26.9.13

האם אפל וסמסונג בדרך לניצחון קל גם בחורף 2013?

תמונה של אתר mybroadband.co.za  מסקר השוואת שביעות רצון

בשנים האחרונות סמסונג ואפל הצליחו לשלוט בשוק בקלות בתקופה החשובה ביותר שלו, החגים והחורף. כל מחקר שיווק מראה שבמרבית העולם עיקר המכירות של גדג'טים היא לקראת סוף השנה.
החורף זאת התקופה של כריסמס/חנוכה וגם סוף השנה ואנשים גם רוצים משהו לשחק איתו בימים גשומים וקרים. האתר של Mybroadband מצטט סקר שביעות רצון של מכון דרום אפריקני עם נתונים מוכרים וכרגיל אפל וסמסונג מאכלסים את המקום הראשון והשני בקלילות ( http://mybroadband.co.za/news/gadgets/81833-apple-vs-samsung-vs-blackberry-vs-nokia.html ).
כל שנה המתחרים האחרים בשוק אל ג'י, סוני ו-HTC מבטיחים שזו השנה שהם ישברו את הדפוס ושיש להם קלף מנצח בשרוול בדרך למהפך. הם מוציאים הזמנות לכנסים נוצצים ומשוויצים בכל מיני טכנולוגיות אבל אחר כך במבחן המציאות משהו תמיד משתבש ושוב כאשר האבק מתפזר סמסונג ואפל נשארות עם כל הכסף והשאר נותנים הסברים להפסדים בכנסי משקיעים.
אז הנה סוף השנה מגיע ויש לנו רשימה של מכשירים מרשימים בתור ספינות הדגל.
האם שוב סמסונג ואפל ישלטו בשוק? על זה בסקירה לפניכם:



הסיבות לניצחון או הפסד של סמסונג ואפל:

סמסונג
סמסונג מתקיפה את החורף הזה כמו כל חורף עם הגלקסי אס 4 שמגיע מהאביב עם קבלות ועם הגרסה העדכנית של הגלקסי נוט 3 שמגיע כרגיל עם כל הדברים שהיו בגלקסי אס 4 אבל עם עט ומסך גדול ומרשים. אז למה סמסונג תנצח ולמה סמסונג תפסיד?

הסיבות לניצחון של סמסונג:
  • הגלקסי אס 4 והנוט 3 הם טלפונים מעולים למרות ממשק מאכזב.
  • יש להם חריץ הרחבה למיקרו SD מה שנותן חופש לשים מוזיקה/סרטים ולצלם כמה שרוצים.
  • הם מוציאים מאות מליונים על שיווק אגרסיבי והמותג של גלקסי הוא השם מותג החזק בשוק אחרי האייפון.
  • יש להם את קהילת הפיתוח הכי טובה בשוק אחרי הנקסוסים.
  • הם משיקים את הטלפונים שלהם בכל השווקים העולמיים במקביל בלי שיווק הדרגתי ובלי חוסרים של מלאי כי הם מייצרים בעצמם.
  • הסוללות שלהם מצוינות ונשלפות והם גם בין הבודדים שזוכים לכמות אביזרים גדולה כמעט כמו האייפון שכולל סוללות חיצוניות של mophie ואחרים.
הסיבות להפסד של סמסונג:
  • הגלקסי נוט 3 לא ממש חידש בשום תחום. הוא למעשה לא הרבה יותר מגלקסי אס 4 גדול עם עט. השידוך לשעון גלקסי נראה כמו כישלון צפוי. מי צריך שעון שמדבר רק עם יצרן אחד של טלפונים?
  • הממשק של סמסונג הפך לבלתי נסבל. כמות השטויות והגימיקים מתגברת והמערכת צמחה כבר לכמעט 8 גיגה של דברים לא נחוצים בעוד שהשיפורים לצרכן לא ממש מלהיבים. למעשה חוץ ממצלמה ומסך קצת יותר טוב אין כמעט שום סיבה להחליף את הגלקסי אס 3 באחד מהחדשים.
הסיבות לניצחון של אפל:
  • האייפון 5S מהיר יותר משמעותית ומערכת ההפעלה החדשה שלהם מביאה כמה שיפורים מהותיים.
  • המצלמה של האייפון החדש נראית כמו שיפור משמעותי אחרי שנוקייה קצת ברחה להם עם הטכנולוגיה.
  • טביעת האצבע אמנם לא באמת איזה שוס של אבטחה אבל סתם לשימוש יומיומי היכולת לוותר על הקשת קוד כל פעם שרוצים לבדוק משהו היא יתרון אדיר של נוחות. המערכת לא בנויה להתמודד מול האקר עם סורק או מול שירותי הביטחון אבל בסופו של חשבון הקוד בעיקר שם כדי למנוע מאנשים סקרנים וגנבים אופורטוניסטים את היכולת לגשת למידע שלנו. המניעה נדרשת רק למספיק זמן כדי שנוכל למחוק את המכשיר מרחוק ולא באמת למנוע מגורם עוין אמיתי כניסה.
  • אוהדי אפל לא בוחרים בה בגלל מפרט אלא בגלל השיווק והחווית משתמש ואלו ממשיכים להיות מהטובים בשוק.
הסיבות להפסד של אפל:
  • מערכת ההפעלה החדשה נראית כמו צעצוע לילדים, זאת הפעם הראשונה שהעיצוב הוא לא יתרון אצל אפל ולאוהד אפל אין אלטרנטיבות בעולם של אפל כמו בעולם האנדרואיד.
  • יש עייפות חומר מסוימת בציבור מהאייפון אחרי 6 שנים בצמרת, אנשים מתחילים לנסות דברים אחרים.
  • המתחרים סגרו פערים מבחינת מהירות אבל אפל ממשיכה להיות יקרה מאד והניסיון לצייר את ה-5C כטלפון זול בגלל פער של 99$ לאורך שנתיים הוא קצת פתטי. בארה"ב אין לזה משמעות גדולה אבל בארצות שקונים מכשירים לא מסובסדים מחוץ לחוזה האייפון מאד יקר. השוק הכי חשוב הסיני כנראה ימשיך להצביע בארנק לטובת אחרים.
  • המסך של האייפון מעולה ומהטובים בשוק אבל אפל ממשיכה לא לחדש באספקט החשוב ביותר בחוויה של השימוש בסלולר שזה המסך. המסך נשאר אותו דבר מאז האייפון 4 כאשר שנה שעברה הם הגדילו אותו בקצת אבל הוא עדיין קטן והרבה פחות כיף לקריאה ושימוש לעומת מסכים גדולים וחדים כמו של ה-HTC one .


למרות שישנן סיבות למה סמסונג ואפל יכולות לרדת בנתח השוק שלהם אני עדיין חושב שהן ייקחו את החורף הזה בהליכה. הסיבה היא שהמתחרות שלהן לא מסוגלות להוציא טלפון מצליח בלי לבעוט בדלי פעם אחר פעם.
דוגמא ראשונה ה- LG-G2: כפי שרואים בתמונה למעלה אורנג' השיקה מבצע של מכירה מוקדמת ל-LG-G2 מכשיר שעל הנייר מביא הכל לשולחן, מעבד מהיר, מסך יפהפה ועיצוב מרשים, אבל אם תסתכלו במפרט שאורנג' מתגאה בו כל כך תראו נפח אחסון של 16 ג'יגה. מה לא תראו שם? חריץ הרחבה של Micro SD.
כלומר אחרי שאל ג'י תגמור להכניס את המערכת הפעלה וכל הפיצ'רים שהיא אוהבת בקושי יישארו לכם 8-10 גיגה מקום פנוי. כאשר משחק כמו נובה 3 לוקח מעל גיגה וכאשר אי אפשר לשים סרטים ומוזיקה בכרטיס חיצוני אני צופה שהמקום הפנוי ייגמר לכם תוך פחות משבוע. אני מתערב איתכם שאורנג' לא תמכור אפילו 25% מהכמות שהיא מכרה של הגלקסי אס 4 עם המכשיר הזה. איך אל ג'י חשבה ש-16 גיגה יספיקו לא ממש ברור.
דוגמא שניה הסוני xperia Z1: אחרי שסוני כשלה עם ה- xperia Z ואחרי שהיא החליטה להוציא את העיוות הגדול האולטרא בלי פלאש היא הוציאה את ה- Z1 בכנס גדול ונוצץ.
קאזו היראי נתן באמת נאום מרשים והראה למה הוא יהיה אחד מהכוכבים הכי הגדולים של השנים הבאות בטכנולוגיה. הטלפון הגיע לבלוגים הטכנולוגים ולחלק מהציבור והתברר שזוויות הראייה במסך שוב לא מוצלחות כמו שהיה ב-Z. הסתבר שאם תבחרו לפתוח את הבוטלואדר (עם הכלי של סוני עצמה) אז המצלמה תפסיק לעבוד. בנוסף הסתבר שלמרות חיישן מצלמה של 20 מגה פיקסל התמונות שיוצאות ממנו לא הרשימו אף אחד מהסוקרים. שוב אחת מהיצרניות הכי טובות בעולם למצלמות כנראה כושלת בייצור של מצלמה מנצחת בסלולר.
HTC החליטה כמו שנים שעברו לא להוציא בכלל טלפון מוביל לקראת החורף למרות המכירות האדירות בתקופה הזו של השנה ולכן כנראה שוב תפסיד, מצד שני אולי היא עוד תיזכר אבל הזמן אוזל.

לסיכום:

לאור הבעיות של הטלפונים של אל ג'י וסוני ובגלל שאפל וסמסונג המשיכו עם היתרונות היחסיים שלהם אם זה השיווק האדיר שלהם ואם זה חוויית השימוש של אפל וההחלטה של סמסונג לתת את כל מה שרק אפשר לתת. סמסונג כרגיל נותנת סוללה גדולה ונשלפת, מסך בכל גודל אפשרי וחריץ הרחבה וכך מצליחה לא לאכזב אף אחד עם רשימת מכולת של תכונות נחוצות. נראה על פניו שגם החורף הזה אפל וסמסונג יחלקו ביניהן את השוק כאשר בסוף השנה אולי גוגל תוציא טלפון שילהיב אותנו הגיקים אבל לא יהיה יריב אמיתי במכירות מול הדואופול של סמסונג ואפל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה