיעו קצת יותר מוקדם ממה שלקח ל ICS להגיע .

    השבמחק
    תשובות
    1. ה- PDK בהחלט נראה מעניין.

      מחק
    2. אגב SGS3 , נטשת את הHOX ? האם אנו צפויים לסקירת השוואה משובחת מבית היוצר של המכור לטכנולוגיה? ?

      מחק
    3. אם לא יהיו בעיות לא צפויות ההשוואה תגיע בסוף השבוע.

      מחק
    4. מעולה :)
      אני בשלבי ההתלבטות (או שבכלל שוקל להמתין לבואו של הנקסוס הבא).

      מחק
  2. לגבי נושא הפרטיות, אין אפשרות לבטל את זה ?
    גוגל תמיד נתנו אופציה לבטל מעקב, ומי שלא חושש שפשוט יפעיל את זה ויהנה מפונקציות נחמדות... (בסכ"ה אם אתה לא עוסק בפלילים ולא בוגד באשתך, אז למה לחשוש, תהנו מהאפשרויות הנחמדות האלו).

    השבמחק
    תשובות
    1. יש אפשרות ואכן ביטלתי את זה.
      אין קשר לפשעים ובגידות.
      אין שום סיבה שלגוגל יהיה מיפוי כזה גדול של החיים שלי.
      הם יכלו להתחייב לא לשמור את המידע יותר מיום או חודש והרבה דברים אחרים כדי להראות מחוייבות לפרטיות ובחרו שלא.

      מחק
    2. ואללה, לא חשבתי על הנושא של שמירת המידע ליותר מחודש למשל.

      מחק