2.7.11

סקירת השוואה - גלקסי אס 2 - סנסיישן של HTC

Galaxy S2 vs HTC Sensation


מאז שהגיע לידי הסנסיישן השאלה שאני נשאל בתכיפות הכי גדולה היא "איך הוא מול הגלקסי אס 2" כאשר כל אחד ממוקם בצד כלשהו ורק רוצה חיזוק לדעתו או להצדקת הרכישה שלו. כמו שהקוראים שלי יודעים אני לא מאמין בסקירות תיאורטיות כאשר ניתן להימנע מהן. ההשוואה הכי טובה היא ממש לחיות עם המכשיר ולהתקין את כל התוכנות שלך וחשבונות האימייל שלך ולהרגיש כיצד זה לתפקד יומיומית איתו ולא להשוות תוצאות של בנצ'מרק ומפרטים וכך להגיע למסקנות.
אני אשווה את המכשירים לפי הפונקציונליות העיקרית שלהם כטלפונים,מחשבי כף יד ומצלמות עם התייחסות לעברית ופתיחות של המכשיר ועוד.





טלפון:

שני המכשירים הם ספינות דגל של היצרניות שלהם וככאלו שניהם מכשירים מעולים לכן לא תמצאו אצלי הרבה טענות קשות אבל עדיין יש הבדלים מהותיים ביניהם:

  • איכות שיחה - למרות ביקורות שונות שקראתי הסנסיישן נותן לי איכות שיחה מצוינת, עם הגלקסי אס 2 איכות השיחה פשוט מעולה, לא הבדל מהותי אבל ללא כל ספק זוהי קטגוריה שהולכת לסמסונג.
  • ספיקר - אם בעבר טלפונים של HTC היו ידועים כבעלי ספיקר ממש גרוע הסנסיישן בהחלט בא עם ספיקר סביר ובהחלט ניתן בחדר שקט לנהל שיחה נוחה ומובנת דרך הספיקר, יש גם לסנסיישן וגם לגלקסי 2 אקולייזר פנימי והיכולת לכוונן יופי את השמיעה של המוזיקה דרך הספיקר. התוצאה טובה לשניהם אך שוב, הספיקר טוב יותר בגלקסי 2 וכאשר מקשיבים לשני המכשירים אחד ליד השני זה ממש מורגש.
  • אוזניות - כמו בהשוואה ישנה יותר בין HTC לסמסונג גם בהשוואה הזאת באופן ברור ה-HTC מתפקד מעולה עם כל זוג אוזניות בעוד הסמסונג בררן ומתפקד טוב רק עם חלקן (יש רום שמתקן את זה) נכון שישנם תיקונים חיצוניים אבל בסטוק האיכות והגמישות הן של HTC .
  • סוללה - כמו שכתבתי ב-סקירה של הסנסיישן הסוללה של הסנסיישן רחוקה מלהיות מספקת, ניתן להתקין תוכנות עזר וכו' אבל היישר מהסטוק ללא שינויים היא לוקה בחסר, בגלקסי אס 2 המצב מוזר יותר, חלק מהאנשים מדווחים על חיי סוללה מעולים וחלק על נוראיים, אני יכול להעיד שלי חיי הסוללה שלו מעולים ואני מגיע לסוף יום עם עוד עשרות אחוזים של סוללה פנויים לשימוש, ניצחון לגלקסי 2.
  • הנדסת אנוש - כמיטב המסורת הלא מפוארת של HTC הכפתור שאיתו אתה מעיר את המכשיר הוא למעלה היכן שגישה עם יד אחת לא נוחה, המצב אמנם טוב ממה שהיה ב- Desire HD אבל רחוק ממשביע רצון. בגלקסי אס 2 יש את הכפתור החזיתי המעולה ובגלל שהוא דק יותר משמעותית קל יותר להקיף אותו עם היד ולהגיע לווליום עם יד אחת. ניצחון לגלקסי 2.
  • עיצוב - המגרעת האחורית של הגלקסי 2 מכערת אותו והכיסוי האחורי שלו דק וכל הזמן יש לך חשש שהוא יישבר. הסנסיישן מעוצב בצורה פנטסטית ומרגיש כמו שבזמנו הרגיש הנקסוס 1, יוקרתי ואיכותי עם מגע מתכת מספק ותחושה שיודעים היכן הכסף הלך. כאשר אתה מניח את שניהם על השולחן ( מה שעשיתי כל השבוע) כולם שואלים על הסנסיישן ואף אחד לא מתלהב מהגלקסי 2, חוץ מהעובי שלו. ניצחון לסנסיישן.
  • עובי ומשקל -  הגלקסי שוקל 116 גרם והסנסיישן 148 גרם, גם פער העובי שלהם מאד משמעותי, אין ספק שבקטגוריה הזו הגלקסי 2 מנצח בהליכה, הגלקסי הוא מתחרה לטלפון הדק והקל בעולם בעוד  שהתכנון של HTC רחוק מלהיות בצמרת של הסופרפונים בתחום הזה. ניצחון לגלקסי 2.
  • קרינה - יש כאן פער גדול בין מה שהיצרנים מציגים ומה שאתרים מסוימים מדווחים, לפי סמסונג הקרינה לראש של הגלקסי 2 היא 0.16 לקילו ו-HTC מדווחים על 0.358 לראש לקילו, אתרים חיצוניים מדווחים על נתונים יותר גבוהים לגלקסי והרבה הרבה יותר גבוהים לסנסיישן. חלק מזה זה בגלל הדגם עם רשת דור 4 שמכיל אנטנות שונות ויותר חזקות מאלו שבדגם האירופי. ניצחון לגלקסי 2, שניהם הרבה יותר טובים בנושא הזה מהמתחרים שלהם בסוני ואפל.
  • מסך - בכוונה השארתי את הקטגוריה הזו לסוף בגלל שהיא הכי מורכבת וזו שמקפיצה את שני המחנות הכי גבוה בויכוח. לגלקסי 2 יש מסך סופר אמולד + בגודל 4.3 עם צבעים חיים ושחורים אמיתיים שלא נראים כמו אפור דהוי. צריכת האנרגיה של האמולד נמוכה יותר. לסמסונג יש רזולוציה של 480*800 ולסנסיישן יש רזולוציית QHD של 540*960 , לשניהם יש הגנה של גורילה גלאס משריטות ונזקים. באור יום המסך של הסנסיישן לא קריא, לעומת זאת בחדר הסגור הרזולוציה של הסנסיישן טובה בהרבה, במיוחד לקריאת טקסט של אתרים ומיילים. הסמסונג טוב יותר בתמונות ווידאו היכן שהאמולד באמת פורח. מכיוון שאני בעיקר צורך טקסט ו-90% מהיום באור חדר, לי הסנסיישן הרבה פעמים יותר נוח, אבל אובייקטיבית המסך של הסמסונג טוב יותר.
  • אחסון -  הגלקסי מגיע עם 2 גיגה לישומים ועוד 14 גיגה שמתפקדים ככרטיס זיכרון, הסנסיישן מגיע עם גיגה ליישומים ומסופק עם כרטיס זיכרון של 8 גיגה איטי, אין ספק שהיתרון  כאן באופן בולט לגלקסי 2.
  • זיכרון - הגלקסי מגיע עם גיגה של ראם והסנסיישן מגיע עם 768 מגה ראם, מכיוון שהגעתי לקצה הזיכרון כמה פעמים ביום, מצאתי את עצמי פונה למנהל היישומים של הסנסיישן לנקות תהליכים סוררים, בעוד שבגלקסי נאלצתי לחפש אותו עבור הסקירה הזו כי לא זכרתי אם הם שינו את האייקון. ניצחון לגלקסי 2 .
לסיכום הקטגוריה של טלפון:

בפרמטרים היבשים חוץ מהרזולוציה והאוזניות אין ספק שהגלקסי אס 2 מנצח בכל קטגוריה, אבל נתונים זה לא כל הסיפור, הממשק המנצח של HTC והעיצוב המרהיב שלו בהחלט שווים התייחסות, בגלקסי כמה פעמים ביום הוא הגיב לא נכון או יישום כזה או אחר לא רץ עליו חלק, בסנסיישן אתה מרגיש שהכל מתוקתק, מאז שהתחלתי להשתמש בו הוא לא נתקע פעם אחת ולא הפסיק לספק שירות מושלם. אז אם הנתונים הם מה שחשוב לך, לך על הסמסונג, אם חוויית השימוש, העיצוב והיציבות הן מה שחשוב לך, לך על הסנסיישן.



 ביצועים:

אני בכוונה רוצה לדבר על ביצועים לפני שאני מדבר על התוכנה והתפקוד של המכשירים האלו כמחשבי כף יד. הביצועים נוגעים להכל, גם לטלפון גם למצלמה וגם ולתפקוד כמחשב כף יד. אני לא אראה כאן מבחנים של quadrant או של nena mark בגלל שזה די ידוע שיש להם בעיה למדוד את הסנסיישן בצורה נכונה, התוכנה שבעיני מודדת הטוב ביותר כרגע היא Antutu Benchmark שמודדת גם תוצאה סופית וגם חלק חלק מהתפקוד של הטלפון ולא רק בדידים צבעוניים שלא ממש נותנים תמונה מדויקת.

התוצאות של הסנסיישן

התוצאות של הגלקסי אס

כפי שניתן לראות, בכל הפרמטרים של המעבד יש יתרון בולט לטובת הגלקסי (במיוחד ב- CPU float )  בגרפיקה דו מימדית התוצאות כמעט זהות לחלוטין, בעוד שבגרפיקה תלת ממדית הגלקסי הרבה יותר טוב.
בכתיבה אל המכשיר הסנסיישן מוציא תוצאות טובות יותר, זה במיוחד מפתיע לאור כרטיס הזיכרון האיטי שמגיע איתו. אני מניח שעם כרטיס מהיר יותר התוצאות אף יהיו הרבה יותר טובות לטובת HTC .
כל מי שזוכר שהגלקסי הראשון תמיד היה חלש ב- I/O לא ממש מופתע מהתוצאות גם כאן. בסה"כ התמונה כאן די ברורה: לכל תוכנה גרפית או משחק כבד הגלקסי עדיף משמעותית, להעתקת קבצים וקריאה של הרבה קבצים או דטהבייס ה-HTC עדיף. אחרי כל התוצאות היבשות הכי חשוב זה שבחיים האמיתיים הגלקסי מרגיש הרבה יותר מהיר והרבה יותר רספונסיבי. כך שגם במבחן  הנתונים וגם במבחן השימוש, הוא הטוב ביותר. נעשה עוול לסנסיישן אם לא נגיד שלמרות שהוא פחות מהיר מהגלקסי אס 2 הוא עדיין מטוס על, אף אחד שמשתמש בו לא ירגיש איטיות כלשהי. בדיוק כמו שמרצדס יכולה בדגם מסוים להיות מהירה יותר מ- BMW אבל אף אחד לא יעז לקרוא ל-BMW עגלה.

צולם עם הגלקסי אס
צולם עם הסנסיישן
המצלמה:

שני המכשירים מגיעים עם סנסור של 8 מגה פיקסל ועם צילום וידאו של ,1080P אתם יכולים לראות בסקירות שעשיתי לשני המכשירים הרבה דוגמאות של סטילס ווידאו. בסה"כ הממשק של הסנסיישן עם הפוקוס במסך עדיף בעיני בהרבה, בטח מבחינת מהירות שימוש. התמונות של הגלקסי יוצאות בעיני טובות יותר גם אם בתמונה כזאת או אחרת תעדיפו אחד מהם יותר, בסה"כ לפחות עד שהדאבלשוט של HTC יגיע לארץ נראה שיש לשני המכשירים האלו את המצלמות הכי טובות שיש בסלולר של אנדרואיד כיום. שמי שרוצה באמת לצלם באיכות ייקח SLR. ליום יום כל אחד מהמכשירים מביא איתו מצלמה טובה מאד עבור סלולר, ההנאה מובטחת.



מחשב כף יד

  • גלישה באינטרנט  - הגלישה בסנסיישן עדיפה בעיני בהרבה בעיקר בגלל הרזולוציה, אתרים נראים בפרופורציות הנכונות והתמונה לא נחתכת כל הזמן בגלל הרזולוציה הנמוכה. בסה"כ בעיני כאן החוויה העדיפה משמעותית היא עדיין בסנסיישן.
  • תפקוד באור יום - כבר פירטתי הרבה על זה, הגלקסי בפער ענק.
  • קריאה - גם כאן תודות לרזולוציה העדיפה וההצגה הטובה יותר של צבע לבן, הרבה יותר קל ונעים לקרוא ספרים או אימיילים בסנסיישן.
  • אי מייל - הממשק של  sense UI עדיף בהרבה, גם תוכנת הדואר של הסנסיישן קריאה יותר ועם אופציות עדיפות. גם ללא יתרון הממשק הרזולוציה שוב מנצחת כאן.
  • משחקים - בגלל היכולות הגרפיות ובגלל הצבעים החיים יותר וכמובן גם בגלל המעבד היותר מהיר הגלקסי אס 2 הוא מכונת משחקים משומנת מה עוד שהסנסיישן מתחמם המון במאמץ גדול של המעבד הגרפי שלו. ניצחון לגלקסי 2.
  • אחסון - כמו שכבר ציינתי הגלקסי אס 2 מגיע עם 16 גיגה בעוד שאתה מסתמך על כרטיס זיכרון חיצוני בסנסיישן - ללא ספק יתרון גדול לגלקסי אס 2.
  • ממשק - הטאץ'וויז של סמסונג התקדם משמעותית מגרסה 3 ומכיל הרבה תוכנות עזר ושיפור בביצועים, לעומתו הסנס 3 של HTC הוא בפער עצום חוויית השימוש הכי טובה שיש בסלולר כיום, ממסכי הבית והנעילה החדשים שאפל העתיקו, ועד תוכנות הדואר והווידג'טים המצוינים שב-HTC כולם ברמה הכי גבוהה. בסמסונג חסרים הרבה ואתה הולך לחפש תחליפים במרקט. האופטימיזציות המעולות מול החומרה והמיעוט הקטן על סף לא קיים של באגים נותנים כאן יתרון בלתי ניתן לערעור של HTC . המכשירים של HTC הם היחידים מכל מכשירי האנדרואיד שבדקתי שלא החלפתי את הלאנצ'ר ומסכי הבית בגלל ששום טוויק לא שווה לאבד את הסנס בעבורו.
  • שידור וידאו - שני המכשירים לוקים כאן בחסר, שניהם לא מסופקים עם כבל לשידור וידאו ולשניהם אין HDMI mirroring  ושניהם גורמים לי להתגעגע לסוני ארק ולאטריקס שעשו את זה נכון, שניהם מנגנים את רוב הפורמטים הנחשבים ואתם יכולים לבנות על היכולת שלכם לנגן סרטים.
  • עברית ויישור לימין - שני המכשירים מגיעים מהמפעל עם פונטים בעברית אבל בלי יישור לימין או ממשק בעברית ושוב גורמים לגעגועים לסוני, בעוד שהבוטלואדר של הגלקסי פתוח וניתן להחליף לו רום ולתקן את היישור לימין, לסנסיישן אין עדיין בוטלואדר פתוח למרות שזה בדרך בהחלט והיום התבשרנו שיש כבר רוט זמני עבורו ומכאן הדרך סלולה לתיקון מלא. אם אתה לא יכול לחכות תקנה את הגלקסי , אם אתה יכול לחכות הסנסיישן ישתווה אליו בקרוב.



 לסיכום:

כל אחד שיקנה כל אחד מהטלפונים האלו יהנה מאד משניהם, הגלקסי 2 הוא קרוב לוודאי הטלפון הכי מהיר בעולם כרגע. סמסונג פתרו את כל הבעיות שהיו בגלקסי הראשון וכל משתמש יעיד שהוא עושה את העבודה בצורה מושלמת.
הסנסיישן פחות מהיר אבל עדיין מאד מאד מהיר, הממשק בסנסיישן עדיף בעיני בהרבה והמכשיר הרבה יותר יציב מהגלקסי 2.
אם אתה בעניין של משחקים לך על הגלקסי הוא חזק ומהיר יותר. אם אתה מנהל בכיר ויותר בעניין של שימוש משרדי ועבודה עם דוא"ל ווידג'טים של דואר ולוח שנה עסקי הסנסיישן פשוט עדיף.
אני כבר יותר משבוע עם שני המכשירים ואין בוקר שאני לא מתלבט היכן למקם את הסים הראשי שלי. בסופו של חשבון בגלל שאני לא משחק הרבה, ולא מסתובב הרבה בחוץ הממשק והרזולוציה הגבוהה של הסנסיישן עדיפים בעיני. אני עוד לא יודע את מי מהם אני אמכור ואת איזה מהם אשמור אבל מה שבטוח אני אהנה בכל מקרה.

32 תגובות:

  1. תודה רן,
    סקירה מעשית ומעניינת.
    עד עכשיו הייתי נעול על הסמסונג (גם הזמנתי לו כבר אביזרים מ DE)
    וקצת עירערת לי את הבטחון...
    מכיין שרוב השימוש שלי הוא משרדי ואתה מכוון את הבחירה העסקית לסנסיישן.
    אוף, איך שאני שונא את עולם הגאדג'טים. אף פעם אין משהו מושלם :-)

    השבמחק
  2. הי משה, אין שום דרך בעולם שאף אחד משני הטלפונים האלו יאכזבו אותך.
    שניהם פנטסטים.

    השבמחק
  3. היי רן, תודה על הסקירה האובייקטיבית והמעניינת.
    כאחד שהיה לו DHD ובסכה זה כמעט אותו מכשיר, אני נוטה להסכים איתך כמעט על הכל פרט לשני דברים :

    1. העיצוב של htc הוא אחת החולשות שלהם, מכשירים כבדים, אפורים תרתי משמע ומזכירים באופן כללי מכשיר קשר צבאי. ה-SGS2 לעומת זאת נראה ומרגיש מאוד אלגנטי ועתידני. כל מי שלא התלהב מהhtc שהיה לי, מזיל עכשיו ריק על הסמסונג.

    2. לפני שרכשתי את ה-SGS2 , היו לי חששות לגבי הויתור על הסנס. השימוש שלי הוא משרדי נטו, כמעט ואין לי משחקים על המכשיר ובסכה אני מרגיש שהסנס הוא יותר מיתוס ממשהו אמיתי. כל מה שיש בו מצאתי במרקט ובמבחר לא קטן ובעיצוב יותר יפה. העיצוב שלו גם די אפרורי, כמו המכשיר עצמו.

    כנראה שזה גם עניין של טעם.
    שוב תודה על הסקירה ויום טוב.

    השבמחק
  4. הי רן
    אחלה סקירת השוואה, בהחלט עושה הרבה כאבי ראש חיוביים למי שמתלבט בין שניהם.
    כמו תמיד תודה רבה על סקירה אובייקטיבית ואינפורמטיבית.
    :-)

    השבמחק
  5. תודה רן אחלה סקירה והכי חשוב אובייקטיבית!!

    השבמחק
  6. תודה על הסקירה.
    מאוד נהנתי לקרוא.

    השבמחק
  7. סקירה מצויינת ואובייקטיבית.
    תודה רבה לך.

    השבמחק
  8. הבעיה שלי היא ששניהם עונים על צרכיי והשאלה היא איזה מכשיר לקנות לפי הפרמטרים שאני המוצגים כאן?
    *עיצוב יפה ואיכות חומרים גבוהה (שאני לא ארגיש שהטלפון הולך להישבר לי ביד)
    *אפשרות למשחקים כבדים (מהתחממות לא אכפת לי)
    *תוכנת מייל והודעות טובה
    *קריאה וכתיבה בעברית (לא צריך יישור לימין אבל תצוגת מספרים נכונה חובה)
    *גלישה נוחה באינטרנט
    *ממשק נוח שלא נתקע
    *שלא ייחשב מיושן כשאני אקנה אותו (בערך עוד חצי שנה

    תודה מראש

    השבמחק
  9. כרגע תצוגת מספרים נכונה תהיה רק בגלקסי אס, אי אפשר להציג מספרים נכון ללא יישור לימין מה שעדיין לא ניתן לבצע בסנסיישן.

    השבמחק
  10. ערן עם איזה מכשיר נשארת בסוף ? :)
    או שיש אחד שהוא מועדף עליך יותר ?

    השבמחק
  11. רן לא ערן :-)
    כרגע אני משתמש בעיקר בסנסיישן, אבל אחרי שייצא רום של קוגנישן שמבוסס על 2.3.4 אולי אני אתן צ'אנס נוסף לגלקסי.

    השבמחק
  12. אופס .. אני יודע, התבלבלתי סליחה.
    תודה על התשובה.

    השבמחק
  13. נחמד לראות סקירה רצינית ומנומקת וקצת פחות מתלהבת מהמקובל שמזכירה חובבי תפוחים "אובייקטיבים".

    אני מוכרח להודות שלא התנסיתי עם הSENSATION אבל
    ההתלהבות מהמשקל הקל והדקיקות של ה SGS2 ממש לא התאימה לי למרות שהשתמשתי במכשיר כמה ימים.
    המכשיר היה קל ודק מדי. (כן, צרות של עשירים)
    אני משער שזה מעולה לבעלי ידיים קטנות
    אבל זה כנראה עניין של טעם...

    השבמחק
  14. האם תוכל להשוות בין SE ARC ל HTC סנסציה ?

    יש הרבה השוואות שלהם ל SGS2 אך לא מצאתי השואה בינהם.
    תודה.

    נ.ב. השואל הוא משתשמש סולידי (בן 50). כלל לא בקטע של משחקים. מחפש מצלמה טובה ומכשיר עמיד, סוס עבודה יציב ונאמן.

    השבמחק
  15. אין מה להשוות ביניהם כי הם בספירה אחרת לגמרי. חוץ מהמצלמה והספיקר ו-HDMI out, הארק דור אחד אחורה בהכל.
    פחות זיכרון פנימי, פחות רזולוציה במסך, פחות מהירות, פחות ליבות במעבד, ממשק פחות טוב, פחות מקום ליישומים.
    הארק עם חומרה של שנה שעברה והסנסיישן עדיין לא ממצא את הפוטנציאל שלו עד שתצא הגרסה הבאה של אנדרואיד ששם הוא יהיה עוד יותר טוב.

    השבמחק
  16. שלום לכולם,
    מתחילת השנה היתי בטוח שהמכשיר הבא שלי הוא הגלקסי.
    בעקבות הסקירה של רן התלבטתי מאוד בין הסמסונג ל htc
    מאחרואני בעיקר משתמש משרדי שיניתי את ההחלטה ולקחתי את הסנסיישן.
    אני מרוצה מאוד
    תודה רן

    השבמחק
  17. שמח שאתה מרוצה משה!

    השבמחק
  18. תודה רן על התרת הספק ביחס שבין הארק לסנסציה ("אין שמחה כהתרת הספיקות" נאמר במקורות איפושהוא).

    אולם עדיין - אשמח להתיחסותך ביחס לרכישת המכשיר פה בארץ ולנושא העברית.

    לארק יש "אבא" - יבואן מורשה SE, עם אתר מסודר לעדכוני תוכנה, והעברית, כך רמזו לי, של פלאפון (שמוכרת אותו ללקוחותיה).

    ו HTC ? כל חנות אינטרנטית מביאה סחורה מאיפה שבא לה, ובמהלך ההסבה לעברית עלולה להיפגע היציבות של מערכת ההפעלה. וגם לא ברור לי מה יקרה אם ארצה
    לעלות אח"כ בגירסת האנדרואיד. זה יעבוד?
    יהיה עברית?

    אני חדש בתחום. לא כ"כ פוחד לעשות דברים בעצמי (אני שמח מאד שגיליתי את האתר המצויין שלך עם
    כל ההסברים המפורטים) אך חסר לי מידע מה בדיוק
    לעשות כלקוח ישראלי.

    תודה מראש לכל תשובה.

    השבמחק
  19. עם כל הכבוד לשטויות שיבואנים כאלו ואחרים מלחיצים אפשר לקנות HTC בארץ עם עברית ועם רום שאפילו טוב יותר מהמקור.
    לעומתו הסוני רוב הסיכויים שאפילו לא יעמוד בדרישות הסף לגרסה של Ice cream sandwich שהיא הבאה בתור אין לו את הכח עיבוד ולא את הרזולוציה בשביל זה.
    נכון שהעברית בו מובנית אבל זה לא מספיק בשביל לחפות על כל החולשות.

    השבמחק
  20. שלום רן,

    אני שמח שנתקלתי בבלוג שלך המכיל סקירות מעניינות בכלל וענייניות בפרט.

    לאחר שעברתי את ההתאמה בפרמטרים הטכניים של הסמארטפונים, כרגע מה המטריד אותי זו פרספקטיבה של אנשים מנוסים על קנייה בחנויות פרטיות ומתן השירות לתקלות נפוצות (בשימוש ממוצע) לאחר הרכישה - האם תוכל להמליץ על חנות אמינה, מעבדת תיקונים אמינה (יחדיו או לחוד)?
    האם החיסכון הכספי (ואם יותר לי לומר האידיאולוגי) בממוצע נותר על קנו או נעלם במשך הזמן כיוון שלרוב נדרשים לתיקונים יקרים במעבדה חיצונית?
    מה לגבי שדרוגים ועדכונים של ROM-ים למיניהם - האם זה מספיק פשוט לתפעול? האם צריכים לפנות לחנויות עצמן בשביל זה (משתמש ממוצע)?

    תודה מראש על הפרטים,
    קובי.

    השבמחק
  21. כמות התיקונים נגזרת מאופי השימוש, אני לא שברתי טלפון כבר שנים ולכן לא נזקקתי לשירות בכלל.
    יש חנויות ומעבדות טובות אבל על כל אחת שיגידו לך מילה טובה תשמע גם סיפורי זוועה זו אופייה של תעשיית שירות.
    אם אתה אדם מאד טכני העניין של רומים לא קשה מידי, אם אתה לא, תוסיף עוד 200 ש"ח לחנות ותגיע עם מכשיר מוכן הביתה.

    השבמחק
  22. רן שלום, סקירה מעולה
    לא מצאתי סקירה טובה והשוואתית בין הסנסיישן xl לרגיל
    האחד עם ליבה בודדת במהירות 1.5 והשני עם כפולה
    מי מהם טוב יותר?
    נראה כי הגרסה החדשה מגיעה עם מעבד חלש יותר , נע דעתך לגבי המכשיר

    השבמחק
  23. מכשיר חלש ומיותר, זה לא רק הליבה הבודדת זה גם הרזולוציה הנמוכה והבטרייה שלא מספקת למסך כזה גדול.

    השבמחק
  24. שלום רן!
    מצאתי הרבה סקירות בין הגלאקסי אס 2 לביון האייפון 4.
    כל אחד הולך על משהו אחר.אשמח אם תוכל לעשות סקירה על שניהם או להמליץ לי.
    (בן 13-אוהב משחקים והרבה ומהירות)

    השבמחק
  25. מבחינת היצע של משחקים ואיך שהם רצים חלק אין על האייפון.
    מבחינת כח של מעבדים וכו' הגלקסי אס 2 שנות אור יותר מהיר מהאייפון 4 אבל לא מהאייפון 4s

    השבמחק
  26. היי רן,

    בהחלט סקירה מעולה, מנומקת ובהירה.... אך עם זאת גם מאוד מבלבלת (-: . אפשר להגיד שאני לא משחק במשחקים כלל. אני זקוק למכשיר לקריאת מיילים, SMS, שיחות, GPS של WAZE כל מיני אפליקציות עסקיות או אפליקציות מעניינות אחרות אך לא משחקים.

    מה המלצתך?

    אגב, אני מבין שיש שני מכשירים של HTC: האחד XL והשני XE. על מי מהם אתה מדבר? מה ההבדל ביניהם?

    השבמחק
    תשובות
    1. הסקירה הזאת היא מיולי שנה שעברה והיא מדברת על הסנסיישן הראשון.
      ה-XL סתם מכשיר חלש ולא שווה גרוש.
      ה-XE מכשיר טוב מאד.
      אם אתה מנווט הרבה תלך על מכשיר עם סוללה יותר גדולה כי שניהם עם סוללה קטנה מידי.

      מחק
    2. היי רן,

      ראשית תודה על התגובה המהירה.

      מנווט? מהבית לעבודה לחסוך פקקים... לא מעבר (-:

      ובמילא אני מנווט ברכב כאשר המכשיר בטעינה תמידית.

      אז על מה תמליץ בהמשך לשאלה הקודמת שלי?

      תודה והמשך יום טוב,
      ליאור

      מחק
    3. אם הבחירה ביניהם אז את ה-XE
      אם הבחירה חופשית הייתי מחכה לגלקסי אס 3.

      מחק
    4. תודה,

      ידוע לך מתי אמור להגיע הגלקסי 3S?

      ליאור

      מחק
    5. ההכרזה ב-3 לחודש הקרוב, ואז נדע זמנים.

      מחק