16.6.12

בלוף העדכונים הגדול של אפל


השבוע אפל הכריזה על מערכת ההפעלה החדשה שלה IOS6 וכאשר הסמנכ"ל של IOS סקוט פורסטל עלה לבמה הוא לא בזבז זמן לפני שהוא התגאה בזה ש-80% מהמכשירים שלהם על מערכת ההפעלה החדשה ביותר והחברה האחרת (גוגל) שלא נזכיר את שמה עדיין על 7% פריסה של ICS .
האמת שאפל באמת עדכנה בצורה יפה מכשירים וותיקים בעבר אבל כבר לפני שנה החלו סדקים בשריון האפלי הידוע.
האייפד 2 לא קיבל עדכון לסירי ויחד איתו גם אייפון 4 וה- 3GS עם כל מיני טענות מקושקשות על חוסר יכולת להריץ את המערכת החדשה כמו שצריך.
האמנו להם למרות שגם כאשר יצא האייפד 2 היו טענות של אפל שהאייפד 1 לא מסוגל להריץ Garage band  או imovie למרות שהחברה של סידיה הוכיחו שגם האייפד 1 יכול לעמוד במשימה ובטח ובטח שהאייפון 4 המהיר יכול לעמוד במשימה הפשוטה של קבלת הנחיות קוליות.
למרות החריקות האלו עדיין מדיניות העדכונים של אפל הייתה טובה בהרבה מאנדרואיד ועדת המעריצים שלה נטו לסלוח לחברה האהובה שלהם.

הנה השבוע סקוט פורסטל מראה שהאייפון 3GS גם יקבל עדכון לגרסה 6 תוך עקיצה נוספת לכיוון אנדרואיד אבל ככל שאנחנו לומדים יותר על העדכון אנו למדים שמכל הפונקציות החדשות ה-3GS לא יקבל כמעט כלום חוץ מאינטגרציה לפייסבוק ושירות הקופונים ותשובות אוטומטיות למתקשרים מאפל.
פתאום בלי ששמנו לב אפל פשוט נטשה בצורה חסרת בושה את כל המליונים של משתמשי האייפד 1 למרות שעברו רק שנתיים מאז ההשקה שלו.
אז למה אייפון 3GS כן ואייפד 1 לא תשאלו? ובכן מסתבר שבעולם השלישי אפל ממשיכה למכור את ה- 3GS  כדי להתחרות במכשירים הזולים של אנדרואיד וסימביאן.
אז במקום להתחבא מאחורי שיקולים טכניים מופרכים הם פשוט החליטו לא להשקיע כלום במכשיר שהם כבר לא מוכרים ואם בדרך זה אולי ידחוף את האנשים האלו לשדרג אז מה טוב.

גרסה 6 חשפה סופית את הבלוף של עדכוני אפל, נומינלית מליוני המשתמשים של אייפון 4 וה- 3GS מקבלים את גרסה 6 אבל מעשית ה- 3Gs כמעט לא מקבל כלום. האייפון 4 לא מקבל את סירי, ולא מקבל את הניווט עם הוראות קוליות ולא את פייסטיים על 3G .
אני הרבה מאד זמן השתמשתי בתוכנות ניווט כבדות ומושקעות כמו IGO על האייפון 4 ללא שום קושי אז אני לא קונה את התירוצים.
מצטערים אפל אין שום סיבה טובה לנטוש את האייפד 1 ואין שום סיבה שלא יהיה לו סנכרון מול פייסבוק או פילטר של VIP בתוכנת הדואר שלו.
בפעם הבאה שאפל פאן בוי מקשקש לכם על עדכונים אינסופיים תגידו לו שמספר הגרסה בלי התכונות זה לא נחשב עדכון אמיתי. תשאלו אותו על האייפד 1 שהתחיל עם 4 ולא עלה אפילו ל-6 בעוד שהגלקסי אס 1 המושמץ עלה מ-2.1 ל- 2.2 וגם ל- 2.3 שזה 2 גרסאות מלאות כולל כל התכונות ולא חצי מנה פלאפל כמו אצל אפל.

