19.6.12

Surface הטאבלט החדש של מיקרוסופט


לפני כמה ימים מיקרוסופט הוציאה הזמנות ליום שני לכל המי ומי של עיתונות הטכנולוגיה עם הבטחה שיהיה שווה לבוא. הרבה עיתונאים היו צינים וחשבו שמאחר שיש כבר הכרזה מתוכננת ל- windows phone 8  ב-20 לחודש ומכיוון שההכרזה היא בלוס אנג'לס זה כנראה יהיה ארוע של שירות מוזיקה או משהו לא מרגש אחר.
במהלך סוף השבוע הספקולציות שרצו היו גורמות לכם להתקפים של צחוק בלתי נשלט, מדברים סבירים כמו שירות של xbox למוזיקה ועד טאבלט עם ענק הספרים של Barnes and nobel ועוד הרבה דברים אחרים.
אנשים ניתחו דברים איזוטרים כמו מי סוכנות הפרסום שהוציאה את ההזמנות וכהנה וכהנה.

סטיב באלמר יצא אל הבמה ואחרי נאום רגיל של חוויית ה- windows והנתונים הסטטיסטים המשמימים של כמות התקנות וכמות מחשבים, באלמר שלף את הטאבלט והציג לנו את ה- Surface. מי שוותיק בתחום כמוני יודע שמיקרוסופט האמינה בטאבלטים עוד משנות ה-80 אבל הטכנולוגיה לא הייתה באותה רמה של החזון של ביל גייטס. גבירותי ורבותי הטכנולוגיה הגיעה ומיקרוסופט השיקה את מה שהם כל הזמן חלמו שזה טאבלט שהוא בעצם windows מכל בחינה שהיא ועדיין מתחרה ראוי ליריב הוותיק מקופרטינו שעד עכשיו לא מצליח לייצר מספיק אייפדים כדי לעמוד בביקוש.



למיקרוסופט היה את היתרון והחיסרון של להגיע אחרון לשולחן, אפל יצאה ראשונה מהארון הטאבלטי עם מוצר מרהיב ושילוב מדהים של עיצוב, יכולות, אפליקציות וזמן סוללה שלא נודע כמותו קודם, וכבשה את השוק.
אנדרואיד הצטרפה לדיון עם טאבלטים מבוססי האניקומב שלא ממש הצליחו להוות יריב ראוי, החומרה אמנם שם אבל האפליקציות לא והמערכת הפעלה לא ממש הצליחה לעשות את המעבר לטאבלטים בצורה חלקה.
מכיוון שיש המון טאבלטים במיוחד זולים כמו הקינדל פייר ואחרים נתח השוק שלה עולה אבל אף טאבלט אנדרואיד לא כבש את הדמיון כמו האייפד ולא הוכיח עמידות וביקוש כמו האייפד.




מיקרוסופט ידעה שכל התפשרות במכשיר הדגל שלה יתן פתחון פה לכל מעריצי אפל בעיתונות הטכנולוגית וידעה שלא תיתכן פשרה. הטאבלט של מיקרוסופט צריך להיות מעוצב ברמה הכי גבוהה, הוא חייב להיות מהיר ועם חיי סוללה מעולים. הטאבלט של מיקרוסופט חייב לענות לכל החולשות העיקריות של האייפד, היכן שגוגל נכשלה.
היתה רק דרך אחד להיצמד לאפל בנושא כמות ואיכות האפליקציות, זה להביא את היכולת מהבית להריץ כל יישום windows מפוטושופ ועד אופיס. והם הביאו.
לאפל יש סמארט קאבר (הכיסוי הממוגנט) מיקרוסופט הביאה כיסוי שמתחבר באותה קלות ולקול תשואות סטיבן סינופסקי הפך אותו כדי להראות לנו שהוא גם בעצם סוג של מקלדת פיזית מהצד השני. לאייפד יש מספר אביזרים שכוללים כל מיני פטנטים להחזקת האייפד מורם, אז מיקרוסופט הוסיפה לעיצוב  kickstand כמו שיש בטאבלטים של ארקוס רק גדול יותר ויציב.
לאייפד יש בעייה עם העתקת קבצים וגישה לכתיבה לתוכו אז לטאבלט של מיקרוסופט יש חיבור של USB 3 .
לאורך כל המצגת אי אפשר שלא להתרשם שהמוצר הזה תוכנן ונבנה באותה תשומת לב לפרטים שיש באפל ומצד שני בלי הדיקטטורה הסטיב ג'ובסיאנית.
יש שתי גרסאות לטאבלט האחת עם מעבד ARM כמו שיש בטאבלטים של אפל וגוגל והשניה עם מעבד אינטל חדש מסדרת Ivy bridge עם כל היכולות של הניידים הכי מהירים בעולם.

מפרט זה נחמד והמצגת הייתה באיכות מדהימה, הכל היה מתוזמר להפליא.
האם הכל ורוד והאם מיקרוסופט הולכת לכבוש את העולם עם המוצר שלה?
ובכן יש עדיין הרבה סימני שאלה לפני שאנחנו מכתירים את המתחרה הראשון האמיתי של האייפד ואת הראשון שאולי ינצח את האייפד. עם זאת חייבים להודות שהטאבלט הזה נראה מרהיב, הפוטנציאל בשמיים ולפחות בשלב הזה מיקרוסופט עשתה הכל נכון.
אז מה בעצם הספקות שלי תשאלו?

  • למרות הנתונים של חיי סוללה אף כתב עוד לא קיבל אותו לשחק ולכן זה הכל מדידות פנימיות שלהם.
  • לא ראינו שום אזכור לגרסה עם צ'יפ סלולרי, טאבלט בלי יכולת לעבוד מכל מקום הוא מאד מוגבל, במיוחד הגרסה של windows 8 pro  עם מעבד אינטלי שאמור להיות מותאם לעסקים ומנכל"ים מפונקים.
  • לא ברור עד הסוף כמה חופש תיתן מיקרוסופט למפתחי האפליקציות לייצר תוכנות מתחרות כמו דפדפנים או שירותי דוא"ל שיוכלו להתקין כתחליף למוצרים המיקרוסופטים בממשק המטרו. אין לאף אחד חשק להחליף אפל אחת באחרת.
  • אין עדיין שום הכרזה על תאריך השקה או מחיר לצרכן חוץ מאזכור אמורפי שהמחיר יהיה תחרותי ביחס למוצרים דומים בשוק, זה יכול להיות כל דבר. אנחנו לא יודעים האם המוצר מוכן או אולי שנה לפני יכולת לייצור המוני.
  • אם מיקרוסופט מייצרת את הטאבלט בעצמה האם היא תתחרה בשותפות שלה? האם ליצרניות כמו אסוס או סמסונג יהיה בכלל עניין להתחרות בשוק שבו מיקרוסופט מריצה טאבלט משלה? האם זה יעצור את החדשנות? 
  • אם אין סקין מלמעלה כמו באנדרואיד, מה יבדיל בין יצרניות? רק מחיר? לא בדיוק מתכון לשוק רווחי ופורח. האם זה יהיה כמו שוק המחשבים הניידים שכולו ריבועים דומים וחסרי אישיות?
  • לא לגמרי ברור האם ניתן יהיה להשתמש במסך מגע בצורה נוחה ליישומים שהותאמו לעכבר. ואם יהיה צורך להתאים את כולם לממשק מגע אז האם נאבד את העושר והמבחר של תוכנות windows  קיימות?

יש עוד הרבה שאלות שיש לי לגבי המוצר הספציפי ולגבי הסיכויים של הפלטפורמה להתחרות בזו של אפל אבל מה שבטוח זה שלעולם לא הייתי מצפה שמיקרוסופט תביא את המוצר הכי מעניין השנה בשוק המובייל.
נראה שזה הטאבלט הראשון שבאמת יוכל לתת לעבוד בצורה מלאה ובלי כל ההתפשרויות המעצבנות שיש בעבודה עם שאר הטאבלטים שבגללם אתה לוקח את הלפטופ איתך בסוף לכל מקום ורק משחק, גולש וקורא דוא"ל וספרים בטאבלטים שיש כיום.
השוק של הטאבלטים נהיה הרבה יותר מעניין בזכות החברה מרדמונד , נשאר רק לחכות לניסיון מעשי, תאריך השקה ומחיר.

3 תגובות:

  1. הי רן,
    אם נצטט ממה שכתבת: "נראה שזה הטאבלט הראשון שבאמת יוכל לתת לעבוד בצורה מלאה ובלי כל ההתפשרויות המעצבנות שיש בעבודה עם שאר הטאבלטים שבגללם אתה לוקח את הלפטופ איתך בסוף לכל מקום ורק משחק, גולש וקורא דוא"ל וספרים בטאבלטים שיש כיום."
    אני משתמש בראש ובראשונה עסקי, ואני חייב את חבילת האופיס של MS ומקלדת נוחה. זו הסיבה שעד היום לא קניתי טאבלט. פשוט כל עוד אי אפשר לוותר על הלפטופ הקלאסי, אין לי צורך בעוד מסך.
    אם אני קורא נכון את מטרת מיקרוסופט, היא מנסה למכור למעשה אולטרה לפטופ, עם יכולות מגע ותחפושת של טאבלט, אבל עדיין לפטופ. אם אכן כך - אין בזה שום חידוש. אולי קצת עיצוב, אולי שיפור מרכיב המגע.
    החידוש האמיתי שהיא צריכה להציג והוא נסיון כושל עדיין, לאחד בין הפשטות והקלות של מערכות הפעלה של אנדרואיד / IOS, לבין היציבות, התאימות והאינטגרליות של ווינדוס ואופיס.
    מהות הקיום של מיקרוסופט היום היא חבילת האופיס וכל פתרון שהיא מציעה שיאפשר לי לחיות בתוך העולם הזה ביעילות - מבורך. הנקודה היא שיש לא מעט מתחרים שמציעים אולטרה לפטופים ובמכשיר שהיא הציעה אין באמת חידוש. לכן החומרה שהיא הציגה אינה משנה מאומה למיקומה בשוק. רק יכולת פלאית (שטרם הוכחה) של דיאטה חריפה לחלונות ואופיס תוך שמירה על תאימות ועם זאת יכולת לעבוד בצריכת חשמל אפסית - תציג פריצת דרך אמיתית.
    נאחל לה בהצלחה!
    משה

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטער משה אבל פספסת את כל הרכבת.
      הרעיון הוא בדיוק זה, הממשק של המטרו, עם חומרת טאבלט הכי טובה שיש בשוק, עם יכולות של לאפטום במשקל קל בהרבה מלאפטופ זה הנוסחה המנצחת.
      יהיו לגרסה של win RT אפליקציות כמו שיש ב WP8 וכמו שיש באייפד מה שאומר פשטות שימוש בלי אובדן היכולות.
      כל הרעיון זה לעלות על הרכבת של עידן ה- post PC בלי לאבד פרודוקטיביות.
      לאפטופים יש הרבה, surface יש רק אחד לבינתיים.

      מחק