9.5.14

נקסוס 5 נגד LG G2

כאשר גוגל השיקה את הנקסוס 4 הדעה הרווחת היתה שזה היה בעצם אופטימוס ג'י עם מערכת הפעלה נקייה של גוגל ומצלמה עם יותר פיקסלים. החיבור המלאכותי הזה לא עשה טוב לגוגל או לאל ג'י. אל ג'י רצתה עם הג'י 2 להוציא מפלצת של חומרה ולתת נוקאאוט לגלקסי אס 4.
גוגל מצידה רצתה לשמור את הנקסוס 5 כלכלי כדי להצליח למכור אותו בזול ובנוסף גם להשאיר את חותמה על העיצוב, הגודל הכללי וגודל המסך.
בניגוד לדור הקודם של שני המכשירים הנקסוס 5 והאל ג'י גי' 2 לא ממש דומים חיצונית ולמעשה חוץ מהמעבד הם מכשירים שונים לגמרי.
בארצנו הקטנטונת אלו מכשירים שעולים פחות או יותר אותו דבר ואין יום בשבוע שאני לא נשאל בפורום במי מהם לבחור.
אז הנה לפניכם Deathmatch ג'י 2 נגד הנקסוס 5.



חומרה ועיצוב:

לא ארשום לכם רשימות מכולת רק אגיד שהמסך של הג'י 2 גדול יותר (5.2 אינץ לעומת 4.95 של הנקסוס 5)
ולמרות זאת בגלל שוליים גדולים בנקסוס למעשה הנקסוס גבוה יותר בצורה מורגשת. אל ג'י בהחלט עשתה
מאמץ גדול למנוע שוליים כמעט לגמרי בג'י 2 ואפילו העבירה את הכפתורים לגב המכשיר.
הגב של הג'י 2 פלסטיקי לגמרי בסגנון של סמסונג. הגב של הנקסוס יותר "מט" ופחות פגיע לטביעות אצבע.
המעבד פחות או יותר זהה וכנ"ל הזיכרון. שני הטלפונים מגיעים עם גרסאות של 16 או 32 גיגה ללא חריץ הרחבה.
הג'י 2  כבד יותר באופן מורגש עם 143 גרם לעומת 130, המשקל של הנקסוס מחולק טוב יותר לאורך כל המכשיר בגלל סוללה יותר קטנה ולכן מרגיש הרבה יותר קל מאשר ה-13 גרם הבדל ביניהם.
שניהם מלבנים שחורים אבל העיצוב של הג'י 2 בהחלט יותר חדשני ויותר מעניין ואילו הנקסוס הוא המלבן הסתמי הסטנדרטי.
הספיקר בג'י 2 חזק יותר באופן מורגש. איכות השיחה טובה יותר בנקסוס מה שבהחלט חשוב.
השמע באוזניות טוב יותר בג'י 2.
ציון: ג'י 2 בהחלט מקבל ציון יותר גבוה על עיצוב וחומרה איכותית יותר באופן כללי.















מסך:

אל ג'י היא יצרן מסכים מהמובילים בעולם ושני הטלפונים האלו הם עדות מצוינת לאיכות שהיא מסוגלת להגיע אליה. למרות שזאת אותה יצרנית המסכים האלו שונים לגמרי. בג'י 2 אל ג'י עשתה מאמץ גדול מאד לנסות להגיע לעומק הצבעים דומה לזה שיש בטלפונים של סמסונג עם מסכי האמולד שלה מבלי להתפשר על המגרעות של אמולד. התוצאה מסך מרהיב עם צבעים רוויים ושחורים עמוקים וכהים. המסך של הג'י 2 נראה מצוין באור השמש ובסה"כ כמו שכתבתי בביקורת שלי על הטלפון פשוט מסך מרהיב שגורם לך להגיד וואו בפעם הראשונה שאתה מדליק אותו. מצד שני אלו שהם צלמים בנפשם קצת כועסים על הכיול האגרסיבי לטובת צבעים רוויים וכאשר מעבירים את התמונות למחשב השולחני נדרשים הרבה תיקונים.

הנקסוס 5 כוייל בדיוק בצורה הפוכה. אחרי ביקורת לא קטנה שגוגל ספגו על הכיול של המסך של הנקסוס 4 הם התעקשו הפעם לכייל את המסך של הנקסוס בצורה הכי מדויקת שניתן, נראה שהפעם גם צלמים מקצועיים לא יתלוננו.
התוצאה היא מסך מדויק וחד שתענוג להסתכל עליו גם בבית וגם באור השמש. הצבעים קצת קרים למי שרגיל לסמסונג או אל ג'י אבל לא ברמה שתאכזב אתכם. כמובן שבגלל שזה מסך LCD שלא כוייל בכוונה לרווייה השחורים קצת בהירים ושחוקים, אין את הוואו פקטור שמקבלים בהדלקה כמו אצל הג'י 2.
שני הטלפונים עם רזולוציה של 1080P מכיוון שהמסך של הנקסוס קטן יותר אז דחיסות הפיקסלים גבוהה יותר ומקבלים חדות קצת יותר טובה.
שני המסכים מעולים והבחירה ביניהם יותר עניין של טעם מפער מהותי באיכות.
ציון: שוויון עם נטייה אישית לטובת הג'י 2.