8 תגובות:

  1. הכי מצחיק שהאייפד 2 לא מקבל סירי לאומת האייפד החדש שכן מקבל אותה.
    אין שום הגבלה מכל סוג לתת למשתמשי אייפד 2 את סירי. זאת פשוט בושה לחברה בסדר גודל כזה.
    כנראה בגלל שלאייפד 3 יש רזולוציה יותר גבוהה אז סירי נראית יותר טוב אז החליטו לשים אותה רק שם(אני ציני כמובן, סירי לא מצריכה מסך טוב, או מסך בכלל אם חושבים על זה).
    וזה לא שאני אוהב את סירי. אני חושב שהיא שירות גרוע מאוד וגימיק מטומטם שבכלל לא רלוונטי לישראלים. אבל כחברה שבונה את שמה של סירי כדבר הבא, ולא מספקת אותה בכוונה תחילה ללקוחותיה.. זה פשוט שקר שיווקי גס וזילזול באינטליגנציה של הרוכשים

    השבמחק
    תשובות
    1. אם לפחות הם לא היו אומרים של אייפד 2 ולחדש יש את אותו מעבד אז ניחא, ממתי למעבד הגרפי יש קשר להנחיות קוליות

      מחק
    2. אינטליגנציה של הרוכשים? עוד מעט יקימו מקדש על שם סטיב ג'ובס בהר הבית

      מחק
  2. אתם מסתכלים בעיניים של אנדרואיד'סטים.
    אחד הדברים שהעלה את אפל ונתן לה את האמינות שלה בעיני הציבור הרחב, זו השלמות של המוצרים שלה.
    הכוונה היא , שאפל לא תוציא מוצר שלא עובד חלק ומושלם ללא שום גימגומים, בניגוד לאנרואיד, ששם - אם זה לא מרסט (מלשון ריסטרט) את המכשיר- אז זה כשר.
    אפל לא תהרוס את הדבר היחיד שנשאר לה - וזו היציבות והאמינות של המוצרים והתוכנות שלה וזה שהם עובדים חלק ומושלם ללא רבב וללא שבב של גימגום.
    ולכן, לא תראו הרבה תכונות חדשניות במכשירים מדורות קודמים.
    ואתם יודעים מה- אני כאחד שמשמש בטא טסטר של אנדרואיד כבר כמה שנים, מאוד מעריך את זה אצל אפל, זה נקרא לכבד את הלקוחות שלך, ולא לנפנף יש לי יש לי כמו אנדרואיד, אבל עובד צולע.
    ולכל החשדנים, אני לא פאן בוי, מעולם לא היה לי אייפון, יש לי אנדרואיד כבר המון זמן ומהמקום הזה אני מדבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, אפל אוהבת חוויה חלקה במכשירים שלה. היא אומרת שהמכשירים הישנים לא מצליחים להריץ בצורה חלקה את התכונות החדשות במערכת. אך בסתיו אתה תראה שכל התכונות עובדות חלק על הiPhone 4. וכל זה היה בכדי שאנשים ישדרגו.

      מחק
    2. לא אמרתי שהם צדיקים גדולים, אבל אין פה רק שחור ולבן.

      מחק
    3. אתה חצי צודק.
      גוגל מעדכנת את המכשירים שלה והם עובדים מצויין, עם כל האופציות פתוחות.
      זה שהיצרניות לא מעדכנות כלום, זאת כבר בעיה של מי שרכש אותם.
      מי שרוצה חווית אנדרואיד מושלמת - Nexus בלבד!

      מחק
  3. עם כל הכבוד ערן, העניין של חוויית שימוש חלקה הוא התירוץ שלהם לכל דבר.
    מלבד משחקים עתירי גרפיקה אין שום דבר שהאייפד 2 לא יכול להריץ שהאייפד 3 יכול להריץ.
    יש להם את אותו מעבד ורק מעבד גרפי שונה.
    וזה בדיוק מה שכתבתי בפוסט, נתנו להם הנחות בעבר רק בגלל שעוד ניתן היה לראות את ההפרש הטכני, אבל במקרה שח אייפד 2 מול 3 אין שום תירוץ.

    רן

    השבמחק