20.5.14

מיקרוסופט משיקה את ה- Surface 3 בדרך לשום מקום


מיקרוסופט השיקה היום את ה- Surface 3  (לינק) ברעש גדול ועם הצהרה מפוצצת שהנה הגיע הטאבלט שיחליף לכם את הלאפטופ.
לדעתי הצנועה זו הצהרה חסרת כל כיסוי שמלווה מוצר בלי עתיד ובלי כיוון.
ה- Surface הוא בעצם מחשב נייד מכל בחינה שהיא רק בלי מקלדת ובלי עכבר ועם מסך מגע שעולה 799$
ניתן כמובן להוסיף לו מקלדת בעלות של 129.99$ וגם docking בעלות של עוד 199.99$ . מה שיקנה לכם מחשב נייד עם 64 גיגה אחסון, מעבד i3 חלש ו-4 גיגה ראם בעלות מטורפת של 1228$.
במחיר הזה יכולתם לקנות לפטופ פרימיום איכותי בארה"ב עם שטח אחסון כפול ומסך יותר גדול.
אם מיקרוסופט מוכרת לפטופ יותר יקר מהדגם הראשון של מקבוק אייר, נייד שמגיע מחברה שלא ממש ידועה במוצריה הזולים משהו ממש השתבש אצל מיקרוסופט.





הרעיון המקורי של ה- iPad היה מחשב לאנשים שלא מבינים מחשבים. הוא היה גאוני בפשטותו. האייפד קל להבנה וקל לשימוש. אין צורך בפיירוול ואין צורך באנטי וירוסים. אין צורך להבין כלום כדי לשמור אותו מאובטח. שום אפליקציה לא יכולה לצותת לאחרת כי אין שטח משותף ואין רגיסטרי ואין startup menu שניתן לשתול שם וירוסים וצרות אחרות. פשוט וגאוני.
הבעיה של האייפד היתה שהוא לא מאפשר סביבת עבודה רצינית עם ריבוי חלונות. אין לאייפד שטח פנים מספיק גדול כדי לעשות עבודה אמיתית אלא אם אתה כתב עיתונות שיכול באותה מידה לעבוד על נוטפאד (ראו מרי ג'יי פולי).
כאשר מיקרוסופט השיקה את ה- Windows RT חשבתי שהם באמת בדרך לדרוס את כל השוק.
הנה כל החוזקות של האייפד ובלי החולשות. אמנם לא היה sandboxing ברמה של האייפד אבל הכיוון נראה מעולה. טאבלט שמריץ יישומים בלבד, סגור לגמרי ומאפשר לכולם להשתמש בו ללא חשש.
דווקא את הכיוון הזה מיקרוסופט כמעט ונטשה לגמרי והחליטה להתמקד בטאבלטים של windows pro רגיל.
כלומר כל הבעיות וכל החסרונות של ה- windows הרגיל. שוב צריך פיירוולים ואנטי וירוסים ולפחד מכל אפליקציה ומה שהיא תעשה או לא תעשה למחשב. בדיוק ההיפך מהגאונות של האייפד ואפילו פחות שמיש ממחשב נייד רגיל.
יש ל- surface 3 יציאת USB אחת ואפילו המתאם Ethernet של הטאבלט משתמש ב- USB אז בתור כלי עסקי שאם אתה רוצה לחבר אותו לרשת אתה לא יכול לחבר עכבר זה נראה לי מגוחך.

מיקרוסופט מנסה לשכנע אותנו שבגלל שה- surface pro 3  קל ויפה אז שווה לנו להוציא 799$ על מחשב עם מעבד i3  ועם 64 גיגה הארד דיסק וצריך להוסיף לו 129.99$ כדי לקבל מקלדת. אפילו המקבוק אייר 11 אינץ' שיקר להחריד נותן יותר. וזה עוד לפני ששקלנו docking station.
מיקרוסופט פשוט מסרבת לקלוט שטאבלט צריך לתת משהו יותר טוב מהלאפטופ כדי להחליף אותו ולא פחות. כל מה שצריך זה שלנובו או אסוס יהפכו את המקלדות שלהם לנתיקות ויש לכם את אותו דבר.
עם כל הכבוד לעט שבמקרה הטוב אחוזים בודדים באמת ינצלו אותו אין ממש ערך מוסף לטאבלט.

חבל,  באמת האמנתי שעם חשיבה נוספת וטובה יותר מיקרוסופט יכלו להגיע לטאבלט מבוסס windows RT    (לא הכוונה בהכרח למעבדי arm אלא לגרסה שונה של windows) שיהיה מאובטח לגמרי וכל האפליקציות sandboxed לגמרי. סוף כל סוף יהיה אפשר להשתמש במחשב מבלי להבין כלום במחשבים ובלי לדאוג מאבטחת מידע. טאבלט כזה יכל למחוק את האייפד ולהיות הבייבי של העסקים שרוצים יישומים עסקיים ניידים אבל בפאניקה מתמדת מנושאים של אבטחת מידע.
תעשו לעצמכם טובה, לכו תקנו לאפטופ איכותי עם מקלדת איכותית ומסך 13 אינץ' במקום להיסחב עם מקלדת פלסטיק נתיקה ובלי עכבר ולהשתמש במסך 12 אינץ' שמזכיר את ימי הנטבוק המדכאים בגודל שלו.
האנשים היחידים שאני רואה משתמשים בטאבלט הזה אלו מנהלים בכירים שלא ממש עושים כלום בישיבות חוץ מלקרוא. הם יתישבו יוציאו את הטאבלט לקול קריאות התפעלות וקנאה. אחרי כן הם יפתחו את ה- kickstand ויקראו אימיילים בזמן שהעובדים שלהם מעבירים מצגות.


8 תגובות:

  1. הפסקה האחרונה ממורמרת לגמרי, אתה בכלל לא מדבר על המכשיר, אלא על כמה אתה שונא מנהלים בכירים שלא עושים כלום חוץ מלגרום לעובדים שלהם לקנא(לא שזה לא שיעשע אותי)

    השבמחק
  2. אופק: ממש לא ממורמרת אלא משועשעת לגמרי.
    תמיד היו לי גדג׳טים יותר טובים מלמנהלים שלי והם אלו שהיו באים להסתכל אצלי :-)

    השבמחק
  3. אני דווקא מאוד אוהב את הכיוון שמייקרוסופט הולכים אליו (חוץ מנושא המחיר כמובן). המטרה היא לא לזכות בשוק הטאבלטים פשוטים "בשביל הכיף" כי גוגל ואפל יכסחו אותם. בתחום אחד למייקרוסופט אין מתחרים-מחשבים ניידים.

    העובדה שהמחשב נייד שלך יכול להיות גם טאבלט וגם אפשר לכתוב עליו היא קפיצה מדהימה. היום כבר אין סיבה לקנות מחשב נייד "רגיל" כשבאותו הכסף אתה יכול לקבל מחשב נייד 13 אינץ' עם מסך מגע שמתקפל והופך לטאבלט.

    לדעתי בwindows 9 מייקרוסופט ילכו לכיוון המערכת הפעלה יחידה לכל הפלטפורמות (פלאפונים,טאבלטים ומחשבים) אבל שלכל פלטפורמה יהיה עיצוב משלה ויהיה סוג של sandbox משלה-אבל יהיה ניתן "לצאת" ממנו.

    השבמחק
  4. הבעיה היא המחיר.
    לאסוס יש את סידרת transformer book שעולים כמחצית לפטופ עם מסך שמתנתק מהמקלדת.
    ראיתי אחד כזה והוא נראה מעולה. מודה שלא יצא לי לנסות אותו

    השבמחק
    תשובות
    1. ממה שראיתי הטרנספורמר בוק מגיעים עם מעבדי אטום ורחוקים מאד מהמפרט של הסורפס.

      מחק
  5. אבל הם יגיעו,ומהר. אותו דבר שקורה בשוק הסלולר ייקרה גם מפה-המון כוח זמין בפחות ופחות מחיר. מי דמיין לפני שנתיים-שלוש מעבדים דו-ליבתיים בטלפונים ב700-800 ש"ח? יש פלאפונים של wp8 שמרגשים כמו ספינות דגל במחירים מצחיקים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים לגבי טלפונים אבל אני לא חושב שהטאבלטים האלו ממלאים את הצורך של לפטופ בצורה יותר טובה.
      הלפטופים עושים את כל מה שהם עושים ובצורה יותר נוחה.
      מי רוצה מחשב עם יציאת usb אחת ?

      מחק
  6. שלום, איפה אוכל למצוא חוברת הדרכה ל-microsoft surface pro 3 - בעברית?

    השבמחק