מערכת הפעלה וממשק:

הג'י 2 מגיע עם ממשק עשיר בפונקציות שנראה שכולן מועתקות בחוסר בושה מוחלט מהגלקסי אס 4. הממשק עמוס עם כל מיני תכונות שמרביתן לא נחוצות ולמזלו של הג'י 2 המעבד האימתני שלו מחזיק את כולן ללא קושי. אל ג'י עשתה עבודה מעולה עם אפשרויות הקיסטום וניתן לווסת כמעט כל דבר מהכפתורים ועד מסך ההודעות בדיוק כמו שאתה רוצה.
הג'י 2 הושק עם אנדרואיד 4.2 ושודרג לאחרונה לקיטקט 4.4.2 אחרי 7 חודשי המתנה מייגעים.
הנקסוס הושק עם קיטקט ומקבל עדכונים ראשון לפני כולם עקב היותו הנקסוס העדכני של גוגל.
הג'י 2 מבזבז הרבה יותר מנפח האחסון שלו במערכת הפעלה בעוד שהנקסוס רזה ומשאיר לך כמעט את כל הנפח המקורי לטובת אפליקציות, משחקים, תמונות ומוזיקה.
הג'י 2 מגיע גם עם כמה בונוסי חומרה שמתבטאים בתוכנה. לג'י 2 יש שלט אינפרא אדום אוניברסלי שיכול לשלוט על מכשירי חשמל בבית כמו טלוויזיה, ממיר, מגבר וכו'. הג'י 2 גם מגיע עם רדיו FM שחי על אדי סוללה בגלל שהוא לא מצריך חיבור סלולרי. אז אם הסוללה שלכם על 5% עדיין תוכלו להקשיב לרדיו שעות על גבי שעות.
לנקסוס 5 יש את הלאנצ'ר של גוגל Google now launcher שמאפשר פקודות קוליות במסך הבית ללא נגיעה במכשיר. בהחלט שימושי גם אם אוכל סוללה.
בסופו של דבר נקסוס מול כל מכשיר זאת תמיד אותה דיכוטומיה של ממשק נקי מהיר ומינימליסטי מול היצרניות האחרות. הממשק זה הדבר שבו היצרניות מבדילות את עצמן מיצרניות אחרות ולכן הוא בדרך כלל עמוס בהמון תכונות לטוב ולרע. תכונה טובה למשל היא ה- Knock on המעולה.
ציון: ניצחון לנקסוס בגלל עדכונים מהירים, נפח אחסון גדול יותר וזמן תגובה מדהים למשתמש.

חיי סוללה:

הג'י 2 מגיע עם סוללה ענקית של 3000mah לעומת 2300mah בנקסוס 5 בגלל טכנולוגיית סוללה מתקדמת יותר הפער אפילו יותר גדול ממה שהמספרים מספרים. עם הג'י 2 הגעתי ליומיים פעילות ללא מאמץ. הנקסוס נותן חיי סוללה בינוניים ומטה ומחזיר אותי חזרה לימים הגרועים שבהם אני מכבה חצי מהפונקציונליות של המכשיר כדי לקבל ממנו יום מלא ללא דאגה.
ציון: ניצחון לג'י 2 בפער עצום

מצלמה:

הג'י 2 מגיע עם מצלמה של 13 מגה פיקסל והנקסוס עם 8 מגה פיקסל. המצלמה של הג'י 2  היא מצלמה מצוינת למרות שיש לה נטייה לגרעון כאשר צופים בתמונה בגודל מלא. בסה"כ היא שירתה אותי מצוין גם באור יום וגם בתאורה חלשה בבית. בתאורה חלשה הפיקוס פחות מלהיב אבל שמיש.
תוכנת המצלמה של אל ג'י מעולה וכוללת המון תוכניות ואופציות לצילום ידני ואוטומטי.
מגוון האפשרויות בג'י 2 הוא בהחלט משהו שאני אתגעגע אליו.
הנקסוס מגיע עם תוכנה די בסיסית שהיתרון היחיד שלה הוא HDR קצת מעל הממוצע. הבעיה עם המצלמה של הנקסוס היא שהיא לא אמינה. במצבים מסוימים התמונות יוצאות פשוט מעולה ויותר טובות מהג'י 2 בבדיקה במסך מלא במחשב. לעומת הפעמים האלו ביותר מחצי מהזמן התמונות יוצאות לא טוב כי התוכנה לא מחשבת נכון חשיפה ומשתמשת בערכי iso גבוהים מידי. לעיתים נראה שהתוכנה פשוט מוותרת לגמרי ויוצאות תמונות חשוכות. תמונות משתי המצלמות ניתן למצוא בסקירות שלי על שני המכשירים.
 ציון: ניצחון בפער גדול לג'י 2

נעילות, רומים ומודים למתקדמים:
הקהילת פיתוח של הג'י 2 די קטנה בקושי יש 2-3 רומים טובים ומודים גם מעטים ולא מלהיבים. אם בוחנים את התמיכה של הקהילה אז הנקסוס מנצח בגדול. לג'י 2 כמו לסמסונג יש מנגנון שמנסה לגלות האם עשית רוט ואם הוא מזהה שכן אז האחריות שלך פגה. הנקסוס באופן מובנה מאפשר גם לפתוח את הבוטלואדר ובעת הצורך להוריד את הקבצים המקוריים של גוגל לאפס את המכשיר ולנעול מחדש את הבוטלואדר.
מניסיון רב של חברי הפורום גוגל מתקנת בעיות שבמסגרת האחריות ללא שאלות מיותרות על תוכנה אם הבעיה היא בעיית חומרה.
ציון: ניצחון גדול לנקסוס, קהילת פיתוח ענקית וכיסוי אחריות טוב ולא מתחמק.


סיכום:

בעבר כל השוואה מול נקסוס הייתה מתומצתת בשתי שאלות האם למתחרה יש סוללה נשלפת וחריץ הרחבה או לא? האם יש לו נפח אחסון גדול? במהלך השנתיים האחרונות יותר ויותר יצרניות הלכו לכיוון ההפוך, ביטלו את חריץ ההרחבה ועברו לסוללה לא נשלפת. הפערים היום כבר יותר עניין של ממשק ופילוסופיה של חופש לעומת פיצ'רים.
לרוב האנשים המצלמה היא יותר עזר קטן להעלות תמונה של עצמם או של ארוחת הצהריים שלהם לאינסטגרם מאשר צילום של זכרונות. מן העבר השני ככל שהתחביב של צילום צבר תאוצה עם הירידה במחיר של מצלמות מקצועיות, הרבה מאד אנשים שכן אוהבים לצלם קנו מצלמה רצינית וויתרו על המאבק לצלם תמונות טובות מהטלפון שלהם מלבד מקרי חירום.
הנקסוס 5 הוא הראשון עם 32 גיגה מסדרת הנקסוסים, הוא גם הראשון שיצא עם חומרה שווה לכל ספינות הדגל שהוא עומד מולם. בארה"ב ניתן לקנות נקסוס בחצי מחיר אבל למזלנו אנחנו חיים בישראל.
אם אתה חובב רומים, רוצה לנסות כל דבר חדש של גוגל ברגע שהוא מתפרסם ורוצה שהטלפון שלך יהיה מהיר ובלי יותר מידי קשקושי סגנון הנקסוס הוא טלפון מעולה בשבילך.
אם אתה אוהב את כל התכונות המשוכללות של הממשק של אל ג'י שכוללים תוכנת מצלמה מעולה, שלט רחוק אוניברסלי, נגן רדיו ועוד הרבה דוגמאות מעין אלה הג'י 2 עדיף עבורך.
הגימיקים האלו בתוספת סוללה ענקית ומצלמה טובה ואמינה יעבירו אותך למחנה של הג'י 2.
אני אישית החלפתי עם מישהו בפורום את הג'י 2 שלי בעבור נקסוס 5 ולבינתיים אני לא ממש מרגיש שיפור בשום אספקט מהותי ואני מרגיש את הדעיכה בסוללה בצורה רצינית.
חודש הבא יש Google I/O ושם כנראה ידברו על Android 5. שם תהיה הנקודה שבה הנקסוס "מחזיר את ההשקעה". הפיתוח של אנדרואיד בשנה האחרונה מתנהל בעצלתיים והיצרניות עברו להיות המחדשות העיקריות של הפלטפורמה. לגוגל יש הזדמנות חודש הבא להראות לנו שיש עדיין חיים וחדשנות בפיתוח של אנדרואיד. אם את/ה יכולים לחכות אז הייתי בוחר ביניהם רק אחרי הכנס של גוגל.
בלי חידושים של גוגל הג'י 2 נותן חבילה יותר שלמה. קצת אבקת קסמים של גוגל וכל התמונה יכולה להתהפך.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם את הכתבה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.
© 2014 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה